קידום אתרים בגוגל: מה זה ולמה אנחנו צריכים לצפות?

קידום אתרים בגוגל: מה זה ולמה אנחנו צריכים לצפות?

תוכן עניינים

האינטרנט הוא מקור מידע מדהים אם לרגע נתנתק מההרגלים שלנו שהופכים את הרשת למובנית מאליה, אז הרי שלפני עשרים שנים ואולי אפילו פחות, אף אחד לא ציפה שהוא יוכל לקבל מענה מידי לכל שאלה ולכל צורך רק מלשלוף את הנייד מהכיס.

כך למעשה, Google הפכה לא רק למנוע חיפוש שנכנסים אליו כדי למצוא מידע, אלא לדבר הראשון והדיפולטיבי שאנחנו רואים איך שאנחנו פותחים את הדפדפן.

קידום אתר בגוגל – 2 אפיקים לבחירתכם

קידום במנועי החיפוש עובד. אנשים תופסים את גוגל כאוטוריטה שמציגה מידע רלוונטי ומהימן. גוגל בעצמם עובדים על זה קשה ופועלים להביא את התוצאות האיכותיות ביותר. כך למעשה, כל עסק שהצלחתי להביא לעמוד הראשון (מזמין אתכם לצפות בתיק עבודות) התחיל לקבל פניות מגולשים שחיפשו בדיוק את מה שהוא הציע והגיעו עם אמונה שגוגל יודעים מה הם אומרים (משמע תהליך סגירה פייסני וקל הרבה יותר!).

אז רגע ממומן, אורגני – מה כל הסיפור?

אם כבר התנסיתם בעבר בעבודה מול חברות קידום, אז אתם וודאי מכירים את ההבדלים. אם לא, אז הפסקה הזו היא במיוחד עבורכם וחשוב שתדעו בדיוק מה השירות שאתם מקבלים.

קידום אורגני

כשאנחנו כותבים שאילתת חיפוש מסוימת בגוגל, מופיעות לנו 3-4 תוצאות ממומנות ולאחריהן 10 תוצאות “טבעיות”. המשמעות של תוצאות טבעיות היא שגוגל החליטה באופן טבעי להציג אותנו לגולשים. אנחנו לא צריכים לשלם לגוגל על זה – היא פשוט הבינה שאנחנו אתר רלוונטי ואיכותי.

קידום ממומן

3-4 התוצאות הראשונות הן תוצאות ממומנות, כלומר אנחנו מקימים קמפיין מודעות ומשלמים לגוגל עבור כל הקלקה.

פקטור הזמן: קידום אורגני לוקח זמן ועליכם לחשוב עליו כאל השקעה לטווח ארוך. את העמוד ה-1 אפשר לכבוש תוך 4 חודשים בביטויים קלים, אך בביטויים תחרותיים הדבר יכול לקחת זמן ולעתים אפילו שנה. המטרה היא “לשכנע” את גוגל שאנחנו מספקים את המענה הכי איכותי לגולשים שלה.

הקידום הממומן מנגד הוא השקעה מידית. אנחנו מופיעים בתוצאות החיפוש באופן מידי כיוון שאנחנו משלמים לגוגל בעבור זה. גם כאן גוגל שמים דגש על איכות, אך זה כבר נושא למאמר אחר.

בשורה התחתונה – מה עדיף לי?

אם יש לכם את היכולת הכלכלית להשקיע באפיק שיווקי שלא מניב תוצאות באופן מידי אז הרי שמומלץ מאוד להשקיע בקידום אורגני. לקוחות שרואים תוצאות טבעיות, תופסים אותן כמהימנות הרבה יותר מאלו המופיעות בקידום הממומן.

אם אין לכם את היכולת להקצות תקציב שיווקי מבלי שאתם רואים תוצאות מידיות, אז הרי שמומלץ להשקיע בקידום ממומן בגוגל. ההופעה שלכם מידית, ואתם תתחילו לקבל פניות על בסיס יומי.

למה קידום אורגני לוקח כל כך הרבה זמן?

תחשבו על זה ככה: בקידום אורגני אנחנו צריכים להופיע באופן טבעי בעמוד הראשון. למעשה, אנחנו צריכים להרשים את מנוע החיפוש כדי שאט אט הוא יבחר בנו.

החדשות הטובות הן שזה לגמרי אפשרי. החדשות הפחות נעימות הן שמנועי החיפוש הם סופר חשדניים. אנחנו צריכים כל הזמן לעבוד על האתר ולטפח אותו כדי שנרשים את מנועי החיפוש ונוכיח להם שקורה כאן משהו מעניין.

מה זה כולל בפועל?

דיגום האתר – למנועי החיפוש יש הנחיות ברורות מאוד בכל מה שנוגע לאיכות דפי האתר. מבחינתם כל עמוד ועמוד צריך להיות מדוגם ולכלול מגוון פרמטרים שונים דוגמת:

  • היררכית כותרות
  • חזרה לא צפופה מדי של מילת המפתח
  • תוכן של למעלה מ-400 מילה
  • יצירת תגיות מטה (תגיות HTML שמתבטאות בכותרת ותיאור בתוצאות החיפוש)
  • תיאור תוכן לתמונות (כדי שתוכנות עיוורים יוכלו להקריא אותן)
  • קישורים פנימיים שמובילים לעמודים נוספים באתר

תוכן חדש – מנועי החיפוש אוהבים אתרים שמעלים באופן עקבי תכנים חדשים. הם תופסים אותם כאתרים שמתעדכנים ופועלים להעניק לגולשים שלהם ערך מוסף. בדיוק מהסיבה הזו, אתם תמצאו כמעט בכל אתר אפשרי, בלוג שבו עולות כתבות תוכן חדשות.

פרופיל קישורים – חיזוק סמכות האתר הוא חלק בלתי נפרד מטכניקת הקידום. את חיזוק הסמכות משיגים באמצעות תוכן חדש ודיגום, אך גם דרך בניית קישורים מאתרים חיצוניים. אתרים איכותיים שמקשרים אלינו, נתפסים כאתרים שממליצים על האתר שלנו. מדובר באמצעי חשוב דרכו אנחנו משכנעים את מנועי החיפוש במידת הרלוונטיות שלנו עבור הגולשים.

מדידה – חשוב, חשוב, חשוב. אסור לנו לטפח את האתר מבלי שנבין איך הגולשים אוכלים אותו. כאשר אני מקדם אתר בגוגל, אני קודם כל מתקין בו תוכנת מעקב בשם Google Analytics. זו מערכת שמודדת את כניסת הגולשים ואת הדרך שבה הם התנהגו באתר. האם הם נטשו את העמוד אליו הם הגיעו דרך גוגל? האם הם עברו לעמודים נוספים? כמה זמן הם שהו באתר? חווית משתמש זהו פרמטר מרכזי בקידום SEO.

כל הדברים הללו לוקחים זמן. העבודה נעשית לאורך כל החודש וכך אנחנו מרשימים את מנוע החיפוש וצוברים מיקומים משופרים. זה לוקח זמן, אבל זה עובד והתוצאה שווה הכול.

למה עלינו לצפות בקידום ממומן בגוגל?

בקידום ממומן בגוגל החיים הרבה יותר קלים – אנחנו מקימים חשבון גוגל אדס להקמת קמפיינים ממומנים, מאפיינים את הקהל שלנו, מקימים קמפיין, בונים דף נחיתה ומחליטים על מילות חיפוש שיביאו לנו פניות רלוונטיות.

ההופעה בתוצאות החיפוש היא כמעט מידית. כמה דקות אחרי שגוגל בוחנים את הקמפיין ובמידה והכל נעשה לפי הספר, אנחנו כבר באוויר ונחשפים לגולשים בתוצאות.

מה הקאץ’? בעוד שבקידום אורגני אנחנו מקבעים את הנוכחות שלנו בעמוד הראשון באופן טבעי, בקידום הממומן אנחנו מופיעים כשאנחנו משלמים, ונעלמים כשאנחנו מפסיקים לשלם. השקעה לטווח מידי.

למה צריך דף נחיתה? יש לי אתר – אז זהו שקידום ממומן הוא שונה. בקידום אורגני חשוב שכל דף יכלול תוכן ומידע רב. גוגל מעריכים את זה וזהו פרמטר מוכרז לקידום. בקידום ממומן מנגד, אנחנו לא חייבים הרבה תוכן וגם חשוב שנזכור שאנו משלמים על כל הקלקה. אם נציף את הגולשים שלנו בתוכן מוגזם, הם יכנסו, יתעייפו מהקריאה ויינטשו. דף נחיתה חייב להיות ענייני, מכירתי ומניע לפעולה.

איך העבודהמתבצעת מול מקדם אתרים?

נשאלת השאלה הגדולה יותר – התחלתם לשלם עבור עבודת קידום, הכסף מהחשבון כבר ירד – ומה קורה בפועל?

בקידום אורגני

קידום אתרים בגוגל באופן אורגני הוא דבר שלוקח זמן, והוא בעיקר מצריך עבודה עקבית מצד המקדם שלכם. אחת מן הבעיות המרכזיות היא שהלקוחות פשוט לא מרגישים את העבודה. היא יכולה להתבצע באופן עקבי, אך מבחינתכם אתם לא שם כדי לדעת את זה, ומכאן שהחששות עלולים לעלות.

אני תמיד מכין את הלקוחות שלי לכך שמדובר בעבודה עקבית מאחורי הקלעים. עם זאת, חשוב גם שתישארו מעודכנים כל הזמן. כאשר עולים תכנים חדשים, אתם תקבלו על זה מייל, שיחה או מסרון, ומפעם לפעם תקבלו עדכונים על ביטויים שעלו במיקומים, בקשות לתמונות חדשות של העסק עבור האתר ועוד.

בתחילת כל חודש, תקבלו דו”ח חודשי מקיף שמספר על כלל העבודה וההישגים עד כה. אני מזמין אתכם לקרוא יותר על מה דו”ח חודשי צריך לכלול בכתבה הבאה.

בקידום ממומן

כאן אתם חייבים להיות עם האצבע על הדופק. אתם הרי משלמים עבור כל הקלקה, ולכן חשוב שנבין משבוע לשבוע את ההישגים שלנו.

בקידום ממומן אני מקפיד לשלוח דו”ח שבועי שמסכם את הלידים שהיו לנו לאורך השבוע האחרון. המטרה היא לוודא שאתם מודעים לכל הלידים שמגיעים ולבצע בקרת איכות – האם הלידים הללו היו נכונים לסגור עסקה? האם הם התמהמהו? על מה המכירה נפלה? אלו שאלות חשובות שמוכרחות להיענות.

גם כאן בסוף כל חודש יתקבל דו”ח חודשי מסכם. הדו”ח יכלול מספר הקלקות, הוצאה כוללת, מחיר להמרה, יחס המרה ופרטי כלל הלידים שנשלחו (מטפסי צור קשר ומשיחות שבוצע אחריהן מעקב).

לסיכום

קידום אתרים בגוגל מתחיל קודם כל בהבנת הצורך של הלקוח. מה שנכון עבור חברה א’ לא בהכרח מתכתב עם הצרכים העסקיים של עסק ב’.

כמקדם אתרים, אני צריך קודם כל לשבת יחד עם הלקוח ולהבין את היעדים שלו. לאחר שנחליט על האפיקים הרלוונטיים, אבצע הערכת מחיר כוללת.

אם אתם מחפשים איש מקצוע לקידום אתרים איכותי בגוגל ובכל מנועי החיפוש, אשמח להיפגש אתכם ולדבר על הכול.

לפרטים נוספים התקשרו: 052-3676272 או השאירו פניה באתר ואחזור אליכם בהקדם.

דברו איתי
אהבתם? שתפו עם חבריכם!
כתבות נוספות
קידום גוגל תמונות
שיווק דיגיטלי
קידום גוגל תמונות

כשאנחנו מדברים על שיווק דיגיטלי, מרביתנו מידית חושבים על קידום בפייסבוק ואינסטגרם, קידום מודעות ממומנות ברשת החיפוש של גוגל או קידום ברשת המדיה. בדרך, אנחנו

למאמר >>>
אינדקס גוגל
מילון מושגים
אינדקס גוגל

מה זה אינדוקס בגוגל? האתר החדש שלכם נכנס לאינדקס של גוגל? מזל טוב! אתם מתחילים להיות בעניינים. קידום אתרים SEO אמנם לוקח זמן, לעתים קרובות

למאמר >>>
אחוז נטישה Bounce Rate
מילון מושגים
אחוז נטישה (Bounce Rate)

מה זה באונס רייט (אחוז נטישה)? Bounce Rate הוא מונח שקיים במערכת ניתוח התנהגות הגולשים באתר – Google Analytics, והוא נקרא בשם העברי אחוז נטישה.

למאמר >>>
קידום אתרים לרואי חשבון
חברת קידום אתרים או פרילנס
קידום אתרים לרואי חשבון

קידום אורגני לרואי חשבון קידום אתר של רואי חשבון, באמת יש הבדל בינו לבין אתר נניח בתחום של צעצועים לילדים? בגדול: לא. הפרקטיקה הבסיסית והטכנית

למאמר >>>
מחפשים מקדם אתרים? דברו איתי:

קידום אתרים איכותי ומקצועי בדרך אליך

(לשיחה ממוקדת ויעילה יותר, מומלץ לצרף לי את האתר)

דברו איתי :)

(אפשר גם בוואטסאפ)

052-3676272