קידום עסקים באינטרנט חינם ובתשלום

קידום עסקים באינטרנט - חינם ולא חינם

תוכן עניינים

קידום העסק בדיגיטל – איך עושים את זה לבד?

כל בעל ובעלת עסק יודעים שאין דרך טובה יותר לצמוח כלכלית מאשר רשת האינטרנט.

עבור אלו שכבר התנסו פעם, פעמיים או מי יודע כמה פעמים בשיווק דיגיטלי, הדברים יחסית ברורים. אך עבור אלו שנמצאים ממש לפני דריסת הרגל הראשונית, הרי שמדובר במהלך מרגש ובמקביל גם כזה שגורם ללא מעט לחץ ואי-וודאות.

כדי להקל ולו במעט עליכם, בעלי העסקים שרוצים להתחיל בקידום עסקים באינטרנט ולא יודעים מהיכן להתחיל, במדריך הבא ריכזתי מספר טיפים מרכזיים לשיווק חינמי לחלוטין, ומספר הסברי בסיס שיעזרו לכם להבין מה זה פייסבוק ולמה צריך אותו, מתי קידום אורגני יכול להיכנס לתמונה, ואיפה קידום ממומן בגוגל הוא הפתרון הנכון בזמן הנכון.

קריאה נעימה ומועילה!

קידום עסקים באינטרנט – חינם!

נתחיל מהחלק הכיפי בקידום בגוגל לעסקים – מה שלא משלמים עליו ועדיין תורם רבות לעסק.

Google My Business

פלטפורמה נהדרת לכל עסק שרוצה לקבל פניות בלי לשלם שקל אחד לאיש קידום אתרים או כל משווק אחר. מדובר בכרטיס עסקי שניתן לפתוח בגוגל וכאשר רושמים את שם העסק או מילה חשובה שמופיעה בכותרת שלו, אז גוגל יודעים להציג את הכרטיס העסקי לגולשים.

בגוגל מיי ביזנס ניתן להעלות את הלוגו של העסק, תמונות, כתובת, אתר במידה וקיים, כתובת שתופיע גם בגוגל מפות, פוסטים ועוד. כמו כן, גולשים יכולים לכתוב ביקורות חיות ולתת דירוג של 1-5 כוכבים.

הנה דוגמה לגוגל מיי ביזנס שלי:

גוגל מיי ביזנס

 

שימו לב: רשמתי את השם שלי, וגם הוספתי את מילת המפתח "קידום אתרים", כדי לנסות ולהגדיל כמה שיותר את הסיכויים שגולשים ימצאו אותי בביטוי הזה.

איך מתחילים: אתם צריכים שיהיה לכם חשבון Gmail שעליו תוכלו לפתוח את הכרטיס העסקי. כל שעליכם לעשות הוא לחפש בגוגל Google My Business ולהתחיל לפעול על-פי השלבים.

טיפים: זה חינם לגמרי!!! תנצלו את הפלטפורמה הזאת ותטפחו כמה שיותר את הכרטיס העסקי שלכם. תקפידו על תמונות, על תיאור העסק, להעלות פוסטים, לבקש מלקוחות לדרג אתכם. ככל שהכרטיס יהיה פעיל יותר, כך אתם מגדילים את הסיכוי שהגולשים ימצאו אתכם.

קידום אורגני בפייסבוק

פלטפורמה חינמית נוספת ששווה לנצל לקידום עסקים בדיגיטל היא פייסבוק.

תוך מספר הקלקות בודדות, אתם יכולים לפתוח דף עסקי לעסק שלכם בפייסבוק, ולהגביר את הסיכויים שתופיעו מול גולשים חדשים

מה חשוב לדעת: גם כאן אתם ממש לא צריכים איש שיווק שינהל לכם את הדף, וניתן להעלות פשוט פוסטים עצמאית. עם זאת, אני כן ממליץ להיוועץ עם איש מקצוע או לפחות לקרוא קצת יותר על דרכי שיווק אורגני בפייסבוק שכן לא כל פוסט הוא ויראלי, ויש דברים שעובדים יותר טוב ויש דברים שעובדים פחות טוב.

ככל שהפוסטים איכותיים יותר ומושכים יותר לייקים, כך תגדילו בהדרגה את קהל העוקבים שלכם.

והקידום הוא לא רק בפייסבוק! כן, מה שנהדר בדפים עסקיים בפייסבוק הוא שהם מתקדמים מצוין אורגנית בגוגל. למעשה, כבר הגדלתם לעצמכם את הסיכויים שגולשים יפגשו בכם בשתי הפלטפורמות.

סרטונים ב-YouTube

אני יודע, גם אני לא סובל לצלם את עצמי ולדבר מול מצלמה.

אבל, ויש אבל – שווה לי מאוד להכריח את עצמי. נכון לכתיבת שורות אלו עוד אין לי סרטון, אך כבר התגבשה במוחי ההחלטה שפשוט אין ברירה – זה אפיק שיווקי חינמי מדהים!

סרטונים ביוטיוב הם שיטה מצוינת להגיע לגולשים נוספים בגוגל. לא פעם, תוכלו למצוא שחלק מהתוצאות שגוגל מציג הן למעשה סרטונים שמקורם מיוטיוב.

אם אתם מנעולנים, אז הרי שמדריך פרקטי על איך להחליף צילינדר, יכול להביא לכם פניות רלוונטיות. אם אתם מורים למוזיקה, אז הרי שסרטון שבו אתם מדריכים כיצד לנגן בכלי נגינה מסוים, יכול להביא לכם תלמידים חדשים.

וזה גם משפיע אורגנית: סתם שתדעו, אם יש לכם אתר ואתם מקדמים אותו אורגנית, סטטיסטיקות מראות שדפים עם סרטון מתקדמים טוב יותר מדפים שהם מלל בלבד. ההשערה היא שגוגל סורקים את הדף, מאתרים את הסרטון ויוצאים מנקודת הנחה שזה אינטראקטיבי ומעניין.

קידום עסקים באינטרנט לא בחינם

מילאתם את שלושת האפיקים השיווקיים שציינתי מעלה? מעולה! בזה הרגע הגברתם את הסיכויים שהעסק שלכם יקבל תנועה רלוונטית ובלי להוציא שקל אחד.

אך עם רוצים להרים הילוך ולהביא לתנועה משמעותית יותר, אז הרי שכדאי גם לשקול לקדם את העסק בעזרת שירותי קידום שונים שניתנים בתשלום.

קידום אתרים אורגני

בניתם אתר לעסק שלכם ואתם רוצים לקבל תנועה רלוונטית?

יש 2 דרכים לעשות זאת, ובפסקה הנוכחית אני אתייחס לדרך הראשונה והיא הופעה "טבעית" בעמוד הראשון של תוצאות החיפוש בגוגל.

מדובר בעבודה עקבית שצריכה להיעשות באתר, עבודה שבמהלכה מטפחים את האתר, מעלים אליו תכנים חדשים, דואגים שהוא יתאים להנחיות האיכות של גוגל ומחזקים את הסמכות שלו מדי יום, מדי שבוע ומדי חודש.

בקידום אורגני מחליטים מראש על מילות מפתח לקידום, תוך שהדגש הוא על מילים שיניבו תנועה רלוונטית ובעלת חשיבות ברמה העסקית עבור בית העסק.

יתרונות:

  • אמינות: להבדיל מאפיקי קידום עסקים בדיגיטל מקבילים, גולשים נוטים לראות בתוצאות אורגניות-טבעיות כאמינות יותר מאשר תוצאות ממומנות.
  • יציבות: החל מהרגע שנכנסתם לעמוד הראשון והתייצבתם בו לאחר תקופה של חודש-חודשיים, הרי שסביר שתישארו שם לאורך פרק זמן ארוך.

חסרונות:

  • זמן: קידום אורגני לוקח זמן. יכול לנוע בין 4 חודשים לשנה עד שהביטויים החשובים ביותר באמת יגיעו לעמוד הראשון ויניבו פירות.
  • הוצאה: מדובר בהוצאה לא קטנה כלל עבור בתי עסק, ובמיוחד עבור עסקים קטנים.

>> מתעניינים בקידום אורגני? קבלו מידע על מחירון SEO

 

קידום אתרים אורגני

 

קידום אתרים ממומן

אין לכם זמן להמתין עד שתגיעו לעמוד הראשון של תוצאות החיפוש בצורה אורגנית?

גוגל מאפשרים לכם גם להופיע באופן מידי בעמוד הראשון, פשוט בכפוף לתשלום עבורם.

השיטה: תשלום פר הקלקה. גולש הקליק על המודעה הממומנת שלכם, והרי שאתם חייבים כסף לגוגל.

התשלום: הוא עבור עלות של מילת מפתח. זה בעצם מכרז פתוח ביניכם לבין יתר המתחרים.

נניח ויש מילת מפתח כמו עורך דין פלילי. זוהי מילה תחרותית ויש מכרז מאוד יקר עליה עד כדי כך שהעלות שלה לקליק אחד בודד היא 120 שקלים.

לעומת זאת הקלקה על עיסוי בראשון לציון עולה 2-3 שקלים בלבד.

יתרונות:

  • מידי: ההופעה שלכם היא מידית. אתם משלמים לגוגל? גוגל יציגו אתכם בתוצאות החיפוש.
  • רווח: אתם מופיעים? עתה אתם תתחילו לקבל תנועה של לקוחות פוטנציאליים חדשים ללא דיחוי.

חסרונות:

  • אמינות: גולשים נוטים להיות חשדניים יותר כלפי מודעות ממומנות וממירים פחות.
  • השקעה: בעוד שבקידום אורגני אתם משקיעים בקידום ויכולים להישאר יציבים בעמוד הראשון, בקידום ממומן החל מהרגע שתפסיקו לשלם, כך תפסיקו להופיע.

פייסבוק ממומן

בואו רגע נתעכב על פייסבוק ממומן לעומת גוגל ממומן:

  • גוגל ממומן: עונה על צורך מידי. יש גולש שצריך את השירות שלכם עכשיו! עכשיו גולש מחפש מנעולן, עכשיו גולש מחפש מוסך לרכב, עכשיו גולש מחפש מקדם אתרים וכיוצא בזה.
  • פייסבוק ממומן: עונה על צורך "דרך אגבי". אתם כבדרך אגב יכולים להתעניין במבצעים חדשים בסופר, אתם כבדרך אגב תשמחו לגלות שנפתחה פיצרייה חדשה ליד הבית וכדומה.

שיווק בפייסבוק ממומן הוא דרך יעילה להגיע לקהלים חדשים וממוקדים. אתם יכולים לטרגט בדיוק את האנשים שעשויים למצוא עניין רב בעסק שלכם ולהגדיל את ההכנסות.

יתרונות:

  • עלויות: העלות להקלקה/חשיפה של מודעה בפייסבוק זולה יותר מזו של גוגל.
  • מיקוד: פייסבוק מאפשרת ירידה לרזולוציות והגעה לקהלים סופר ממוקדים.

חסרונות:

  • איכות: חייבים קמפיינר מאוד מאוד איכותי כדי לקבל לידים ממוקדים בפייסבוק. הרבה פעמים מקבלים תנועה גבוהה אבל לא טובה.
  • התייחסות: הרבה פעמים גולשים מסתכלים על מודעה וממשיכים הלאה. חשוב להיות מאוד מאוד יצירתיים.

לסיכום

כשזה מגיע לקידום עסקים באינטרנט, יש לנו לא מעט אפשרויות פרסום חינמיות ובתשלום.

בכל מה שנוגע לחינמי: עופו על זה בכל הכוח. אני ממליץ בחום שלא לפספס שום אפיק שיווקי.

בכל מה שנוגע לתשלום: כאן זה כבר קצת טריקי, וחשוב להחליט מה הכי נכון עבורכם.

אני אשמח לעזור!

שמי עופר אטלס ואני מקדם אתרים. בחיפושכם אחר האפיקים הנכונים לקידום העסק באינטרנט, אשמח לייעץ לכם על בחירת האפיק השיווקי הנכון ביותר, זה שרלוונטי לקהלים שלכם ויכול להשיג פניות איכותיות ועסקאות.

זמין עבורכם במספר הטלפון: 052-3676272 או בכפוף להשארת פניה באתר.

מחפשים מומחה קידום אתרים? התקשרו:

או השאירו פניה:

ומשהו קטן אחרון, התוכן הועיל לכם? אשמח שתשתפו:

מעוניינים שאחזור אליכם?

השאירו פניה, ואחזור אליכם בהקדם: