האם כדאי להשקיע בקידום אתרים בגלל וירוס הקורונה?

האם כדאי להשקיע בקידום בגלל וירוס הקורונה?

תוכן עניינים

וירוס קורונה וקידום אתרים

מסוג הדברים שמרביתנו בטוח חשבנו ששמורים רק לדפי ההיסטוריה הרחוקה. מגפה במאה ה-21? מי דמיין? ובטח מי שיער בדעתו שעסקים ואפילו תאגידים יסגרו את הדלתות וימתינו עד יעבור זעם.

מאז החל וירוס הקורונה להתפשט בהדרגה בעולם וגם לעשות "עלייה" לארצנו הקטנה, לקוחות רבים פונים אלי בשאלה אם כדאי או לא להמשיך בקידום האתרים, או אולי להמתין קצת עד שדברים יירגעו ויחזרו לשגרה.

התשובה שלי, כמו בכל דבר שנוגע לקידום אורגני, היא שהמציאות היא אף פעם לא שחור ולבן. יש שיקולים ונסיבות שאותן ארצה לסקור יחד אתכם במאמר הבא.

קידום אתרים ממומן בזמן וירוס הקורונה​

אם אתם עושים קידום ממומן בגוגל, האינסטינקט המידי שלכם לסגור את הברז ולהמתין שהשוק ישתקם הוא הגיוני.

באיזה עסק מדובר:  השאלה היא באיזה עסק מדובר. אם אתם ג'ימבורי לילדים, כמובן שלא משנה עד כמה הקמפיין יהיה אטרקטיבי, ההורים יחששו מלהתקהל. אבל אם אתם אתר אונליין שמוכר מוצרים – יש סיכוי שדווקא בתקופה הזו אתם תחוו עלייה משמעותית במכירות. לכן עדיין שווה לתחזק את הנוכחות העקבית בתוצאות החיפוש הממומנות של גוגל.

היבט כלכלי: שאלה נוספת שחשוב לבחון היא ההיבט הכלכלי. אין ספק שכל העסקים באשר הם, חוו טלטלה עצומה בגלל ווירוס הקורונה. אם אתם מרגישים שאינכם יכולים כרגע לעמוד בהוצאות של הקידום הממומן, וודאי שלפעמים כדאי פשוט להוריד את השלטר. תמיד אפשר לחזור ולהפעיל את הקמפיין – הכל בלחיצת כפתור.

רלוונטיות: אם אתם עסק למשל לניקיון משרדים או להדברה, הרי שאתם יכולים לרתום את וירוס הקורונה כחלק מן הרלוונטיות העונתית שלכם. כמו שלכידת נחשים רלוונטית בחודשי הקיץ, ככה חיטוי המשרד או ניקוי הספה באמצעות חומרים מחטאים כאלו ואחרים, יכול להיות בול מה שהלקוחות שלכם כרגע מחפשים.

סגר או לא סגר: בתכל'ס, אם יש סגר אז באמת שאין כל ברירה. אם אין לכם את הדרך לספק את השירות, אז ככל הנראה שכל הקלקה בתשלום פשוט תהיה בזבוז זמן. אבל זה כמובן, מצב קיצון.

האם כדאי לעשות קידום אורגני בזמן ווירוס הקורונה?

קידום אורגני בזמן ווירוס הקורונה​

מן העבר השני יש לנו תחום הקידום האורגני SEO.

בעוד שבקידום ממומן אני מציין שיש נסיבות לכאן או לשם, בקידום אורגני התשובה שלי היא הרבה יותר פשוטה – קידום אורגני לוקח זמן. מדובר בעבודה על פני חודשים ואפילו שנים, שבמהלכה אנחנו "מפלסים" את הדרך לעמוד הראשון.

בעוד שבקידום ממומן, המטרה שלנו היא להופיע באופן מידי מול לקוחות פוטנציאליים ולהגדיל מכירות כאן ועכשיו, בקידום אורגני המטרה שלנו היא לעבוד באופן עקבי כדי שלבסוף נגיע לעמוד הראשון באופן טבעי.

קידום ממומן הוא השקעה לטווח המידי, בעוד שקידום אורגני הוא השקעה לטווח רחוק.

השקעה עם מבט קדימה: עבודת קידום אורגני מומלץ שלא להפסיק. מה שאני כן יכול להציע הוא להוריד הילוך. להחליט שבתקופה הקרובה מקטינים את נפח הפעילות שלי כמקדם האתרים שלכם, וככה אנחנו בעצם ניכנס למוד "תחזוקה" ולא למוד "תנופה".

בנוסף תזכרו שהקורונה בסופו של דבר תיעלם מן העולם ותהפוך לזיכרון עגום. האתר שלכם והצורך של הלקוחות שלכם בשירות שלכם – יישארו. 

היבט כלכלי: אם יש לכם משאבים כלכליים להמשיך ולהשקיע בקידום אורגני, אני ממליץ בחום להמשיך עם העבודה. הקורונה בסוף תיעלם. אם אתם מרגישים שאתם ממש נחנקים כלכלית כי כרגע אין כל הכנסה מהעסק, אז אפשר או להקפיא פעילות לחלוטין מתוך הבנה שזה עלול לפגוע במאמצי הקידום ושאולי גם נחווה ירידה במיקומים, או להיכנס למוד תחזוקה שבו אנחנו נפחית את ההוצאה החודשית, עד יעבור זעם.

קידום אתרים בזמן ווירוס הקורונה - נסו להיות רלוונטיים​

זה באמת מאוד מאוד תלוי בסוג העסק שלכם. אני אנסה להדגים את זה על פני מספר עסקים, ולהראות לכם את האפשרות לחשיבה יצירתית מאומצת.

לסיכום

למען האמת מעולם לא דמיינתי את עצמי יוצר כתבת קידום בנושא מגפה עולמית שמשתקת את הכלכלה.

אם יש משהו שלמדתי משנים של קידום, זה שתמיד צריך לבחון ולראות איך אפשר להמציא את העסק מחדש. זה תקף לגבי כל עסק, וזה תקף גם לגביי.

יצרתי את הכתבה הזאת כי היה לי חשוב לתת גם את הדגש על מה שמעסיק את כולם, וגם כדי להרגיע או להסביר בצורה כתובה ומפורטת יותר את הצעדים הנדרשים עבור הלקוחות שלי.

לכל מידע נוסף, אשמח לשוחח אתכם בטלפון ואולי כרגע עדיף שנעשה בכלל פגישה בסקייפ 😉

טל': 052-3676272 | או השאירו פניה באתר.

מחפשים מומחה קידום אתרים? התקשרו:

או השאירו פניה:

ומשהו קטן אחרון, התוכן הועיל לכם? אשמח שתשתפו:

מעוניינים שאחזור אליכם?

השאירו פניה, ואחזור אליכם בהקדם: