האם אפשר לקדם אורגנית דף נחיתה?

האם אפשר לקדם אורגנית דף נחיתה?

תוכן עניינים

קידום דפי נחיתה אורגני - אפשרי?

בגדול זה לא אפשרי, ואני אסביר למה.

כשאתם מבקשים להתקדם אורגנית, כלומר באופן טבעי, בתוצאות החיפוש, אתם למעשה צריכים 'לשכנע' את מנועי החיפוש שמגיע לכם להיות בעמוד הראשון. שמגיע לכם לקבל דירוג בכלל (גם אם בעמוד 2, 3 וכן הלאה).

דף נחיתה הוא אתר אינטרנט One Pager, כלומר אתר שהוא עמוד אחד בלבד, זאת בעוד שמנועי החיפוש נוטים להתייחס יותר לאתרים גדולים עם עשרות, מאות או אלפי עמודים.

אבל המציאות היא לא שחור ולבן

כבר פגשתי בדפי נחיתה שהתקדמו אורגנית בתוצאות החיפוש, ואפילו הצליחו להתברג במיקומים מרשימים ועליונים.

המכנה המשותף בין כל דפי הנחיתה הללו היה שהם קידמו מילת מפתח לא תחרותית, ובאופן מובהק – עם תחרות נמוכה מאוד.

למשל: לקוח שלי שהקים דף נחיתה כדי למכור ג'חנון באזור מסוים (בחיי, הוא החליט שבא לו) -הצליח להתקדם. לקוח אחר שלי שיש לו דף נחיתה לקופסאות בריחה, הצליח להתקדם לעמוד הראשון, אבל לרוב נמצא בעמוד השני.

בפועל, דפי נחיתה הם אתרים לכל דבר ועניין, הם דפי HTML, וכל עוד מנועי החיפוש יכולים לסרוק אותם, הרי שמנועי החיפוש רשאים לקבל את ההחלטה אם לתת להם דירוג או לא.

כל עוד מדובר במילה מאוד מאוד לא מחופשת, עם תחרות נמוכה ומטה, הרי שיש סיכוי שדף הנחיתה שלכם יתקדם אורגנית, ובהמשך אסביר מה לעשות כדי שהוא יהיה אופטימלי למנועי החיפוש.

למה אתרים מרובי עמודים מתקדמים ודפי נחיתה לא?

בוא נעמוד רגע על הסיבות שגורמות למנועי החיפוש להסתכל על אתרי אינטרנט בעין שונה אל מול דפי נחיתה:

1. אתר מרובה עמודים הוא גם אתר שמעניק מידע לגולשים

ה-סיבה הראשית למה דף נחיתה יתקשה להתקדם אורגנית היא שהוא מורכב מעמוד אחד בלבד.

מנועי החיפוש מתייחסים לאתרים עם לפחות עשרות עמודים, וזאת מן הסיבה הפשוטה: מנועי החיפוש רוצים לתת לגולשים שלהם מידע. אתר עם מספר רב של עמודים מאותת שהוא למעשה אתר שכולל בתוכו מידע רב, ולכן הוא עשוי להימצא כרלוונטי לגולשים.

2. אתרי אינטרנט כוללים תוכן רב, לעומת דף נחיתה שדל בתוכן

בואו נדבר רגע על ההיגיון הפשוט של קידום ממומן בגוגל. אנחנו משלמים לגוגל על כל הקלקה על מודעה. לכן, אם כבר הגולשים נכנסו אלינו לאתר, עדיף שזה יהיה דף נחיתה עם מסרים קצרים, קולעים ומניעים לפעולה.

מה שטוב לממומן, לא בהכרח טוב לקידום אורגני. בקידום אתרים אורגני, אנחנו מוכרחים לשים תוכן בכל עמוד ועמוד, על מנת שיתקדם בתוצאות.

3. באתרי אינטרנט יש דגש על התאמה למנועי החיפוש

אתרי אינטרנט לרוב נבנים באופן שמותאם מראש לדרישות האופטימיזציה של מנועי החיפוש. כלומר תוכן עם כותרות, הפרדה לפסקאות, סעיפים, טבלאות ושפע של מידע.

דפי נחיתה לעומת זאת מביאים איתם מבנה קצת יותר פיקנטי, יותר עיצובי, ושלא בהכרח עונה על מה שמנועי החיפוש היו רוצים להביא לגולשים שלהם באופן טבעי.

איך בכל זאת ניתן לקדם דפי נחיתה אורגנית?

מי יודע… אולי דף הנחיתה יתקדם? הכי טוב שאתם יכולים לעשות זה לנסות, ולהבטיח שהוא יעמוד בכל הסטנדרטים הנדרשים.

1. וודאו שהתוכן שלכם לא משוכפל ולקוח מהאתר הראשי

לפעמים דף הנחיתה כולל תכנים או קטעי תכנים שלקוחים מתוך עמודי האתר עצמו.

במידה וזה המצב, שכתבו את כל התוכן שלכם בדף הנחיתה. אתם לא רוצים דף מאונדקס בתוצאות החיפוש שהוא שכפול תוכן.

זה יכול או לגרום לדף הנחיתה שלכם לא להתקדם, או גרוע מכך: לפגוע באתר שלכם.

2. וודאו שהטקסט מחולק לכותרות עם כותרת ראשית H1 וכותרות משניות H2

היררכיית כותרות היא משמעותית, ואגב גם עבור קידום אתרים ממומן.

כותרת ראשית H1 צריכה לחזור על עצמה פעם אחת בטקסט ולעמוד בראש הדף. הקפידו שהכותרת הראשית גם תכלול את מילת המפתח שהייתם רוצים לקדם. ליתר הפסקאות שלכם צריכות להתלוות כותרות משניות ברמת H2.

3. שימו תגיות ALT בתמונות

קודם כל זה חשוב מבחינת נגישות, אבל מעבר לכך, מדובר גם בהנחיית איכות בסיסית של גוגל.

הקפידו לתאר כל תמונה שאתם מעלים לדף הנחיתה יחד עם תגית אלט מתאימה.

4. התקינו תוסף SEO

זה יכול להיות Yoast SEO וזה יכול להיות Rank Math, העיקר שתוכלו לשים תגית מטא טייטל ותגית מטא דיסקריפשן.

אלה בעצם תגיות שבאמצעותן אנחנו מציגים את הכותרת והתיאור שהיינו רוצים שהגולשים שלנו יראו בתוצאות החיפוש.

מנועי החיפוש מצידם עשויים להתחשב בכותרות האלו, ולרוב הם יציגו אותן, אם נעמוד במבנה הנכון שלהן.

עם תוסף יואסט SEO השדות של המטא טייטל ומטא דיסקריפשן נראים באופן הבא, ובו יש שדות למילוי ויש מיצג שממחיש איך הכותרת והתיאור ייראו בתוצאות החיפוש:

צקליסט קידום אתרים

ולקריאה נוספת תוכלו לגשת למאמרים שיצרתי בנושא:

5. דף הנחיתה שלכם מחובר לאתר? או עומד לרשות עצמו?

במידה ואין לכם אתר משלכם, אלא דף נחיתה בלבד, הקפידו לקנות דומיין ולחבר אותו לדומיין אמיתי ולא דומיין זמני מטעם חברת האחסון.

לאחר מכן, התקינו תעודת SSL שתאבטח את הדומיין; זאת גם הנחיית איכות של מנועי החיפוש.

6. התקינו Google Search Console

כלי מנהלי האתרים של גוגל, הכלי שבאמצעותו תוכלו לתת לגוגל לסרוק את דף הנחיתה שלכם ולהכיר אותו.

זה כלי שגם יכול לתת לכם התראות אם ישנו דבר מה לא תקין בדף הנחיתה מבחינת התאמה לקידום אתרים.

לבסוף, אין תחליף לאתר אינטרנט

אתר עם עמודי תוכן, אתר שמביא עמו נפח של עמודים, שמביא היררכיה מסודרת, פוטר אתר עם קישורים פנימיים, תפריט עליון עם קישורים.

במידה ואתם רוצים לערוך קידום אתרים אורגני אמיתי, דף נחיתה לא יוכל לענות על הציפיות עד כדי כך.

השאלה היא כמובן מה התחרות של מילת המפתח, ואם יש עוד מילות מפתח נוספות שהייתם רוצים לקדם בתוצאות החיפוש.

ובכל שאלה והתייעצות בנושא, אשמח לדבר. שמי עופר אטלס, מקדם אתרים בגוגל, בונה דפי נחיתה ומדי פעם בונה אתרים (לרוב מפנה לבוני אתרים סופר מוכשרים שאני עובד איתם).

מחפשים מומחה קידום אתרים? התקשרו:

או השאירו פניה:

ומשהו קטן אחרון, התוכן הועיל לכם? אשמח שתשתפו:

מעוניינים שאחזור אליכם?

השאירו פניה, ואחזור אליכם בהקדם: