הפרט הקטן ב-Yoast SEO שהחריב קידום! (הכל חזר לקדמותו)

הפרט הקטן ב-Yoast SEO שהחריב קידום! (הכל חזר לקדמותו)

תוכן עניינים

אם אתם לא יודעים - אל תגעו בתוסף ה-SEO שלכם

אני יודע שייתכן ואני קצת ישיר או אפילו מתנשא באיך שאני פותח את המאמר הזה, אבל בעלי עסקים באשר הם – אנא מכם, אל תתעסקו עם הקידום של האתר, אלא אם אתם יודעים בוודאות מה אתם עושים – שהרי בדיוק בשביל זה יש מקדמי אתרים.

מקרה הבוחן הבא "שרף" לי לא מעט שעות בניסיון להבין מה קרה. איך אתר בתחום מאוד תחרותי של אטרקציות לאירועים, פתאום ביום בהיר אחד נפל לחלוטין בגוגל. לא נגיד היו כמה ביטויים שירדו ומצריכים הסתכלות מיוחדת – כל האתר באשר הוא פשוט הועף אחורה, הרבה מעבר לעמוד 10.

מה הדבר הראשון שבדקתי?

כמובן שלהגיע למסקנה שתוסף ה-Yoast SEO הוא זה שגרם לבעיה, היה לא פשוט כלל. הרי מי יחשוב שייתכן והתוסף שבזכותו אנחנו מקדמים את האתר, הוא זה שגם הפיל אותו.

אז הדבר הראשון שעשיתי היה חיפוש בגוגל עם הדומיין של האתר יחד עם פקודת site:. מה שרציתי לדעת הוא אם באמת הועפנו מהאינדקס, או שפשוט הלכנו אחורה בצורה משמעותית ביותר.

מראה הדפים המאונדקסים הרגיע אותי מצד אחד, שכן אין פה עונש כבד. אבל כמובן שכשאתה יודע שבעל עסק לא מקבל פניות וסביר שגם לא יקבל בימים הקרובים, אתה ממש לא נח. אז המשכתי בחקירה.

בדיקת כלי מנהלי האתרים

הדבר הבא שעשיתי היה להיכנס לכלי מנהלי האתרים של גוגל, כדי להבין אם יש הערה כלשהי או אירוע בסעיף כיסוי, שגרם לבעיה.

גם במקרה הזה, גוגל עצמם לא הביאו לידיעתי כל הערה או תובנה מיוחדת. למען האמת קצת מאכזב, שכן מדובר היה במשהו שלדעתי טכנולוגית, כלי מנהלי האתרים היה יכול לספק תובנות והערות. אבל בסדר.. המשכתי בדרך והתחלתי לעשות את הדבר הכי פחות כיף והכי הרבה סיזיפי – לנבור באתר.

אבל רגע לפני שניתחתי את האתר מבפנים..

החלטתי לשאול את בעל העסק – האם עשית באתר משהו מיוחד בימים / שבועות אחרונים? לפעמים, פעולות שמתבצעות לפני שבועות ארוכים, מקבלות את המכה של הקידום האורגני (או לחילופין קפיצה במיקומים), רק אחרי שבועות ארוכים.

למרבה ההפתעה הוא אמר – "כן, עברתי על האתר ועשיתי שיפורים". שאלתי כמובן אם מדובר בשיפורי תוכן, והוא ענה לא, עברתי על הגדרות האתר.

כאן כבר נדלקה לי נורה אדומה משמעותית, ומהר מאוד התברר שהוא שיחק עם ההגדרות של תוסף הקידום האורגני Yoast ועשה מה שנראה היה לו לנכון.

הבנתי שעליתי פה על הבעיה הכללית, עכשיו נותר להבין מה בדיוק הרס את הקידום.

שימו לב לפרט משמעותי שפספסתי

התחלתי לבדוק אם משהו השתנה באינדקס של האתר, ואז התחוור לי שכשעשיתי בדיקת site: כדי לראות אם הדפים מאונדקסים, נרגעתי מהר מדי ולא הקפדתי להסתכל על הפרטים הקטנים.

פתאום שמתי לב שיש עמוד שלצורך הדוגמה מקדם את הביטוי "מגנטים לאירועים" ומיד מתחתיו יש עוד 2 עמודים נוספים שמקדמים את המילה במטה טייטל. בעוד שעמוד אחד הוא באמת עמוד המוצר עם התכנים והאופטימיזציה שצריך, הרי שיתר העמודים פשוט הכילו תמונה!!

למעשה, גוגל קיבלו כמה עמודים עם אותה מילת מפתח במטה טייטל והתבלבלו. לא היה להם מושג מה העמוד הנכון לקידום, ומבחינתם במקרה שכזה, פשוט עדיף היה להעיף את מיקומי האתר לכל הרוחות, וללא כל הסבר שמניח את הדעת.

אז עברתי על תוסף Yoast וגילית את הפרט הבא:

לשונית מדיה בתוסף יואסט SEO

שימו לב: החבר'ה של יואסט ממליצים בחום שההגדרה של מדיה תישאר "כן". אז האם עלינו לפקפק בהמלצתם? העצה הידידותית שלי – לא. מה שמומלץ הוא ככל הנראה מה שעובד טוב.

ועכשיו שימו לב מה יקרה אם אחליט לסמן לא:

יואסט הגדרה במדיה

אפשט לכם את זה: אם לוחצים לא, המשמעות היא שאנחנו מאפשרים לגוגל ליצור עבור כל תמונה שעולה לאתר, עמוד ייחודי עם כתובת URL משלו.

מבחינת URL הם נראים עם תיקייה כזו: wp-content.

כך למעשה, הלקוח לחץ על "לא", ואפשר לגוגל לאנדקס עמודים שהם בכלל תמונות, ושלמרבה הצער כללו מטה טייטל שהתחרה עם דפים נוספים באתר.

עד כמה זה גרוע?

התקלה טופלה - מה הלאה?

בתקווה שזו באמת הייתה התקלה הנכונה, עשיתי את השינוי שנדרש ושלחתי את האתר מחדש לבקשת אינדוקס מגוגל.

הסברתי ללקוח שכמו שלקח לנו שבועות עד שהאתר נפגע, כך ייתכן שייקחו שבועות נוספים עד שהאתר יסתדר.

למרבה הצער צדקתי ולקח לאתר להתעדכן קרוב לחודש ימים!!!  אבל החדשות הטובות: האתר אכן חזק לקדמותו ואפילו עלה במיקומים.

מה הן המסקנות שלי?

דבר ראשון – כל שינוי שאתם עושים בתוספים כל כך משמעותיים – תשמרו!

תשאירו לכם במחברת או ביומן ממוחשב, הערה מדויקת למה שעשיתם. ייתכן מאוד שתרצו לשחזר את הפעולות שלכם ולאתר בכך את מקור הבעיה.

דבר שני – לקוחות יקרים ולקוחות עתידיים יקרים – אם החלטתם לעשות שינוי אז פשוט תודיעו. גם אם זה נראה לכם שטותי לחלוטין ואתם לא רוצים להטריח אותי או נציג מטעם חברת הקידום שלכם, פשוט תשלחו הודעה או תשלחו מייל – אנחנו כבר נבדוק את הנושא.

זקוקים לייעוץ SEO מקצועי?

מצד אחד כשאתר נופל זה כיף לחקור אותו ועל הדרך ללמוד דברים חדשים, ומצד שני מדובר באתר שנפל ויחד איתו עלול להפיל את רווחיות העסק.

במקרה שלנו – המצב חזר לקדמותו והלקוח חזר להיות מבסוט ומאושר 🙂

אז במקום שתשברו את הראש מה נכון או מה לא נכון עבור האתר שלכם, ובטח שבמקום שתעשו טעות קריטית שתפגע באתרכם בצורה משמעוית, פנו ליועץ דיגיטל מקצועי שיבחן את האתר שלכם ויתווה לכם את ההוראות הנכונות. 

לקבלת ייעוץ והכוונה בנושאי SEO, השאירו לי פניה באתר או התקשרו: 052-3676272 (עופר).

מחפשים מומחה קידום אתרים? התקשרו:

או השאירו פניה:

ומשהו קטן אחרון, התוכן הועיל לכם? אשמח שתשתפו:

מעוניינים שאחזור אליכם?

השאירו פניה, ואחזור אליכם בהקדם: