הקידום הממומן בגוגל לא עובד – מה עושים?

הקידום הממומן בגוגל לא עובד – מה עושים?

תוכן עניינים

לא פעם יוצא לי לפגוש במודעה הממומנת של גוגל בפייסבוק שמפרסמת את שירותי Google Ads. הנוסח (פלוס מינוס, לא מתחייב מילה במילה) הוא העלו מודעה בתשלום והתחילו לקבל פניות חדשות לעסק שלכם! מעודד נכון? המציאות מלמדת אחרת.

קמפיינים ממומנים בגוגל יכולים להיות אתגר לא קטן. אנחנו משלמים על כל הקלקה ולכן הגיוני שנצפה לפניות חדשות מדי יום. בפועל, ייתכנו ימים שלמים שבהם לא נראה ולו ליד אחד. וההקלקות? הן ימשיכו כרגיל וגוגל יחייבו.
מה עושים כשקמפיין תקוע?

גילוי נאות? לאורך שנותיי כמקדם אתרים גם אני לעתים הקמתי קמפיינים שלא מניבים המרות. אז מה מבדיל בין מנהל קמפיינים חסר ניסיון לבין אחד שצבר וותק (והרבה תלישת שיערות?) – פשוט מאוד – לשאול ולענות את התשובות הנכונות.

ההקמה של קמפיין ממומן יכולה להיות די רובוטית – מבצעים חקר מילות מפתח, מקימים קמפיין עם הגדרות של מילים, אזור גיאוגרפי ושפות, מעלים קבוצות של מודעות, מנסחים מודעות ויוצאים לדרך. בחלק מהקמפיינים ההקמה הבסיסית הזו מספיקה כדי להביא תנועה יפה ועקבית של לידים לעסק. כל מה שנותר הוא לעקוב, לראות שהקמפיין לא מבזבז תקציב על קהלים לא רלוונטיים ולהוריד בהדרגה את העלויות להקלקה.

מנגד, יש קמפיינים שבהם נוסחת הקסמים הזו פשוט לא עובדת. הקמפיין רץ, אנשים מקליקים והלידים פשוט לא מגיעים.

כל המרבה זה משובח? לא תמיד

ההיררכיה של קמפיין ממומן היא כזו:

קמפיין ⇐ קבוצת מודעות ⇐ מודעות

המטרה של קמפיין היא לאפשר לנו לאפיין את ההגדרות הכלליות – איפה המודעות יוצגו? לאילו שפות? האם לרשת החיפוש? או אולי ברשת המדיה עם באנרים? וכן הלאה.

קבוצות המודעות נועדו לספק לנו הפרדה מסודרת של מילות המפתח. לדוגמה: קבוצת מודעות שפונה לכל הביטויים שכוללים "לימודי חשבי שכר" דוגמת "קורס חשבי שכר" "לימודי חשבות שכר" וכיוצא בזה. מנגד, קבוצת מודעות שכוללת את כל המילים של "מכללות לחשבי שכר", "בתי ספר לחשבות שכר" "חשבי שכר מכללות" וכן הלאה.

אז איך כל זה אמור להפריע לנו?

לפעמים אנחנו פשוט ממוקדים מדי. אני אישית יכול להעיד על עצמי כאדם פדנט שנורא אוהב סדר, ארגון והפרדה. לצערי, לעתים יש קמפיינים שמוכיחים לי ההפך – ככל שאנחנו מפרידים בין ביטויים שונים, כך הקמפיין הוא פחות ממיר.

דוגמה: בקמפיין ממומן לטיפולי פנים החלטנו להתמקד עבור הלקוחה בכל אחד מסוגי הטיפול. ביצעתי הפרדה עם קבוצות מודעות בין טיפול אקנה למבוגרים לבין פצעי בגרות לבין טיפול באקנה לנשים בהריון, לבין טיפול להצערת עור הפנים לבין טיפולי פנים לגברים. התוצאה? אפס לידים ולקוחה שמתבאסת על הכסף שלה.

אחרי 3 ימים שבהם נאספה מספיק סטטיסטיקה, הגעתי למסקנה שפשוט צריך לירות לכל הכיוונים. השהיתי באופן מידי את כל קבוצות המודעות, יצרתי דף נחיתה כולל שמתייחס לטיפולי פנים על סוגיהם השונים והקמתי קבוצת מודעות חדשה שמקודמת על 3-4 מילים בלבד: "טיפול פנים", "טיפולי פנים" ו"טיפולי פנים בתל אביב".

לפתע הלידים התחילו לזרום.

אז מה קרה כאן בעצם?

בגלל שניסיתי להיות ממוקד, העלות פר הקלקה על מילה ממוקדת הייתה גבוהה וסיימה את התקציב מהר. ברגע שהחלטתי ללכת על ביטוי כללי כמו טיפולי פנים העלויות להקלקה נחתכו בלמעלה מחצי – קיבלנו יותר הקלקות = קיבלנו יותר פניות.

טיפ חשוב על גישה שיורה לכל הכיוונים: אל תזניחו את הקמפיין ולו לרגע אחד. יום יום תעברו ותבדקו באילו מונחים הגולשים שלכם חיפוש ומצאו את המודעה. מדי יום תמצאו מילים שעלולות להביא לתנועה לא רלוונטית אותן חשוב להגדיר כמילים שליליות.

בדקו את דף הנחיתה שלכם!

ייתכן מאוד שהקמפיין שלכם מקבל תנועה רלוונטית ובמספרים גבוהים. אז מה עושים במצב הזה?

אם שללתם כניסה של תנועה לא רלוונטית ממונחי החיפוש והגעתם למסקנה חותכת שהמודעות לא מטעות את הגולשים שמקליקים, זה הזמן להפנות את האצבע המאשימה כלפי דף הנחיתה שלכם.

גוגל הם המתווכים. הגולשים מחפשים שירות, גוגל מציעים אותנו, והחל מן הרגע שבו הם הגיעו לדף הנחיתה, גוגל מבחינתם עשו את שלהם.

בדף הנחיתה חשוב לדאוג שהוא יתאים לסוג העסק. אם נניח מדובר בטיפולי פנים, אז חשוב שהדף יהיה נקי ומסודר, דף שישדר לגולשים שמירה על סטריליות ועם זאת רכות מסוימת. דף שכזה צריך לכלול מידית את כל השירותים שמוצעים על-ידי הקוסמטיקאית ולאחר מכן להוביל הישר לטופס יצירת קשר.

דוגמה אחרת היא למשל קייטרינג. לקוחות פוטנציאליים מחפשים אחר תמונות מעוררות תיאבון, כאלה שמראות על שפע וגיוון. חשוב שדף הנחיתה יוביל את הלקוחות במהירות האפשרית לגלריית תמונות שתגרום להם להסתקרן ולהשאיר פניה באתר.

המלצה שלי: לאלו מכם שיודעים להטמיע אירועים פשוטים ומוכרים דרך גוגל תג מנג'ר, אל תתעצלו! בגוגל אנליטיקס תוכלו להבין מה הגולשים שלכם עשו: האם הם גללו רק 25% מהדף? ייתכן שמשהו לא מניע אותם לפעולה, האם

הם הפעילו את סרטון ה-Youtube שהטמעתם? אם לא, אז ייתכן שכותרת אחת מסקרנת תשנה את כל התמונה.

למשקיעים – הטמיעו הוט ג'אר בתוך דף הנחיתה. מדובר בתוכנה שמאפשרת להקליט את מה שהגולשים ביצעו באתר.

צריכים ייעוץ מקצועי לשיווק בדיגיטל?

היי, קוראים לי עופר ואני עוסק בקידום אורגני ובניהול קמפיינים ממומנים בגוגל.

אם יש לכם קמפיין שלא מתניע, אתר שלא ממריא או התלבטות בנוגע לדרך הנכונה ביותר שבאמצעותה העסק שלכם יבלוט ברשת וישיג לקוחות חדשים – אשמח לסייע.

ניתן להשאיר לי פניה באתר או פשוט להרים צלצול: 052-3676272

מחפשים מומחה קידום אתרים? התקשרו:

או השאירו פניה:

ומשהו קטן אחרון, התוכן הועיל לכם? אשמח שתשתפו:

מעוניינים שאחזור אליכם?

השאירו פניה, ואחזור אליכם בהקדם: