איך בונים קישורים חיצוניים?

איך בונים קישורים חיצוניים?

תוכן עניינים

יצירת פרופיל קישורים חיצוניים לאתר היא חלק חשוב ובלתי נפרד מקידום אתרים.

כאשר ניגשים לקידום אתר, ישנן 2 חזיתות עיקריות שבאמצעותן אני מפלסים אט-אט את הדרך אל העמוד הראשון:

  • אופטימיזציה On-Site: זוהי אופטימיזציה שכשמה כן היא והיא מבוצעת על האתר. בעזרת אופטימיזציה אונסייט אנחנו דואגים להתאים את האתר באופן האופטימלי ביותר אל מנועי החיפוש. על כך אני מסביר במאמר נפרד.
  • אופטימיזציה Off-Site: גם מה שכתוב זה מה שקורה בפועל, וזוהי אופטימיזציה שמבוצעת מחוץ לאתר ומטרתה למתג אותו ברחבי הרשת דרך אתרים חיצוניים שונים.

כדי לערוך קידום אורגני איכותי, חשוב לערוך את שתי האופטימיזציות הללו במקביל מדי שבוע. עבודה עקבית על האתר ומציאת מקורות חדשים ואיכותיים לקישורים חיצוניים, מסייעים לשפר את המיקומים באופן דרמטי ויכולים להביא לזינוקים משמעותיים אפילו תוך מספר חודשים בודדים.

בניית קישורים: כיצד מנועי החיפוש מפרשים את פרופיל הקישורים שלנו?

לקישורים חיצוניים יש השפעה ישירה על קידום אתרים. להגיד שמספיק להגדיל את מספר הקישורים ומשם התוצאות יגיעו? כלל וכלל לא, אבל הניסיון האישי שלי מראה שאתר עם תוכן טוב ללא קישורים, הוא אתר שיציג קצב התקדמות איטי יותר בתוצאות החיפוש. ומדוע?

"המלצה"

הלוגיקה שעומדת מאחורי התנהגות מנועי החיפוש היא כזאת: יש לנו אתר שאותו נכנה בשם אתר א'. אתר א' הוא אתר סמכותי, וותיק וחזק שמנועי החיפוש מכירים ומעריכים. מנגד יש לנו את אתר ב' שהוא אתר חדש ומנועי החיפוש עוד טרם גיבשו עליו דעה חד משמעית.

עתה, אתר א' החזק והסמכותי העלה כתבה וממנה הוא הוציא קישור לאתר ב' כיוון שזה סיפק חלק מהמידע שהופיע בטקסט. עבור מנועי החיפוש הקישור שיצא מתוך אתר א' הוא מעין "המלצה" על אתר ב'.

וכיצד זה עוזר לנו? ובכן, על-פי הדרך שבה מנועי החיפוש עובדים, ברגע שאתר מקשר לאתר מקביל, הרי שחלק קטן מהסכמות של האתר המקשר, עובר אל האתר המקושר. כך אט-אט אנחנו יוצרים סמכותיות שמסייעת לנו להתקדם בתוצאות החיפוש.

מתי צריך להיזהר?

עבודת קישורים לא נכונה יכולה לחזור אלינו כמו בומרנג. בדיוק כמו שסמכות יכולה לעבור אלינו מאתר חזק וסמכותי, כך גם כוח שלילי יכול לעבור אלינו מאתרים ספאמיים שסומנו על-ידי גוגל.

מקדמי אתרים שמבצעים עבודת קישורים מהירה ללא כל זהירות וחשיבה מקדימה, עלולים לעתים לפגוע בקצב ההתקדמות של האתר ולהוביל לתוצאה הפוכה.

הקפידו תמיד להימנע מהוצאת קישורים באתרים בעלי אופי שלילי דוגמת נשק, תכנים שאינם מתאימים לילדים, הימורים וכיוצא בזה.

מקורות ליצירת פרופיל קישורים

כפי שאמרתי ואחזור על זה שוב – אל תעשו עבודה פזיזה של בניית קישורים. בנייה לא נכונה ולא טבעית יכולה סתם להזיק או פשוט לא להועיל. בשני המקרים יהיה מדובר בבזבוז של זמן ובציפיות שווא.

המקורות הבאים הם מקורות יעילים ובטוחים לבניית קישורים. להגיד שיש קיצורי דרך? וודאי שלא. אבל חלקם נוחים יותר וחלקם נוחים פחות.

אתרי אינדקס

בעבר הרחוק, כשמנועי החיפוש רק התחילו לפלס את דרכם אל התודעה, שרצו ברחבי האינטרנט מגוון רחב של אתרי אינדקס שונים.

מטרתם של האתרים הייתה זהה למנועי החיפוש בצורה מסוימת, והם שאפו לכלול בתוכם כמה שיותר אתרים מרחבי הרשת ועל-פי נושאים. מאז הרבה מים זרמו בנהר ואתרי האינדקס נשארו ולעתים עדיין מועילים פה ושם לגולשים.

ההמלצה שלי – חפשו מגוון אתרי אינדקס. מספיק שתעשו חיפוש קצר ב-Google, כדי שתמצאו כתבות שמאגדות בתוכן רשימות מוכנות מראש של אינדקסים ישראלים מוכרים. במרביתם תוכלו להוסיף את האתר שלכם בחינם ובקומץ מן האתרים תידרשו לתשלום (אני אישית לא משתמש באינדקסים בתשלום).

האם אלה קישורים איכותיים? מממ.. כן ולא. סך הכל הגיוני שכעסק, תרצו להופיע בתוך אינדקס עסקים ולקשר לאתר שלכם. אין כאן באמת כוונה רעה ולכן אני מאוד בעד אתרי אינדקס כחלק מיצירת פרופיל הקישורים.

פורומים

הנה עוד משהו שככל הנראה חשבתם שכבר פס מן העולם. כן, הפורומים הם עדיין משהו שקורה ברחבי הרשת ולמען האמת כמקדם אתרים – אני בכל פעם מופתע מחדש עד כמה הם שוקקים. מדובר ממש בקהילות סגורות ופעילות שבהן אנשים מתכתבים, שואלים ומשתפים.

חפשו ברחבי האינטרנט אחר פורומים מקצועיים שונים שנוגעים לתחום שאתם מקדמים. מצאתם פורום? מצוין! עכשיו תתאפקו עם הקישור. מנהלי הפורומים מכירים בדיוק הטכניקה הזו והם לא סלחניים. מהר מאוד תוכלו למצוא את עצמכם חסומים.

הירשמו אל הפורומים, השתתפו בדיונים השונים, הקפידו לענות על שאלות האנשים ולשתף חוויות משלכם. כשתרגישו שהעיתוי נכון, נסו להציג את האתר שלכם כמקור מידע שאליו אתם מפנים. הקפידו לקשר אל ה-URL ולא על מילה מסוימת. זאת פשוט הדרך הטבעית וההגיונית שבה גולשים פועלים.

אתרי בלוג

כיום ניתן למצוא מגוון אתרים שמאפשרים לנו לפתוח בלוג עצמאי משלנו. כאן אנחנו כבר יכולים להרגיש הרבה יותר נינוחים ובטוחים. ניתן למצוא בלוגים דוגמת סלונה, תפוז, ישראבלוג, Tips4u, בלוגרים ועוד.

האתרים הללו ידועים כחזקים ויעילים אך חשוב לדעת שחלקם עושים בקרה על איכות התכנים. אל תציפו את הבלוגים במאמרים אחד אחרי השני ובטח לבטח שאל תעלו מאמרים שאתם בעצמכם לא הייתם רוצים שיתפרסמו באתר האישי שלכם.

באתרים שעושים בקרה, במרבית הפעמים פשוט ימחקו לכם את התכנים ולעתים גם ימחקו לכם את המשתמש. פשוט הקפידו לכתוב תוכן איכותי וגם נסו שהוא יהיה רלוונטי ככל הניתן לקהל של הבלוג. נניח ואתם כותבים בסלונה, אז הרי שחשוב שתכתבו אל קהל של נשים. נסו תמיד להתאים את עצמכם למקום שבו אתם מעלים את התוכן.

היתרון – אם תכתבו באופן שמותאם בדיוק לקהל של הבלוג, אז הרי שהגולשים עשויים להתעניין וממש להקליק על הקישור שבמאמר. זה ייחשב על-ידי מנועי החיפוש לקישור איכותי הרבה יותר מאשר אלו שנמצאים באתרים זניחים דוגמת אינדקסים שוממים.

שת"פים מול בעלי אתרים ומקדמים

יש לכם אתר לעסק שעוסק בתחום הרפלקסולוגיה לצורך הדוגמה? נסו לחפש אתרים שעוסקים בתחומים משיקים דוגמת אתר מכללה לרפואה משלימה, קליניקה לעיסוי שמבוסס על טכניקות המזרח הרחוק וכיוצא בזה.

נסו לבדוק אם יש אפשרות שתפרסמו כתבה אינפורמטיבית וראויה לגולשים של האתר המקביל ואם אפשר שתוציאו קישור כקרדיט לכותב.

בפעמים רבות, מנהלי האתרים והמקדמים שלהם, ינסו להוציא מכם תמורה ומשם תוכלו לגשת למשא ומתן שיאפשר לכם לפרסם כתבה ממותגת לעסק שכוללת קישור.

פשוט תכתבו יפה!

בכל אתר שאני מקדם, אני מקפיד תמיד על תוכן איכותי שמעניק לגולשים ערך מוסף ועניין.

מדובר אולי באחת מן הדרכים הקשות, אך המתגמלות ביותר שבאמצעותן ניתן להשיג קישורים חיצוניים. ברגע שבו אתר מספק לגולשים שלו מידע יעיל, מעניין או שימושי, הרי שהוא מגביר את הסיכויים שגולשים אחרים ישתפו אותו ברשתות החברתיות, ימליצו עליו בפורומים ויקשרו משלל אתרים שונים.

כן, אתר איכותי שמהווה מקור מידע מהימן, הוא אתר שזוכה לפרופיל קישורים טבעי שמתרחב משנה לשנה בלי שצריך לעשות דבר! להגיד שזה קורה לעתים תכופות? לא, אבל להגיד שזה לא קורה בכלל? אל תחסמו לעצמכם את האפשרות הזו.

מי אני?

שמי עופר אטלס ואני מקדם אתרים מזה 7 שנים. התחלתי את דרכי בעולם התוכן ומאז התגלגלתי לתחום ה-SEO והקידום הממומן.

אני מזמין אתכם ליהנות משירות איכותי שכולל שקיפות מלאה בכל התהליך וכמובן תוצאות שהולכות ומצטברות מחודש לחודש.

לפרטים נוספים השאירו לי פנייה באתר או התקשרו: 052-3676272.

מחפשים מומחה קידום אתרים? התקשרו:

או השאירו פניה:

ומשהו קטן אחרון, התוכן הועיל לכם? אשמח שתשתפו:

מעוניינים שאחזור אליכם?

השאירו פניה, ואחזור אליכם בהקדם: