תוכן שיווקי – כך תעשו את זה נכון

תוכן שיווקי - כך תעשו את זה נכון

תוכן עניינים

הסטטיסטיקות אודות הסבלנות של הגולשים שלנו באתר / דף הנחיתה בהחלט לא מעודדות ומראות שהם נשארים עד 15 שניות לכל היותר. אם מפרקים את הנתון הזה לגורמים, מוצאים פרט מדאיג אף יותר על-פיו מרבית הגולשים מעניקים לנו לא יודע מ-4 שניות של חסד. מירוץ כנגד השעון מישהו?

ובכן, אנחנו יכולים לרטון ולהתרגז על הגולשים חסרי הסבלנות, או שאנחנו פשוט יכולים להכיר במציאות ולשחק עם על-פי הכללים שרשת האינטרנט מכתיבה לנו. ההמלצה שלי כמובן, היא פשוט לקבל את פני הדברים ולהפוך את הלימון החמצמץ הזה ללימונדה מרעננת. איך עושים את זה? בדיוק בשביל זה הגעתם אלי למאמר!

כללים לתוכן שיווקי

הכלל החשוב ביותר הוא להיכנס לתוך הנעליים של הגולשים. חשבו על עצמכם כאנשים שמחפשים שירות מסוים בגוגל. אתם בהחלט לא ב"אווירה" של לפתוח ספר טוב ולקרוא במשך שעות, נכון? יותר מדויק יהיה להגיד שאתם בעבודה בין ההפסקות (או בלי שהבוס רואה), בשירותים (מי מאיתנו לא… מי מאיתנו לא…), על הספה בזמן שהסדרה רצה ברקע או במצב חירום מסוים דוגמת מנעול דלת תקול, רכב תקוע וכיוצא בזה.

אוקיי, נכנסנו לנעליים של הגולשים – אז מה השורה התחתונה? פשוט מאוד – תהפכו את הקריאה לקלה!

מהרגע שבו אתם מרגישים שעייפתם את הגולשים שלכם, הרגע הזה בדיוק, תעצרו הכל ותנסו לחשוב על הכתיבה שלכם בצורה ביקורתית. ועכשיו אחרי שהבנו את השורה התחתונה, הנה כמה כללים שיעזרו לכם להישאר בתלם.

הכל מתחיל ונגמר בכותרות

כמה פעמים מצאתם את עצמכם מרפרפים בין התכנים ולא באמת מתרכזים בפסקאות הארוכות.

אנשים שנכנסים לאתר או לדף נחיתה, מחפשים קודם כל את הנקודות המרכזיות. את הדבר הבולט שיתפוס את תשומת הלב שלהם וייתן להם את ההבנה אם הגיעו למקום הנכון או לא. ההמלצה שלי היא תמיד לתת כותרות שמצד אחד מושכות את תשומת הלב ומצד שני מבהירות מיד את השירות ואת היתרונות שלו.

תהיו קצרים וענייניים

שימו לב שהפסקאות במאמר הזה קצרות באופן יחסי. אין פה מגילות ארוכות, וגם אין פה שורות קצרצרות שצורמות בעין.

המטרה היא שחשוב תמיד להיות קצרים וענייניים. דמיינו ספר הוראות להרכבת שולחן. אתם מחפשים את השורה התחתונה ואת הציורים. לעתים אני פוגש בספרי הדרכה שכוללים פסקאות ארוכות ופונט קטן ומרגיז. מיד אני מקבל חום ומחליט שאני אדחה את מלאכת ההרכבה לאחר כך. הבעיה באתרים היא שאין אחר כך!

תדברו לבני אדם

אל תהיו קרים ועל תהיו מנוכרים. היום כבר אף אחד לא משדר "חברה" או "מערכתיות" רשמית כזו או אחרת.

דיבור בגובה העיניים הוא תכונה מצוינת בכתיבה שיווקית, וגם דרך מומלצת מאוד לכל מי שרוצה לקדם את האתר שלו אורגנית. תקפידו לדבר אל הקהל שלכם, תקפידו לדבר בגובה העיניים, ותמיד תחשבו על היתרונות.

הדגשות וסעיפים

כותרות הן סוג של הדגשות, אבל זה לא אומר שאתם חייבים לוותר עליהן בתוך הטקסט.

אם אתם מבהירים נקודה חשובה או יתרון פרסומי, תדגישו אותו! אל תהיו קמצנים! אבל הלו גם אל תגזימו.

זה יכול לעבוד נהדר עם אתם כותבים משפט ארוך ובתוכו משלבים שירות 24/7 כולל ייעוץ חינם. זה מיד מושך את העין. אגב.. אם יש אפשרות אז גם תוסיפו מספרים. זה שובר את השגרה של העין.

ו.. סעיפים! גם סעיפים עובדים נהדר. איפה שאתם יכולים, תחלקו את המאמר לסעיפים. כותרות הן דוגמה לסעיפים אבל אני מדבר על בולטים דוגמת:

  • זה בולט לדוגמה
  • הנה עוד סעיף
  • והנה סעיף אחרון לקינוח

אין מקום לשגיאות כתיב

אני אמנם חסיד של השפה העברית, אבל אני לא אחד שנוהג לבקר את רמת העברית של הסובבים אותו.

עם זאת, כשזה מגיע לכתיבה שיווקית, אין מצב שבעולם שאני מאשר תוכן שיווקי שלא עבר בדיקה של עין נוספת. אנשים עושים שגיאות, אתם כותבים בצורות מסורבלות – אין לזה מקום וזה רק פוגע באחוז ההמרה.

נניח ואתם מפרסמים מודעות בגוגל ומפנים את הגולשים לדף נחיתה מדהים, נפלא, מעוצב חבל על הזמן! הציפיות הן בשמיים כמובן. עם זאת, כתוב שם "אני ימליץ לכם על אפיקי השיווק המובילים!", מוריד לא?

ומה לגבי שגיאות כתיב מזלזלות דוגמת אנחנו משוןקים בגוגל. מזעזע? לטעמי כן, וגם לטעם גולשים רבים שפשוט מרגישים שהם הגיעו למקום זול ולא אמין. אל תעשו לעצמכם הנחות!

היי, אבשלום קור של תוכן SEO

טוב הגזמתי. כבודו במקומו מונח. רק רציתי למשוך אתכם גם לכאן. עבד לא?

אז נעים מאוד! קוראים לי עופר אטלס, אני עוסק בקידום אתרים SEO, מנהל קמפיינים ממומנים בגוגל, בונה אתרי תדמית, מקים דפי נחיתה ובין לבין מייצר תוכן שיווקי מוביל ללקוחותיי.

זקוקים לעצה טובה? מרגישים שהשיווק שלכם מדשדש ואתם לא מצליחים לשים את האצבע על הבעיה? בדיוק בשביל האתגרים האלו אני פה בשבילכם.

אולי זה התוכן, אולי אלו הגדרות הקמפיין הממומן, ואולי עובדים לא נכון על חיזוק האתר אורגנית. ייתכן גם שכל התשובות נכונות במקרים בהם יש לכם מערך שיווק דיגיטלי כולל.

בשורה התחתונה – אני פה בשבילכם. מוזמנים ליצור איתי קשר במספר הטלפון: 052-3676272 או להשאיר לי פניה באתר [מבטיח לחזור בהקדם!]

מחפשים מומחה קידום אתרים? התקשרו:

או השאירו פניה:

ומשהו קטן אחרון, התוכן הועיל לכם? אשמח שתשתפו:

מעוניינים שאחזור אליכם?

השאירו פניה, ואחזור אליכם בהקדם: