מילים שליליות או לא להיות

מילים שליליות או לא להיות

תוכן עניינים

הקמת קמפיין ממומן בגוגל זה בסך הכול משחק ילדים. אני לא אומר את זה כי אני שחצן או כיוון שאני חושב שאני “תותח שיווק” וכיוצא בזה – פשוט מדובר בתהליך שבסך הכולל, יכול להתבצע על-ידי כל אדם שהשתפשף מעט עם מערכות גוגל ממומן.

השלב של הקמת הקמפיין הוא לעתים רובוטי להחריד, כן אפשר לשלב כמה אפיונים מסוימים שיגרמו לקמפיין לעבוד טוב יותר, אבל בסופו של יום, להבדיל מקידום בפייסבוק, שיווק ממומן בגוגל לא מקנה לנו יותר מדי אפשרויות בבחירת הקהל.

השלבים המאתגרים בקמפיין ממומן

אז מתי מתחילה העבודה הקשה? אני מחלק את זה לשתי חזיתות:

  • הקמת דף נחיתהבניית דף נחיתה איכותי היא איננה עניין של מה בכך, וחשוב שהוא ישלב בין יכולות יצירתיות לבין היכרות מעמיקה עם התנהגות הגולשים ברשת. הם חסרי סבלנות – לכן התוכן צריך להיות ענייני וישיר והם מוצפים במידע ממגוון אתרים – לכן הדף צריך לתפוס את העין ולהרשים מיד עם השנייה הראשונה.
  • ניהול הקמפיין בשוטף – זהו השלב שנקרא אופטימיזציה. הקמת הקמפיין היא באמת משחק ילדים, האופטימיזציה היא כבר הרבה פחות סלחנית.

אופטימיזציה לקמפיין היא למעשה השלב שבו אנו דואגים שהתקציב שלנו ינוצל במלואו ויניב לנו את כמות הפניות המירבית, במינימום תשלום פר הקלקה. ייתכנו לעתים מצבים בהם הקמפיין כמעט ולא יתפקד ביום הראשון וכבר מההתחלה נדרש למחקר מקיף ומעמיק – אין פה זמן לבזבז ובטח שלא כאשר מדובר בכסף LIVE של לקוחות.

וכיצד כל זה משתלב עם מילים שליליות?

באופטימיזציה לקמפיינים ממומנים בגוגל ניתן לערוך מגוון רחב של התאמות שיגרמו לקמפיין להניב את מספר הלידים המקסימלי במינימום תקציב. בין ההתאמות השונות ניתן למנות:

  • בדיקת מכשירים – מתן הוראה שהקמפיין יופיע בתדירות גבוהה יותר במכשירים ניידים. בפעמים רבות, אנו ניווכח לגלות שהביצועים במחשבים נייחים ובעיקר בטבלטים היו נמוכים. במצב זה נחליט להפחית את התקציב למחשבים או טבלטים ולהעלות את התקציב נקודתית לניידים.
  • בדיקת דמוגרפיה – אלו גילאים מגיבים טוב יותר לקמפיין שלנו? לעתים נגלה טווח גילאים מסוים שבו יחס ההמרה הוא גבוה יותר, ולכן נתמקד בו.
  • בדיקת שעות – באלו שעות היה לנו את הטראפיק האיכותי ביותר. במקרים שכאלו, זוהי הזדמנות “להשתיק” את הקמפיין בשעות הפחות אטרקטיביות ולמקד את ההופעות שלו אך ורק ב”פריים טיים”.
  • בדיקת מונחי חיפוש – הבדיקה החשובה ביותר שאליה אני רוצה להתייחס במאמר זה.

מילים שליליות הן החלק הבסיסי והחשוב ביותר באופטימיזציה של כל קמפיין. הן מאפשרות לנו למקד את הקהלים שלנו ולהשיג טראפיק איכותי, ממוקד יותר ובעל סיכוי גבוה לבצע המרה באתר.

המילים שחקרנו אל מול המציאות

בטרם הקמת הקמפיין הממומן, השלב הראשוני הוא קודם כל חקר מילות מפתח. בשלב זה אנו למעשה מחפשים את המילים הרלוונטיות ביותר עבור התחום שאנו מפרסמים ובמילים הללו המודעות שלנו יופיעו בפני הגולשים.

המציאות היא לא כל כך פשוטה, וגוגל לא מציגים אותנו אך ורק במה שקבענו. פעמים רבות אנו נגלה כי הופענו במונחים אותם הגולשים הקלידו באופן טבעי, משהו שנמצא “ליד” מה שאנחנו קבענו.

כך למשל אם נקבע את מילת החיפוש “קייטרינג חלבי כשר”, ייתכן מאוד שנופיע גם ב”קייטרינג חלבי כשר למהדרין” – האם זהו אותו ביטוי? כן ולא. כן מדובר בכשרות, אך לא בהכרח שהעסק מספק אוכל שהוא כשר למהדרין.

במקרה שכזה אנחנו נרצה לחסום את המודעות שלנו בפני אנשים שכתבו את המילה למהדרין.

קביעת מילים שליליות

אז איפה מגלים את כל המילים השליליות?

במסגרת המעבר על הקמפיין, חשוב לגשת למילות המפתח וללחוץ על לשונית “מונחי חיפוש”. תחת לשונית זו, אנו נמצא את כל המונחים שבהם הופענו עבור הגולשים. כדי למנוע בלבול אני חוזר ואומר – אין מדובר במילים שחקרנו, אלא במונחים שאותם הגולשים הקלידו באופן טבעי.

אחד מן התהליכים החשובים ביותר שהקמפיין עובר הוא מעבר על כלל המונחים שבהם הופענו לאורך הזמן. במסגרת המעבר הזה אנו נמצא:

  • מילים נוספות שלא ידענו על קיומן והן יכולות להניב לנו תנועה רלוונטית ואיכותית
  • מילים שאינן רלוונטיות לעסק שלנו והן הניבו לנו תנועה באיכות ירודה ושבזבזה לנו את התקציב

עתה הגענו אל השלב המעניין! את המעבר הראשוני אני נוהג לעשות תמיד עם בעל העסק שאותו אני מפרסם. צעד אחר צעד, מונח אחר מונח, שנינו לומדים את המונחים השונים שבהם הופענו, ובעל העסק מכווין אותי להכיר את המילים שמבחינתו אינן מייצגות את השירות שהוא מעניק.

הסכמנו על המילים שהניבו לנו תנועה לא רלוונטית? מצוין, עתה נסמן את כל המילים הללו ונעביר אותן אחר כבוד למחלקה שנקראת “מילות מפתח שליליות”.

כיצד שליליות משפיעות על איכות הקמפיין?

גוגל מודדת אותנו בכל עת והיא בוחנת את הרלוונטיות של המודעה שלנו אל מול הגולשים שלה.

לכן, ככל שנקפיד יותר ויותר על הכנסת מונחים לא רלוונטיים ללשונית המילים השליליות, כך אנחנו ממקדים את הקמפיין שלנו ומובילים אותו להופיע אל מול קהל ממוקד ואיכותי.

זכורים לי לא מעט מקרים שבהם בעלי עסקים פנו אלי עם קמפיין קיים שהניב להם מספר המרות בודדות במקרה הטוב ושבועות שלמים של שקט במקרה הרע. במרבית הפעמים, התגלה מהר מאוד שהקמפיין הופיע במגוון מונחים שאינם רלוונטיים לבית העסק ולאופי השירות. מעבר חד-פעמי על המונחים והכנסתם לשליליות פתר את מרבית הבעיות והפך את הקמפיין לממיר ורווחי.

דוגמאות נפוצות של מילים שליליות

עם הקמת הקמפיין הממומן, אני לרוב מכניס מראש מגוון מילים שעלולות להביא לנו טראפיק לא איכותי. בין היתר אני משלב מילים דוגמת:

  • חינם
  • ללא עלות
  • איך
  • כיצד
  • למה
  • מה
  • כמה

נניח אני מפרסם “מערכת CRM” – אז וודאי שלא הייתי רוצה להופיע לאנשים שרושמים “מה זה מערכת CRM” – אלו לרוב אנשים סקרנים שאינם מוכנים לרכישה, אלא מבצעים את הבירור הראשוני.

נניח ואני מפרסם “קוסם ואמן חושים” שמופיע רק מול חברות ועסקים. במקרה הזה מדובר בהנחיה מפורשת של הלקוח שהוא לא מעוניין להופיע מול ילדים. כאן למשל, נשלב מראש מילים שליליות כמו ילדים, בר מצווה ובת מצווה.

כל כמה זמן חשוב לבדוק מונחי חיפוש?

בתחילת הקמפיין אני ממליץ על מעבר כל יומיים. זהו זמן מספק שבו אנחנו יכולים לאתר מגוון רחב של ביטויים שגוזלים מאיתנו תקציב ולא מניבים לנו דבר. בהמשך כשהקמפיין יתייצב ויניב לידים קבועים, ניתן להאט את הקצב ולערוך אופטימיזציה של מילים שליליות פעם בשבוע.

בואו נצמח ביחד 🙂

שמי עופר אטלס ואני מקדם אתרים ואיש PPC בגוגל.

יחד עם 7 שנות הניסיון שלי בעולם הדיגיטל, אני מביא איתי תשוקה וים של הנאה מעולמות השיווק האינטרנטי. בנוסף לשירותי השיווק, אני בונה אתרי תדמית בוורדפרס ומעצב דפי נחיתה ממירים שמגדילים את היחס ההמרה בין 25-30%.

לקבלת מידע נוסף אודות קידום ממומן בגוגל ולקבלת ייעוץ בבחירת האפיק השיווקי המתאים ביותר עבורכם, צרו איתי קשר בטלפון: 052-3676272 או השאירו פניה ואני מבטיח לחזור אליכם בהקדם האפשרי.

דברו איתי
אהבתם? שתפו עם חבריכם!
כתבות נוספות
מה הן הפניות 301?
קידום אורגני
מה הן הפניות 301?

בקידום אתרים, כל שינוי שאנחנו עושים חייב להיות מגובה ב”הודעה רשמית” על כך עבור גוגל ויתר מנועי החיפוש. במקרה של המאמר הנוכחי, אני ארצה להתייחס

למאמר >>>
מעבר לאתר חדש
קידום אורגני
מעבר לאתר חדש

מעבר מאתר ישן לאתר חדש בצורה נכונה מעבר לאתר חדש הוא בהחלט מאורע משמח, וכל לקוח ולקוחה שמגיעים אלי, תמיד מתרגשים לנוכח המראה העכשווי שהאתר

למאמר >>>
מטה דיסקריפשן
מילון מושגים
מטה דיסקריפשן

תגית תיאור מטה מטה דיסקריפשן היא תגית שמופיעה בקוד האתר (HTML) ומטרתה להופיע באינדקס תוצאות החיפוש תחת הכותרת הראשית שנקראת מטה טייטל. אנחנו יכולים להחליט

למאמר >>>
מחפשים מקדם אתרים? דברו איתי:

קידום אתרים איכותי ומקצועי בדרך אליך

(לשיחה ממוקדת ויעילה יותר, מומלץ לצרף לי את האתר)

דברו איתי :)

(אפשר גם בוואטסאפ)

052-3676272