כי תוכן לקידום צריך.. כדי להתקדם
כמקדם אתרים אני לעתים קרובות מתערב בעבודת התוכן, וממש כותב את התכנים שעולים לאתרי הלקוחות שלי. זה כנראה נובע מזה שאת התחום התחלתי כעורך תוכן וכן.. גם מזה שאני פשוט לא מצליח לשחרר.
אבל למה אני לא מצליח לשחרר? אני לא אגיד שאני "תותח" בכתיבת תוכן לקידום אתרים או איזה סלוגן שיווקי שחוק, אבל אני בהחלט עשיתי כברת דרך מספקת, כזו שמעניקה לי ביטחון שאם כבר כתבתי תוכן והעליתי אותו לאתר לקוח, אז הוא בוודאות יתקדם.
איך אני עושה את זה? בדיוק בשביל זה יצרתי עבורכם את המדריך הבא שכולל 5 כללי ברזל (כללי ברזל לדעתי), שמנחים אותי בכל כתיבה וכתיבה.
קודם כל - מה זה תוכן לקידום אתרים?
אני יודע, התשובה נמצאת בגוף השאלה. אבל ויש אבל.
תוכן לקידום אתרים הוא קטע טקסט שצריך לכלול את מילת המפתח לקידום.
ההיגיון של מנועי החיפוש הולך ככה: אם יש מילת מפתח שאני רוצה לקדם, אז היא צריכה לקבל עמוד משלה באתר.
למשל יצרתי מאמר שנקרא קידום אתרי וורדפרס, כי אני רוצה להתקדם שם (ועל הדרך שמתי פה לינק פנימי כדי לעזור לו להתקדם, ואגב אם אתם מתעניינים אז כאן יש מאמר מקיף שמסביר על החשיבות של לינקים פנימיים).
רציתי להתקדם על "קידום אתרי וורדפרס" וממש יצרתי לזה עמוד משלו. וככה תוכלו למצוא בבלוג שלי עוד המון מאמרים נוספים שנכתבו באותה הרוח.
ומה גורם לתוכן הזה להתקדם?
המובן מאליו הוא כמובן שילוב של מילות המפתח מספר פעמים בטקסט + יצירת אופטימיזציה אונסייט שמפזרת למנועי החיפוש רמזים עבים על המילה המרכזית.
אבל יש מעבר, ובדיוק בשביל זה יצרתי את המאמר הנוכחי עם 5 דגשים שמשדרגים את התוכן לקידום, וגורמים לו להתברג בעמוד הראשון של תוצאות החיפוש (לרוב, כמובן. אני לא שולט על גוגל).
1. שחררו מכותרות שרירותיות
אני מודה, גם אני חוטא בזה לפעמים. כותב את מילת המפתח בכותרת הראשית בלי יותר מדי התחכמויות ואומר: "בבקשה גוגל, קח ותבין את הרמז".
אבל מניסוי וטעייה אני פשוט לומד שהמאמרים הכי טובים שלי, אלו שהתקדמו בצורה מדהימה בתוצאות החיפוש, הם דווקא כאלו שכללו כותרת מורכבת יותר.
הנה כמה כותרות (ומכאן נושאי כתיבה שלמים) שעוזרות לתוכן להתקדם טוב יותר:
- מאמרי מה זה - שאלות כמו מה זה קידום אתרים, מה זה מדרסים, מה זו חקירה באזהרה וכו'. מאמרים עם כותרת כזו, התקדמו בצורה משמעותית.
- מאמרי סעיפים - 5 דגשים (אהממ..), 3 כללי ברזל ועוד. כותרות שכאלו רומזות כנראה למנועי החיפוש שיש כאן מאמר שהוא סוג של מדריך.
- מאמרי איך - ההיגיון דומה למאמרי מה זה. שאלה שאנשים שואלים. ובאופן כללי, לכו על כל שאלה אפשרית שאנשים שואלים. אל תיצמדו למילת המפתח בלבד.
2. חלקו את התוכן לסעיפים
אני יודע שזה נשמע מובן מאליו, ואני בטוח שגם אתם עושים את זה. אבל האם אתם מקפידים על זה?
שימו לב מה עשיתי בתוכן הנוכחי: חילקתי את כותרות המשנה למספרים, למשל כרגע אנחנו בסעיף 2. ובסעיף 1, חילקתי את ההסבר שלי לתתי-סעיפים.
למה זה חשוב? כיוון שזה עוזר לגולשים להבין את הטקסט טוב יותר. זה מסייע להם להיאזר ובסבלנות ולהמשיך לקרוא.
אם הכל היה מגילה אחת ארוכה, רוב הסיכויים שהייתם נוטשים.
לדעתי, מנועי החיפוש יודעים לסרוק ולאתר את המבנה של התוכן, והם נותנים לו עדיפות כמעט באופן אוטומטי.
3. באמת אבל שתכתבו לבני אדם
אני מודה, גם אני חטאתי.
כתבתי תוכן לקידום ב-10 דקות, שילבתי את מילות המפתח, ואמרתי תודה ושלום על ישראל.
הבעיה היא שתכנים כאלו פשוט לא התקדמו טוב.
מה זה אומר לכתוב לבני אדם? לתת ערך מוסף.
בן אדם בא לקבל מידע אמיתי. הוא לא קיבל אותו הוא ינטוש.
אין לי מושג איך, כנראה בינה מלאכותית (גוגל עובדים על זה לא מעט), אבל מנוע החיפוש יודע לזהות תוכן טוב.
תשקיעו בתוכן, תכתבו טוב, תקפידו לתת תשובה למה שאותו אדם שאל, ואתם תראו התקדמות משמעותית.
4. תוסיפו הדגשות על מילים מפעם לפעם
אם שמתם לב, בתוכן שכתבתי כאן דאגתי להדגיש מפעם לפעם נקודות מסוימות.
זה מסייע לקריאה, ומשדרג את התוכן.
במקום שנראה מגילה ארוכה שלא נגמרת, יש לנו תוכן שמדגיש שורות מרכזיות שעוזרות לבצע קריאה מרפרפת.
5. תחתכו את הפסקאות שלכם
אישית כשאני קורא מאמר באתר כלשהו, ונתקל בפסקה ארוכה שלא נגמרת, אני אוטומטית מתעייף.
חבל. השקעתם.
אם יש לכם פסקה ארוכה מדי, תסתכלו עליה, תבחנו אותה. תבדקו איפה אתם יכולים ללחוץ אנטר ולהפוך אותה לשתי פסקאות הרבה יותר ידידותיות.
טיפ חשוב: הסתכלו על התוכן שלכם מתוך הטלפון הנייד. זכרו שמרבית הגולשים מגיעים אל האתר שלכם מהניידים. בנייד אפשר להתרשם בצורה הכי אותנטית אם הפסקה ארוכה מדי או בדיוק באורך הרצוי.
זהו? עושים את כל זה ומתקדמים?
תוכן לקידום אתרים בהחלט יכול להתקדם עם הטיפים שציינתי כאן.
לפעמים מספיק שנכתוב מאמר איכותי בלי לעשות שום פעולה נוספת, כדי שהוא יתקדם בתוצאות החיפוש.
אבל… לא תמיד זה המצב. ולכן ריכזתי עבורכם מספר מדריכים נוספים:
בניית קישורים חיצוניים – מדריך שיסביר לכם מה זה בניית קישורים, למה זה חשוב ואיך עושים את זה נכון.
שילוב מדיה בתוכן – איך תמונות וסרטונים יכולים לשדרג את המיקומים שלכם פלאים.
איך לגורם לאתר לעלות במיקומים – אם בכל זאת התוכן שלכם תקוע ולא עולה בדירוגים, כאן יש שורה של כלים נוספים שעוזרים לי להביא תוצאות.
קצת עלי
שמי עופר, מקדם אתרים בגוגל, ומנהל קמפיינים ממומנים PPC בגוגל.
אם התוכן שלי עניין אתכם ואתם מחפשים אחר שירותי קידום אורגני, אשמח לתת לכם שירות.
עופר אטלס | טל': 052-3676272 | או השאירו פניה באתר.