איך לכתוב מטה טייטל מנצח לאתר?

איך לכתוב מטה טייטל מנצח לאתר?

תוכן עניינים

יצירת Meta Title ששווה הקלקה!

מטה טייטל היא הכותרת שמופיעה לנו בתוצאות החיפוש בכל אחד מן האתרים, והיא הכיתוב שמופיע על הלשונית של האתר. דוגמה לכך ניתן למצוא בתמונה הבאה כשחיפשתי מקדם אתרים:

א': אפשר לראות בכחול את הכותרת של האתר שלי.

ב': אפשר לראות בריחוף על הלשונית של האתר, את הכיתוב של כותרת המטה.

מטה טייטל

למה כותרת המטה היא כל כך חשובה?

תחשבו על זה ככה – אתם מקדמים עמוד מסוים באתר שלכם על נניח מילה כמו "מאתר נזילות מים".

עכשיו, מנוע החיפוש הוא לא בן אדם, אין לו היגיון אמיתי ואנושי, ולכן הוא "מלקט" רמזים דרך אזורים שונים בתוך הדף שמספרים לו על הביטוי החשוב ביותר באותו העמוד. למעשה, חלק ממה שאנחנו המקדמים קוראים לו אופטימיזציה On-Site, הוא למעשה "פיזור" רמזים שונים ברחבי העמוד, שמספרים למנועי החיפוש באופן מאוד מובהק וברור מה המילה החשובה ביותר עבורנו.

המטה טייטל היא חלק בלתי נפרד מהרמזים הללו, שיחד מתלכדים לכדי תמונה אחת מקיפה של מילת מפתח לקידום.

נגיעה קלה ברמזים שאנחנו מפזרים למנוע החיפוש בכל עמוד ועמוד:

  • מילת מפתח בכותרת המטה – מנוע החיפוש סורק את העמוד ומגלה את מילת המפתח לראשונה בכותרת המטה שלנו (כמו אצלי שרשמתי מקדם אתרים).
  • מילת מפתח בתיאור המטה – זה למעשה ה-Meta Description. אתם יכולים לראות אותו בתמונה למעלה. גם שם פיזרתי את הרמז פעמיים בתוכן.
  • כותרת H1 – הכותרת הראשית של העמוד. חשוב שמילת המפתח תחזור על עצמה גם שם
  • הטקסט עצמו – מומלץ לפזר את מילת המפתח עוד מספר פעמים בודדות בטקסט.

אלו הם הרמזים הכי ברורים שקיימים עבור מנועי החיפוש, ומקפידים עליהם בכל דף ודף במסגרת עבודת האופטימיזציה.

אבל כותרת המטה היא הרבה מעבר לתוכן שכולל את מילת המפתח

כותרת מטה צריכה להיות מניעה לפעולה. לא פחות ולא יותר.

כשאנחנו מתחילים לחשוב על כותרת מטה שתתאים לדף באתר שלנו, אנו מוכרחים לקחת בחשבון את נושא חוויית המשתמש.

גוגל וכלל מנועי החיפוש, שמים דגש ניכר על חוויית המשתמש שהם קולטים מהגולשים שלהם. אם נניח גולשים הקליקו מספר רב של פעמים על תוצאה מסוימת בעמוד הראשון, אז ייתכן שמנועי החיפוש יעלו את התוצאה הזו מעלה בתוצאות שלהם.

הסיבה לכך נעוצה בעובדה שמבחינתם של מנועי החיפוש, חוויית המשתמש של הגולשים שלהם היא הכל. זכרו כי אלו הם הלקוחות של מנועי החיפוש, והם יעשו כל מאמץ שניתן על מנת שהלקוחות שלהם ימשיכו להיות שמחים ומרוצים.

בעת איפיון וכתיבת כותרת המטה לדף מסוים, אנחנו מוכרחים לנסות לחשוב איך למשוך את הגולשים להקליק עלינו, וזאת מבלי שנוותר על הרמז העבה בנוגע למילת המפתח שאנו רוצים לקדם.

אז איך ניגשים לעבודה?

יש מקדמים שיגידו לכם שאיפיון וכתיבת כותרת מטה היא תורה מסיני, והיא מצריכה מלאכת מחשבת, ימים ולילות, כל זאת כדי להביא כותרת מנצחת שיעילה לקידום אורגני. אני אומר חרטה. אפשר ליצור כותרת מנצחת בקלות, נכון אנחנו נידרש לטיפ טיפה שבירת ראש על תוכן שמניע לפעולה, אבל הבסיס הוא תמיד אותו בסיס.

נוסחת כותרת מטה טייטל:

מילת המפתח: משפט שעושה לנו חשק להקליק על האתר – שם המותג

בואו נפרק את זה לגורמים:

  • מילת המפתח – זוכרים שאמרתי בתחילת המאמר שמנועי החיפוש מחפשים רמזים על המילה החשובה ביותר באותו העמוד? אז הדרך שלכם להתחיל במלאכה עוברת קודם כל בהכנסת מילת המפתח בתחילת הכותרת. ככל שמילת המפתח נמצאת קרוב יותר לתחילת הכותרת, או ממש פותחת את הכותרת, כך מנועי החיפוש מבינים את חשיבותה.
  • משפט עושה חשק – פשוטו כמשמעו; אתם רוצים שמנועי החיפוש יתרשמו מכם ויראו שהמון גולשים מקליקים עליכם? אז חשוב שתתנו לגולשים טיזר קטן שיגרום להם להקליק דווקא עליכם.
  • שם המותג – תמיד טוב לסיים בשם המותג. זה נותן תחושה של מערכתיות, של עסק בעל היררכיה מסודרת. אני ממליץ תמיד לשלב את שם המותג במטה טייטל ויהי מה.

כלל ברזל! כותרת מטה מוכרחה לכלול בין 60 ל-65 תווים כולל רווחים! מתחת לזה, גוגל עלולים לבנות כותרת משלהם, מעל זה גוגל יכולים לחתוך אותה באמצע ולהרוס לנו את המטרה.

בואו נתרגל כותרת מטה מזמינה!

אוקיי, אז נניח שאתם בעלי עסק לבנייה קלה באלומיניום, ואתם רוצים לוודא שכמה שיותר גולשים יקליקו לכם על דף הבית שמקדם את המילה "בנייה קלה באלומיניום".

התחילו את הכותרת שלכם קודם כל במילת המפתח.

לאחר מכן, הוסיפו הפרדה בין מילת המפתח לבין המשפט שצריך לעשות לגולשים חשק להקליק עליכם. אפשר להפריד עם : , אפשר להפריד עם | , אפשר גם עם – וכן הלאה וכן הלאה.

אחרי שהצבתם את מילת המפתח בחלק הראשון, עברו למשפט עושה חשק (זכרו שאתם מחויבים לעד 65 תווים כולל רווחים וכולל שם המותג!).

אפשר להוסיף יתרון כמו: פתרונות מהירים ובטוחים או להוסיף מידע על וותק בשירות כמו: 15 שנות ניסיון באלומיניום.

נניח שלעסק קוראים אטלס אלומיניום, אז הכותרות שלנו ייראו כך:

בנייה קלה באלומיניום: פתרונות מהירים ובטוחים – אטלס אלומיניום (61 תווים כולל רווחים)

או

בנייה קלה באלומיניום | 15 שנות ניסיון בתחום – אטלס אלומיניום (60 תווים כולל רווחים)

דרך קלה לספור את כמות התווים

אם אתם כבר בשוונג ונמצאים בדף שאתם רוצים לעשות לו אופטימיזציה, פשוט תקלידו webdesk ספירת תווים בגוגל. אתם תיכנסו לאתר שבו אתם יכולים להקליד את המטה טייטל שלכם וכל פעם לקבל ספירה שכוללת רווחים וספירה שלא כוללת רווחים.

לא אישית זה הרבה יותר נוח מבדיקה ידנית בקובץ Word, אבל זו כבר החלטה שלכם בעניין.

המלצה: אל תמהרו לשנות את כותרות המטה שלכם 

לא פעם מצאתי את עצמי משנה את כותרת המטה פעם אחר פעם, כיוון שלא הייתי בטוח בכיוון שלקחתי.

מהניסיון האישי שלי (ואני בכוונה מציין אישי, כיוון שזה לא משהו כתוב או מוכרז), שינוי תכוף מדי של כותרות מטה, האט את קצב הקידום או גרם לי לירידה במיקומים. גוגל לא אוהבים שכל רגע משנים להם את הטייטל, זה הרושם שאני קיבלתי, וזאת ההמלצה שאני מוסר הלאה אליכם 🙂

קצת עלי וזה..

שמי עופר אטלס, אני מקדם אתרים, מנהל פרסום ממומן בגוגל, בונה אתרים, מעצב דפי נחיתה, משווק דיגיטלי ובעברי הייתי גם כותב תוכן לאתרי אינטרנט בנושאים משתנים.

מה הערך המוסף שלי: לצד 6 שנות ניסיון בדיגיטל, אני מכור לעבודה. כן… אם אתם מחפשים מישהו שפשוט לא נרגע מלעבוד, אני הפרילנס שלכם.

מה תקבלו בעבודה איתינדוש משו אבל – תוצאות. אני מחויב ללקוחות שלי ופועל להביא להם את התוצאות הטובות ביותר.

איך אפשר להשיג אותי: אני זמין עבורכם בשמחה במספר הטלפון: 052-3676272. אפשר גם להשאיר לי פניה באתר! מבטיח לחזור אליכם בהקדם האפשרי.

מחפשים מומחה קידום אתרים? התקשרו:

או השאירו פניה:

ומשהו קטן אחרון, התוכן הועיל לכם? אשמח שתשתפו:

מעוניינים שאחזור אליכם?

השאירו פניה, ואחזור אליכם בהקדם: