קידום אתרי איקומרס

קידום אתרי איקומרס

תוכן עניינים

קידום חנות וירטואלית בגוגל

כאשר ניגשים לעשות קידום אורגני לאתרי חנות וירטואלית (אתרי E-commerce), מגלים שהיסודות סך הכול דומים בצורה כזו או אחרת לכל אתר תדמית באשר הוא. אם כך היכן ההבדלים?

או הו.. יש לא מעט. והם סיזיפיים להחריד, אך פתירים מאוד ופשוטים אם ניגשים אל המלאכה בצורה נכונה.

המאפיינים של חנות וירטואלית מול אתר תדמית

תגיות מטה אוטומטיות לעמודי מוצר

תגיות מטה הן הכותרת והתיאור שמופיעים לנו בתוצאות החיפוש ומייצגים את העמוד המדובר.

הנה דוגמה למשל מתוך האתר שלי:

מטה טייטל ודיסקריפשן

עכשיו, עמודי מוצר הם בעצם העמודים הנפוצים ביותר באתר, מה שהופך אותו למפלצת של מאות ועד עשרות אלפי עמודים.

אי אפשר באמת לעבור ידנית עמוד אחרי עמוד, אלא אם אנחנו ממש נחושים על כך, וחשוב להיות פרקטיים.

בכל מערכת לניהול אתר, ובטח שבמערכת וורדפרס, יש את האפשרות ליצור תגיות שייבנו אוטומטיות. הן שואבות את המידע שלהן מתוך הטקסט.

זה ייראה כך:

{כותרת העמוד} | {X} גולשים כבר רכשו את המוצר – שם המותג.

נגדיר את הכותרת הזו באופן אוטומטי על כל המוצרים, וככה ייבנו לנו כותרות אוטומטיות ומקוריות בין רגע.

דוגמה למשל אם מדובר במקרר לרכב:

מקרר לרכב | 6 גולשים כבר רכשו את המוצר – אלופי המקררים.

אותו הדבר ניישם גם בתיאור המטה שלנו למשל:

{כותרת העמוד} במחיר המשתלם ביותר. קבלו מפרט טכני מלא של {כותרת העמוד} באתר {שם האתר} וקבלו הצעת מחיר משתלמת במיוחד. לפרטים נוספים >>>

בזה הרגע פתרנו בעיית אופטימיזציה בצורה רוחבית ומהירה.

תוכן בעמודי מוצר

יש שתי גישות שאפשר לגשת דרכן אל הטיפול בעמודי מוצר.

השקיעו במובייל שלכם

בפעם האחרונה שבדקתי, 60% מהגולשים באינטרנט מגיעים לאתרים שהם מוצאים דרך הנייד.

מרוב שזה כבר מובן מאליו אני אפילו לא טורח להתעדכן בנתונים האחרונים. כיום כולנו גולשים מהנייד, ובטח כשאנחנו רוצים לבצע רכישה. הרי כמה פעמים מצאתם את עצמכם בודקים נעליים כשאתם יושבים מול הטלוויזיה על הספה? או בזמן שאתם בעבודה? באוטובוס?

החוויה של הגולשים שלכם בנייד היא קריטית משתי סיבות:

חשוב לוודא את הנושאים הבאים:

רוצים לדעת יותר על קידום חנות וירטואלית בגוגל?

השאירו לי פניה ואחזור אליכם בהקדם 🙂

יצירת ממשק לעבודת תוכן

הרבה מאתרי האיקומרס לא כוללים בתוכם ממשק שמאפשר להוסיף תוכן.

לא אחת אני רותם את המתכנת שאני עובד איתו כדי לאפשר לדפי קטגוריה להציג תכנים בשני אזורים שאותם אדגים בתרשים הבא:

איך קטגורית מוצרים צריכה להיראות

למה זה חשוב?

כיוון שתוכן לקידום אתרים הוא מה שעוזר למנועי החיפוש להבין את הנושא המדובר.

אני ממליץ על תוכן של בין 200 ל-300 מילה לכל הפחות כדי להתחיל ולהתניע את עבודת הקידום של העמוד.

חשוב לדעת: כבר היו לי אינספור אתרים שבהם מספיק שהוספנו את הפיצ'ר הזה להוספת פסקת פתיחה ותוכן המשך אחרי המוצרים, כדי שקטגוריות מוצרים יתקדמו בצורה מדהימה.

יצירת בלוג לקידום

בלוג? עבור קידום אתרי איקומרס? באמת?

כן באמת!

מדובר בחלק בלתי נפרד מהקידום. אנחנו חייבים כל הזמן לשבת על האתר, לספק לו עבודת תוכן עם קישורים פנימיים שיחזקו לנו קטגוריות שונות ועמודי מוצרים שונים.

גם לפעמים אפשר לרתום את הבלוג כדי להביא תנועה שתקבל ערך מוסף.

למשל אם מדובר באתר מתנות, אז יצירת מאמר מקיף של ברכות לאבא, או ברכות לאמא, או ברכות לסבתא וכיוצא בזה.

על קישורים פנימיים כתבתי בהרחבה במאמר הבא.

אם אפשר, השקיעו בתמונות מקוריות

אני יודע שזה לא באמת אפשרי תמיד, ולכן זו פסקה ממש קצרה.

הבינה המלאכותית של גוגל יודעת לזהות תמונות סטוק למיניהן, והיא יודעת לזהות תמונה שהיא מקורית.

אם אתם משווקים מוצרים כמו הרבה מתחרים אז אין מה לעשות, וזה מה שיש ועם זה ננצח. אבל אם יש לכם איזושהי אפשרות לצלם את המוצרים בעצמכם, עשו זאת.

בנוסף, הקפידו על מגוון תמונות לכל מוצר. זה תמיד טוב לתת לגולשים כמה שיותר אופציות, ומנועי החיפוש מעריכים מדיה שתומכת באינטראקציה של הגולשים עם הטקסט.

השקיעו בדף הבית שלכם

כשאני נדרש לקידום חנות וירטואלית בגוגל, אני מוצא את עצמי פעמים רבות מול דף בית עמוס במוצרים, אבל בלי שום דבר שנותן לגולשים להבין מי נגד מי.

דבר ראשון תוכן – הקפידו לשלב תוכן בדף הבית שלכם. הסבירו מי אתם, מה אתם, מה המומחיות שלכם, למה לקנות מכם. נסו לשלב מספר פסקאות ופזרו אותן ברחבי דף הבית.

דבר שני הפניות לקטגוריות – לא מספיק להציג מוצרים, תנו מדגם מייצג מסדרת מוצרים ובכל פעם הטמיעו הפניה לקטגוריה הראשית.

זכרו שדף הבית שלכם הוא הצומת הראשית של האתר.

אבטחת אתר

בין שמדובר בקידום אתרי איקומרס ובין שמדובר בקידום אתרי תדמית קלאסיים, חשוב נורא לוודא שבאתר מותקנת תעודת SSL, כלומר פרוטוקול מאובטח.

אני לא ארחיב על זה יותר מדי, כיוון שזה ממש מידע טכני שפשוט צריך לבקש מחברת האחסון לבצע. תוכלו לקרוא על זה עוד במאמר הבא.

חקר מילות מפתח מקיף

הקפידו על מחקר מילות מפתח עצום לאתר.

אנחנו לא באים לשחק משחקים – התחלנו בקידום אורגני כדי להביא לתוצאות וכמה שיותר מהר.

חשוב למצאו מאות שילובים שונים של ביטויים, כל מה שגולש וגולשת עשויים לחפש ולמצוא אותנו לרלוונטיים.

הרבה פעמים המחיר של קידום אתרי איקומרס הוא גבוה יותר מאתרי תדמית לאור העובדה שאנחנו הולכים על המון המון חזיתות שונות.

רוצים לדעת יותר על קידום אתרי סחר?

שמי עופר אטלס, ואני מקדם אתרים בגוגל.

אני מציע ללקוחותיי עבודת SEO בוטיק עם יחס אישי, וחתירה לתוצאות.

אם המאמר שלי עניין אתכם ומתחשק לכם לבדוק על האפשרות שנעבוד יחד, צרו איתי קשר ושלחו לי גם את האתר שלכם לבדיקה!

עופר אטלס | טל': 052-3676272 | או השאירו פניה באתר.

דברו איתי
כתבות נוספות
בניית אתרים יוקרתיים
בניית אתרי תדמית
בניית אתרים יוקרתיים

מה זה אומר לבנות אתרי יוקרה? החלטתם שאתם רוצים את האתר הטוב ביותר לעסק שלכם ואתם לא מוכנים להתפשר ולו על הפרט הקטן ביותר? מעולה!

למאמר >>>
קידום אתרים לרואי חשבון
חברת קידום אתרים או פרילנס
קידום אתרים לרואי חשבון

קידום אורגני לרואי חשבון קידום אתר של רואי חשבון, באמת יש הבדל בינו לבין אתר נניח בתחום של צעצועים לילדים? בגדול: לא. הפרקטיקה הבסיסית והטכנית

למאמר >>>
קידום גוגל תמונות
שיווק דיגיטלי
קידום גוגל תמונות

כשאנחנו מדברים על שיווק דיגיטלי, מרביתנו מידית חושבים על קידום בפייסבוק ואינסטגרם, קידום מודעות ממומנות ברשת החיפוש של גוגל או קידום ברשת המדיה. בדרך, אנחנו

למאמר >>>
פקודת site:
מילון מושגים
פקודת site:

מה זו פקודת site: ומתי היא עוזרת לנו? אני אתחיל מלהסביר למה לכל הרוחות בחרתי את התמונה למעלה – פשוט אהבתי אותה… יש לה קטע…

למאמר >>>
מחפשים מקדם אתרים? דברו איתי:

קידום אתרים איכותי ומקצועי בדרך אליך

(לשיחה ממוקדת ויעילה יותר, מומלץ לצרף לי את האתר)

דברו איתי :)

(אפשר גם בוואטסאפ)

052-3676272