קיצור זמני הטעינה באתר ללא מתכנתים

קיצור זמני הטעינה באתר ללא מתכנתים

תוכן עניינים

קידום אתרים מתבסס על מגוון רחב של פרמטרים על-פיהם מנועי החיפוש מחליטים לדרג אותנו.

תוכן, איכות המידע, מדיה ומבנה בריא של אתר הם חלק חשוב ובלתי נפרד מן הקידום. אך פה אני לא אזכיר סלוגנים כמו "התוכן הוא המלך" או "ערך מוסף לגולשים". במאמר הזה אני רוצה להתייחס לנתון יותר בסיסי מזה, כזה שצריך להטריד אותנו עוד הרבה לפני שהגולשים נחשפים למידע – מהירות הטעינה.

מהירות הטעינה היא פרמטר איכות בסיסי וחשוב של מנועי החיפוש. אם נחשוב על זה בהיגיון אז הרי שאם נשקיע בתוכן איכותי ובפועל הדף ייטען לאט ויגרום לגולשים לעבור לאתר אחר, נראה שדי החמצנו את המטרה לא?

שיפור מהירות טעינת האתר ללא ידע בקוד

ברור לי שאתם לא מתכנתים, ולמען האמת גם אני כמקדם אתרים יודע איך לגרום לאתר להגיע למקומות הראשונות, אך לא עוסק בקוד ותכנות בפועל. הטיפים הבאים שצירפתי במאמר, נועדו אליכם – בעלי האתרים, אלה שלא יודעים ומטבע הדברים לא צריכים לדעת קוד. יכולה להיות לכם תרומה אדירה למהירות האתר, וכל מה שצריך לעשות הוא מספר פעולות פשוטות.

כיווץ תמונות

בכל מה שנוגע לקידום אתרים, אני לרוב זה שמעלה את המאמרים החדשים לאתרי הלקוחות. אך לעתים קרובות יש גם לקוחות שכותבים תכנים מקצועיים משלהם ושמקפידים על ההעלאה השבועית (דוגמת רופאים ועורכי דין שחייבים בכתיבת תוכן מקצועי ללא רבב).

בעוד שאני עושה את זה בצורה אוטומטית, מרבית בעלי האתרים לא מודעים לעובדה כי משקל התמונות יכול לפגוע להם בצורה דרמטית במהירות הטעינה.

יש לכם תמונה שאתם רוצים להעלות לאתר? קודם כל נסו להקטין את הרזולוציה שלה. ההמלצה שלי כדי שהתמונה לא תפגע, היא לכווץ את התמונה לרזולוציה של כ-1200 פיקסלים. אפשר לעשות את זה בצייר בצורה פשוטה וקלה. אחרי שכיווצתם את התמונה, העבירו אותה בתוך תוכנה שמכווצת את המשקל (לא את הרזולוציה, אלא את משקל התמונה).

תוכנה אונליין פשוטה וקלה שבה אני משתמש היא Tinypng. כל מה שאתם צריכים לעשות הוא לגרור את התמונה ותוך מספר שניות היא תכווץ לכם אותה, לעתים בלמעלה מ-50%!

שרת אחסון איכותי

משפט קצת מרגיז בסגנון "אמרתי לך", אבל לצערי "מה שזול יקר" לא פעם מוכיח את עצמו.

הרבה מבעלי האתרים מאחסנים את הנכסים הדיגיטליים שלהם בחברות אחסון שנמצאות הרחק מעבר לים. בארץ כמו בארץ, השירות בחו"ל הוא הרבה יותר זול, רק שכאן חשוב להבין נקודה אחת קריטית – אתר חייב להיות מאוחסן בשרת שקרוב לקהל היעד שלו.

אם אתם מפרסמים לקהל ישראלי שמתגורר בישראל, אז הרי שאתר שיהיה מאוחסן בשרת לוקלי, ייהנה מזמני טעינה קצרים יותר. אם אתם מפרסמים לקהל הבריטי, אז הרי שחשוב לחפש חברת אחסון איכותית בבריטניה.

בתחילת עבודה מול כל לקוח SEO, אני תמיד נוהג לשאול באיזה שרת אחסון הוא משתמש. אל תטעו – ייתכן מאוד שחברת בניית האתרים שלכם פשוט אחסנה שם את האתר, אך בוני אתרים הם לרוב לא מקדמים. הם לא רואים את זה באותה העין של מי שצריך לעמוד בהנחיות האיכות של גוגל.

בנוגע למעבר האתר בין שרת לשרת אל תדאגו. החברות בארץ נותנות שירות מצוין וכחלק ממנו הן גם דואגות לקחת תחת אחריותן את המעבר החלק של האתר.

סרטונים

מנועי החיפוש מעריכים אתרים שמשקיעים במדיה שלהם, ולא פעם נוכחתי לראות כיצד תוכן ששודרג עם תמונות וסרטונים, פשוט קפץ תוך זמן קצר במיקומים של תוצאות החיפוש (אגב זה גם מעודד המרה בקמפיינים ממומנים).

יש לנו 2 דרכים עיקריות שבאמצעותן אנחנו יכולים להעלות סרטון: העלאת הקובץ ישירות אל האתר או העלאת הקובץ לחשבון יוטיוב ומשם להטמיע אותו.

המלצתי הכנה היא להטמיע את הסרטון דרך יוטיוב, פעולה שתמנע האטה של קצב טעינת האתר.

עוד בנושא הסרטונים הוא רקע של אתר שהוא למעשה סרטון. יש לא מעט בעלי אתרים שאוהבים את זה, אכן לעתים זה באמת נותן תחושה עיצובית יוקרתית יותר. למרבה הצער, מניסיוני נראה כי סרטוני רקע שפועלים אוטומטית, פשוט מאיטים את האתר בצורה דרמטית ופוגעים בחוויית המשתמש.

בואו נשפר את האתר ביחד!

שמי עופר, מקדם ובונה אתרים ומנהל קמפיינים ממומנים בגוגל.

קידום אתרים עבורי הוא לא רק עבודה שוטפת ורובוטית, אלא סקירה מלאה של מבנה האתר ומציאת דגשים לשיפור. גוגל מעריכים אתרים שעושים בדק בית והמטרה שלי היא להוביל את האתר שלכם כמה שיותר מהר בתוצאות החיפוש.

רוצים להוביל את האתר שלכם רחוק? תרימו אלי צלצול למספר הטלפון: 052-3676272 או השאירו פניה. שיחה ידידותית מובטחת!

מחפשים מומחה קידום אתרים? התקשרו:

או השאירו פניה:

ומשהו קטן אחרון, התוכן הועיל לכם? אשמח שתשתפו:

מעוניינים שאחזור אליכם?

השאירו פניה, ואחזור אליכם בהקדם: