צפיפות מילת מפתח

צפיפות מילת מפתח

תוכן עניינים

דחיסת מילת מפתח ושמירה על צפיפות נכונה

מנועי החיפוש, עד כמה שהם מתאפיינים בבינה מלאכותית וביכולות מרשימות (שמרביתן גם לא נחשפות), הם עדיין רובוטים. ולכן, אחת הדרכים 'לאותת' להם על המילה שמקודמת בעמוד תוכן מסוים היא באמצעות שילוב מילת המפתח באופן חזרתי בטקסט.

אם נקדם מנעולן בחדרה, אז נדאג להקים עבורו עמוד תוכן שיקדם את הביטוי הזה ונשלב את מילת המפתח בכל מיני מקומות בטקסט. אם נקדם וטרינר לסוסים, אז נשלב את מילת המפתח כמה פעמים בטקסט וכן הלאה.

עד כה נשמע הגיוני לא? אם יש לנו תוכן שמתייחס לנושא מסוים, אז לגיטימי לחלוטין שהוא יחזור על מילת המפתח (כלומר על הנושא המדובר), כמה וכמה וכמה פעמים.

מנועי החיפוש לא אוהבים שדוחקים בהם​

מקרה שאותי אישית נורא ביאס ולמדתי ממנו על בשרי, היה כשניסית לבנות ללקוח עוד ועוד קישורים חיצוניים וכולם לאותו העמוד. ללקוח היה חשוב לקדם ביטוי מסוים על העמוד הנוכחי הזה, ואני מבחינתי רציתי להוכיח לו שהוא הגיע למקדם אתרים איכותי.

בפועל? דחקתי במנועי החיפוש, יצרתי פעולה לא טבעית, וגרמתי לביטוי רק לרדת במיקומים.

מקצועי לא יצאתי כאן, ומבחינתי גם פגעתי בפרנסה של בן אדם שזה יותר גרוע מפגיעה באגו האישי שלי.

אותו הדבר לגבי דחיסת מילת מפתח. כאשר אנחנו דוחסים אותה שוב ושוב ושוב באופן חזרתי ולא הגיוני, אז מנועי החיפוש מבינים שיש כאן פעולה לא טבעית, והדבר יכול או להוריד אותנו במיקומים, או לגרום לאתר לא להתקדם.

איך משלבים מילות מפתח בצורה נכונה?​

שלא תטעו, תוכן SEO מוכרח לשלב בתוכו את מילת המפתח. זה חלק בלתי נפרד מאופטימיזציה אונסייט שעושים לכל עמוד ועמוד.

בסופו של יום, מנועי החיפוש הם רובוטים ולכן חשוב שכן נאותת להם מה אנחנו מקדמים. הכול עניין של כמות.

אם אתם מחפשים הוראות מדודות של כמה פעמים לשלב את מילת המפתח, אגיד לכם את האמת שאני כמו הסבתות שיודעות להוסיף תבלינים לפי העין, ולא לפי מתכון. אבל כן יש לי היגיון מסוים שמנחה אותי.

אגב במאמר שלי כאן ספרתי כשסיימתי לכתוב ומילת המפתח יצאה לי 4 פעמים לתוכן של קצת יותר מ-1,000 מילה. שימו לב שהטיפ הכי חשוב שלי הוא לכתוב לבני אדם, ולא לנסות להנדס את התוכן בצורה שתוזיל אותו.

שילוב מילים נרדפות​

נניח אנחנו מקדמים עבור מכללה את הביטוי "קורס חשבי שכר". זה הביטוי המרכזי עבורנו והוא הביטוי עם נפח החיפושים החודשי הכי גבוה.

אבל אף אחד לא מבטיח שזה מה שהגולשים יחפשו באופן מדויק. ייתכן שהם יחפשו "לימודי חשבי שכר", ייתכן שהם יחפשו המלצות ברבים כמו "קורסי חשבי שכר" או אפילו יקצרו וירשמו "קורס חשבים".

כל מילה נרדפת שכזו אולי מתאפיינת בנפח חיפושים חודשי נמוך יותר, אבל חשוב להשתמש בה כדי שלא להעמיס את התוכן באותה מילת המפתח שוב ושוב.

זוכרים שגוגל מחפש טבעיות? פיזור מילים נרדפות בתוכן הוא חלק בלתי נפרד.

פרקטיקה שכדאי ליישם: את מילת המפתח הראשית כתבו בכותרת H1, ואת המילה הנרדפת כתבו בכותרת H2. למשל הכותרת הראשית במאמר הזה היא צפיפות מילת מפתח ואילו הכותרת המשנית כוללת מילה נרדפת למילת המפתח והיא דחיסת מילת מפתח.

עניין של ניסוי וטעייה​

חלק מהעבודה של מקדם אתרים היא גם לבחון למה ביטוי מסוים לא מתקדם.

לפעמים זה פשוט עניין של זמן, וזמן הוא פקטור מאוד משמעותי בקידום אורגני, ולפעמים ייתכן שאנחנו מפספסים משהו קטן שמשפיע בענק.

בתור פרקטיקה קבועה אני ממליץ: תמיד לבדוק את העמוד הרבה מעבר לעבודה רגילה של תכנים לאתר וקישורים חיצוניים.

לפעמים יש משהו שלא עובד בעמוד, ומספיק שינוי אחד קטן כדי שנגרום לו להתקדם.

אני ממליץ לבחון היטב את העמוד, לעשות חיפוש בתוכן על מילת המפתח ולבדוק כמה פעמים היא מופיעה. היא מופיעה 6 פעמים? נסו להוריד אותה פעם אחת ולהחליף אותה במילה נרדפת.

דחיסת מילת המפתח ב-Meta Title​

חשוב לי לציין: מדובר בהנחת יסוד שלי, לא משהו מוכרז או מוסכם.

לדעתי האישית, כשדוחסים את מילת המפתח פעמיים במטה טייטל, זה יכול רק לעשות נזק. 

פעם היה מדובר בפרקטיקה נפוצה, ועדיין אפשר לראות אתרים עם מילת המפתח פעמיים משהו כמו " ניקוי ספות | ניקוי ספות מקצועי | " או דברים כאלו.

אם תשאלו אותי, מטה טייטל טובה צריכה לכלול את מילת המפתח פעם אחת, ואת יתר המקום שלה, לנצל להגדלת אחוזי ה-CTR (אחוזי ההקלקה עליכם. כלומר לשלב משפט שימשוך את הגולשים להקליק דווקא עליכם מכל המתחרים).

והכי חשוב פיזור נכון​

דרך נכונה לשלב את מילת המפתח היא גם במיקומים שלה בטקסט.

מילת המפתח לא צריכה להופיע רק בפסקה הראשונה, או אולי להופיע לראשונה רק בפסקה האחרונה.

חשוב לפזר אותה בצורה מדודה בכל רחבי התוכן.

כשאני ניגש לבחון צפיפות מילת מפתח בעמוד מסוים או בטקסט שכותב תוכן מגיש לי לקראת העלאה לאתר לקוח, אז אני בוחן איפה המילה מופיעה בתוכן. לפעמים אני עושה שינויים משלי והופך את התוכן לקצת יותר מכוון SEO.

מומלץ להשקיע ולא לעשות את זה על רגל אחת. לפעמים המילה לא תשתלב בצורה טבעית, ולכן חשוב לשכתב קצת ולהפוך את זה להגיוני.

כלל חשוב: לא לקדם מספר מילים על עמוד אחד​

זה נושא שקשור ולא קשור לצפיפות מילת מפתח ועדיין, מרגיש לי נכון לציין את זה גם כאן.

לפעמים מגיעים אלי לקוחות שניסו לעשות קידום לעצמם (ואגב אני לא פוסל, אני גם מלמד קידום אתרים). הבעיה היא שהם עשו את זה באופן שלא מסתדר טוב עם מנועי החיפוש. ותמיד צריך שהם יהדהדו לנו איפשהו בראש.

דחיסת מילת מפתח בצורה מדודה יחד עם מילים נרדפות לה זה מצויין. אבל שילוב של מילים שלא נחשבות לנרדפות – במקרה שכזה חשוב להקים עמוד חדש עם תוכן חדש ומקורי שיקדם את המילה הנוספת.

דוגמה: לקוחה שלי שיש לה הוצאה לאור שגם עושה עיצוב גרפי לספרים ועימוד ספרים, שמה את התוכן והקידום באותו העמוד.

אבל עיצוב גרפי לספרים הוא לא עימוד. אם כבר, נשלב את המילה עיצוב ספרים, עיצוב ספר, לעצב ספר, גרפיקאי לספרים ועוד.

התוכן שלכם לא מתקדם? תנו לאיש מקצוע להעיף מבט​

הגעתם עד הסוף? אם כן, אני שמח ומקווה שקיבלתם ערך מוסף חשוב מהמאמר שלי.

שמי עופר אטלס, אני מקדם אתרים ומנהל קמפיינים ממומנים בגוגל.

אם האתר שלכם לא מתקדם בתוצאות החיפוש, מדשדש או שאין לכם אתר כלל (ואז אוכל להציע דיל של בניית אתרים + קידום), אשמח להיות הכתובת שלכם 🙂

טל': 052-3676272 | או השאירו פניה באתר (עופר אטלס).

מחפשים מומחה קידום אתרים? התקשרו:

או השאירו פניה:

ומשהו קטן אחרון, התוכן הועיל לכם? אשמח שתשתפו:

מעוניינים שאחזור אליכם?

השאירו פניה, ואחזור אליכם בהקדם: