מה זה כוונת המשתמש?

כוונת המשתמש

תוכן עניינים

סיגנל לקידום: User Intent

לגוגל יש אינספור סיגנלים לקידום אורגני שהם לא חושפים. לנו נותר רק לדעת כיצד להשתמש במה שאנחנו כן יודעים, ולעשות את זה הכי טוב שאפשר.

את הנימה הזאת חשוב שניקח יחד איתנו כאשר אנחנו ניגשים לקידום אתר ובוחנים אם עמוד מסוים או מכלול העמודים, עומדים בהגדרת כוונת המשתמש.

מהי כוונת המשתמש?​

כוונת המשתמש כשמה כן היא, ומדובר במושג שבה לתאר את הסיבה שהובילה את הגולש לחפש את מה שהוא חיפוש.

המטרה של מנועי החיפוש היא לתת מענה על שאילתות חיפוש שונות, ושהמענה יהיה מדויק ככל הניתן למה שהגולש התכוון למצוא.

כאן אנחנו כמקדמי אתרים, נכנסים לנעליים של מעין פסיכולוגים. עלינו להיכנס לראשם של הגולשים ולדמיין מה אנחנו היינו רוצים למצוא אילו היינו הם.

לא חייבים לשחק במשחק של ניחושים, מספיק לעשות חקר מתחרים נכון ומכוון מטרה.

מה הגולש התכוון למצוא?

עשו חיפוש ובדקו מי הם המתחרים שמופיעים בעמוד הראשון.

כך למשל אם תחפשו אחר פרקטים, האם תמצאו מאמר ארוך שמדבר על פרקטים? או אולי עמוד שמציג לכם קטלוג מוצרים לרכישה?

סיכוי גבוה שבדירוגים העליונים תמצאו קטלוגים.

ואם תחפשו אחר טיפול פסיכולוגי מנגד, הרי שמרבית הסיכויים ותמצאו מאמר ארוך שמסביר על מהו טיפול פסיכולוגי, מה הם היתרונות, למה כדאי לצפות, כל זאת יחד עם רשומות של מטפלים ומטפלות שתוכלו לבחור בהם.

הקלו על הגולשים

מנועי החיפוש אוהבים חוויית משתמש טובה.

הם יודעים לזהות אם הגולשים לא נהנים מן האתר שאליו הם הגיעו, ואם הם נוטשים דיי מהר, אז זה כנראה סימן שמשהו באתר לא עובד. (בנושא הזה, ראו בהרחבה את ההסבר שלי אודות אחוז נטישה).

דוגמאות פחות נפוצות לכוונת המשתמש

הדגמתי על שני המקרים הפופולריים ביותר: רכישה (אתר איקומרס) וקבלת מידע בצורת תוכן.

אבל לא הכל הוא שחור ולבן, ואם תעשו SEO בצורה רובוטית, הרי שבסופו של דבר המתחרים שלכם יעקפו אתכם. הנה כמה דוגמאות נוספות שיעזרו לבסס את כוונתי.

אתר טיולים

אם הגולשים נניח מחפשים אחרי טיולים בארץ, אז סביר שהם מחפשים מגוון כתבות תוכן בנושא.

או אם הם מחפשים מידע על עיר מסוימת, נניח פריז, אז סביר שהם מחפשים כתבות בנושאים שונים.

תכתבו פריז ותבדקו. תראו שכל האתרים שמופיעים ראשונים, מציגים עמוד שמאגד בתוכו כתבות תוכן שונות: תחבורה, אטרקציות, מחוץ לפריז, מוזיאונים ועוד.

זה קולע בול לכוונת המשתמש. אף אחד לא מחפש מגילה באורך הגלות שתסביר על קורות פריז מתחילתה ועד לימינו אנו.

חישובים ובדיקות

יש לכם אתר לייעוץ עסקי או ייעוץ משכנתאות?

קרוב לוודאי שיועיל לאתר שלכם להוסיף גם מחשבונים שונים וכל מיני יכולות אוטומטיות אונליין שיתנו לגולשים מענה על מבוקשם.

מחשבון משכנתא הוא דוגמה קלאסית, אבל אפשר גם לייצר דברים מתקדמים יותר.

חשוב לציין שלעומת הדוגמאות האחרות, כאן מדובר בפיתוחים והשקעה. אבל כאשר מדובר ב-user intent, ההשקעה בהחלט תשתלם לכם.

בשורה התחתונה

לא מספיק היום להעלות תוכן ולחזור על מילת המפתח כמה וכמה פעמים.

זה פשוט לא עובד.

עלינו לחשוב מחוץ לקופסה, לבחון את המתחרים, ולעשות עבודה שלפעמים מתפרשת על פני חודשים!

הרבה אנשים שוכחים את הפרמטר הזה, ולעתים גם לא כל כך מכירים אותו. אני ממליץ עליו בחום, וסמוך ובטוח שאם תיישמו אותו, תרגישו בהבדל.

צרו איתי קשר

מחפשים שירותי פרסום בגוגל? אשמח שנדבר.

עופר אטלס | טל': 052-3676272 | או השאירו פניה באתר.

מחפשים מומחה קידום אתרים? התקשרו:

או השאירו פניה:

ומשהו קטן אחרון, התוכן הועיל לכם? אשמח שתשתפו:

מעוניינים שאחזור אליכם?

השאירו פניה, ואחזור אליכם בהקדם: