קידום אתרים אורגני לעורכי דין

קידום אתרים אורגני לעורכי דין

תוכן עניינים

על פניו אתם וודאי שואלים – מה כבר ההבדל בין קידום של אתר נניח באמנות בלונים לעומת אתר של משרד עורכי דין?

אז ראשית כל אתם צודקים: הקידום הוא בסך הכולל די זהה. זה לא שפתאום אני צריך להפעיל מערכות שונות, זה לא שהטכניקה הכללית שעל-פיה מנועי החיפוש מעדיפים אתר כזה או אחר היא שונה, אז למה לכל הרוחות הקדשתי לזה מאמר בפני עצמו?

האתגר שבקידום אתרי עורכי דין

YMYL במשמעות Your Money Your Life הוא עדכון ליבה שגוגל הוציאה במחצית השנייה של שנת 2018 ומאז היא רק הולכת ומשכללת אותו.

“הכסף שלך, החיים שלך” הוא מוטו שדי ממצה את מטרת העדכון – זהו שינוי אלגוריתמי שבו גוגל התחילו להעריך מחדש את מידת האיכות והרלוונטיות של אתרים בהם יש לתוכן השפעה על חייו של הגולש. בין האתרים שנפגעו / עלו במיקומים כתוצאה מן העדכון ניתן לציין אתרים בתחום:

  • רפואה
  • פיננסים
  • פוליטיקה
  • סחר אינטרנטי
  • וכן, לא טעיתם – עריכת דין

זוכרים שציינתי למעלה אתר של אמנות בלונים לעומת עורכי דין? ההבדלים הם עצומים מבחינת ההשפעה, ולגוגל הייתה מסקנה די הגיונית שאי אפשר להתייחס לשני התחומים באותה הרצינות.

האסטרטגיה לקידום אתרי עורכי דין

בקצרהתוכן איכותי ועבודה עקבית להעלאת הסמכות.

באופן מורחב יותר – באתרים של עורכי דין אנחנו חייבים לשים דגש אסטרונומי על איכות התוכן. כל מאמר וכל פיסת מידע שעולים, צריכים לעבור סינון קפדני כאילו והיו מיועדים למעבר הבחינות של לשכת עורכי הדין בירושלים – פשוט אין לנו מקום לטעויות.

ככלל ניתן לומר שעדכון YMYL בכל הנוגע לעורכי דין מתבסס על 3 גורמים עיקריים:

  • מומחיות – לספר ברחבי האתר על המומחיות שלנו, על התחומים הנישתיים שבהם אנחנו עוסקים.
  • סמכות – התוכן חייב להיות סמכותי ולספק לגולשים את הערך המוסף המקסימלי. ציינתם פסיקה מסוימת? ציינתם דבר מה שאירע? סטטיסטיקה? השתדלו לגבות את המידע שלכם עם קישור שמפנה לאתר הממשלתי / הגורם הסמכותי שבו הנתונים פורסמו.
  • מהימנות – אין הרבה מה להרחיב – פשוט אסור לנו לטעות. המידע חייב להיות מאוד מאוד מדויק.

תחרותיות גבוהה

אבל בואו נשים את עדכון YMYL רגע בצד שהרי הוא רק חלק מהמשוואה.

קידום אתרים אורגני לעורכי דין הוא למעשה אפיק שיווקי שמכניס אתכם לאחד מן התחומים היותר תחרותיים בעולם ה-SEO.
לצורך הדוגמה, בקידום ממומן בגוגל, חשוב לבדוק בטרם העלאת הקמפיין את העלות המשוערת של גוגל להקלקה. לרוב, עלויות של הקלקה שיעזרו לנו להופיע בחלק העליון של תוצאות החיפוש ינועו בין 2 שקלים ל-15 שקלים. אצל עורכי דין, לאור התחרות הגבוהה, המחירים הם כבר הרבה יותר גבוהים:

מחירי הקלקה לעורכי דין

מדובר בנישה שבה אנחנו פשוט חייבים לתת עבודה הרבה יותר אינטנסיבית. בעוד שתכנית עבודה קלאסית תדבר על העלאת מאמר אחד בשבוע לתוך בלוג האתר, אז הרי שאצל עורכי דין אעלה 2 מאמרים ולרוב אשאף אפילו ל-3.

בעוד שבחודשים הראשונים לקידום, אני פועל להשיג כ-10 קישורים בחודש, אצל עורכי דין אפעל להשיג כמות רבה ואינטנסיבית של קישורים שיגבירו את הסמכות מהר.

מדובר למעשה בעבודה שבה צריך להכפיל את הכול.

באמת צריך להיות כל כך אינטנסיביים בקידום עורכי דין?

פרמטר אחד משמעותי שצריך להתעכב עליו בקידום אורגני לעורכי דין – אנחנו חייבים לשים דגש על תוכן. יש סיכוי לא רע שאין לכם זמן לכתוב מאמרים, ולכן אני מוכרח להוציא אותם בתשלום עבור עורך תוכן מקצועי שמתמחה באופן ממוקד בתחום המשפטים.

בכל מה שנוגע ליתר העבודה, בעיקרון אני יכול לעבוד במתכונת הרגילה, אבל קידום אורגני בגוגל לעורכי דין הוא פשוט תהליך שלוקח זמן.

אם במתכונת הרגילה לאתר בתחום הבלונים שאין בו תחרות גבוהה יתר על המידה, ייקח לי 3 חודשים להגיע להישגים מאוד משמעותיים, אז הרי שאותה המתכונת על עורכי דין תתממש רק אחרי משהו כמו 8 חודשים. חשוב לזכור שאנחנו מתחרים בעורכי דין שהשקיעו אלפי שקלים בחודש לקידום וכיום האתרים שלהם הם חזקים וסמכותיים. הדרך היחידה לעקוף אותם באופן היא פשוט בעבודה מסביב לשעון שתוכיח לגוגל שאנחנו סמכותיים יותר.

קידום אתרים לעורכי דין טמון בתמהיל קישורים איכותי

חלק בלתי נפרד מקידום אתרים הוא יצירת פרופיל קישורים שמובילים אל האתר שלנו מתוך אתרים מקבילים. גוגל רואים בכך כאתר א’ שהמליץ על אתר ב’ וכך הסמכות של אתר ב’ עולה מעט ומשפרת בהדרגה את הדירוגים בתוצאות החיפוש.

בקידום אתרי עורכי דין חשוב לבנות תמהיל קישורים איכותי שמבוסס על שיתופי פעולה מול אתריהם של עורכי דין מקבילים. ככל שנקבל יותר קישורים בתחומים חופפים, כך הקידום יהיה אפקטיבי יותר.

לצורך הדוגמה, אם אני מקדם אתר של עורך דין מקרקעין, אז הרי שאני אשמח שהוא יקבל קישור מתוך אתר חברת בנייה, משרד תיווך או עורך דין ירושות בהקשר של העברת בעלות על דירה.

בעוד שבאתרים מקבילים, אפשר קצת להרפות ולהשיג קישורים טובים, אצל עורכי דין חייבים להשיג קישורים לא פחות ממעולים.

מחפשים מומחה קידום אתרים? התקשרו

או השאירו פניה:

חקר מילות המפתח

אז מה עושים כדי שהתוצאות בכל זאת יגיעו באופן מהיר יחסית?

הכול מתחיל קודם כל בחקר מילות מפתח איכותי.

כן אפשר ללכת על ביטויים כלליים כמו “עורך דין מקרקעין” שיש עליו 1,000 חיפושים חודשיים, אך הוא מסוג הביטויים שייקח לנו חודשים להגיע איתו להישגים.

בשורה התחתונה – אתם כעורכי דין מחפשים עסקאות חדשות וכדי להשיג זאת, חשוב לבצע מחקר מילים שמתמקד לא רק במילים כלליות, כי אם בביטויים ארוכים שיכולים להביא תנועה של גולשים איכותיים.

אם נמשיך בדוגמאות של תחום המקרקעין, אז הרי שאפעל לקדם גם ביטויים דוגמת “עורך דין מקרקעין בנתניה”. זה ביטוי עם תחרות בינונית ויש לו 30 חיפושים בחודש.

אז נכון ש-1000 איש לא ייכנסו אלינו לאתר, אך ה-30 שכן, הם ככל הנראה אנשים שמחפשים משרד עורכי דין בעיר המגורים שלכם.

דוגמה נוספת היא “שכר טרחה עורך דין מכירת דירה” – 50 חיפושים בלבד, אבל מי שיחפש וימצא אותנו, עשוי בהחלט להיות לקוח פוטנציאלי שישאיר פניה.

לסיכום – צריך להתבסס על אסטרטגיה שמשלבת בין ביטויים תחרותיים וחשובים לבין ביטויים בעלי תחרותיות נמוכה, אבל עם תנועה איכותית ומכוונת מטרה.

אז מה היה לנו כאן?

כתבתי המון ואני מרגיש צורך לתמצת את זה בכמה מילים:

  • עריכת דין הוא תחום תחרותי ב-SEO ולכן חשוב לעבוד על האתר באופן אינטנסיבי. המטרה היא לקצר את משך הזמן שבו נמתין לתוצאות משמעותיות.
  • עריכת דין משתייך למקבץ תחומים שבהם גוגל מקפידים באופן מדוקדק על איכות. לכן כל תוכן שעולה לאתר, חייב להיות ללא רבב. לשם כך או שעורך הדין יכתוב את התכנים, או שכחלק מתקציב הקידום, נקצה תקציב לעורך תוכן שמתמחה בתחום.
  • בתחום עורכי הדין, חשוב לשים דגש על שיתופי פעולה מול אתרים מאותה הנישה שיקשרו אלינו. עבודה איכותית שבה נמתג את האתר בצורה טובה, היא עבודה שתשיג לנו תוצאות מהירות יותר.

פטיש בית משפט

רוצים להביא את האתר שלכם קדימה בתוצאות החיפוש?

שמי עופר אטלס, ואני מומחה קידום אתרים בגוגל ומנהל קמפיינים ממומנים בגוגל.

אני מביא איתי 7 שנות ניסיון בקידום אתרים SEO, ים של מוטיבציה ופדנטיות.

אם אתם מחפשים איש מקצוע אחראי שיעבוד על אתרכם במסירות, אשמח לעניין אתכם בשירותיי.

ניתן ליצור איתי קשר במספר הטלפון: 052-3676272 או להשאיר פניה באתר.

דברו איתי
אהבתם? שתפו עם חבריכם!
כתבות נוספות
קידום גוגל תמונות
שיווק דיגיטלי
קידום גוגל תמונות

כשאנחנו מדברים על שיווק דיגיטלי, מרביתנו מידית חושבים על קידום בפייסבוק ואינסטגרם, קידום מודעות ממומנות ברשת החיפוש של גוגל או קידום ברשת המדיה. בדרך, אנחנו

למאמר >>>
מה הן הפניות 301?
קידום אורגני
מה הן הפניות 301?

בקידום אתרים, כל שינוי שאנחנו עושים חייב להיות מגובה ב”הודעה רשמית” על כך עבור גוגל ויתר מנועי החיפוש. במקרה של המאמר הנוכחי, אני ארצה להתייחס

למאמר >>>
מחפשים מקדם אתרים? דברו איתי:

קידום אתרים איכותי ומקצועי בדרך אליך

(לשיחה ממוקדת ויעילה יותר, מומלץ לצרף לי את האתר)

דברו איתי :)

(אפשר גם בוואטסאפ)

052-3676272