קידום אתרים עונתי – פשוט אסור לישון בשמירה

קידום אתרים עונתי - פשוט אסור לישון בשמירה

תוכן עניינים

תכנון אסטרטגיית SEO לפי טרנדים עונתיים

קידום אתרים אורגני זה ברוך רציני..

מצד אחד זה מביא תנועה טובה שמאמינה שאם האתר שלנו נמצא בעמוד הראשון, אז כנראה שהוא מוביל בתחומו. באמת שאין תחליף ללידים שמגיעים מאורגני.

מצד שני, עד שמגיעים לעמוד הראשון, או שפורחת הנשמה, או שהעצבים מטפסים, או שהתסכול עולה על גדותיו.

מה עושים? מתכוננים.

כשפונים אלי לקבלת שירות לקידום אורגני, אחד הדברים שיושבים לי בתודעה כבר מהרגע הראשון הוא החשיבות של תכנון חקר מילות מפתח שחושב עסקים.

מה הכוונה?

חשוב שניגש מיד אל המלאכה ונקדם ביטויים שאותם יקלידו לקוחות שמעוניינים בשירות או בקבלת מידע שיגרום להם לתפוס את בית העסק כמקור מידע חשוב ומקצועי (מה שאחר כך יוביל אותם בסופו של דבר גם לרצות לקבל שירות).

הסיבה לכך היא כמובן כפי שציינתי למעלה, ההיבט של הזמן. אם הקידום האורגני ייקח לנו זמן, אז חשוב שנשקיע כבר מהרגע הראשון במה שמדבר עסקים, כלומר יכניס רווחים ללקוח/ה, ויפה שעה אחת קודם.

אז מה זה קידום עונתי?

המשמעות של קידום עונתי היא שנתכונן מראש ונקדם מבעוד מועד מילות מפתח תחרותיות שאותן הגולשים יחפשו במועדים מסוימים.

זה לא בהכרח רלוונטי לכל עסק ועסק, וכאן אדגים את הכוונה שלי.

קידום אורגני לפי חגים ומועדים

דוגמאות קלאסיות הן תחום המתנות: משלוחים לפסח, מתנות לפסח, מתנות לעובדים לפסח וכיוצא בזה.

עבור אתרים שמטרתם היא להגיע לאנשים שמחפשים לקנות מתנה, זה קריטי להופיע במילים הנכונות בזמן החגים.

אנשים להוטים הרבה יותר לקנות, הם נכונים הרבה יותר להוציא כסף.

הבעיה היא כמובן שכולם נלחמים על ביטויים שכאלו. לכן, אם בעל עסק בתחום שכזה פונה אלי, אני מביא לתשומת לבו שמילים כאלו ורבות נוספות הן נכס שכדאי לתת לו תשומת לב לכל אורך עבודת הקידום.

ישנם גם אירועים שהם לא חגים, אך הם התברגו כמועדים קבועים שבהם אנשים מחפשים אחר מתנות. למשל מתנות סוף שנה לגננות ולמורים.

קידום אורגני לפי מצוקות

כן, אני מסכים. זה קצת ציני להשתמש במצוקות של אנשים, אבל זה עובד ובסופו של דבר זה מדבר עסקים.

מילות מפתח שמשדרות "מצוקה" או צורך קריטי, הן מילים שברגע שנגיע איתן לעמוד הראשון, ישנו סיכוי גבוה שנקבל פניות על בסיס קבוע.

דוגמה אחת היא למשל מתחום החשבונאות: הגשת דו"ח שנתי. רואה חשבון ישמח לקבל פניות של עצמאיים שמעוניינים בהכנת הדו"ח. אפשר גם להפוך את אותם לקוחות זמניים ללקוחות קבועים.

דוגמה נוספת מעולם אחר היא בתחום הפסיכולוגיה: בשיאה של תקופת הקורונה, היה כדאי לקדם מילים כמו דיכאון בקרב בני נוער, בדידות בקורונה ועוד.

קידום אורגני לפי אירועים

כאן זה יכול לדבר למגוון רחב מאוד של עסקים.

לפעמים ישנם אירועים שונים שבהם עסק יכול לספק מאמר מקיף עם ערך מוסף לגולשים. אותם הגולשים יחשפו את המידע הזה בעקבות אירוע שמתקרב.

דוגמה מלקוח שלי בתחום הצילום, הוא "צילום מטאורים". הכנו מאמר מקיף בנושא, ואותו לקוח קיבל באוגוסט, רגע לפני מטר המטאורים, שפע של תנועה אורגנית.

האם זה בהכרח הביא לו עסקים? האמת שלא. אבל, זה הפך את האתר שלו למקור מידע מוביל. זה גם הגדיל לו משמעותית את כמות הכניסות האורגניות. בתהליך ממושך, תופעה שכזו יכולה רק לחזק את האתר ולהביא לעליות נוספות.

2 דוגמאות מלקוחות בתחום הפסיכולוגיה, הן מאמרים שייצרנו כשסקרנו סדרות מסוימות שצברו אהדה. למשל סקירה של פוסט טראומה מתוך ההיבט של הסדרה "שעת נעילה". דוגמה נוספת היא הסקירה הפסיכולוגית של זוגיות מתוך ההיבט של הסדרה "חזרות".

המאמרים מביאים תנועה מרשימה, הגולשים נהנים מהתוכן, וזה גורם להם לעיין במגזין של האתר עוד ועוד.

האם צריך לשים את כל המשאבים בקידום עונתי?

חד משמעית לא.

קידום אתרים עונתי כשמו כן הוא, ואם נשקיע עכשיו את כל המשאבים במתנות לפסח, ונופיע במתנות לפסח בחודש אוגוסט, יש לנו עוד 8 חודשים עד שנראה מזה פירות.

חשוב שנפזר את ההשקעה שלנו בצורה חכמה, והנה האסטרטגיה שלי:

בניית קישורים הדרגתית

בכל מה שנוגע לבניית קישורים חיצוניים, אני גם ככה ממליץ שלא להתפרע יתר על המידה.

כחלק מבניית הקישורים החודשית, הקפידו לבנות קישור אחד לעמוד שמקדם לכם מילים טרנדיות.

את יתר הקישורים תפזרו לעמודים שמקדמים מילים אל-זמניות.

מציאת מילות מפתח נוספות

בהקשר של הדוגמה שלי למתנות לפסח:

תקימו עמוד אחד שהוא כללי כלומר מתנות לחג הפסח, ותקימו עמוד אחר שיקדם את המילה מתנות עובדים לפסח. תקימו עמוד נוסף שנקרא משלוחי פרחים לפסח, עמוד נוסף שנקרא משלוחי שוקולד וכו' וכו'.

גם אם לא תצליחו להתקדם בביטוי המרכזי, אתם מגדילים את הסיכויים שתופיעו בעוד ביטויים נספחים, שגם הם יביאו תנועה טובה.

מעקב עקבי אחרי קצב ההתקדמות

תעקבו תמיד אחרי קצב ההתקדמות של המילים העונתיות שלכם.

אל תמהרו כל הזמן להתמקד בהן, כי לפעמים התמקדות יתר דווקא יכולה להביא לירידה במיקומים.

ראיתם שאחרי חודשיים – שלושה חודשים לא חל שום שינוי במיקומים? תעשו קצת עיבויי תוכן, תנסו למצוא דרכים לשפר את העמוד.

בנושא הזה, אשמח להפנות אתכם למאמר הבא שעוסק באיך לגרום לאתר לעלות במיקומים

אל תשכחו לחזק את כל האתר

בסופו של יום, קידום אתרים אורגני הוא דבר רוחבי.

ברגע שכל האתר מתחזק, ככה גם עמודים צדדיים נוספים מטפסים מעלה בתוצאות החיפוש.

תחזקו את כל האתר, אל תתמקדו בעמודים מסוימים.

לפעמים דווקא כשעושים פעולה ממוקדת מדי, גוגל יודעים לעשות דווקא. לצערי למדתי את זה מניסיון.

קצת עלי

קוראים לי עופר, אני מקדם אתרים בגוגל, ומנהל קמפיינים ממומנים בגוגל.

אם המידע שחלקתי אתכם כאן עניין אתכם, אני מזמין אתכם לעיין יותר בבלוג שלי.

ואם המידע הזה עשה לכם חשק לקבל ממני שירות, אשמח שנדבר!

עופר אטלס | טל': 052-3676272 | או השאירו פניה באתר.

מחפשים מומחה קידום אתרים? התקשרו:

או השאירו פניה:

ומשהו קטן אחרון, התוכן הועיל לכם? אשמח שתשתפו:

מעוניינים שאחזור אליכם?

השאירו פניה, ואחזור אליכם בהקדם: