גוגל אנליטיקס היא מערכת שאני מטמיע בכל אחד מאתרי הלקוחות שלי.
בעזרת המערכת הזו, אני יכול לספור את כמות המשתמשים שנכנסו לאתר, להבין אם יש מגמת עלייה, וגם לנתח באופן פרטני עמוד בודד אחד!
אילו פרמטרים מרכזיים רלוונטיים לי ל-SEO?
#1 אחוז נטישה
יש לי עמוד סופר חשוב של שירות שאני מקדם עבורכם. אבל מה? הגולשים נכנסים לנו לתוך העמוד מתוצאות החיפוש, ומיד נוטשים החוצה.
דרך גוגל אנליטיקס, אני אדע לאתר את ההתנהגות השלילית הזו, ולהגיע למסקנות איך גורמים להם ליצור אינטראקציה עם העמוד. מבחינת גוגל, אחוז נטישה נמוך = עמוד רלוונטי = שיפור במיקומים.
#2 משך שהייה בעמוד
מדד נוסף וחשוב לא פחות הוא זמן השהייה שהמשתמש גלש באתר. אם הוא היה מספר שניות זה גרוע! אם הוא היה מספר דקות זה מעולה! דרך גוגל אנליטיקס, אני אדע לזהות התנהגות שכזו, ואז להציע שיפורי תוכן, הוספת תמונות ומדיה, ועוד.
אגב כתבתי מאמר מעולה על הוספת מדיה, אם תרצו כמובן 🙂
#3 ביקורים
“ביקורים” תורם מ-Sessions שזה בעצם כמה עמודים הגולשים עברו באתר.
גם לכם מרגיש שהתרגום בעברית משונה? אבל זה לא הנושא כרגע.. בכל אופן, אם גולש א’ נכנס לעמוד X והמשיך לעמוד Y, אז הרי שהוא ביצע 2 סשנים. אם גולש ב’ נכנס לעמוד X ונטש החוצה, הרי שהוא ביצע סשן אחד.
יותר סשנים = מתפרש על-ידי גוגל כרלוונטיות גבוהה יותר.
והנה הצצה לגוגל אנליטיקס עם הנתונים שסיפרתי לכם עליהם: