טיפים לשילוב מדיה בתוכן האתר

טיפים לשילוב מדיה בתוכן האתר

תוכן עניינים

תם העידן שבו אנו יכולים רק לכתוב תוכן על גבי תוכן ולצאת מורווחים בעיני מנועי החיפוש. להגיד את האמת? אני עדיין מתרגל לרעיון הזה, שכן אם תרפרפו מעט בבלוג שלי אז תוכלו לראות שמרבית הכתבות הן עודן מגילות של מידע והדרכות.

זה מעייף, זה מתיש ולפעמים פשוט אין לנו סבלנות לעצור לרגע ולהוסיף תמונה, לעצור לרגע שוב ולהוסיף תמונה. למרבה הצער… טוב… אין לנו כל כך ברירה.

מדיה, חווית משתמש ומה שביניהם

מאז ומתמיד גוגל שמה דגש על חווית משתמש, ומאז ומתמיד היא מדרבנת אותנו לשדרוג התוכן והעשרת חווית הגלישה של המשתמשים. אם כן, אז מה השתנה שפתאום אני מכריז שחשוב להשתמש במדיה יותר ויותר? בשתי מילים: עדכוני גוגל.

גוגל מעדכנים את האלגוריתם שלהם באופן תכוף יותר ויותר, וניכר לאחרונה כי מרבית העדכונים נוגעים באופן רוחבי לחוויית התוכן של הגולשים. אתרים שבהם היה לי תוכן איכותי שגם הועשר בעזרים ויזואליים שונים, חוו קפיצות משמעותיות הרבה יותר בקידום האורגני מאשר אלו שכללו תוכן בלבד.

האמת שזה די הגיוני – זה מעייף לקרוא, ומרביתנו מחפשים קיצורים. הרי כמה פעמים מצאתם את עצמכם קוראים כתבה וניגשים לתמונה, קוראים עוד חצי פסקה ומיד גוללים לתמונה הבאה. בדיוק בשביל זה ערכתי את המאמר הבא – חשוב שלא סתם נצייד את המאמר שלנו בתמונות וסרטונים, אלא נגבה את הטקסט במדיה שמתכתבת עם המסרים שלנו.

1. שלבו תמונות אותנטיות מהעסק שלכם

האינטרנט הוא עולם קר ומנוכר. הגולשים שלנו מגיעים לאתר, קוראים את התוכן, אבל הם לא מרגישים אותנו. כאן למעשה אנחנו מפספסים פרט חשוב שעסקים רבים נוספים מחמיצים – האנושיות.

בפייסבוק קל להגיע להמרות גבוהות. הסיבה לכך היא שאנחנו מדברים אל הקהלים שלנו בגובה העיניים ומציעים להם גם את האפשרות להתכתב איתנו לייב בצ'אט. לעומתם, כאשר נכנסים לאתר אינטרנט, התחושה היא קרירה ומנותקת.

מסיבה זו, אני מדרבן את כל הלקוחות שלי לשלוח לי תמונות של העסק שלכם ובהתאם לעמודים שאני מקדם. אם מדובר במנעולן, אז בטוח שתמונה שלו מחויך ושליו תעשה את העבודה ותניע לפעולה. אם מדובר בייעוץ עסקי, אז הייתי רוצה תמונה של היועץ או היועצת יושבים יחד עם הלקוח (מעין תמונה של "בזמן עבודה").

עזבו אתכם מתמונות אילוסטרציה שלא משדרות דבר וכבר לא קונות את מרבית הגולשים. האותנטיות היום היא שם המשחק. גם אם זה מרגיש לכם זול יותר מתמונות מקצועיות. אגב אם אתם עדיין לא מוצאים את הפנאי, אבל כן רוצים לשפר את התוכן שלכם עם תמונות. כאן ריכזתי עבורכם מספר מאגרים חינמיים.

2. נסו לשלב תיאורים בתוך התמונות

למה נסו ולא פקודה כמו שלבו? כי לפעמים זה לא מסתדר וזה נראה קצת מאולץ.

רק אם אתם מרגישים שיש לכם את המקום והצורך להוסיף תיאור מסוים לתמונה, אז עשו זאת. מתי זה יכול לקרות? בשפע של מצבים! אם אתם מתארים פסקה ארוכה שהמטרה שלה היא להבהיר למשל פואנטה של שליטה על בית חכם דרך פאנל ניהול, ואז אתם מצרפים תמונה לאחריה שמראה את הפאנל, אז הרי שתיאור כמו "בממשק פשוט ונוח, תוכלו לשלוט בכל הבית ומכל מקום" יסייע לגולשים להבין את המסר שלכם באופן תמציתי ושיווקי.

ההתנהגות הטבעית של הגולשים היא לקרוא קצת, לאבד עניין כיוון שהתוכן ארוך מדי ואז לגלול הישר אל התמונה. בעזרת תיאור מדויק של מטרת הפסקה שזה עתה נקראה, אפשר להמשיך ולתפוס את העניין של הגולשים.

3. סרטונים, סרטונים ושוב פעם – סרטונים

אין ולא יהיה כמו סרטון טוב שיעשיר את התוכן שלכם. מדובר בדרך מצוינת להביא לזינוק אדיר במשך השהות של הגולשים שלכם בתוך האתר.

אני ממליץ שלא לשלב סרטונים סתם כך כדי לסמן וי על ההמלצה הזו, אלא לעשות חושבים ולהשקיע בסרטון איכותי.

ישנן מספר אפשרויות לסרטונים שיכולים ללוות את הטקסט:

  • סרטון עצמאי שמתאר את התוכן – אם נניח יש לכם מדריך להוצאת ויזה לארצות הברית ואתם משרד עורכי דין לענייני הגירה, אז הרי שסרטון שבו מופיע מנהל בכיר במשרד המסביר את כל התוכן שכתוב בדף הוא מעולה! הגולשים שלנו לא ירצו לקרוא את כל המלל, אבל הם בהחלט עשויים לראות את כל הסרטון. גם אם הוא נמשך הרבה מעבר ל-5 דקות. אני מאוד מעודד סרטונים כאלו, ומטבע הדברים שהם אלה שדורשים את הכי הרבה השקעה.
  • סרטון הדגמה חיצוני קיים – אם אתם נניח מדברים על רכב מסוים, אז הרי שאתם בהחלט יכולים להשתמש בסרטונים שקיימים ברשת. כמובן שחשוב להיות מדויקים ולא סתם לבחור סרטון שיוציא אתכם לא מקצוענים. המלצה שלי – אם יש לכם את היכולת, הקפידו לתרגם את הסרטון מאנגלית עם כתוביות בעברית.
  • סרטון תדמיתי – לא חייבים להשקיע יום צילומים בשביל להכין סרטון תדמית. ישנם אתרים שמאפשרים לנו ליצור סרטון קצרצר של דקה עד שתי דקות. הטמפלט מוכן, וכל שעלינו לעשות הוא פשוט להוסיף עליו משפטים קצרים שמעבירים את המסר. מדובר בדרך זולה ופשוטה ליצור סרטון נחמד שגם ישאיר את הגולשים זמן רב יותר בתוך האתר.

מומלץ לשלב את הסרטון כבר על ההתחלה של התוכן או לכל היותר במרכזו. אף פעם אל תשאירו את הסרטון לסוף, כיוון שהגולשים שלכם פשוט לא יימצאו אותו, ואתם מצדכם תפספסו את כל המטרה.

לסיכום

כמקדם אתרים אני תמיד מדרבן את לקוחותיי להטמעת מדיה באתר, ואני רואה בה כדרך נהדרת לשדרג את התוכן הקיים ולהביא לתוצאות טובות יותר בקידום האורגני.

אני יודע שזה יכול לגזול מכם עוד קצת זמן בניהול האתר, אך חשבו על התוצר של ההשקעה – יותר ביטויים בעמוד הראשון, ויותר פניות שהופכות ללקוחות.

רוצים לקבל יותר טיפים? אשמח לעניין אתכם בשירות קידום אתרים מקצועי, יצירתי וממוקד תוצאות. לפרטים נוספים התקשרו: 052-3676272 (עופר) או השאירו פניה באתר.

מחפשים מומחה קידום אתרים? התקשרו:

או השאירו פניה:

ומשהו קטן אחרון, התוכן הועיל לכם? אשמח שתשתפו:

מעוניינים שאחזור אליכם?

השאירו פניה, ואחזור אליכם בהקדם: