אינדקס גוגל

אינדקס גוגל

מה זה אינדוקס בגוגל?

האתר החדש שלכם נכנס לאינדקס של גוגל? מזל טוב! אתם מתחילים להיות בעניינים.

קידום אתרים SEO אמנם לוקח זמן, לעתים קרובות גם לא מעט זמן בכלל. אחד מן הדברים הראשונים שעלינו לעשות כדי שתהיה לנו נקודת זינוק ראשונית הוא קודם כל להיכנס אם בכלל, אל תוצאות החיפוש של גוגל.

דפים מאונדקסים

האינדקס של גוגל הוא בעצם תוצאות החיפוש שלו.

כאשר אנחנו מריצים חיפוש על ביטוי מסוים, אנחנו למעשה נחשפים לחלקיק קטן מתוך אינדקס עצום של אתרים שונים ש-Google אגרו בתוך מאגר המידע שלהם.

דף מאונדקס: יכולים להיות לנו המון דפים באתר, ורק חלקם ייכנסו באמת לאינדקס החיפוש של גוגל.

למה חלקם מאונדקסים וחלקם לא? לכך יכולות להיות 2 סיבות מרכזיות:

  • אתר חדש - אם מדובר באתר שעלה לאוויר לא מזמן. אז לגוגל לוקח זמן להיכנס, להכיר אותו ולסרוק את כל העמודים באמצעות רובוטים.
  • אופטימיזציה לקויה - אתר שנעשתה לו אופטימיזציית אונסייט (התאמה הדפים הפנימיים ל-SEO) באופן שלא עומד בתנאי האיכות שגוגל הציבו, עלול לפעמים להתאפיין בעמודים שלא התגלו על-ידי גוגל. כמו כן, לפעמים אתרים שלא חוזקו עם קישורים חיצוניים (אופטימיזציה אופסייט), חווים את אותה הבעיה.

איך אדע עם האתר שלי מאונדקס?

אפשר לבדוק אם הדפים התאנדקסו בתוצאות החיפוש של גוגל דרך פקודה שנקראת site:

כל שעליכם לעשות, הוא ללכת לעמוד מסוים שאותו אתם רוצים לבדוק, ולכתוב לפני ה-http את המילה site:. להלן דוגמה:

דוגמה לפקודת site

אחרי שהקלדתם ידנית את המילה site: לחצו אנטר ואז יופיע לכם העמוד עם התאריך האחרון שהוא נסרק.

במידה והוא לא נסרק על-ידי גוגל, אז המשמעות היא שהוא עוד לא נכנס אליו לאינדקס.

לרוב תופיע לכם פשוט שגיאת 404.

רוצים שהאתר שלכם ייכנס לאינדקס?

בואו נחשוב בגדול – ניקח אותו לעמוד הראשון 🙂

מזמין אתכם להשאיר לי פניה ונדבר!

בדיקת אינדוקס באמצעות Google Search Console

רוצים לדעת אם נכנסתם לאינדקס גוגל בצורה הרשמית ביותר? יש את כלי מנהלי האתרים של גוגל (Google Search Console) שאני הרבה פעמים אוהב לכנות אותו בתור 'צינור התקשורת הבלעדי שלנו עם מנוע החיפוש'.

להלן השיטה שדרכה תוכלו לדעת כמה דפים נוספו לאינדקס:

1. ניגשים בתפריט הצדדי הראשי ולוחצים על Sitemap

חשוב לציין כי את הבדיקה הזאת ניתן לעשות רק במידה והגשתם את מפת ה-XML של האתר שלכם לגוגל.

אם טרם הגשתם, לא נורא. זה פשוט מזרז את הסריקה של גוגל (תראו בזה כטיפ חשוב)

2. מקליקים על השורה האפורה של מפת ה-XML

זאת בעצם מפת האתר שהגשנו לגוגל ושדרכה הסברנו לו בצורה טובה יותר על הסריקה.

מפת XML בגוגל סירץ קונסול

3. עכשיו תוכלו לראות כמה דפים הוגשו

הרשימה מראה לכם את הסטטוס כמו כאן בדוגמה 'הצלחה' ואת מספר הכתובות שהתגלו. אלה בעצם עמודים שנסרקו על-ידי גוגל. זה לא אומר שהם בהכרח התווספו לאינדקס. אלא גוגל סרקו אותם. כבר סימן טוב עבורנו!

עכשיו, שימו לב שסימנתי את האפשרות להקליק על 'צפייה בפריטים הנכללים באינדקס'. לחיצה שם תאפשר לכם לעבור ולראות עמוד אחר עמוד, מה הם העמודים שהתווספו ואילו עמודים לא התווספו ומאיזו סיבה.

צפיה בפריטים הנכללים באינדקס

4. להלן העמוד שאליו מגיעים לצפייה בפריטים הנכללים באינדקס:

אגב אפשר להגיע אל העמוד הזה אם מקליקים על 'כיסוי' שנמצא ממש מעל 'Sitemaps' בתפריט הצדדי של גוגל סירץ' קונסול.

עמוד אינדקס

היי, נעים להכיר!

שמי עופר, מקדם אתרים אורגני, מנהל קמפיינים ממומנים בגוגל, ולמעשה איש מקצוע שמתעמק ופועל להכיר את עולמות Google בלבד.

מחפשים פייסבוק? אני לא הכתובת, אבל אני בהחלט מכיר כמה קולגות שאני עובד איתם ואשמח להמליץ בשמחה. 

מחפשים פרסום בגוגל אורגני או ממומן? אני לגמרי אשמח להיות איש השיווק שלכם.

אני מזמין אתכם ליצור עמי קשר: 052-3676272 או להשאיר פניה, ומבטיח לחזור אליכם בהקדם האפשרי!

דברו איתי

כתבות נוספות

מחפשים מקדם אתרים? דברו איתי:

קידום אתרים איכותי ומקצועי בדרך אליך

(לשיחה ממוקדת ויעילה יותר, מומלץ לצרף לי את האתר)

דברו איתי

השאירו פניה

התקשרו

שלחו דוא"ל