אחוז נטישה (Bounce Rate)

אחוז נטישה Bounce Rate

מה זה באונס רייט (אחוז נטישה)?

Bounce Rate הוא מונח שקיים במערכת ניתוח התנהגות הגולשים באתר – Google Analytics, והוא נקרא בשם העברי אחוז נטישה.

כדי שנבין טוב יותר את המשמעות של אחוז נטישה, מומלץ שנתעכב קודם על גוגל אנליטיקס בכללותו והמשמעות שלו עבורנו כמשווקים וכל שכן כמקדמי אתרים.

רגע לפני - בריפ על גוגל אנליטיקס

גוגל אנליטיקס היא מערכת שאנחנו יכולים להטמיע באתר כדי לנתח את התנהגות הגולשים.

המערכת סופרת כניסה של כל גולש וגולש שנכנסים לאתר, ובעזרת מגוון רחב של היבטים שנבחנים בתוכה, ניתן למצוא שפע של סטטיסטיקות פשוטות ומורכבות שמסייעות להבין את התנהגות הגולשים באתר, ואם הוא כן או לא עונה על מבוקשם.

בטבלה ארוכה של נתונים שנוגעים להתנהגות הגולשים, ניתן למצוא בין היתר עמודה תחת המונח Bounce Rate כפי שתוכלו לראות בתמונה הבאה:

אחוז נטישה

אז יאללה! מה זה אחוז נטישה?

אחוז נטישה מסמל לנו באנליטיקס את הסטטיסטיקה של האנשים שהגיעו אל האתר שלנו, ולמעשה בחרו שלא להמשיך ולעבור לעמודים נוספים.

כך למשל אם יש לנו 2 גולשים, גולש א' נכנס לדף הבית של האתר שלי, החליט שאני לא רלוונטי ונטש ואילו גולש ב' התרשם לטובה והמשיך לעמוד אחר, אז הרי שיופיע לי באנליטיקס כי היו לי 2 יוזרים ואחוז נטישה שעומד על 50%.

אם ננסה לפשט את זה להגדרה, אז הרי ש-Bounce Rate הוא אחוז האנשים שנכנסו לאתר דרך דף מסוים, בחרו שלא להמשיך לדפים נוספים ונטשו את האתר.

עד כמה אחוז הנטישה חשוב עבורנו?

בהיבט של SEO, אחוז נטישה יכול להיות משמעותי ביותר. חשוב שנזכור כי בסופו של יום, קידום אתרים אורגני מתבסס במידה מרובה על חווית גלישה חיובית באתר.

אם Google או כל מנוע חיפוש אחר, יזהו שהגולשים לא נהנים מהאתר, המסקנה ההדרגתית תהיה שהאתר פשוט לא מספק את הסחורה.

אבל כמובן שאני גם אוהב לפרק את זה לגורמים:

  • מיקומים אורגניים - נניח ומנועי החיפוש החליטו לעשות ניסיון ולשים אותנו בעמוד הראשון בתוצאה אורגנית. עכשיו, הם רואים בהדרגה שאחוז הנטישה שלנו גבוה. בהדרגה, ייתכן שמנועי החיפוש פשוט יסיקו שהניסוי לא עבד, האתר שהם הציגו אורגנית לא רלוונטי לגולשים והופ, נמצא את עצמנו נזרקים היטב לעמודים 2-3 ואפילו יותר מזה.
  • המרות - בסופו של יום, כשלקוחות מגיעים אלי כדי שאבצע עבורם קידום אורגני, הם לא מתעניינים במיקומים גבוהים כדי שיוכלו לטפוח לעצמם על השכם. הם מחפשים המרות או במילים אחרות עסקאות. אם אני מזהה שאחוז הנטישה באתר הוא גבוה, אז כנראה שאני מפספס משהו שפוגע בחוויית המשתמש, ומרבית הסיכויים שזה מתבטא גם ביחס המרה.

מה כדאי לבדוק כדי להפחית את ה-Bounce Rate?

כשמסתכלים על נתון ה-Bounce Rate ומזהים עמוד עם אחוז נטישה גבוה, חשוב קודם כל להתחיל ולבדוק את מקור ההגעה של הגולשים.

אם נמחזר רגע את צילום המסך שצירפתי לכם קודם מגוגל אנליטיקס:

אחוז נטישה

שימו לב שבעמודה הראשונה יש נושא Direct כלומר אנשים שנכנסו לאתר באופן ישיר והקלידו את הדומיין, יש Organic Search כלומר אנשים שהגיעו טבעי-אורגני מתוצאות החיפוש ו-Social, כלומר אנשים שהגיעו דרך הרשתות החברתיות.

סך הכל, לגיטימי שאנשים שנכנסו באופן ישיר לאתר (כלומר לרוב אני או עובדים), לא יעברו לעמודים נוספים ופשוט ייכנסו לאן שהם צריכים.

ברשתות החברתיות, הגיוני שאם אני מפרסם פוסט חדש ומעלה אותו בפייסבוק, אז הגולשים יקראו אותו ולרוב לא יעברו לעמודים נוספים באתר.

באורגני, הרי שאני יכול לראות שאחוז הנטישה הוא הנמוך ביותר, מה שמעיד על כך שהגולשים מגיעים אל האתר שלי, צורכים מידע ומסתקרנים לגבי מקורות מידע נוספים שמצויים באתר.

מחפשים מקדם חרוץ? אשמח להוכיח את עצמי:

בואו נעוף על האתר שלכם ביחד, ונדאג לפלס את הדרך כמו שצריך:

שיפור אחוז נטישה - דגשים עיקריים

הנה כמה צעדים עיקריים שאני לוקח כשאני מזהה אחוז נטישה גבוה:

  • יותר מדי תוכן - גוגל אוהבים תוכן. הרבה פעמים אני אוהב להסביר ללקוחות שלי לקידום אורגני, שמדובר במפלצת תוכן, ותוכן זה מה שהיא טורפת. מהסיבה הזו, אני מקפיד שכל עמודי האתר אצל הלקוחות שלי יהיו מלאים בתכנים. אבל מה? תכנים על גבי תכנים יכולים להיות משעממים ומתישים. כדי לפתור את הסוגיה, אני תמיד משלב תמונות שמוסיפות קצת פלפל, והכי חשוב - סרטונים. גולשים נשארים בעמודי האתר הרבה יותר למען סרטון טוב, מאשר תוכן טוב.
  • מחסור בהנעות לפעולה - האם אני מציג לגולשים שלי אפשרות לעבור לעמודים נוספים באתר כדי לצרוך מידע? חשוב שנבין שהגולשים שלנו לא יהיו מוכנים להתאמץ כל כך הרבה ולדלות את המידע בכוחות עצמם. בעזרת לחצנים, ריבועים וקישורים פנימיים בולטים, אפשר לפתור את הסוגיה וכך גם להקטין אחוז נטישה.
  • נראות לקויה בנייד - כשאני עובד על קידום אתר אני לרוב פשוט יושב מול המחשב. בעלי עסקים רבים גם הם לרוב יגלשו לאתר מתוך המחשב של העסק שלהם. באופן הזה, אנחנו למעשה מפספסים את הסיכוי ולו הקלוש ביותר, שייתכן ויש לנו בעיית נראות בניידים. אם הגולשים שלנו חווים את האתר בצורה לקויה בנייד, חשוב שנפתור את הנושא באופן מידי. סטטיסטיקות מראות שלמעלה מ-60% מהגולשים, מגיעים מתוך הניידים ולא מתוך המחשבים.
  • מערכות הפעלה - פעם הצצתי בנתוני אנליטיקס של אתר שקידמתי, ופתאום שמתי לב שכל משתמשי Apple בניידים, הציגו אחוזי נטישה גבוהים יותר מאשר משתמשים שהגיעו מטלפונים סלולריים מקבילים. הנתון הזה אפשר לי לזהות שיש תקלה במכשירי אפל (נבדק באופן הרמטי מול מספר משתמשי אפל), ולתקן את חווית הגלישה באתר.
  • זמני טעינה - האם האתר חווה זמני טעינה ארוכים שמתסכלים את הגולשים וגורמים להם לנטוש עוד לפני שהדפדפן טען את התמונה במלואה? זוהי שאלה מהותית מאוד, ואני ממליץ בחום תמיד לבדוק את העמוד הנקודתי שמציג נתונים חלשים יותר ביחס למקביליו.

לסיכום

אחוז הנטישה – Bounce Rate הוא נתון חשוב שיכול להשפיע לנו באופן מהותי על קצב ההתקדמות באורגני וגם על מידת יכולתו של האתר להמיר גולשים ללידים.

הכרת נתון זה, וניתוח עמודים עם אחוז נטישה גבוה הם חלקים בלתי נפרדים מעבודתם של מקדמי אתרים.

מקדמים? אל תתעצלו! אחת לשבוע תעברו על האנליטיקס ותראו אם יש אחוזי נטישה גבוהים. זוהי דרך מצוינת למצוא משימות חדשות, ולהביא לשיפורים משמעותיים.

בעלי עסקים? אני תמיד ממליץ להכיר את המערכת של גוגל אנליטיקס, ואשמח ללמד אתכם את עיקר הדברים.

זקוקים למקדם אתרים מקצוען שייקח את האתר שלכם למחוזות חדשים? אני זמין בשמחה בטלפון הנייד שמספרו: 052-3676272 או בכפוף להשארת פניה באתר.

דברו איתי

כתבות נוספות

אינדקס גוגל
מילון מושגים

אינדקס גוגל

מה זה אינדוקס בגוגל? האתר החדש שלכם נכנס לאינדקס של גוגל? מזל טוב! אתם מתחילים להיות בעניינים. קידום אתרים SEO אמנם לוקח זמן, לעתים קרובות

למאמר >>>
מטה דיסקריפשן
מילון מושגים

מטה דיסקריפשן

תגית תיאור מטה מטה דיסקריפשן היא תגית שמופיעה בקוד האתר (HTML) ומטרתה להופיע באינדקס תוצאות החיפוש תחת הכותרת הראשית שנקראת מטה טייטל. אנחנו יכולים להחליט

למאמר >>>

מחפשים מקדם אתרים? דברו איתי:

קידום אתרים איכותי ומקצועי בדרך אליך

(לשיחה ממוקדת ויעילה יותר, מומלץ לצרף לי את האתר)

דברו איתי

השאירו פניה

התקשרו

שלחו דוא"ל