למה חשוב שהאתר יותאם לניידים?

למה חשוב שהאתר יותאם לניידים?

תוכן עניינים

ב-2018 הכריזה גוגל על גישת ה-Mobile First על-פיה אתרים המותאמים לתצוגת ניידים, יקבלו עדיפות גבוהה יותר באינדקס תוצאות החיפוש. אין מדובר רק באיום, אלא בשינוי סיסמטי שבו הסורקים של Google החלו לבדוק את האתר קודם כל מתוך גרסת הנייד ורק לאחר מכן בגרסתו המותאמת למחשבים.

חשיבותו של אתר שמותאם לניידים

מה הניע אותי לכתוב את המאמר הזה? את ההשראה שלי קיבלתי מקמפיין ממומן שאני מנהל ועל-פיו מרגע הקמת החשבון ועד כה, 80% מכלל הגולשים הקליקו מתוך טלפונים ניידים! לא מדובר פה בהבדל זניח, כי אם במגמה שמאפיינת את כל עולם ה-WEB בכללותו.
במגמה חיובית ועקבית, נראה שמרבית הגולשים מגיעים אל האתר שלנו מתוך הטלפונים הניידים. זו יכולה להיות גלישה בזמן הנסיעה באוטובוס, בעת הישיבה על הספה בסלון, במיטה לפני השינה ובזמן העבודה. הגולשים שלנו פשוטו כמשמעו פשוט לא מתיישבים מול המחשב.

בכנות? הרבה פעמים בזמן שאני עובד, ההפסקה שלי ממש מול המסך, היא על הצג של הנייד. אני יכול להניח שגם אתם מכירים את אותם ההרגלים.

חווית המשתמש

אז למה גוגל הקדישו מאמצים כל כך רבים עד שהם הוציאו עדכון שייתן עדיפות לניידים? פשוט מאוד – הגולשים של גוגל הם הלקוחות שלה. אם גוגל לא תספק את הסחורה ותציג תוצאות לא רלוונטיות / לא איכותיות, אז ה”לקוחות” שלה פשוט יחפשו את מבוקשם במקום אחר.

מדי שנה, ובתקופות מסוימות כל כמה חודשים ספורים, המתכנתים של גוגל מוציאים לאוויר העולם עדכון אלגוריתמי חדש שמטרתו היא לשפר את בחירת האתרים שמקודמים אורגנית. הבחירה לרוב מבוססת על איכות האתר – התוכן שבו, הנראות שלו, זמני הטעינה והתאמתו לכל סוגי המכשירים.

במרוצת הזמן, גוגל החלו להכיר במציאות המשתנה לנגד עיניהם, על-פיה מרבית הגולשים מגיעים מניידים ונייד הוא חלק בלתי נפרד מחוויית המשתמש. אז אם אתר לא יהיה רספונסיבי, משמע הגולשים שלהם יקליקו, יחושו חוסר נוחות ויצאו מיד לחפש אצל אתרים מתחרים.

מה זה אומר עבורנו כבעלי עסקים?

נעזוב רגע את Google בצד, ותחשבו על עצמכם כבעלי עסקים – האם הייתם רוצים להחמיץ פניות של לקוחות חדשים? וודאי שלא.

אתרים צריכים קודם כל להתכתב עם הצרכים העסקיים שלכם – אם בניתם אתר לעסק אז מרבית הסיכויים שאתם רוצים להשיג ממנו פניות חדשות. הגולשים מתוסכלים או חשים אי נוחות מהאתר? כל ההשקעה הרבה על איפיון, עיצוב ותוכן איכותי פשוט ירדה לטמיון.

מה זה אומר עבור גוגל?

במילה אחת – דירוגים.

ככל שנעלה גבוה יותר בתוצאות החיפוש, כך נגביר את הסיכויים שנהנה מטראפיק אורגני ואיכותי. גוגל יודעת להיות אכזרית כלפי אתרים שלא עומדים בקריטריוני האיכות שלה, אך מנגד היא גם בהחלט יודעת לצ’פר כשהכול נראה טוב ותקין.

אתר שמותאם לניידים הוא לא אופציה של כן או לא, אלא חובה שכן מדובר בקריטריון רשמי לקידום SEO.

וזה לא תקף רק על אורגני

אני תמיד חושב קודם כל על הגולשים ומדוע?

כיוון שבין אם מדובר בקידום אורגני ובין אם מדובר בקידום ממומן – אם לא השגתי ללקוחות שלי עסקאות חדשות, אז הרי שכל ההשקעה שלהם איננה שווה דבר.

לכן המחשבה הזו תקפה על אחת כמה וכמה בכל מה שנוגע לדפי הנחיתה. דף נחיתה שלא מותאם לניידים הוא ככל הנראה דף שנועד לכישלון.
גוגל אפילו מגדילה לעשות והיא מתריעה בפנינו על כל דף שלא מותאם לניידים. להלן תצלום מסך מקמפיין ממומן שפעם קיבלתי לידי:

התרעה של גוגל על ניידים בגוגל ממומן

כיצד אפשר להתאים אתר לניידים?

אם יש לכם אתר ישן שלא מותאם לנייד והוא לא מתבסס על וורדפרס, אז מרבית הסיכויים שאין ברירה אלא להקים גרסת אתר מקבילה שמתאימה לניידים.

מבחינת SEO, חשוב שנגדיר את האתר של המחשב הנייח כאתר המקורי באמצעות תגית קנוניקל, ואת גרסת הנייד כגרסת העתק של הנייח. התהליך מצריך פיקוח של מקדם אתרים מקצועי שילווה את התהליך לכל אורך הדרך.

אם האתר שלכם מוקם בוורדפרס, וויקס או כל פלטפורמה מוכרת אחרת – הסירו דאגה מלבכם – אלו מערכות שכבר מותאמות באופן אוטומטי לניידים. נדרשת התערבות קלה כדי לוודא שהאתר נראה בצורה טובה ונעימה לעין, אך מעבר לזה אין לכם סיבה לדאגה.

נתקפתם בפניקה קלה? הכל בסדר!

קודם כל, יש לכם את הכלי החינמי והפשוט של גוגל שיעזור לכם לבדוק אם האתר שלכם מותאם לניידים.

בנוסף, אם האתר שלכם לא מותאם, זה הזמן להתחיל להניע את התהליכים ולפנות למתכנת שיבצע את ההתאמות הנדרשות בצורה מסודרת. אני אשמח להציע לכם את שירותי וללוות את תהליך העברת האתר לניידים בצורה מסודרת ונכונה.

מוזמנים להרים צלצול: 052-3676272 או להשאיר פניה באתר לקבלת שיחה חוזרת.

דברו איתי
אהבתם? שתפו עם חבריכם!
כתבות נוספות
מחקר מילות מפתח
מילון מושגים
מחקר מילות מפתח

ביצוע חקר מילות מפתח איכותי את חקר מילות המפתח אני מגדיר עבור הלקוחות שלי כ-“בנק היעדים שלנו לקידום”. בעלי עסקים לא פונים למקדמי אתרים אורגניים

למאמר >>>
מה זה תעודת SSL
מילון מושגים
תעודת SSL

מה זה תעודת SSL? כל בעל ובעלת אתר שמגיעים אלי ונותנים לי לקדם את האתר שלהם אורגנית, מידית מקבלים ממני נזיפה כשאני מגלה שהאתר שלהם

למאמר >>>
מחפשים מקדם אתרים? דברו איתי:

קידום אתרים איכותי ומקצועי בדרך אליך

(לשיחה ממוקדת ויעילה יותר, מומלץ לצרף לי את האתר)

דברו איתי :)

(אפשר גם בוואטסאפ)

052-3676272