מה זו אופטימיזציית אונסייט לאתר?

מה זו אופטימיזציית אונסייט לאתר?

תוכן עניינים

הכל על אופטימיזציית On-Site

כמה פעמים שמעתם את המושג 'אופטימיזציית אונסייט' ממקדם האתרים שלכם, ולא הבנתם על מה לכל השדים והרוחות הוא מדבר?

במאמר הבא החלטתי להפשיל שרוולים, לשנס מותניים, להגיד עוד כמה ביטויים שמסמלים מאמץ כביר ויאללה – להסביר לכל המעוניין והמעוניינת על התורה העצומה (לא באמת) שעומדת מאחורי אופטימיזציית On-Site.

אופטימיזציית אונסייט: פיזור רמזים למנועי החיפוש

תחשבו על זה ככה; למנועי החיפוש יש רובוטים שסורקים את האתרים ואוספים רמזים מכל עמוד ועמוד.

מה הכוונה רמזים? המשמעות היא שאם נניח הקמנו עמוד שהמטרה שלו היא לקדם ייעוץ עסקי בתל אביב, אז הרי שדף זה באתר מוכרח לכלול מגוון רמזים שיבהירו למנועי החיפוש מעל כל צל של ספק, כי אותו עמוד מקדם את הביטוי ייעוץ עסקי בתל אביב.

תזכרו: מנועי החיפוש הם רובוטים, הם לא בני אדם. הם לא קוראים ומפעילים היגיון בריא. הם סורקים את התוכן ואוספים סיגנלים שונים שמסבירים להם מהו הביטוי העיקרי שמקודם בכל דף.

אופטימיזציית אונסייט היא למעשה ביצוע סדרת פעולות על כל עמוד באתר, שמטרתה היא לוודא כי הוא אופטימלי עבור מנועי החיפוש, משמע מאפשר למנועי החיפוש להבין באמת ובתמים את הביטוי המקודם.

אופטימיזציית אונסייט: שדרוג חווית המשתמש

אבל אופטימיזציה היא הרבה מעבר לזריקת רמזים למנועי החיפוש.

מדובר גם בשיפור חווית המשתמש של הגולשים. תראו את זה ככה: אם גוגל כבר הבינו מה אנחנו מקדמים, הביאו אותנו עד העמוד הראשון, אבל האתר עצמו לא מספק חווית גלישה טובה. מרבית הסיכויים שהגולש פשוט ינטוש ויעבור לאתר אחר. גוגל יודעים לזהות אחוז נטישה גבוהה, והם יפעלו בהתאם ופשוט יחזירו אותנו אחורה.

לכן, הבסיס של האופטימיזציה הוא אולי ווידוא שכלל העמודים מספקים רמזים ברורים על המילה שאנחנו מקדמים, אך החלק המתקדם (והמהנה יותר אם תשאלו אותי), הוא לחשוב איך מבצעים שיפורים בחוויית הגלישה.

אז איך מתחילים?

אני יכול לרשום כאן עוד פסקת פתיחה ארוכה וחופרת, אבל האמת שהמאמר הזה נכתב בשעת לילה מאוחרת + התינוק לא מצליח להירדם ומשגע אותי. אז מבלי להכביר עוד במילים, ככה עושים אופטימיזציה לאתר.

תגיות מטה

תגיות מטה הן התגיות שמופיעות לנו כאשר אנחנו מסתכלים על תוצאות החיפוש בגוגל.

מוצגת לנו כותרת + תיאור.

מבחינת תגיות מטה הכוונה היא: Meta Title ו-Meta Description. להלן תמונה:

מקדם אתרים מטה טייטל ודיסקריפשן

אז איך כל זה נוגע לנו ל"פיזור רמזים" כמו שהתכוונתי כשסיפרתי על אופטימיזציית אונסייט בסיסית? פשוט מאוד:

מילת המפתח חייבת להופיע לנו במטה טייטל ובמטה דיסקריפשן. שימו לב שבתמונה המצורפת, ביקשתי לקדם את הביטוי "מקדם אתרים". למעשה, ברגע שבו מנוע החיפוש נכנס אלי לאתר, הוא סרק את התגיות האלה, ובאופן מידי קיבל רמזים ראשונים על כך שזהו הביטוי שאני מקדם.

אבל כמובן שזה לא מספיק כדי שמנוע החיפוש יגיד באופן נחרץ "הוא מקדם את הביטוי מקדם אתרים!", ולכן חשוב שנמשיך לפסקה הבאה.

אגב: אם אתם מחפשים טכניקה טובה לכתיבת מטה טייטל, אשמח שתבקרו גם במאמר הבא!

כותרות H1-H2

כשאנחנו כותבים תוכן לאתר, חשוב שנקפיד על יצירת כותרות עבור כל עמוד ועמוד.

זאת לא רק דרך מצוינת לזרוק למנועי החיפוש רמזים על המילה המקודמת, אלא גם דרך שבאמצעותה מנועי החיפוש מסיקים שהתוכן מעומד ומסודר לנוחיות הגולשים.

יש כותרות עד רמה 6, אבל כאן אתייחס ל-2 הכותרות החשובות ביותר: הכותרת הראשית ברמה 1, והכותרת המשנית ברמה 2.

  • כותרת H1 – חייבת להיות נוכחת בדף פעם אחת בלבד!! הכותרת הזו היא החשובה ביותר וחשוב שהיא תכלול את מילת המפתח שאנחנו מקדמים. אותה המילה בדיוק שמופיעה במטה טייטל ובמטה דיסקריפשן.
  • כותרת H2 – יכולה לחזור כמה פעמים. אני אישית ממליץ על פעם אחת. בכותרת הזו חשוב שנשלב את מילת המפתח אבל בצורה מעט שונה. נניח מקדם אתרים ומקדמי אתרים. או מומחה קידום אתרים וכיוצא בזה.

כבר כאן, פיזרנו למנועי החיפוש מספיק רמזים כדי שהם יתחילו להבין מה הסיפור שלנו.

אבל זה לא נגמר כאן.

התוכן עצמו

גם התוכן שלנו צריך לכלול את מילת המפתח פה ושם.

ההמלצה שלי היא שלא להגזים יתר על המידה (וזאת גם ההמלצה המאוד מאוד חמה של גוגל). נסו לחזור על המילה 4-5 פעמים סה"כ בתוך הטקסט שלכם.

זה די והותר כדי שמנועי החיפוש כבר ממש יבינו את הרמזים שפיזרנו, ויתחילו להציג אותנו בביטוי שכיוונו אליו.

תגיות Alt לתמונות

כאן אני כבר עובר יותר לעניין של חווית משתמש.

יש למנועי החיפוש מגוון רחב של הנחיות איכות, וככל שנעמוד ביותר ויותר הנחיות איכות, הרי זה משובח.

תגיות אלט הן תגיות אלטרנטיביות שקיימות בתמונות. המטרה שלהן היא לספר הסבר על מה נמצא בתמונה. זה יעיל עבור מנועי החיפוש לצורך הבנת התמונה (כי הם לא באמת רואים תמונות), וזה יעיל גם לעיוורים שמשתמשים בתוכנות שקוראות את התגיות האלו!!

תחשבו על זה ככה: ככל שאתם מספקים נוחיות מירבית יותר עבור הגולשים, כך אתם מקבלים יותר נקודות.

קישורים פנימיים

חשוב לשלב קישורים פנימיים בתוך התוכן של האתר.

קישורים פנימיים בין עמוד לעמוד, עוזרים לגוגל לסרוק טוב יותר את האתר, והם גם מסייעים לנו לרמוז לגוגל על המילים שאנחנו מקדמים בכל עמוד ועמוד. כאן אדגים בשמחה קישור פנימי על המילה קידום אורגני. בעצם הוספתי קישור על המילה קידום אורגני, וכך כשמנוע החיפוש יסרוק את המאמר הזה, הוא יכנס לתוך הקישור הפנימי על המילה הזו, ויבין שמה שאני מקדם בעמוד המקושר הוא הביטוי קידום אורגני.

מעבר לכך שזה אמצעי יעיל ל"פיזור רמזים" עבור מנועי החיפוש, יש בקישורים פנימיים גם כדי לספק חווית משתמש טובה יותר לגולשים. תוכן שיש בו קישורים פנימיים, הוא תוכן שמציע ערך מוסף. ייתכן שהמשתמשים ימצאו עניין בעמודי תוכן נוספים. מנועי החיפוש אוהבים את זה, אנחנו אוהבים את זה 🙂

אגב – אם מתחשק לכם לדעת יותר על קישורים פנימיים, מזמין אתכם לגשת אל המאמר הבא.

מדיה

או! עכשיו הגענו למשהו ממש מעניין.

מדיה היא דרך מצוינת לשפר חווית משתמש. כאן אני לא אומר לכם שיש איזשהו רמז שאנחנו מפזרים לגוגל, כלל וכלל לא.

גוגל יודעים לסרוק את קוד האתר והם יודעים לזהות בתוכו תמונות וסרטונים. ניסיונות אישיים שלי, מראים שתכנים עם מדיה, נהנים מקידום אורגני מהיר יותר.

מה גם שהגולשים שלכם מעדיפים לרוב סרטונים על פני קריאת תוכן על גבי תוכן. צפייה בסרטון במשך 3 דקות בודדות, כבר תגדיל משמעותית את משך השהייה בדף, ומבחינת גוגל הדבר יתפרש כחוויית משתמש מצוינת.

לטיפים לשילוב מדיה, אני ממליץ לכם לקרוא את המאמר הבא.

וזוהי אופטימיזציית אונסייט על רגל אחת

בתכל'ס פירטתי בו באופן מאוד נרחב על איך עושים אופטימיזציית אונסייט.

"על רגל אחת", כיוון שכל אחד ואחד מן הפרמטרים הללו, צריך לאפיין ולעשות בצורה חכמה ומועילה.

שימו לב שכל אחד מן הנושאים קיבל אפילו מאמר משלו באתר, כך שאתם וודאי יכולים להסיק שאופטימיזציית On-Site היא עולם בפני עצמו.

מתחשק לכם לקבל קידום איכותי? דברו איתי! 052-3676272 (עופר), ואפשר גם להשאיר פניה באתר!

מחפשים מומחה קידום אתרים? התקשרו:

או השאירו פניה:

ומשהו קטן אחרון, התוכן הועיל לכם? אשמח שתשתפו:

מעוניינים שאחזור אליכם?

השאירו פניה, ואחזור אליכם בהקדם: