תגית קנוניקל

תגית קנוניקל

מהו Canonical Tag?

מנועי החיפוש אוהבים סדר, ואני תמיד אוהב לקדם אתר כשאני יודע שדיגמתי אותו ב-100%. לא אחת אני אפילו קורא לקידום אתרים 'דיגום אתרים'. אז איך כל הפתיח הזה משתלב לנו עם תגית קנוניקל?

קנוניקל היא תגית שאנחנו יכולים לשתול בעמוד, כשהמטרה היא להסביר למנועי החיפוש מה מבין העמודים הוא העמוד המקורי, ומה מבין העמודים הם רק העתקה של אותו העמוד.

אני יודע.. זה בטח נשמע מוזר, אבל עוד כמה שורות והכל יהיה הרבה יותר ברור.

מתי נשתמש בתג קנוניקל?

נפתח במושג נוסף שקיים אצלי במילון: תוכן משוכפל (לקריאה נוספת אודות המושג לחצו כאן).

בגדול: תוכן משוכפל מהווה מכשול לקידום. מנועי החיפוש לא אוהבים שיש שני עמודי תוכן זהים באתר, וזה יכול או לפגוע בנו בתוצאות החיפוש, או להעלים דווקא את הדף שנרצה שיוצג בקידום האורגני.

באתרי תדמית הבעיה הזו כמעט לא מתרחשת, אולם באתרי סחר (איקומרס) הסוגיה היא הרבה יותר נפוצה. אם כך כיצד פותרים את הכפילות שנוצרה לנו? פשוט מאוד, שותלים תג קנוניקל שמבהיר לגוגל מה הם העמודים המשוכפלים ומהו העמוד המקורי.

לדוגמה: לקוח שאני מקדם בתחום המיטות מציע מספר גדול של דגמים שונים. התמונות אולי שונות, אבל מרבית התיאורים הם דיי רגילים ולמרבה הצער זהים. כתוצאה 

ההיבט הטכני - איך זה עובד בפועל?

תג קנוניקל הוא קוד HTML שצריך לשתול בחלק ה-Head של העמוד המשוכפל.

מטרת הקוד היא להכריז לגוגל שזהו לא העמוד המקורי, ואילו העמוד המקורי הוא: וכאן שותלים הפניית URL לעמוד המקורי.

כדי לתת לתיאור פנים יותר מוחשיות, הקוד נראה ככה:

<link rel="canonical" href="URL" />

ולמעשה איפה שרשום ה-URL כאן אנחנו נשים את כתובת העמוד שהוא המקורי.

כלומר אם יש לנו 20 עמודי מוצר של מיטות וכולם זהים, אז נשתול ב-19 עמודים את התג הזה, ובתוך התג נצביע על עמוד 1 מתוך ה-20 בתור המקורי.

איך עושים את זה בפועל?

אם מדובר באתר וורדפרס אז המלאכה ממש קלה. למשל דרך תוסף Yoast Seo אתם יכולים להגדיר בכל עמוד ועמוד את ה-Canonical Tag בלי שום בעיה.

כך זה נראה בוורדפרס:

הגדרות מתקדם ביואסט SEO

לוחצים על מתקדם ואז מופיע שדה שבו אנחנו מדביקים את כתובת ה-URL של העמוד המועדף עלינו:

קנוניקל ביואסט SEO

איך זה עובד במערכות אחרות? זה נורא משתנה. יש מערכות שיצריכו מכם לשכור מתכנת או להפעיל את המתכנת של הלקוח, ויש מערכות שמאפשרות את זה פחות או יותר גם באותה השיטה, אם שדה ייעודי שבו מדביקים את כתובת ה-URL.

קצת סדר, מתי נשתמש ב-Canonical?

  • מוצרים זהים - אם יש לכם מספר מוצרים זהים עם כל אחד בעמוד אחר, פשוט בחרו עמוד אחד שהוא ייחשב לקנוני, וביתר העמודים עם התוכן המשוכפל הטמיעו קנוניקל שיצביע על אותו העמוד כמקורי.
  • פרסום מאמר שפורסם באתר אחר - כתבו עליכם ב-YNET? במאקו? בגלובס? וכיוצא בכך? לא אחת, לקוחות מבקשים ממני לפרסם את הכתבה דווקא באתר ולא להפנות לאתר חיצוני, ככה יפחתו הסיכויים שהגולש ינטוש את האתר וגם לא יחזור.
    בעזרת Canonical Tag, נוכל להעתיק את התוכן במלואו מהאתר שבו פורסמה הכתבה, ולהקים עמוד שמציג את התוכן אחד לאחד. נשים את התג בעמוד ונצביע על המקור שבו פורסמה הכתבה בתור העמוד הקנוני.
  • העברת תוכן - לעתים קורה שמחליטים לאחד בין שני עמודי תוכן לעמוד אחד. עשיתי את זה פעמיים, ובשתי הפעמים זה עזר לי משמעותית בקידום הלקוחות.
    מה שעושים בפעולת איחוד בין עמודים: מעתיקים את התוכן מהעמוד שרוצים לסגור, מדביקים בעמוד התוכן המקביל לו, ואז שותלים תג קנוניקל + מבצעים הפניית 301 כדי להבהיר לגוגל שעברנו לכתובת אחת ויחידה.
  • למידע אודות הפניית 301 לחצו כאן

חיפשתם מקדם?

השאירו לי פניה ומבטיח לחזור אליכם בהקדם:

כיצד מנועי החיפוש מתייחסים לקנוניקל?

בפועל, מנועי החיפוש רואים בתג קנוניקל בגדר המלצה בלבד. הם מכירים בתג הזה, הם יודעים לזהות אותו, אבל הם לא בהכרח ינהגו על-פיו.

נשמע מרגיז? קצת, אבל בסופו של דבר זה המצב הנתון, ועלינו החובה להיות כמה שיותר מדוגמים עבור מנועי החיפוש.

אם יש לכם שני עמודים או יותר משוכפלים, ומבחינתכם אין כל סיבה למחוק אחד או יותר מבין העמודים המשוכפלים – התג הזה נועד בדיוק לתרחישים כאלו.

קנוניקל Vs הפניית 301

אם יצא לכם להכיר את הפעולה של 301, ייתכן שהקנוניקל ייראה לכם קצת מיותר.

להלן ההסבר: קנוניקל הוא הצהרה שעמוד א' הוא שכפול של עמוד ב'. לעומת זאת, הפניית 301 מצהירה באופן חד-משמעי מול מנועי החיפוש כי כתובת ה-URL של עמוד א' עברה עכשיו לכתובת ה-URL של עמוד ב'.

גם מבחינת התגובה של מנועי החיפוש, הפניית 301 היא נחרצת, זאת בעוד שקנוניקל הוא לא חד-משמעי.

אפשר להירגע – הקנוניקל תמיד עובד. עוד לא פגשתי בתקלה בנושא 🙂

אודות כותב המאמר

עופר אטלס, מקדם אתרים אורגני בגוגל, ומנהל קמפיינים ממומנים. 

אם הגעתם אל המאמר הזה, זה סימן שאו התעניינתם בקידום אתרים כמקצוע, או שאתם שוקלים ללמוד את התחום (ואז יש לי קורס פרטי להציע לכם) או שאתם לקוחות שנמאס להם לשמוע מהמקדמים שלהם או מחברות הקידום כל מיני מושגים לא ברורים.

על כל פנים, אתם תמיד מוזמנים להתייעץ איתי, ואם אתם מחפשים אחרי מקדם שייקח את האתר שלכם קדימה, אשמח להיות הכתובת.

טל': 052-3676272 | או השאירו פניה באתר.

דברו איתי

כתבות נוספות

פקודת site:
מילון מושגים

פקודת site:

מה זו פקודת site: ומתי היא עוזרת לנו? אני אתחיל מלהסביר למה לכל הרוחות בחרתי את התמונה למעלה – פשוט אהבתי אותה… יש לה קטע…

למאמר >>>
אחוז נטישה Bounce Rate
מילון מושגים

אחוז נטישה (Bounce Rate)

מה זה באונס רייט (אחוז נטישה)? Bounce Rate הוא מונח שקיים במערכת ניתוח התנהגות הגולשים באתר – Google Analytics, והוא נקרא בשם העברי אחוז נטישה.

למאמר >>>

מחפשים מקדם אתרים? דברו איתי:

קידום אתרים איכותי ומקצועי בדרך אליך

(לשיחה ממוקדת ויעילה יותר, מומלץ לצרף לי את האתר)

דברו איתי

השאירו פניה

התקשרו

שלחו דוא"ל