קידום אתרים לעסק קטן - איך מתחילים?
היום כל בעל ובעלת עסק יודעים כי לא ניתן להבטיח צמיחה עקבית אלא באמצעות פרסום באינטרנט.
אבל מהו פרסום באינטרנט בכלל? ואיך מתחילים?
אז ראשית כל אני ארצה לעשות לכם סדר. אם אתם בעלי עסקים קטנים שמעולם לא פרסמו בעבר באינטרנט, אז כאן מצורף הסבר שיעשה לכם סדר בבלגן.
-
פרסום בגוגל:
פרסום בגוגל נחלק לנו ל-2 חזיתות: קידום ממומן וקידום אורגני.
קידום ממומן - זוהי שיטת פרסום שמתבססת על 'תשלום פר הקלקה'. אנחנו שמים אשראי במערכת הפרסום של גוגל, מייצרים מודעות, מסבירים לו באילו מילים אנחנו רוצים להופיע, ומעתה אנחנו מופיעים בצורה מידית. התשלום מתבצע רק כאשר גולש שהקליד את מילת החיפוש ומצא את המודעה שלנו - אכן הקליק עליה.
קידום אורגני - קידום seo לעסקים זוהי שיטת פרסום שאיננה מידית. אנחנו פועלים באופן עקבי על גבי חודשים (ואפילו שנה ומעלה), כדי לשכנע את מנועי החיפוש כי האתר שלנו רלוונטי עבור גולשים שהקלידו מילים מסוימות (מילות מפתח) ולא אתרים אחרים. למעשה 'מפלסים' את הדרך לעמוד הראשון במילים שחשובות לעסק שלנו.
ממומן או אורגני?
זאת השאלה הראשונה שאתם צריכים לשאול את עצמכם. אם אתם מחפשים קידום אתרים לעסק קטן שכבר יש לו לא מעט לקוחות ובסיס כלכלי טוב, אז אני ממליץ על אורגני. הסיבה היא כיוון שאורגני הוא השקעה לטווח הרחוק.
אם אתם עסק שצריך לקבל פניות באופן מידי וללא דיחוי, אז אני ממליץ להתחיל קודם כל בקידום ממומן בגוגל.
מתי לבחור בקידום בגוגל?
אם העסק שלכם עונה על צורך מידי של גולשים, אז הרי שגוגל זה המקום. נניח מנעולן - מחפשים מנעולן זה צורך. נניח ואתם חנות רהיטים, אז אנשים מחפשים חנות רהיטים בגוגל וכיוצא זה. -
פרסום ברשתות החברתיות:
לרוב נהוג לעשות פרסום ממומן ברשתות החברתיות. לכן אדלג על 'קידום אורגני' בפייסבוק וכיוצא בזה. מדובר יותר בניהול דפים עסקיים.
קידום ממומן בפייסבוק, טוויטר וכל רשת חברתית אחרת הוא קידום שמתאים לעסקים שלא עונים על צורך מידי, כי אם צורך 'דרך אגבי'. הכוונה היא למשל מבצעים של החגים בחצי חינם. אז כבדרך אגב אנחנו נשמח לדעת שיש מבצעים. זה גם יכול להיות תקף על הגרלת הלוטו שיש בה 70 מיליון שקלים. אז כבדרך אגב, נשמח לדעת שיש 70 מיליון וזה יגרום לנו למלא מספרים.
למה אני פחות מרחיב על פייסבוק?
בשיא הכנות? כיוון שאני לא עושה קידום ממומן בפייסבוק. ועם זאת, אם תפנו אלי ותרצו קידום ברשתות החברתיות, אשמח להפנות אתכם לקולגה שאני עובד איתה באופן בלעדי. (היא טובה בתחומה, בהתחייבות).
על מילון המושגים שלי כבר שמעתם?
ברור שלא כל בעל עסק מכיר ויודע את המושגים השונים בקידום. לכן יצרתי עבורכם אזור שלם באתר שכולו הסברים מפורטים על מושגים חשובים בקידום אתרים.
ועכשיו אחרי שעשינו סדר... איך מקדמים אתר לעסק קטן?
קידום אתרים של עסק קטן מצריך לחשוב בצורה שקולה ונכונה על האסטרטגיה המתאימה ביותר. את האסטרטגיה לקידום אתרים לעסקים קטנים חשוב לחלק למספר פרמטרים:
- תקציב – עסקים קטנים לרוב מתאפיינים בתקציב נמוך. לכן, חשוב לדעת איך להשקיע נכון את התקציב ואיפה. יחד אעזור לכם להחליט אם כדאי להשקיע באורגני או ממומן.
- זמן – בקידום אתרים אורגני לעסקים קטנים אני מודיע באופן חשוף לחלוטין ללקוחות כי מדובר בהשקעה לטווח ארוך, השקעה שלוקחת זמן. ועם זאת, בחקר מילות המפתח אני בוחר בכוונה במילים בעלות פוטנציאל עסקי גבוה, אבל שהן אינן תחרותיות יתר על המידה. אלו מילים שאפשר לקדם מהר יותר, ולהתחיל להזרים עסקאות [שזו תכל’ס השורה התחתונה עבורכם].
- לוקליות – בעסקים קטנים אני מעדיף לקדם ביטויים לוקליים דוגמת חנות פרחים ברמת גן, חנות בגדי כלה בחיפה וכיוצא בזה. אלו גם ביטויים שלוקח זמן קצר יותר לקדם, ואלו גם ביטויים שמביאים תנועה מאוד רלוונטית.
- חווית משתמש – הגולשים נכנסו אל האתר שלכם? אנחנו חייבים להיערך מראש ולדעת בדיוק מה הם מחפשים. כיוון שמדובר בעסק קטן, הרושם הראשוני שהאתר יוצר הוא משמעותי. לכן, אני עורך חקר מתחרים ודואג להביא דגשים לשיפור האתר. זהו פרמטר אופציונלי אני חייב לומר. מי שיסכים מעולה. מי שלא גם – הכל בסדר. זה רק יכול להגביר את סיכויי ההמרה.

לא בטוחים אם יש לכם את התקציב?
קידום אתר העסק שלכם לא חייב לשבור לכם את הכיס. זה הכל עניין של אסטרטגיה ומשחק נכון שיאפשר להשתמש בתקציב בצורה הגיונית, ולא מפוזרת וקלת דעת.
למדריך כיצד מתומחר קידום אורגני לחצו כאן
אני מאמין שאפשר לבצע קידום אורגני איכותי לכל אתר בתקציב החל מ-1,200 שקלים + מע”מ.
אם אפרק לרגע את העבודה ואסביר מה קידום אתרים לעסקים קטנים כולל:
קידום אורגני לעסקים קטנים:
- מאמרים לאתר - כחלק מהעבודה, אני דואג להעלות בין 2 ל-4 מאמרים בחודש. אם מדובר בתקציב נמוך יחסית שלא מאפשר לי לשלם לכותב תוכן על 4 מאמרים, אז אני לא מוכן להתפשר על פחות מ-2. מאמר איכותי לרוב עולה 100 שקלים.
- קישורים חיצוניים - בניית קישורים לאתר. נניח ואתר YNET קישר אל האתר שלכם. מנועי החיפוש יראו בזה כאילו אתר YNET המליץ עליכם. באופן הזה בדיוק אני עושה עם מאמרי אורח באתרים שונים ברשת. עלות מאמר שכזה היא כ-40 שקלים. את מאמרי האורח אני משיג דרך שיתופי פעולה מקצועיים. לרוב ארצה כ-4 מאמרי אורח עם קישור פר חודש.
-
ניהול האתר - אתם עסק קטן ואתם חייבים לצמוח מהר! כאן אני קצת אקרצץ לכם ואבקש מכם כל מיני דברים שיכולים לעזור בשיפור חווית הגלישה. בין היתר אבקש מכם: סרטונים, מדריכים מקצועיים שרק אתם יכולים לכתוב, תמונות מהעסק לצורך גלריה פנימית וכיוצא בזה.
אתם עסק קטן! אתם חייבים להוכיח לגולשים שלבחור בכם = לבחור נכון.
בכל שאלה נוספת באשר לאיך מקדמים עסקים באורגני (תקף לגבי כל אתר בכל היקף, וכנ”ל כל עסק ובכל היקף), אני מזמין אתכם/ן להתייעץ איתי.
קידום ממומן לעסקים קטנים:
- תקציב יומי - נבין אם יש עם מה לעבוד. אם אתם מתכננים להשקיע 500 ש"ח בחודש, אז באמת שאפסו הסיכויים לקבל לידים. אם אתם מדברים על 50 שקל ליום, סה"כ 1500 ל-30 יום. אז כבר בהחלט יש סיכוי.
- מילות מפתח זולות - כדי להופיע בממומן, עלינו למצוא מילות מפתח שעליהן נודיע לגוגל שאנחנו מוכנים לשלם. יש מילים שעולות 20 שקל להקלקה, ויש שעולות 0.5 ש"ח להקלקה. אני אדאג לבחור מילים שיביאו לכם תנועה רלוונטית, אך במחיר נמוך.
- אצבע על הדופק - בקידום בתקציב נמוך, אין שום סיכוי שבעולם שנאפשר לגוגל 'לשתות' את התקציב שלנו בלי שנפיק ממנו את המירב. קידום אתרים ממומן לעסקים קטנים לרוב מצריך מעבר יומיומי על הקמפיין.
נעים להכיר - עופר אטלס
שמי עופר, ואני מומחה קידום אתרים בגוגל מזה 6 + שנים.
אם התרגלתם להתאכזב מעבודה קרה ומנוכרת מצד חברות קידום, אני כאן כדי לספר לכם שאפשר ורצוי שגם יהיה אחרת.
כבעלי עסק קטן, אתם רוצים לדעת שאתם בידיים טובות. לכן הקשר העסקי הוא מולי באופן ישיר. כל בעיה, כל רצון חדש וכל פרגון (יתקבל בברכה) – אני זמין ואני איש הקשר הבלעדי שלכם.
אני מביא איתי ניסיון עשיר בקידום אתרים לעסקים קטנים, ואשמח להיות גם לצדכם ולראות כיצד העסק שלכם גדל.
בכל שאלה והתייעצות בנושא קידום עסקים קטנים באינטרנט, אני מזמין אתכם/ן ליצור איתי קשר טלפוני או להשאיר לי פניה באתר.