איך קישורים פנימיים עוזרים לקידום אורגני?

איך קישורים פנימיים עוזרים לקידום אורגני?

תוכן עניינים

כשאנחנו ניגשים לקדם אתר בצורה אורגנית בתוצאות החיפוש, אנו למעשה מתחילים לבצע סדרה של מגוון פעולות שונות כשלכולן יש את אותה המטרה – לדגם את האתר ולהפוך אותו לנגיש, קל ומובן הן עבור הגולשים והן עבור מנועי החיפוש.

על מגוון טכניקות האופטימיזציה On-Site אני לא אתעכב במאמר הנוכחי, וכאן בחרתי להתייחס לקישורים הפנימיים – קישורים הפזורים ברחבי התוכן של כל עמוד ופוסט באתר ומטרתם להפנות את הגולשים לתוך עמודים נוספים בו.

החשיבות של הקישורים הפנימיים

למרבה הצער רבים כמעט ולא מקפידים לשלב קישורים פנימיים בתוך תכני הנכס הדיגיטלי שלהם. לפעמים זו העבודה המאומצת והסיזיפית שנוגעת לחיפוש עמודים רלוונטיים שאליהם אפשר לקשר, ולפעמים פשוט מדובר בלחץ זמן שלא מאפשר להתחיל ולדגם את הטקסט על בוריו. יש כותרות? יש תוכן טוב? סיימנו.

אני אומר כך – השקעתם בתוכן מעולה? דילוג על שלב הקישורים הפנימיים גורם לכם לפספס את יכולות הקידום האורגני שלו ואת איכות המלל בענק!

ומדוע?

לאורך השנים מנועי החיפוש הלכו והשתכללו. המתכנתים עומלים ימים כלילות כדי שהאלגוריתם של מנוע החיפוש ידמה ככל הניתן את חווית המשתמש של הגולש.

מה גולש עשוי לחפש בתוכן?

  • מענה מידי לצורך שלו
  • הישגים שירשימו אותו וישכנעו אותו
  • ערך מוסף שיכול לעניין אותו

שמתם לב מה הדגשתי? זה לא במקרה. ערך מוסף הוא חלק חשוב שמנועי החיפוש שמים עליו דגש. גולשים שמגיעים לאתר מתוך תוצאה אורגנית הם לרוב גולשים שמחפשים אחר מידע. ייתכן שהמידע הזה יניע אותם לרכישה/השארת פרטים, אך המידע הזה צריך לשלב בתוכו לא רק מסרים שיווקיים כי אם תכנים אינפורמטיביים.

קישור פנימי = ערך מוסף

קישורים פנימיים הם למעשה דרך שבאמצעותה אנחנו יכולים להציע לגולשים שלנו מקורות מידע נוספים שעשויים לעניין אותם.

כך למשל אם כתבנו מאמר אודות קורס סקיפרים, אז הרי שבתוך התוכן יהיה נהדר אם נשלב לינק שמוביל לתוכן אשר מסביר על דרגות הרישיונות השונים החל משיט על אופנוע ים ועד ליאכטות וספינות. הגולשים אולי התעניינו בקורס סקיפרים, אבל הם בהחלט ימצאו עניין גם בפירוט נרחב אודו סוגי הרישיונות שקיימים.

אם כן, קישורים פנימיים הפזורים ברחבי התוכן הם דרך מעולה לספק לגולשים ערך מוסף והם גם מסייעים להרשים את מנועי החיפוש. לאורך שנותיי כמקדם אתרים, ראיתי עשרות תכנים שנבדלו בהישגי הקידום שלהם ואחד מן ההבדלים המרכזיים היה הימצאותם או אי-הימצאותם של הקישורים.

קישור פנימי = ניידות בתוך האתר

בנוסף לעובדה שהם הופכים את התוכן לבעל ערך מוסף גבוה יותר, קישורים פנימיים הם הדרך היחידה באמצעותה מנועי החיפוש יכולים להתנייד בתוך האתר.

למנועי החיפוש יש רובוטים שסורקים את האתר. מטרתם של הרובוטים היא לאתר עמודים חדשים שעלו ולמצוא שינויים בעמודים ישנים שהתעדכנו.

איך הרובוטים יודעים לעבור בין עמוד לעמוד? וודאי ניחשתם – הם מחפשים אחר קישורים. הרובוטים של גוגל יודעים לגלות עמודים חדשים דרך מעבר בקישורים שממוקמים בתפריט העליון, בתפריט התחתון, לינקים פנימיים שמצויים בתוכן ועוד.

סורק של מנוע החיפוש יכול להיכנס לדף קטגוריה של נניח "מנעולנים" ומשם להיכנס לתת-קטגוריה של "מנעולנים באשדוד". אחרי שהוא נכנס לשם, ייתכן שיימצא בתוכן קישור פנימי שגם מפנה לקבלת מידע על "פריצת כספות באשדוד" ומתוך העמוד הזה יהיה לינק שיפנה לדף הקטגוריה הראשי של "פריצת כספות". למעשה אנחנו מסייעים למנוע החיפוש לנדוד ברחבי האתר ולמפות אותנו.

קישורים פנימיים = הבנת המילה המקודמת בדף המקושר

לצורך הדוגמה אני עכשיו אשלב בתוכן קישור פנימי שמדבר על קידום ממומן בגוגל. שימו לב שאת הקישור שמתי על מילים שבחרתי. למה? כיוון שמנועי החיפוש קוראים את התוכן ומבינים שהתוכן שעליו ממוקם הקישור הוא ככל הנראה מילה שרלוונטית לדף המקושר.

בעצם, בעזרת השימוש בקישור הפנימי, פיזרתי למנועי החיפוש רמזים עבים בנוגע לביטויים שאני מקדם בעמוד אחר. ניצלתי את התוכן הנוכחי וסייעתי לתוכן אחר.

הקפידו תמיד על גיוון!

אז עכשיו אחרי שהבנו שלינקים פנימיים הם חשובים לקידום אתרים, עתה הגיע הזמן לגלות איך לעשות את זה נכון.

מנועי החיפוש לא אוהבים מתחכמים. הם רוצים להרגיש שיש כאן טבעיות, שאנחנו באמת מתכוונים באמת ובתמים להעניק לגולשים שלנו את החוויה האידיאלית באתר.

אל תעשה: הקפידו שלא לקשר באופן עקבי על אותו האנקור, כלומר על אותו הביטוי. זה נראה מלאכותי ומאולץ ומנועי החיפוש לוקחים זאת בחשבון.

עשה: גוונו תמיד באנקורים! נכון קישרתי למעלה לקידום ממומן בגוגל? אז במאמר אחר אקשר על המונח קמפיין ממומן בגוגל, ובמאמר אחר על המונח קידום גוגל ממומן, ובמאמר אחר על המונח קידום PPC בגוגל וכן הלאה וכן הלאה.

אל תעשה: אל תדחפו את הקישור שלכם בלי שום קשר. עשו זאת בהיגיון וחישבו תמיד על הגולשים שלכם. האם הם עשויים להתעניין בקישור הזה ולהקליק? האם הקישור הפנימי יעיל עבורם ויענה להם על שאלה שצצה מהתוכן הנוכחי?

עשה: תקשרו בצורה טבעית ואפילו אל תתחשבו באותיות קישור. אפשר בהחלט להוסיף את הלינק על "בקידום אתרים" "וקידום אתרים" וכיוצא בזה. תמיד תגידו לעצמכם – מנועי החיפוש אוהבים טבעיות וכשהם מזהים שאין עקביות ושאנחנו מקשרים מתוך רצון תמים ואמיתי שיקבלו מידע נוסף – הם מצ'פרים מכל הלב (לוקח זמן כיוון שזה SEO, אבל התמורה לכך תגיע).

כמות קישורים

אל תתקמצנו על לינקים פנימיים אבל גם אל תאבדו את הצפון.

מומלץ תמיד לשלב קישורים פנימיים בצורה מדודה ונכונה. זהו מדד איכות עד כדי כך חשוב עד שתוכנות SEO מוכרות דוגמת MOZ אפילו מעירות על כך ומתריעות בפנינו כאשר יש לנו תוכן שמכיל יותר מדי לינקים פנימיים.

התחשבו תמיד בכמות התוכן שיש לכם. אם מדובר בתוכן של כ-500 מילה, אז הרי ש-3-4 לינקים יספיקו. אם מדובר בתוכן של כ-1000 מילה ומעלה אז הרי שכ-8-10 לינקים גם ייחשבו לבחירה מדודה.

טיפ קטן: קשרו גם לאתרים חיצוניים

ואם נשים לרגע בצד את הקישורים הפנימיים, מומלץ גם בחום לשלב קישורים שמפנים לאתרים חיצוניים סמכותיים.

זוכרים שבתחילת המאמר התייחסתי לכך שטקסטים עם לינקים פנימיים מתפרשים אצל מנועי החיפוש כתכנים בעלי אפשרות להקניית ערך מוסף? אז למנועי החיפוש יש סטנדרט נוסף ועל-פיו אם טקסט מסוים מפנה גם לאתרי מידע סמכותיים חיצוניים, אז הרי שהוא תוכן איכותי ונדיב באינפורמציה שתועיל לגולשים.

השתדלו כמובן לקשר לאתרים סמכותיים דוגמת אתרים בעלי סיומת Org של ארגונים, אתרים בעלי סיומת ac של אקדמיה, אתרים של כתבי עת בהם מתפרסמים מאמרים, אתרים של גופים ממשלתיים וכיוצא בזה. גוגל ויתר מנועי החיפוש מעריכים את זה ומפגינים את הערכתם שם בתוצאות החיפוש.

לסיכום

לינקים פנימיים הם חלק בלתי נפרד מהעבודה שלי בקידום אתרים.

בכל תוכן שאני מעלה ללקוחותיי, אני תמיד דואג לחשוב איפה אפשר לתת לגולשים ערך מוסף. אל תוותרו על הקישורים שלכם ותראו בעצמכם כיצד התכנים הללו מפלסים את דרכם טוב יותר בתוצאות החיפוש.

צריכים עזרה בקידום האתר? אשמח לסייע! לפרטים נוספים התקשרו: 052-3676272 (עופר) או השאירו פניה.

מחפשים מומחה קידום אתרים? התקשרו:

או השאירו פניה:

ומשהו קטן אחרון, התוכן הועיל לכם? אשמח שתשתפו:

מעוניינים שאחזור אליכם?

השאירו פניה, ואחזור אליכם בהקדם: