עמוד 404

עמוד 404

תוכן עניינים

מה זה עמודי 404?

בואו נדבר רגע בקטע של חוויית משתמש טהורה – נניח ואתם מגיעים לעמוד אתר מסוים שלא קיים. אותו עמוד לא נראה מזמין במיוחד והוא בעיקר מציג מעין הודעה אוטומטית לקונית שמודיעה לנו כי אין כל זכר לעמוד כזה.

אם אנחנו סלחניים מספיק (פחות סביר), אז הרי שננסה לגשת לעמודים אחרים. אם אנחנו פחות סלחניים (למרבה הצער זה מה שקורה במרבית המקרים), אז הרי שנחליט באופן מהיר ונחרץ לנטוש את האתר ולגשת לחפש מידע נוסף אצל המתחרים.

עמודי 404 הם למעשה הדרך שלנו לנסות ולהשאיר את הגולשים באתר, וזאת למרות שהם הגיעו לעמוד שכבר לא קיים.

בואו נדבר קצת בהגדרות

עמודי 404 הם למעשה תגובה של שגיאה.

אנחנו מנסים להגיע לכתובת עמוד מסוימת באתר, והאתר מצדו לא יכול למצוא את הכתובת המבוקשת.

לכן מופיעה שגיאה 404; שגיאה שמתרחשת בפרוטוקול התקשורת והיא מיידעת את הדפדפן שלנו כי העמוד לא קיים.

כיצד עלינו להתייחס לעמודי 404?

בקיצור: ביראת קודש. ומדוע?

הבעיה: כל דפדפן יכול להציג באופן אוטומטי דף שגיאה 404 שמספר לנו שהכתובת לא קיימת. לרוב הדפים הללו לא יחמיאו לאתר שלנו וזאת בלשון המעטה' והגולשים שלנו פשוט יעזבו אותנו. מן ההיבט של קידום אורגני, הרי שמדובר בתקלה חמורה. עודדנו אחוז נטישה גבוה, ואותתנו לגוגל שאנחנו פחות רלוונטיים.

הפתרון: יצירת דף 404 באופן עצמאי. במקום שנסתמך על ה"עיצוב" של הדפדפנים, אנחנו ניצור עמוד 404 ששומר על הנראות של האתר וגם מעודד את הגולשים לקבל את המידע בעמודים נוספים. ברגע שהגולשים רואים דף ידידותי שלא סתם מסבך אותם ומותיר אותם חסרי אונים, כבר אז הם הופכים לסלחניים הרבה יותר.

טיפים ליצירת דף 404 ידידותי

אל תמעיטו בערכם של עמודי 404. צאו מנקודת הנחה שתמיד יש סיכוי שגולש יגיע אל האתר שלכם ובדרך לא דרך יגיע לעמוד שגיאה:

  • גולשים יכולים לקשר אל האתר שלנו ולשים כתובת עם שגיאה מסוימת (למשל בפורומים, בפייסבוק וכיוצא בזה)
  • ייתכן שנמחק עמוד שכבר לא שימושי לנו ונשכח להוריד קישור אליו שנמצא באחד מעמודי האתר
  • ייתכן שעמוד מסוים כבר התברג בתוצאות החיפוש של גוגל וזאת למרות שמחקנו אותו

# שמרו על הומור

יש לא מעט גולשים שהם טכנופובים. חשוב שמיד נרכך את התגובה שלהם, והדרך הקצרה והפשוטה לעשות זאת היא באמצעות הומור.

אפשר להראות את הלוגו של העסק שלכם סדוק וכתוב: אוי הגעתם לחלק הפחות מוכר של האתר.

אפשר גם לקחת את הדברים בהומור ולהכניס כל מיני התחכמויות כמו תמונה של ג'סטין ביבר ולצדה את המילה "סורי" כמו השיר שלו.

להתנצלות שלכם או לגילוי האמפתיה כלפי ההגעה לעמוד השגיאה, הצמידו כפתור שמודיע שאפשר להגיע לעמודי קיימים כמו דף הבית או דף יעיל אחר לבחירתכם.

# גרפיקה נעימה

לצד ההומור המשובח, אל תהססו לשלב גם גרפיקה קלילה.

לרוב כשאתם מציגים שגיאה בדרך קלילה לעין, זה מיד מרכך את השוק הראשוני, ומעודד את הגולשים לעבור לעמודים נוספים.

# הפנו לעמודים יעילים

צאו מנקודת הנחה שהגולשים שלכם הגיעו לעמוד שלא נתן להם את מבוקשם.

עבורם מדובר בעוגמת נפש גדולה שבאופן מידי אמורה להוביל ליציאה מידית מן האתר.

לכן, כדי להפחית את הסיכויים לנטישה, הקפידו לשלב כפתורים בדגש על יעילים. כאלו שיפנו את הגולשים למקורות מידע חלופיים.

אם מדובר במוצר מסוים כמו מקרר ממותג נקודתי, אז הרי שאפשר להפנות לדף קטגוריה של מקררים, אם מדובר בעמוד מידע על שירות מסוים, אז הרי שאפשר להפנות לדף הבית ולהגיד לגולשים – כאן תוכלו למצוא את מגוון השירותים שאנחנו מציעים.

404 לא פוגע בקידום?

בעבר, אנשי קידום אתרים רבים היו נוהגים להמליץ להפנות את עמודי 404 לעמודים רלוונטיים מקבילים ולבצע הפניה 301.

כיום הגישה הרווחת היא שאפשר להניח לעמודי ה-404 להתקיים. לפעמים הפניית 301 של עמוד 404 בנושא מסוים שלא רלוונטי לנושא אחר, רק יכול להגביר לנו את אחוז הנטישה שבאתר.

צ'ופר קטן לפני הסוף

דיבורים לחוד והשראה לחוד.

ולכן, אם אתם רוצים להקים לעצמכם עמוד 404 ואתם מתלבטים כיצד להתחיל, במאמר הבא תוכלו למצוא מגוון עמודי 404 מעוצבים שיספקו לכם את ההשראה שאתם צריכים.

צריכים עצה טובה? מחפשים איש קידום שייקח את האתר שלכם קדימה? השאירו לנו פניה או התקשרו: 052-3676272 (עופר).

מחפשים מומחה קידום אתרים? התקשרו:

או השאירו פניה:

ומשהו קטן אחרון, התוכן הועיל לכם? אשמח שתשתפו:

מעוניינים שאחזור אליכם?

השאירו פניה, ואחזור אליכם בהקדם: