מטה דיסקריפשן

מטה דיסקריפשן

תגית תיאור מטה

מטה דיסקריפשן היא תגית שמופיעה בקוד האתר (HTML) ומטרתה להופיע באינדקס תוצאות החיפוש תחת הכותרת הראשית שנקראת מטה טייטל.

אנחנו יכולים להחליט על תגית תיאור שתופיע בתוצאות החיפוש, ואם לא נמלא את המטה דיסקריפשן ידנית בעצמנו, הרי שמנועי החיפוש יבחרו באופן עצמאי את התיאור שלדעתם תהלום באופן המדויק ביותר את התוכן שמופיע.

כיצד המטה דיסקריפשן תורמת לקידום?

יש לנו 2 היבטים מרכזיים שבהם תיאור המטה עוזר לקדם דפים בתוצאות האורגניות של מנועי החיפוש:

  • חזרה על מילת המפתח - תגית התיאור צריכה לכלול בתוכה את מילת המפתח לפחות פעם אחת. כאשר משלבים את מילת המפתח בכותרת המטה ובתיאור המטה, אנחנו למעשה 'מפזרים' למנועי החיפוש רמזים עבים באשר למילה שרלוונטית עבורנו.
  • הקלקות הגולשים - אם נכתוב מטה דיסקריפשן משכנעת שתוביל את הגולשים להקליק עלינו, הרי שמנועי החיפוש יזהו את זה ואט אט יעלו אותנו בדירוג. אם הגולשים יוותרו על האתר שלנו, ייתכן מאוד שבמהלך הזמן גם מנועי החיפוש יוותרו עלינו ויחזירו אותנו לעמודים רחוקים יותר באינדקס.
  • סקרנים לדעת מה זה אינדקס? הקליקו למושג המלא

איך כותבים תיאור מטה טוב?

מה שמנחה אותי הוא כתיבה של 156 תווים כולל רווחים.

אני למעשה מתבסס על ההנחיות של תוסף היואסט SEO שמדברים על 155 תווים, אך בפלאגין שלהם בוורדפרס הם מאפשרים לכתוב 156.

בעבר אגב, היה נהוג לכתוב כותרת של 160, והדעה הרווחת כיום היא שאלו יותר מדי תווים.

מה קורה אם המטה דיסקריפשן קצרה מדי? מנועי החיפוש פשוט יבדקו מה יכול להיות מתאים יותר, וייתכן מאוד שהם פשוט יתעלמו מהתיאור שכתבנו (וכך גם ממילת המפתח שציינו שם).

מה קורה אם המטה דיסקריפשן ארוכה מדי? במקרה הזה מנועי החיפוש גם עלולים לחפש תיאור רלוונטי יותר. במרבית המקרים הם פשוט יציגו שלוש נקודות בסוף. זה לא נראה אסתטי וזה עלול להקטין את כמות ההקלקות.

איך זה נראה בקוד?

מנועי החיפוש צריכים להבין את הקוד של האתר.

תיאור המטה ייראה כך:

מטה דיסקריפשן בקוד HTML

כדי לשלב תיאור מטה בכל דף ודף, לא צריך להיכנס לקוד האתר, ומערכות ה-CMS השונות מאפשרות לנו לעשות את זה דרך שדות ייעודיים.

רוצים לקדם את האתר בביטוי תחרותי?

בואו נעוף על האתר שלכם ביחד, ונדאג לפלס את הדרך כמו שצריך:

לא מוותרים על תגית תיאור המטה!

כשאני מקבל לידיי אתר חדש, כל אתר באשר הוא, הדבר הראשון שאני עושה הוא אופטימיזציה אונסייט.

בין היתר, אני עובר על כל תגיות התיאור שבאתר, ודואג לשלב את מילת המפתח ולהכניס מוטיבים שונים שמעניקים לגולשים את התחושה כי מדובר בעסק סמכותי וכי שווה להם להקליק ולקבל מידע רחב יותר שעונה בדיוק על הצורך שלהם.

זקוקים לייעוץ בנושא אופטימיזציה אונסייט?

שמי עופר אטלס, אני מקדם אתרים אורגני בגוגל ומנהל קמפיינים ממומנים.

אם אתם מרגישים שהאתר שלכם לא מצליח לפלס את הדרך אל העמוד הראשון, או רוצים לשפר את יכולות ה-SEO של אתר העסק, אני מזמין אתכם ליצור איתי קשר ויחד נעבוד על תכנית אסטרטגית נכונה.

בלא מעט מהפעמים, בעלי אתרים שמגיעים אלי, באים עם אתר שלא עבר שום אופטימיזציה ובטח שלא השקעה בתגית תיאור ארוכה.  עם כתיבת כותרת מטה נכונה ותגית תיאור שקולעת למטה, בפעמים רבות האתר מתקדמים אורגנית באופן משמעותי ותוך זמן קצר.

אני יכול להציע לכם שני שירותים רלוונטיים:

  • אופטימיזציה חד-פעמית - מעבר חד-פעמי על כלל העמודים שבאתר. המעבר יכלול תגיות כותרת ותיאור ועוד מגוון פרמטרים שונים בכל דף ודף שיכולים להשפיע באתר על המיקום האורגני שלנו.
  • שירות קידום - לאלו מכם שמעוניינים לקבל מקום של כבוד בעמוד הראשון, אני מציע שירותי קידום אתרים אורגני וממומן. העבודה כוללת עוד מגוון היבטים נוספים דוגמת חוויית משתמש, שדרוג האתר, בניית קישורים חיצוניים ועוד.

לקבלת פרטים נוספים, אני מזמין אתכם ליצור איתי קשר באתר או להתקשר: 052-3676272 (עופר).

דברו איתי

כתבות נוספות

מהו גוגל סירץ' קונסול
קידום אורגני

מה זה גוגל סירץ' קונסול?

Google Search Console או בשמו העברי "כלי מנהלי האתרים", הוא אחד מן הכלים החינמיים החשובים והבסיסיים בקידום אתרים בגוגל. פעמים רבות אני אוהב להסביר ללקוחות

למאמר >>>

מחפשים מקדם אתרים? דברו איתי:

קידום אתרים איכותי ומקצועי בדרך אליך

(לשיחה ממוקדת ויעילה יותר, מומלץ לצרף לי את האתר)

דברו איתי

השאירו פניה

התקשרו

שלחו דוא"ל