מנהלי אתרים – מה זה ומי עוסק בזה?

מנהלי אתרים - מה זה ומי עוסק בזה?

תוכן עניינים

בניתם לעצמכם אתר עם איש מקצוע, אפיינתם את העיצוב שרציתם, עברתם על כל פרט ופרט ולבסוף – הגעתם אל התוצאה המיוחלת! מעולה וכמובן המון המון מזל טוב 🙂 זה תמיד מרגש לראות את זה קורם עור וגידים.

עתה, ייתכן מאוד שהתחלתם לחפש אחר איש מקצוע שייקח על עצמו את כל מלאכת הקידום האורגני ושיביא את האתר שלכם אחר כבוד אל לא פחות מאשר העמוד הראשון. למרבה הצער, רבים מבעלי העסקים טועים לחשוב כי עצם העובדה שהם לקחו חברת קידום אתרים (או מקדם פרילנסר במקרה שלי), אז הרי שהאתר שלהם מנוהל ואין להם כל סיבה לדאגה. המציאות עם זאת מלמדת – שהדברים לא כל כך ברורים… והאמת? אני חושב שבעניין הזה הרבה מקדמי אתרים חוטאים בתפקידם ופשוט מתעצלים.

הקפידו לברר שהשירות כולל ניהול אתר

אבל רגע, כשאני אומר ניהול אתר, למה אני מתכוון?

הדוגמה הקלאסית למשל היא אתרי וורדפרס, הפלטפורמה הפופולרית והנפוצה ביותר להקמת אתרי תדמית ואיקומרס מבלי לשבור יותר מדי את הכיס. במערכת וורדפרס יש לנו מגוון פלאגינים, כלומר תוספים שמתלבשים על האתר ומסייעים לבוני האתר בעיצוב ובפונקציונליות. לא נתחיל לרדת ליותר מדי פרטים, ומה שחשוב לדעת הוא כי הפלאגינים הללו מתעדכנים בגרסאות חדשות מפעם לפעם (עבור צורכי אבטחה, שיפורים פנימיים וכדומה…), וחשוב לבצע בהם את העדכון ידנית.

לא פעם ולא פעמיים, אני מקבל לקוחות חדשים עם אתרים וותיקים שמעולם לא ביצעו בהם עדכון ואפילו לא אחד!! ככל שמתמהמהים ויש פערי גרסאות בין הפלאגינים השונים, כך העדכון שלהם הוא מורכב יותר ולא אחת מביא לקריסת האתר. בסופו של יום אפשר להתגבר על התקלה המרגיזה, אבל זה לוקח זמן ומצריך זמינות מידית מצד חברת האחסון למענה על כל בעיה שתצוץ.

וזאת רק דוגמה >>>

יש כל כך הרבה היבטים שונים בניהול אתרים, עד שבאמת קצרה היריעה מלכתוב על כולם. אם אנסה להפוך את זה לסוג של הגדרה מילונית אז הרי שמנהל אתרים הוא איש מקצוע שתפקידו לתפעל ולהביא לפתרונה של כל תקלה באתר, לזהות בעיות ניראות וחווית משתמש לקויה, ולוודא פעילות תקינה בכל רגע נתון.

רספונסיביות – מנהל אתרים צריך לוודא שאין כל תקלה שלפתע צצה בנראות האתר בניידים ובטבלטים. אם אנחנו במשרד, מרבית הסיכויים שאנחנו כל הזמן רואים את האתר שלנו דרך המחשב. הכל טוב ויפה, אולם הסטטיסטיקות מראות כי 63% מן הכניסות לאתר בכלל מבוצעות בניידים! רגע אחד שבו לא הייתם עם האצבע על הדופק, הוא רגע שבו ייתכן והחמצתם לקוחות חדשים כיוון האתר לא התאים לניידים או חווה תקלה מסוימת שהופיעה רק בגרסת הנייד.

מהירות טעינה – תכל'ס למה בכלל שתתעסקו כל הזמן עם האתר? אתם הרי מנהלים עסק; יש לכם לקוחות, ספקים, צוותים, חשבונות, גביות מלקוחות ועוד ועוד. האתר הוא מקור הכנסה, אבל הוא בטח לא העיסוק הראשי שלכם! לכן, סביר מאוד שלא תגלשו באתר שלכם למשך תקופה ארוכה, ותפספסו את העובדה שהוא חווה בעיות מהירות או טעינה. מרבית הסיכויים שהדבר נובע מבעיות שרת, ושיחה קצרה מול חברת האחסון תביא לפתרון מהיר ויעיל. ייתכן גם שהאתר כולל תמונות ששוקלות הרבה, ומאטות את הטעינה. מנהל האתרים שלכם יידע לזהות את הבעיה ויעניק לה מענה מידי. מה גם שמהירות טעינה היא פרמטר מוצהר של גוגל בכל מה שנוגע לקידום האורגני של האתר.

חווית משתמש – עבדתם על איפיון האתר שעות מרובות, הקדשתם משאבים רבים לחברה שבנתה לכם את האתר, אבל בפועל? אתם פשוט לא מקבלים פניות חדשות. במקרה הזה, ייתכן מאוד שישנה החמצה בכל מה שנוגע לחוויית המשתמש, משהו שאי אפשר לנחש תמיד כשמעלים את האתר לאוויר. לכן, כחלק מעבודתו של מנהל האתרים, עליו להיות בקיא במערכת שנקראת גוגל אנליטיקס, ושהמטרה שלה היא לאפשר לבעלי האתר, לנתח ולהבין את התנהגות הגולשים שלהם באמצעות סטטיסטיקות שונות. בנוסף, אין דרך טובה יותר לאתר חוויית משתמש לקויה, מאשר לגלוש באתר ולהכיר אותו. בעוד שאתם משוחדים ואוהבים את האתר שלכם כפי שהוא, הרי שמנהל אתר חיצוני, יביא לכם חוות דעת אובייקטיבית כאחרון הגולשים.

אוקיי הבנו, יש הרבה היבטים – מי יכול לנהל לנו את האתר?

זוכרים איך בפסקת הפתיחה הזכרתי שלדעתי הרבה מן העוסקים בקידום אתרים חוטאים בתפקידם? אז זהו, שלדעתי מקדם האתרים שלכם, הוא מי שצריך גם לנהל את האתר.

ואני אסביר: קידום אתרים הוא בין כה וכה תחום שבו אדם מסוים / חברה / עסק מפקידים את האתר שלהם בידיו של איש מקצוע. אותו איש מקצוע צריך לוודא שהאתר יגיע למקומות הראשונים, והוא משיג את זה באמצעות: העלאת תכנים חדשים לאתר מדי שבוע (ככה אני לפחות מקפיד), חיזוק האתר מבחוץ באמצעות קישורים חיצוניים, מעבר על חוויית משתמש וניתוח התנהגות הגולשים (גוגל אוהבים אתרים שמעניקים חוויית משתמש טובה), מעבר על הערות גוגל בכלי מנהלי האתרים ולמעשה – בקרה וניהול מוחלט של כל היבט באתר, שהרי כל דבר מה שלא יתפקד טוב, עלול לפגוע לנו במיקומים.

ביקורת גלויה שיש לי על המקצוע הוא שהרבה מקדמים מקטינים ראש. כמובן שיש מלא אנשי מקצוע שהם זהב טהור ועושים את עבודתם נאמנה, אך כמובן שכמות האנשים שמתעצלים או חוטאים בעבודתם היא גדולה יותר.

מה אני מציע עבורכם?

שירות ניהול אתרים הרמטי שמסיר מכם כל דאגה באשר לאתר.

הדבר היחידי שאתם צריכים לנהל הוא את העסק שלכם, והתפקיד שלי כמקדם הוא לדאוג שתקבלו עוד ועוד עבודה שתגדיל את ההכנסות.

אם ישנה בעיה שאיננה מצריכה את התערבותכם, אז הרי שפעמים רבות כלל לא תדעו שהייתה בעיה באתר. אם ישנו דבר מה שמחייב התערבות, אציף אתכם בבעיה תוך שאני כבר מציע פתרונות.

מה השירות שלי כולל:

  • כתיבת והעלאת תכנים מקצועיים על בסיס שבועי
  • עדכון פלאגינים בוורדפרס Up to Date באופן עקבי
  • ניתוח התנהגות הגולשים ב-Google Analytics
  • ניתוח תקלות שעולות בכלי מנהלי האתרים Google Search Console
  • סריקה ובקרה על האתר בגרסת מחשב, נייד וטאבלט
  • בדיקת מהירות טעינת האתר ודגשים לשיפור
  • עבודה שוטפת מול חברת האחסון בכל בעיה
  • העברת האתר לפרוטוקול אתר מאובטח
  • חתירה למתן פתרונות טכנולוגיים בכל נושא, גם אם איננו נוגע ישירות ל-SEO
  • וכמובן – חתירה לתוצאות עם מיקומים בעמוד הראשון 🙂

רוצים להיות בראש שקט? דברו איתי: 052-3676272 (עופר).

מחפשים מומחה קידום אתרים? התקשרו:

או השאירו פניה:

ומשהו קטן אחרון, התוכן הועיל לכם? אשמח שתשתפו:

מעוניינים שאחזור אליכם?

השאירו פניה, ואחזור אליכם בהקדם: