כתיבה לקידום SEO – יש חיה כזאת?

כתיבה לקידום SEO – יש חיה כזאת?

תוכן עניינים

אם יש משהו שאני טוב בו זה כתיבה. מניח שזה איכשהו עובר במשפחה.. אחרי הכול, השם אטלס הוא מעט מחייב. אבל כשזה מגיע לכתיבה לאתרים, כאן מתחילה המחלוקת בנוגע למידת האיכות של המאמר – האם עלינו קודם כל לכתוב למנועי החיפוש? או לחילופין לבני אדם?

כתיבה ל-SEO היא תחום שאני אוהב יותר לכנותו "כתיבה לאינטרנט" – אני אף פעם לא כותב אך ורק עבור מנועי החיפוש, ואני תמיד נוהג להתחשב בהרגלי הקריאה של הגולשים אשר נוטים… איך נגיד את זה בצורה עדינה? להיות חסרי סבלנות וגם זה בלשון המעטה.

אם כן, מהי כתיבה לקידום אתרים וכיצד עושים זאת נכון? על כך אענה לכם במאמר הבא.

הכללים הבסיסיים לכתיבה עבור אתרים

את הכללים הבאים אני לא שולף ממאמר מסוים שמצאתי ברחבי הרשת ואני לא מביא אותם משום ספק חוקים אינטרנטי כזה או אחר – כל אחד מן הכללים שמצוינים במאמר הבא, הם למעשה חוקים שאני למדתי על בשרי לאור העובדה שהתחלתי את צעדיי הראשונים בדיגיטל ככותב תוכן.

מעקב צמוד אחר הפרטים הבאים יסייעו לכם לכתוב באופן אינפורמטיבי והגיוני עבור הגולשים, ובו זמנית לפזר רמזים קטנים ועדינים על מילת המפתח שאתם מקדמים עבור מנועי החיפוש.

הקפידו על כתיבה מסקרנת

אם שמתם לב, לאט לאט הובלתי אתכם אל הסעיף הזה. בנוסף, השתמשתי בכותרת שמעוררת בנו סקרנות – מה זו כתיבה מסקרנת בכלל? ולמה התכוונתי?

אט אט אני למעשה מושך אתכם לקרוא את המאמר שלי ומעורר בכם את החשק לגלול מטה ולקבל מידע מסעיף נוסף. זוהי למעשה טקטיקה בסיסית שבאמצעותה אנחנו שומרים את הגולשים שלנו בתוך האתר לזמן רב. עבור מנועי החיפוש, מדובר בנתון חשוב המעיד על כך שהתוכן הוא רלוונטי לגולשים, וכך אנו עולים אט אט בדירוג של תוצאות החיפוש.

איך עורכים כתיבה מסקרנת?

  • הקפידו לפתוח את המאמר שלכם בפסקה שמציינת את הבעיה אך גם זורמת רמיזה דקה על הפתרון. אל תמהרו לחשוף את כל הקלפים שלכם בבת אחת.
  • הכינו כותרות שלא מטעות את הגולשים, אך גם לא מסגירות את כל המידע שאתם הולכים לציין בפסקה. תוכיחו לגולשים שלכם ששווה להם לעבור ולקרוא פסקה אחר פסקה.
  • שלבו תמונות בין לבין – זה עוזר לשבור את השגרה עבור העין ומרענן את הקריאה.

אל תנסו לשלב את מילות המפתח על ההתחלה

להגיד לכם שאני לא משלב את מילת המפתח שלי בטקסטים? שקר וכזב. זוהי דרך בסיסית וחשובה שבאמצעותה אנחנו מרמזים למנועי החיפוש שאנחנו מדברים על מילה מסוימת.

אבל! ויש אבל – אל תמהרו לשלב את מילת המפתח ואל תרגישו לחוצים אם זה לא מצליח לכם. הניחו לכתיבה שלכם להיות טבעית. ברגע שמשהו בכתיבה יהפוך למלאכותי או מאולץ, הגולשים שלכם ירגישו זאת, והם יחושו פשוט שמדובר פשוט בתוכן זול וחסר ערך.

ראשית כל, סיימו לכתוב את המאמר שרציתם להעלות לאתר. לאחר שתסיימו את מלאכת הכתיבה הראשונית, עברו עליו ונסו לבדוק היכן ניתן לשלב את מילת המפתח. הקפידו לשלב את המילה החשובה לכם כ-5 פעמים במאמר והיזהרו מהפרזה מיותרת – זאת כיוון שמנועי החיפוש עלולים לזהות את השימוש המופרז במילת המפתח כמעשה מכוון ומשם הדרך לענישה היא קצרה.

אל תוותרו על ערך מוסף

כאשר אנחנו מבצעים חיפוש בגוגל, אנו לרוב עורכים אותו מתוך ציפייה שנשכיל ונרוויח מידע חדש וחיוני עבורנו.

אל תמעיטו בערכו של תוכן איכותי אשר מקנה לגולשים שלו ערך מוסף. ככל שהתוכן מעניק לגולשים תשובות עבור שאלות מסקרנות ומידע שהם טרם ידעו קודם לכן, כך התוכן יניב לנו התנהגות משתמש איכותית יותר, אשר תניע את מנועי החיפוש לצ'פר אותנו במיקומים חדשים.

חשבו על זה כך – כאשר גולש מחפש אם ניתן להחליף צילינדר לבד, אז הוא מצפה לתשובה מקיפה ופרטנית. חשוב לכתוב מאמר שלא זורק משפטים חסרי משמעות לאוויר, כי אם פסקאות מפורטות שכוללות את כל הפעולות שיש לקחת בחשבון והחסרונות והתקלות שעלולות לצוץ מהתקנה שאיננה מקצועית.

דוגמה זו באה במטרה להבהיר שכל תוכן ולו בנושאים שנדמים לנו כזוטרים, צריך להיות משמעותי עבור הקוראים שבאתר. שעממנו אותם? ייתכן שהאתר שלנו יסבול מאחוזי נטישה גבוהים.

אל תהססו לשלב מדיה

אתם משקיעים בתוכן איכותי? מעולה! אבל לצערי ייתכן שהמשפט הבא יוציא לכם מעט את הרוח מן המפרשים – הגולשים שלנו כמעט ולא קוראים את התוכן במלואו. הם מדלגים, קוראים ברפרוף ובעיקר נוטים לחפש אחר עזרים ויזואליים שונים.

בנימה זו אני רוצה להמליץ לכם לשלב בתכנים מגוון תמונות וסרטונים שיגבו את התוכן באתר ויהפכו אותו למעניין וקליל יותר. נסו לשלב סרטון שבו הגולשים יכולים לקבל את תמצית אודות התוכן שבדף. הקפידו לגבות פסקאות שונות בתמונות שמספקות אילוסטרציות.

הגולשים שלכם יעברו בין הפסקאות, יצפו בתמונות ויפעילו את הסרטון. זה לא רק יאפשר להעביר להם את המסרים השיווקיים בצורה מהירה יותר, אלא גם יעכב אותם באתר ויעלה את זמני השהייה.

הקפידו שהתוכן שלכם יהיה מעומד

כבר הזכרתי שהגולשים חסרי סבלנות? אז כמו שאתם מבינים, מדובר במאפיין חשוב שמנחה אותי לכל אורך הכתיבה וחשוב שהוא יתבטא גם בעיצוב של כלל המלל באתר.

כתיבת תוכן איכותי לא מסתכמת רק בעברית שמנוסחת היטב וברצף הגיוני של עלילה, כתיבה צריכה גם להיות מוגשת בצורה הנכונה. לכן, הקפידו תמיד על כותרות המפרידות בין פסקה לפסקה, אל תאחדו בין יותר מדי משפטים שייצרו לנו פסקאות באורך הגלות ועל תעשו הפרדות מתישות מדי של פסקאות המתפרשות על גבי ארוך של שורה בודדה.

יש לכם סעיפים שאתם רוצים למנות? הפרידו אותם מן הפסקה והפכו אותם לבולטים משמע • או מספור. באופן הזה תוכלו להציג לגולשים שלכם כתיבה הגיונית ואיכותית שתעשיר להם את חווית הקריאה.

האם כתיבה שכזו תעזור לי ל-SEO?

באופן חד משמעי, אני יכול להתחייב לכם שהקפדה על כתיבה שכזו תסייע לכם בקידום האורגני של האתר. עד כמה? ובכן במאמר הבא רשמתי על החשיבות הרבה שיש לקישורים חיצוניים איכותיים על קידום האתר.

ישנם גורמים רבים שיש לקחת בחשבון בעת קידום אתרים ותוכן הוא אחד מהם. עד כמה המשקל שלו חשוב? אם תשאלו אותי הוא עושה 90% מכלל העבודה על האתר. השקיעו בו, אל תפקפקו בו, והיו סמוכים ובטוחים שיחד עם האופטימיזציה הנכונה, הוא יניב לכם תוצאות מדהימות.

קצת עלי

אז טוב שבאתם!

ייתכן מאוד שאם פגשתם באתר שלי, אז גם אתם מחפשים להגיע אל המקומות הראשונים בתוצאות החיפוש. שמי עופר אטלס ואני מומחה לקידום אתרים בגוגל וקמפיינר לקידום ממומן בגוגל.

אני לא אוהב לפזר סיסמאות שמוכרות ומתחייב לכם לדבר אחד בלבד – עבודה עקבית ועקשנית שתניב לכם את התוצאות הרצויות. ייתכן שהתאכזבתם כבר ממקדמים אחרים בעבר שכן קידום בדיגיטל הוא לא עניין של מה בכך.

מדובר בתחום שיכול להניב תוצאות נפלאות, אך אם עושים זאת על רגל אחת, אז הרי שהכסף פשוט ייזל בין האצבעות. אצלי תיהנו מעבודה מסורה ופדנטית בין אם מדובר בקידום ממומן ובין אם מדובר בקידום אורגני SEO.

לפרטים נוספים אודותיי לחצו כאן. ולשיחה ישירה מולי השאירו פרטים או התקשרו: 052-3676272.

מחפשים מומחה קידום אתרים? התקשרו:

או השאירו פניה:

ומשהו קטן אחרון, התוכן הועיל לכם? אשמח שתשתפו:

מעוניינים שאחזור אליכם?

השאירו פניה, ואחזור אליכם בהקדם: