לעלילה שלכם יש השפעה על המכירות

לעלילה שלכם יש השפעה על המכירות

תוכן עניינים

הצעידו את הגולשים שלכם להשארת פניה / ביצוע רכישה

תוכן, בואו נתעכב עליו לרגע אחד…

אם תרפרפו אצלי באתר, אתם תשימו לב שאני משקיע המון, אבל המון משאבים בכתיבת תוכן. כל כתבה, כל עמוד, כל פיפס קטן נכתב אך ורק על-ידי.

ואם יש משהו שלמדתי מכתיבת תכנים לאורך השנים (התחלתי את דרכי בשיווק הדיגיטלי ככותב תוכן), זה שאי אפשר פשוט לשפוך מילים על גבי העמוד. חייבים להיות מתוכננים, חייבים לתת לגולשים עלילה.

"אתם משעממים, אתם פשוט לא מעניינים!"

משכתי לכם את תשומת הלב עם המשפט המפורסם של ביבי? יופי! לקחתי אתכם לקרוא אצלי עוד פסקה.

אני אסביר את הכלל הבא: הגולשים שלכם לרוב לא מחפשים להשכיל, הם לא מחפשים ללמוד מידע חדש; הם נטו רוצים לקבל שירות.

אם תכתבו יותר מדי, הרי שהם יאבדו עניין. אם תכתבו קצת מדי, הרי שהם ירגישו שאין פה באמת אוטוריטה שתספק להם את השירות הנדרש.

מה שאני מציע הוא לחשוב תמיד על דרך של סטורי-טלינג. להוביל את הגולשים לעוד פיסת מידע ועוד פיסת מידע. ככל שאתם מעניינים יותר, ככה הגולשים שלכם נלהבים יותר. ככל שהם נלהבים יותר, כך הם נוטים לבצע המרה באתר.

אבל איך יוצרים עלילה?

הגולשים שלכם כבר ראו אינספור טקסטים של אתרים שבהם בית העסק גלל בפניהם את כל משנתו ואת ההיסטוריה הענפה שלו.

להגיד לכם שזה פסול? כלל וכלל לא, ואפילו מומלץ שהגולשים יצרכו את המידע הזה. אבל חשוב לדעת איך לספר את זה נכון. האם ישר לכתוב ברוכים הבאים וטקסט על גבי טקסט? או שמא בצורה קצת יותר סיפורית? אני אישית ממליץ על הדרך היצירתית והמאתגרת יותר בדמות סיפור מרתק.

נסו לחשוב על זה ככה: אם אתם מנעולנים ואתם עושים קידום אורגני לדף שבו אתם מספקים שירותי פריצת מנעולים. הגולשים שלכם יחפשו מיד מישהו שמזדהה עם הבעיה שלהם. לכן אם תפתחו את הטקסט באימרה: "אתם מגיעים בשעת ליל מאוחרת והדלת לא נפתחת? תקועים מחוץ לרכב? איבדתם את המפתחות?, יש מי שייחלץ לעזרתכם בקריאה מידית!".

מה שעשיתם פה, הוא בניית עלילה. ממש סיפרתם לגולשים על חוויה מסוימת ולאחריה הצעתם את השירות שלכם. אחרי זה אפשר להמשיך ולכתוב פסקה על כך שאתם זמינים לשירות 24 שעות ביממה, ומיד אחרי זה שאתם מביאים אתכם את כל ההכשרות הנדרשות מטעם משטרת ישראל. למעשה ממש יצרתם עלילה של הזדהות עם הבעיה, הצגת השירותיות שלכם ולאחר מכן הצגת כלל ההכשרות שמעניקות לכם סמכות בתחום.

דוגמאות למבני טקסטים עלילתיים

ישנם מבנים שונים של טקסטים שבאמצעותם ניתן לבנות עלילה:

  • מדריכים: מדריכים הם הדרך הכי קלה לעניין את הגולשים. אתם כותבים טיפים או ממש קווים מנחים לכיצד עושים פעולה מסוימת, ואז מציגים את הפתרון לגולשים צעד אחר צעד. מדובר בטקסט הפשוט ביותר מבחינה עלילתית והוא לרוב מספק את הסחורה וגורם לגולשים שלכם להעמיק בכל פסקה ופסקה.
  • טענות: לא מלשון לבוא בטענות כלפי אדם מסוים, כי אם ביסוס טענה ברצף פסקאות הגיוני. ברגע שאתם מבססים את הטענות שלכם צעד אחר צעד עם טיעונים מנומקים והצגת הבעיה בראשיתו של הטקסט, הרי שאתם קונים את אמונם וסקרנותם של הגולשים. ניתן להדגים טקסטים שכאלו על שירותים דוגמת שירות שמטרתו להקל עליכם. נניח ויש שואב אבק חזק ועוצמתי, אז הרי שאפשר להתחיל בכך שהשאיבה גוזלת מאיתנו זמן יקר, ולאחר מכן להתחיל ולהציג טיעונים שמצדדים בשואב האבק החדש. מהירות מנוע חדשה, התאמה למבנה הגוף למניעת כאבי גב ועוד. היתרון של טקסט שכזה, זה שהוא יכול להיתפס על-ידי הגולשים כאובייקטיבי ולא מכירתי. מומלץ אגב להוסיף לטקסט שכזה תמונות של גרפים ונתונים סטטיסטיים.
  • סיפור: כן, ממש לספר סיפור. אפשר לשלב כאן אנשים, מקרה שאירע, השתלשלות המאורעות השונים ומוסר השכל / מסקנה. זהו טקסט שהרבה פעמים עובד לי מעולה בכל מה שנוגע לעורכי דין. אפשר תמיד לספר כיצד ד' לא דמיין כיצד אורח חייו הנורמטיבי יופרע לאור זימון דחוף לסור אל חקירה בתחנת המשטרה. מדוע הוא זומן? וואו יש כאן עלילה שלמה! אני מאוד ממליץ על טקסטים שכאלו בתחומים של אכיפת חוק, חקירות וכיוצא בזה. זה מעין סיפור מתח קטן שיכול לגרום לאנשים להזדהות ולהשאיר פרטים.

כמה טיפים שישדרגו לכם את הטקסט

קודם כל: מדובר בטקסט שמתאים יותר לקידום אורגני, ושדורש מחשבה מעמיקה יותר בכל מה שנוגע לקידום ממומן. הסיבה לכך נעוצה בעובדה שלקוראים שלכם אין סבלנות, ולכן הייתי ממליץ לחשוב טוב טוב על מה שכותבים. ככל שתרבו במילים, כך ייתכן שתאבדו את הגולשים שלכם.

רגע! אז אם אני אומר שנאבד את הגולשים שלנו, למה אני תומך בזה בקידום אורגני? פשוט מאוד, כיוון שהגולשים שנכנסים אלינו מתוצאות טבעיות, מרגישים גם שהם בטוחים יותר. הם בוטחים בבחירה של גוגל, והרבה יותר חשדניים כלפי תוצאות ממומנות.

אל תתקמצנו על תמונות

תמונות הן דרך נהדרת לעודד את הגולשים לקרוא עוד פסקה ועוד פסקה. השתמשו בתמונות בהיגיון ונסו לבחור בכאלו שתומכות בעלילה שלכם.

אני ממליץ בחום להשתמש בתמונות אותנטיות שמייצגות אתכם ואת העסק, אך אם לא, אז הרי שניתן למצוא שפע של מאגרי תמונות בתשלום או בחינם באינטרנט. למאגרי תמונות חינמיים, ניתן לעיין בכתבה הבאה.

היו ברורים בכותרות

לא תאמינו איזה הבדל כותרת נכונה יכולה לעשות לטקסט שלכם.

אם הגולשים שלכם לא יבינו את המשמעות של הכותרת הבאה, אז ייתכן מאוד שהם ירגישו מבולבלים וחסרי סבלנות ופשוט ינטשו ויעברו למתחרה הבא!

נשמע כמו מצב קיצון? חברים זה האינטרנט, לגולשים שלכם אין סבלנות. אם כבר בחרתם בכותרת שמעוררת סקרנות ולא ברורה, אז חובה להיות קצת פרובוקטיביים. כך למשל בחרתי בכותרת השנייה במשפט שביבי נתניהו אמר ושגרם ללא מעט ביקורת.

תצרו בעיה ותזדהו עמה

כאשר אנחנו מוכרים שירות או מוצר, אנחנו קודם כל עונים על צורך.

מרבית הפעמים, אפשר להגדיר את הצורך הזה כ"בעיה".

מנעולן עונה על בעיה של אנשים שנתקעו מחוץ לבית, ג'ימבורי לילדים עונה על בעיה של הורים שלא יודעים מה לעשות בסופי השבוע, יועץ עסקי עונה על בעיה של התנהלות כלכלית של בית עסק, אני כמקדם אתרים עונה על בעיה של לקוחות שרוצים להגיע לעמוד הראשון בגוגל וכרגע לא נמצאים שם וכיוצא בזה.

הדגישו את הבעיה, והראו שאתם הפתרון. הובילו את הגולשים לשם צעד אחר צעד.

העלילה שלכם יכולה גם לסייע לקידום האורגני

פעם, קידום אתרים היה מסתכם בהעלאת תכנים באיכות ירודה ובבניית קישורים חיצוניים.

היום עולם ה-SEO השתנה לבלי היכר, וגוגל מתמקדים יותר ויותר באתרים שמספקים לגולשים חווית משתמש איכותית. כיצד זה מתבטא? פשוט מאוד – גולש ששהה באתר זמן רב הוא גולש שאותת לגוגל כי מדובר בתוכן איכותי ורלוונטי.

גרמתם לגולשים שלכם להישאב אל תוך העלילה, לגלות עניין ולשהות באתר דקה ומעלה? מצוין! בזה הרגע רכשתם את אמונם של מנועי החיפוש.

סקרנתי אתכם? דברו איתי!

קוראים לי עופר ואני מקדם אתרים, כותב תכנים, בונה אתרים ומייעץ בתחום השיווק הדיגיטלי לעסקים גדולים וקטנים.

את דרכי התחלתי ככותב תוכן, ומהר מאוד נשאבתי לעולמות ה-SEO והקידום הממומן. בהדרגה גיליתי שקידום קלאסי עובד נהדר, אבל משהו היה לי חסר. רציתי שדברים יעבדו לא פחות ממצוין! אחרי הרבה ניסוי וטעייה, ולא מעט לקוחות שהאמינו בי מתחילת הדרך, אני יודע בביטחון גמור שאני מביא לכל מי שעובד מולי ערך מוסף אדיר.

אני מחפש לא רק איך להביא אתכם אל הפרונט עם הגולשים, אלא גם איך לגרום לכם לעורר בהם עניין וסקרנות, איך לגרום להם להסתכל עליכם אחרת מהמתחרים.

אשמח ללוות גם אתכם ולספר לכם יותר אודות השירות שלי. אני זמין עבורכם במספר הטלפון: 052-3676272 או באמצעות השארת פניה בטופס יצירת הקשר.

מחפשים מומחה קידום אתרים? התקשרו:

או השאירו פניה:

ומשהו קטן אחרון, התוכן הועיל לכם? אשמח שתשתפו:

מעוניינים שאחזור אליכם?

השאירו פניה, ואחזור אליכם בהקדם: