מחקר מילות מפתח

מחקר מילות מפתח

תוכן עניינים

ביצוע חקר מילות מפתח איכותי

את חקר מילות המפתח אני מגדיר עבור הלקוחות שלי כ-"בנק היעדים שלנו לקידום". בעלי עסקים לא פונים למקדמי אתרים אורגניים כדי שהאתר שלהם רק יופיע בעמוד הראשון וילטף להם את האגו (שכן זה תמיד כיף להופיע בעמוד הראשון); הם פשוטו כמשמעו עסקים שמחפשים… עסקים! עסקאות חדשות, פניות של לקוחות פוטנציאליים ורכישות. זה הקו המנחה שאחריו אנחנו צריכים ללכת בעת החיפוש אחר מחקר מילות המפתח שלנו.

מה צפוי לכם במאמר?​

בחלק הראשון: אסביר לכם על ההיגיון שלי מאחורי חקר מילות המפתח וכיצד לברור בין מגוון מילות חיפוש פופולריות בגוגל (בין מה שחובה לבין מה שמותרות).

בחלק השני: אתן לכם טיפים איך לתרגם את זה לעבודת SEO הלכה למעשה.

בחלק השלישי: אחרי שנבסס נקודת המבט הנכונה לביצוע המחקר והעבודה בפועל, ניגש אל הכלים השונים שמאפשרים לנו ליצור בנק יעדים לקידום.

שנתחיל? 🙂

ההיגיון שמאחורי המחקר​

כמו שבשיווק בפייסבוק, אנחנו מחפשים לטרגט קהלי יעד איכותיים שלהם תופיע המודעה בפיד: נניח ג'ימבורי בחולון שיטרגט בני 25 פלוס, נשואים וגרושים עם תחומי עניין של ילדים ואטרקציות, כך בקידום אורגני בגוגל אנחנו מחפשים מה מילות המפתח שהקהלים המדויקים שלנו עשויים להקליד בשאילתת החיפוש.

כסף היא מילת המפתח שלנו​

הדבר הראשון שמעניין אותנו: מה יביא כסף ללקוחות?

נניח אשתמש לדוגמה בפסיכולוגית שאני מקדם. יש לנו את מילת המפתח "פסיכותרפיה" עם 1,600 חיפושים חודשיים. ממוצע חיפושים גבוה מאוד שיכול להביא לה המון תנועה. אבל בשורה התחתונה, מדובר באנשים שסביר שישאירו פניה? ההיגיון אומר שלא.

לעומת זאת, התמקדנו במילת מפתח כמו "טיפול בסטרס" עם ממוצע של 100 חיפושים חודשיים בחודש.

זאת מילת חיפוש שסביר שאדם שחש מצוקה ונכון לטפל באותה המצוקה, יקליד.

מה שמוביל אותי לאחד מהסעיפים היותר חשובים של מחקר מילות המפתח:

זו לא כמות המחפשים, זו איכות אלו שמוצאים

מילות זנב ארוך

נפח חיפוש גדול הוא חשוב, אבל הוא לא העיקר: או במילים אחרות מילות זנב ארוך.

מהי מילת זנב ארוך?

יש לנו מילה כללית למשל קידום אתרים, ולעומתה יש לנו מילה שמצטרף אליה זנב כמו קידום אתרים לעורכי דין. קידום אתרים הוא מילה עם 8,100 חיפושים חודשיים, ולעומתה קידום אתרים לעורכי דין היא מילה עם 170 חיפושים.

שואלים את עצמכם למה הקמתי עמוד נקודתי לקידום אתרים לעורכי דין? אני אסביר את ההיגיון הזה בסעיפים הבאים:

וכן, חשוב גם מילות מפתח כלליות​

אבל אני לא מוותר לחלוטין על מילות מפתח כלליות ותחרותיות: למעשה, אני חושב שהן חלק בלתי נפרד מעבודה של כל מקדם אתרים.

כתבתי על זה מאמר מקיף שתוכלו לקרוא אותו כאן אם תרצו, אבל בגדול המטרה שלי כמקדם אתרים היא לספק ללקוח/ה שלי עבודה.

מילות זנב ארוך יכולות להביא עבודה נהדרת ולהתקדם מהר, אך לטווח הארוך זה לא מספיק, וחשוב שכל הזמן נראה קצב גדילה בכמות הפניות. את זה אפשר להשיג, אך ורק אם מקדמים מילים כלליות.

אחזור שוב אל הפסיכולוגית שאני מקדם: אם אביא אותה לעמוד הראשון במילה כמו חרדות או דיכאון, סביר שהיא תקבל אלפי כניסות, ומרביתן יהיו לא רלוונטיות. פשוט אנשים שרצו לקרוא על סטרס ודיכאון, אולי סטודנטים שרוצים לדעת על זה יותר, כותבי תוכן SEO שרוצים לקבל השראה בשביל התוכן שהם צריכים לכתוב (כעורך תוכן לשעבר, מי כמוני יודע) וכן הלאה.

אבל.. באלפי הכניסות הללו, נניח ו-10 או 20 איש השאירו פניה? עבור בעל עסק זה עולם ומלואו. וסביר שגם כמות הפניות תהיה גבוהה מזו.

איך מחלקים את העבודה בין מילות זנב ארוך למילים כלליות?​

אז נכון שמחקר מילות מפתח נועד לייצר בנק מטרות איכותי שמביא עסקים, ואם צלחנו את החלק הזה, ובעל העסק אישר את המחקר, נשאלת השאלה – איפה משקיעים את מרבית העבודה?

מילים כלליות יקודמו על הקטגוריות

המילים התחרותיות ביותר יקבלו כל אחת עמוד משלה בעמודי הקטגוריה ודף הבית.

בדרך הזו, אנחנו מאותתים למנועי החיפוש על המילים החשובות ביותר עבורנו לקידום.​

מילות זנב ארוך יקודמו במאמרים

את מילות הזנב הארוך אני משקלל לתוך אסטרטגיית התוכן הכללית של האתר שאני מקדם.

כל מילת זנב ארוך תקבל תוכן משלה. למשל עורך דין נדל"ן מחיר, או חוקר פרטי מומלץ. כל מילה שכזו תקבל מאמר משלה בתכנים.​

בניית קישורים למילים כלליות ותכנית תוכן אגרסיבית

את הקישורים החיצוניים נבנה לעמודים המרכזיים, כיוון שהם התחרותיים והמאתגרים ביותר.

את התכנים נבנה באופן אגרסיבי מאוד, בעיקר בהתחלה, כדי לאותת למנועי החיפוש על אתר שגדל מהר, אתר ששווה להתייחס אליו.

התכנים יתמכו היררכית בעמודי הקטגוריה, יוציאו קישורים פנימיים ויעזרו לכל האתר להתחזק באופן משולב.​

והגענו אל המדריך המעשי! איך מבצעים מחקר מילות מפתח?​

איך מבצעים מחקר מילות מפתח?

אוקיי, זה לקח קצת זמן, אבל אני מאמין שלמי שלא הכיר או הרגיש קצת לא בטוח בנוגע לחקר מילות המפתח, זה בהחלט סגר כמה פינות.

עכשיו נבין איך ניגשים לתוך זה, וגורמים לטבלה ריקה לחלוטין, להפוך לבנק יעדים איכותי.

כלי מתכנן מילות המפתח

מספיק שתרשמו "כלי מתכנן מילות המפתח" בחיפוש החופשי של גוגל, כדי שתמצאו אותו.

מדובר בכלי שמסופק על-ידי גוגל עצמם, דרך הממשק שלהם לקידום ממומן. על פניו מדובר בכלי חינמי, אבל אתם מוכרחים שיהיה לכם קמפיין פעיל כדי שתוכלו להשתמש בו. אפשר לייצר קמפיין ב-20 שקלים ליום או אפילו 10 שקלים, וזה יספיק כדי להשמיש לכם את הכלי הזה.

זהו הכלי הנפוץ והפופולרי ביותר למחקר מילות חיפוש.

1. תלחצו על שורת החיפוש במערכת הקמפיינים של גוגל:

2. חפשו "כלי מתכנן" וזה כבר ישלים לכם באופן מדויק" ולחצו אנטר.

כלי מתכנן מילות המפתח

3. בחרו באפשרות מצד ימין:

רוצה לגלות מילות מפתח חדשות

4. והקלידו את מילות החיפוש שאתם מאמינים שיתנו לכם את הכיוון הנכון שאתם מחפשים. מומלץ לכתוב כמה מילים (יש מגבלה עד 10). אדגים על הפסיכולוגית שאני מקדם:

השראה למילות חיפוש

שימו לב, חיפשתי ביטויים כלליים כמו טיפול פסיכולוגי וטיפול נפשי, וגוגל עצמם הציעו לי עוד מגוון אפשרויות.

פתאום אני יכול לשאול את עצמי, אם הלקוחה היא פסיכולוגית נוער, ואם היא רוצה שהורים יחפשו אותה. באותה הנשימה, גם אפשר לראות שיש חיפושים לפסיכולוגים מומלצים במרכז. שווה בהחלט ליצור עמוד ממליצים ולקדם אותו.

ויש לנו פסיכולוג CBT שזה בפני עצמו עולם ומלואו שיכול לתת לי השראה לעוד חיפושי מילים כמו טיפול התנהגותי קוגניטיבי ועוד.

זו דרך אחת, ולמעשה אחת מהדרכים העיקריות שבהן אני משתמש.

חיפוש חופשי בגוגל

דרך יעילה וחינמית לחלוטין, היא פשוט לרשום מילה מסוימת ולראות מה גוגל מציעים לנו בנוסף.

אם אלך על תחום אחר, נניח הרחקת יונים. תראו מה קורה כשאני רושם בחיפוש מילת מפתח מסוימת, לדוגמה "הרחקת יונים לצמיתות":

כבר מכאן אפשר לראות שפע של אפשרויות שונות שאפשר לקדם עבור הלקוח:

רשת יונים, הרחקת יונים מחיר, טיפול בנושא באופן עצמאי (ובמאמר לדרבן לקוחות להשאיר פניה כי באופן עצמאי זה לא יעיל עד הסוף) ועוד ועוד.

שיטה מצוינת שאני תמיד משתמש בה.

בחנו את התוכן של המתחרים

אחרי שקיבלתם את ההשראה מגוגל, לחצו אנטר וגלו אילו תוצאות מופיעות לכם.

בדקו את אתרי המתחרים; הרבה פעמים אפשר למצוא שם מוזה לא רעה בכלל.

מדובר בעבודה דיי סיזיפית, לעבור על תכנים של לקוחות אחרים, וכאן אני ממליץ על תוכנה שנקראת Ahrefs.

זוהי אחת מן התוכנות היותר פופולריות כיום לחקר מילות מפתח. חשוב לציין שהיא עולה כסף ואפילו לא מעט. ועם זאת, אם אתם מקדמי אתרים, זה בהחלט יהיה לכם שימושי מאוד.

בתוכנה תוכלו להכניס אתר של כל מתחרה, ולשלוף משם את כל מילות המפתח שהוא מקודם עליהן מהעמוד הראשון ועד לאחרון.

הנה דוגמה מתוך Ahrefs:

שימו לב שכששמתי את הדומיין של האתר, התוכנה ידעה לשלוף לי רשימה של מילים. וזה רק על קצה המזלג – הרשימה ארוכה 🙂

כלים חינמיים למחקר מילות מפתח

לא מוכרחים ללכת ישר על תוכנות בתשלום, ובטח במקרה שבו אתם בעצם לקוח שמקדם בעצמו את האתר.

הנה כמה כלים שאני אוהב:

כלי נורא נורא פשוט – אתם מקלידים את מילת המפתח שחשבתם עליה, ואוטומטית מופיעות לכם מילים נוספות שעשויות להיות רלוונטיות.

soovle

גם כלי נורא חמוד, רק שימו לב שהגרסה החינמית לא מציגה לנו נפחי חיפוש (כנ"ל גם באתר הקודם שהצעתי).

אתם יכולים לקבל מכאן מוזה נוספת, ולהשתמש אחר כך במתכנן מילות המפתח של גוגל כדי לקבל נפחי חיפוש.

keywordtool.io

עד כאן מדריך מחקר מילות מפתח​

איכשהו הגעתי ל-1,500 מילה בלי לשים לב.

אם קראתם הכל, אני מקווה שמצאתם תועלת בתוכן שלי, ואני מזמין אתכם לבלוג שלי כדי ליהנות מעוד המון תכנים שנוגעים לעולם של קידום האתרים.

אם אתם לקוחות ששוקלים להיעזר בשירותי קידום אורגני, אשמח לשוחח אתכם 🙂

לי קוראים עופר, אני מקדם אתרים בגוגל, מנהל קמפיינים ממומנים ומומחה לכתיבת תוכן SEO.

לפרטים נוספים השאירו פניה באתר | או התקשרו: 052-3676272

מחפשים מומחה קידום אתרים? התקשרו:

או השאירו פניה:

ומשהו קטן אחרון, התוכן הועיל לכם? אשמח שתשתפו:

מעוניינים שאחזור אליכם?

השאירו פניה, ואחזור אליכם בהקדם: