מה זה חוויית משתמש?

מה זה חוויית משתמש?

תוכן עניינים

על User Experience וקידום אתרים

תנסו לרגע לחשוב על אתר מסוים שגלשתם בו והרגשתם שאתם פשוט מאבדים את עצמכם. מה הפעולה הבאה שעשיתם? קרוב לוודאי שנטשתם אותו והלכתם לחפש את המידע הרלוונטי באתר אחר. ייתכן מאוד שהמידע שהיה באתר הלא נוח, היה דווקא רלוונטי, אבל חוויתם אותו לרעה. 

מבחינת גוגל, לא משנה עד כמה התוכן היה איכותי, כשמנוע החיפוש מזהה אחוז נטישה גבוה מתוך אתר, זה משפיע על הדירוגים שלו לרעה.

אם כן, חוויית משתמש מתארת בכללותה את האופן שבו הגולש חווה את האתר.

לטעמי, אתר שנראה נהדר, אבל כולל תוכן באיכות סבירה, יצליח הרבה יותר מאשר אתר שנראה רע ומציע תוכן איכותי שנבדק ונכתב בקפידה.

כאשר אני ניגש לקדם אורגנית אתר בגוגל, אני שואל את עצמי שני דברים עיקריים:

שימוש נכון בצבעים​

הנושא של User Experience מורכב קודם כל מהדרך שבה הגולש רואה ותופס את האתר בשבריר השנייה הראשונה.

אחד מהנושאים הבולטים, הוא עניין הצבעים.

אתר לרוב צריך להיות מורכב מ-3 צבעים מרכזיים. אם למשל נתייחס אל האתר שלי, אז הצבעים הבולטים הם לבן, שחור וטורקיז.

אתר שהוא צבעוני יתר על המידה, יכול להיות די צורם לעיניים, וליצור בלבול.

רוב האתרים שאני מקדם ושרושמים התקדמות יפה, דווקא מעוצבים בצורה פשוטה, ובלי תערובת מוגזמת של צבעים.

הקו המנחה הוא שהצבעים צריכים להתכתב עם הלוגו.

איפה אנחנו נמצאים?​

חוויית משתמש טובה נגזרת גם מהמסר המידי שעובר אל הגולשים.

הגולשים שלנו לא צריכים לחפש רמזים שיבהירו להם אם הם הגיעו למקום הנכון או לא. אנחנו מוכרחים להיות ברורים מאוד בנוגע למהות האתר והכוונות שלו.

אם מדובר למשל באתר של פרקטים, אז חשוב שתהיה פסקת פתיחה בהתחלה שלא תותיר ספקות, ומיד לאחר מכן קטלוג של פרקטים.

אם מדובר באתר של רופא שיניים, אז העמוד יכלול הסבר קצרצר על השתלות שיניים, תמונה שלא תותיר ספק, ותוכן שירחיב (מומלץ שיהיה מגובה במדיה כמו תמונות נוספות וסרטונים).

חלקו העליון של האתר, או של כל עמוד שאנחנו מקדמים, מוכרח להיות ברור ולא להותיר כל ספק לגבי מהות העמוד.

לחתור לספק תשובות מהירות וברורות​

האתר צריך להיות בנוי בצורה שמאפשרת לגולשים לקבל את המענה שלהם.

הם לא צריכים לחפש אחריו, לא צריך לגרום להם לשוטט באתר עד שיקבלו תשובה. סמכו עלי, הם לא יעשו את זה.

תמיד כשאתם מנהלים אתר, תקפידו לגלוש בו לבדכם, תבדקו מה אתם חווים. תנו לאנשים שאתם מכירים ושמעולם לא ראו את האתר קודם לכן, לחוות אותו ובקשו ביקורת כנה.

אם נחזור לדוגמה של הפרקטים, אז אני ארצה לראות קטלוג. אם נלך על דוגמה של טיולים בארץ, אז אני ארצה לקבל מגוון כתבות על טיולים בארץ, ורצוי גם שתהיה הפרדה בין צפון, דרום, מרכז ומזרח.

כאן חוויית המשתמש מתכתבת עם סיגנל נוסף לקידום שנקרא כוונת המשתמש.

ניווט באתר​

מומלץ להקפיד על דרכים שונות שיסייעו לגולשים לנווט בתוך האתר שלכם.

הכל חייב להיות נורא ברור. למשל אני משלב בתוכן שלי קישורים פנימיים למונחים שונים שיכולים לעניין אתכם ושייתכן ותקליקו עליהם.

בדף הבית שלי, מיד כשגוללים למטה, מקבלים אפשרויות להקליק על שירותים שונים שאני מציע.

אתר למשל שאני מקדם בתחום של עיצוב הבית, כבר ברמת דף הבית, נותן לגולשים את האפשרות לעבור לנושאים שונים כמו מטבחים, חדרי אמבט, עבודות ברזל, עבודות עץ וכו’.

בכל עמוד כזה כמו למשל מטבחים, יש חלוקה נוספת שמאפשרת לגולשים לקבל מידע כמו מטבחי עץ, מטבחים כפריים, מטבחי זכוכית, שיפוץ מטבח קיים ועוד ועוד.

שוקלים לקדם את האתר שלכם בגוגל?

השאירו לי פניה ואחזור אליכם בהקדם 🙂

מהירות האתר​

נושא מהירות האתר מתחלק לשניים:

האם האתר באמת נטען לאט?

את זה אתם יכולים לבדוק לבדכם.
אם אתם רואים שהאתר שלכם נטען בצורה איטית מאוד, אז צריך או לדבר עם חברת האחסון הנוכחית, או לעבור לחברת אחסון אחרת.

אם מדובר במערכת קוד סגור, דברו עם החברה שאחראית.

במידה והאתר שלכם נטען לאט, הגולשים לא ימתינו בסבלנות והם ינטשו ויעברו למתחרים.​

מה ציון המהירות של האתר?

במערכת של גוגל שנקראת Speedtest Insights (אפשר למצוא אותה בחיפוש מהיר בגוגל) ניתן לקבל ציונים על המהירות של האתר בניידים ובמחשבים.

זה משהו שאני כמקדם אתרים לא יודע לפתור, ואני נעזר באנשי מקצוע ייעודיים שעובדים ועושים אופטימיזציית מהירות, על-פי ההערות שעלו בספיד טסט.​

קצת עלי

שמי עופר אטלס, אני מקדם אתרים במנועי החיפוש, מנהל קמפיינים ממומנים בגוגל, בונה אתרים ודפי נחיתה מפעם לפעם, ובעברי גם הייתי עורך תוכן אינטרנטי.

נכון לכתיבת שורות אלו אני מקדם אתרים בערך 8 שנים (בתכנים קודמים תמצאו 6 ו-7, אז מצטער על חוסר האחידות), ואם אתם מחפשים איש מקצוע שילווה אתכם, אשמח להירתם אל המשימה.

עופר אטלס | טל’: 052-3676272 | או השאירו פניה באתר.

דברו איתי
אהבתם? שתפו עם חבריכם!
כתבות נוספות
קידום אתרי וורדפרס
קידום אורגני
קידום אתרי וורדפרס

קידום אתרי וורדפרס בגוגל Wordprss נחשבת היום לאחת ממערכות ניהול ובניית האתרים הפופולריות ביותר בעולם! היא ידידותית להפליא לקידום אורגני וכוללת את כל הכלים הטכניים

למאמר >>>
ההבדל בין אתרי תדמית לאיקומרס
בניית אתרי תדמית
ההבדל בין אתרי תדמית לאיקומרס

כשאנחנו מעוניינים בשירות או מבקשים לקבל מידע מסוים, חיפוש מהיר ברשת האינטרנט הוא האפשרות הראשונה שעולה בראשנו כמעט באופן אינסטינקטיבי. בתהליך הדרגתי ועקבי, החל האינטרנט

למאמר >>>
חניקת קמפיין ממומן בגוגל
קייס סטאדיס
חניקת קמפיין ממומן בגוגל

האם באמת צריך להיות ממוקדים? לקוחה בתחום טיפולי היופי פנתה אלי והסכמנו על אסטרטגיה שתתחיל בקידום ממומן, תוכיח את עצמה ותאפשר לה לעמוד על הרגליים,

למאמר >>>
מחפשים מקדם אתרים? דברו איתי:

קידום אתרים איכותי ומקצועי בדרך אליך

(לשיחה ממוקדת ויעילה יותר, מומלץ לצרף לי את האתר)

דברו איתי :)

(אפשר גם בוואטסאפ)

052-3676272