קידום גוגל תמונות

קידום גוגל תמונות

תוכן עניינים

כשאנחנו מדברים על שיווק דיגיטלי, מרביתנו מידית חושבים על קידום בפייסבוק ואינסטגרם, קידום מודעות ממומנות ברשת החיפוש של גוגל או קידום ברשת המדיה.

בדרך, אנחנו שוכחים שישנה חזית קידום אורגני נוספת וחשובה, זירה שלמה שבה אנחנו יכולים להשיג תנועה איכותית לאתר, כזו שבשורה התחתונה מביאה לעסקאות – במאמר הבא אדבר אתכם בהרחבה על גוגל תמונות.

מה זה גוגל תמונות?

לאורך השנים, גוגל עשתה כברת דרך ארוכה וכיום היא מציעה מערך חיפוש איכותי ומגוון. בעוד שבעבר יכולנו לחפש רק אחר אתרים שעונים על שאילתות חיפוש שונות, הרי שכיום גוגל מאפשרת לבצע חיפוש עם לשוניות רבות דוגמת חדשות, סרטונים, מפות, טיסות, ספרים, פיננסים ו-תמונות.

כל אחת מן הלשוניות הללו יכולה לקבל מאמר משלה, ולכן הפעם בחרתי להתמקד בלשונית התמונות שהיא דווקא מוכרת וידועה.

גוגל תמונות הוא מוצר נוסף של ענקית החיפוש, ובו היא שולפת תמונות מכל רחבי הרשת בהתאם לשאילתת החיפוש שהקלידו הגולשים. בעוד שחיפוש קלאסי בגוגל מציג לנו אתרי תוכן, גוגל תמונות מחזיר לנו תשובה בדמות מדיה.

מנוע החיפוש מאפשר לנו לבחור את תכונות התמונות דוגמת: רזולוציה, שימוש מסחרי או שימוש חופשי (עם רישיון לשימוש או ללא צורך ברישיון), צבע, זמן שבו התמונה עלתה לאוויר ועוד.

כיצד נוכל לנצל זאת לטובתנו?

אז אוקיי מעולה – תמיד הכרנו את גוגל תמונות ועכשיו קיבלנו עליו בריף, אז על מה כל המהומה?

אז זהו, שרבים מאיתנו נוהגים להסתכל על גוגל תמונות כמובן מאליו. זהו שירות שקיים וטוב שהוא שם. אני? מה לי ולשירות הזה. הנקודה שלי היא שרבים מאיתנו פשוט מחמיצים את השירות המצוין הזה שיכול להניב לנו תנועה איכותית לאתר שאנחנו מקדמים.

למי קידום בגוגל תמונות יכול להועיל?

  • חנויות רהיטים – אנשים רבים נוהגים לחפש אחר תמונות איכותיות שיתנו להם מוזה לעיצוב הבית. כך למשל יהיו מי שיקלידו בגוגל תמונות את השאילתא “סלון בעיצוב כפרי”. מכאן שאפשר להשיג תנועה איכותית לאתר עם אנשים שהתלהבו מהתמונה, ועתה שוקלים לבצע רכישה.
  • שירותי גינון – בעלי בתים פרטיים ומנהלי מבנים עשויים בהחלט לחפש השראה בעיצוב הגינה והם יחפשו אותה בגוגל תמונות.
  • מתקיני בריכות – אין דבר ויזואלי יותר מבריכה. מדובר במוצר שצריך לשדר יוקרה ולכן אנשים רבים מחפשים קודם כל תמונות כדי לקבל השראה. הם יראו תמונה שהם אהבו? ייתכן מאוד שהם גם יקליקו ויכנסו לאתר.
  • מעצבי שיער ומאפרות – שני שירותים שבהם הנראות היא שם המשחק. תיק עבודות איכותי של עיצובי שיער ואיפור, בהחלט יכול להביא לקוחות חדשים.

כמו שניתן להבין מ-4 הדוגמאות הנ”ל, יש עסקים שעבורם ויזואליות היא הכול. לכן, חשוב שנבסס את אסטרטגיית השיווק שלנו על סמך כל החזיתות ולא רק בהתמקדות נקודתית אחת.

איך מקדמים תמונות בגוגל?

טוב, אז הגענו אל החלק המעניין ביותר! איך גורמים לכל הפלא הזה להתרחש?

החדשות הטובות הן שזה דיי פשוט. חשוב תמיד שנזכור כי גוגל היא למעשה רובוט, והרובוט הזה, מתוחכם ככל שיהיה, צריך להסתמך על “רמיזות עבות” בנוגע לתמונה.

שם התמונה

נתחיל מאחד מן הפרמטרים היותר מוזנחים על-ידי מקדמי אתרים ובעלי עסקים כאחד. לעולם, אבל לעולם!! (דרמה) אל תעלו תמונה עם שם כמו untitled.jpg. שם התמונה שלכם הוא רמז ראשוני שמסייע לגוגל להבין מה התמונה שאנחנו מקדמים.

אז אם אתם בעלי חברה שמעצבת ומתקינה בריכות שחייה לבתים פרטיים פשוט קראו לקובץ התמונה טרם ההעלאה לאתר: בריכת שחייה לבית פרטי 1 (המספור הוא במידה ויש עוד הרבה תמונות אחריה). אפשר גם להיות פרטניים יותר ולכתוב ממש בריכה + שם הדגם + מספור.

תגיות Alt

אלטים לתמונות הם קודם כל פרמטר בסיסי וחשוב לקידום אתרים בכללותו. אלט במשמעות של Alternative text הם טקסטים שמטרתם לספק חלופה לתצוגת התמונה.

אם נסתכל על זה בדרך של לסייע לזולת, אז הרי שתוכנות של עיוורים יודעות לקרוא את תגיות האלט וכך לספר מה מופיע בתמונה.

אם נסתכל על זה מתוך פרמטר של קידום, אז הרי שמנועי החיפוש יודעים לקרוא את האלט, וכך על-פי תיאור התמונה הם יודעים מה משמעותה. זה עוזר לקדם את מילת המפתח בעמוד שבו מופיעה התמונה, וזה גם עוזר לקדם את התמונה עצמה בגוגל תמונות.

קישורים לתמונה

אז שם תמונה יש, תגיות אלט יש ועכשיו איך משכנעים עוד קצת את גוגל, כי התמונה שלנו היא הכי רלוונטית? בקידום אתרים יש מה שנקרא בניית קישורים. קישורים חיצוניים מסייעים להבליט עמודים שאנחנו רוצים לקדם ועוזרים לחזק את הסמכות שלהם.

אותו הדבר מתרחש גם בתמונות. כל תמונה למעשה מקבלת url משלה. איך מאתרים את ה-url הזה? פשוט מאוד –

ניגשים לתמונה שאנחנו רוצים לקדם ולוחצים על מקש ימני:

הקלקה למציאת URL של תמונה באתר

בוחרים באפשרות “בדוק” כדי להגיע אל הקוד של האתר ונעתיק את כתובת ה-url של התמונה שאנחנו רוצים לקדם:

מציאת URL של תמונה בקוד האתר

עכשיו כל מה שנותר לנו לעשות הוא למצוא אתרים חיצוניים שונים שבהם נוכל להטמיע את התמונות. על כך אני מספר בהרחבה במאמר שמדבר על בניית קישורים חיצוניים.

איך אני יכול למדוד את עצמי?

הדרך הקלאסית והפשוטה ביותר היא פשוט להיכנס לדפדפן על גלישה בסתר, לכתוב את הביטוי שאותו אנחנו רוצים לקדם ושאותו הגדרנו בשם התמונה ובאלט, ולבדוק ידנית אם התמונה מופיעה או לא.

דרך מקצועית יותר לבדוק קידום תמונות, היא באמצעות Google Search Console. זהו למעשה כלי מנהלי האתרים, ושם גוגל מספרת לנו על כל ביצועי האתר, בין היתר גם תמונות.

היכנסו לגוגל סירץ’ קונסול ולחצו על ביצועים:

קידום תמונות בגוגל סירץ' קונסול

עתה, לחצו על “סוג החיפוש” ואז תפתח בפניכם חלונית ובה תבחרו “תמונה” ולחצו “החל”

ביצועי תמונות בגוגל סירץ' קונסול

החלת ביצועי תמונות בגוגל סירץ' קונסול

באתר טיולים שאני מקדם, תוכלו לראות דוגמה ובה האתר מופיע עבור השאילתא “חוות אלנבי”:

בדיקת הופעת תמונות אתר על פי שאילתת חיפוש

כברירת מחדל, אנחנו רואים את השאילתא שהגולש הקליד. אנחנו יכולים לדעת באיזה עמוד הופיעה התמונה אם ניגש ללשונית דפים:

בדיקת עמוד אתר שהופיע בגוגל תמונות

חסרונות ויתרונות של קידום תמונות בגוגל

למרבה הצער, קידום בגוגל תמונות לא מאפשר לנו למדוד המרות נקודתית מערוץ שיווק זה. קידום התמונות יתפרש בניתוח האתר כחלק מן הקידום האורגני הכולל.

אז מבחינתנו, אם גולש נכנס דרך גוגל תמונות, הרי שהוא גולש שנכנס אורגנית וכך המרות שנמדוד באתר, יתפרשו כהמרות של קידום SEO.

היתרון המובהק הוא שלמעשה השקענו כלום זמן בקידום התמונות, ובכל זאת רכשנו לעצמנו חזית נוספת שדרכה גולשים מגיעים אל האתר שלנו ולעתים גם הופכים ללקוחות משלמים.

קצת עלי

קוראים לי עופר ואני מקדם אתרים בגוגל.

קידום אתרים יכול להיות דיי שבלוני ותבניתי, אבל מי שדוחף קצת יותר, יכול לגלות עולם ומלואו של יצירתיות. אני אוהב לקדם את הלקוחות שלי בצורה עקבית, נכונה ובריאה (כזאת שלא מעיפה אתרים בעדכונים) ולחפש דרכים נוספות שבאמצעותן הם יגיעו אל השורה התחתונה – עסקאות.

יש לכם אפיק שיווקי או קמפיין שלא ממריא? דברו איתי: 052-3676272 או השאירו לי פניה באתר.

דברו איתי
אהבתם? שתפו עם חבריכם!
כתבות נוספות
מה זה תעודת SSL
מילון מושגים
תעודת SSL

מה זה תעודת SSL? כל בעל ובעלת אתר שמגיעים אלי ונותנים לי לקדם את האתר שלהם אורגנית, מידית מקבלים ממני נזיפה כשאני מגלה שהאתר שלהם

למאמר >>>
ההבדל בין אתרי תדמית לאיקומרס
בניית אתרי תדמית
ההבדל בין אתרי תדמית לאיקומרס

כשאנחנו מעוניינים בשירות או מבקשים לקבל מידע מסוים, חיפוש מהיר ברשת האינטרנט הוא האפשרות הראשונה שעולה בראשנו כמעט באופן אינסטינקטיבי. בתהליך הדרגתי ועקבי, החל האינטרנט

למאמר >>>
Uncategorized
פרסום בגוגל

פרסום בגוגל פרסום בגוגל – איך מתחילים? ובמה בוחרים? החלטתם שאתם רוצים לפרסם את העסק שלכם בגוגל? אני יכול לשער שכבר קיבלתם כאב ראש לא

למאמר >>>
מחפשים מקדם אתרים? דברו איתי:

קידום אתרים איכותי ומקצועי בדרך אליך

(לשיחה ממוקדת ויעילה יותר, מומלץ לצרף לי את האתר)

דברו איתי :)

(אפשר גם בוואטסאפ)

052-3676272