מה עושים כשקידום האתר לא עובד?

מה עושים כשקידום האתר לא עובד?

תוכן עניינים

אחד מן הדברים היותר מתסכלים הוא כשהאתר פשוט לא מתקדם בתוצאות החיפוש, ובמיוחד כאשר אנחנו משקיעים בכך את מלוא המשאבים.

מן הצד של הלקוח – התסכול הוא עצום. התשלום עבור עבודת ה-SEO יורד מדי חודש, הציפיות הן בעננים ואילו בפועל אין שום תזוזה משמעותית או כניסה של ביטוי חשוב לעמוד הראשון.
מן הצד של המקדם – מקדמי אתרים שעושים את עבודתם נאמנה, בהחלט יכולים לתלוש שיערות לנוכח הביצועים הירודים שלא משקפים את המלאכה.

נקודות שצריך לבחון באתר שלא מתקדם בגוגל

אפשר להתבאס עד מחר או שאפשר לעשות את הצעד הראשון כבר היום. אתם וודאי יכולים לנחש מה היא ההמלצה המקצועית שלי. בנימה אופטימית זו, במאמר הבא ריכזתי עבורכם מספר טיפים מרכזיים שמומלץ בחום לבדוק באתרים שפשוט לא מביאים את התוצאות.

למי המאמר הזה מתאים: אם אתם מקדמי אתרים מתוסכלים שמאבדים כמה דקות מהחיים מדי יום בגלל שאתר מסוים מתסכל אתכם, או אם אתם בעלי אתרים שמקדמים את עצמם – המדריך הזה הוא בשבילכם.

האם האתר מאובטח?

מכירים את סימן המנעול שיש לאתרים עם https? זה מה שנקרא אתר עם תעודת SSL. זהו פרוטוקול להעברת מידע בצורה מאובטחת במרשתת. אפשר לומר שהיא למעשה מצפינה את המידע שעובר בין המשתמש לבין אתר האינטרנט. מאפיין חיוני לאתרי איקומרס.

גם לאתרים שאינם אתרי סחר מומלץ לעבור לאתר מאובטח. גוגל הכריזו על כך כפרמטר קידום רשמי, אז מי אנחנו שנתווכח?

אז איך כל זה קשור לאתר שלא מצליח להתקדם? שני דברים:

  • גוגל הכריזו – זרמו עם גוגל. יש פה פרמטר לקידום וחבל להחמיץ אותו. תעבירו את האתר שלכם כבר עכשיו ל-SSL, ותדעו שעשיתם צעד נוסף בדרך לעמוד הראשון.
  • כפילות עם http – כאשר הופכים אתר למאובטח, חשוב לוודא כי ישנן הפניות 301 שמפנות את הגולשים מעמוד לא מאובטח לעמוד מאובטח. מבחינת גוגל https://www.example.co.il ו- https://www.example.co.il הם שני אתרים שונים!!! הכפילות הזאת מבלבלת את גוגל שלא יודע באיזה עמוד לבחור ופשוט תוקעת את כל הקידום. בצעו את הבדיקה לא רק בדף הבית, אלא גם בעמודים פנימיים. את ההפניה הכללית אפשר לעשות בעזרת שירותיה של חברת האחסון שלכם.

האם יש מספיק תכנים?

אני שומע לא פעם מקדמי אתרים שמהללים את הקישורים החיצוניים כמושיעים הבלעדיים של ה-SEO. אז כן, קידום אורגני בהחלט מתבסס על קישורים חיצוניים, לא משנה עד כמה נתכחש, זאת פשוט עובדה מוגמרת. אבל מכאן ועד להסתמך עליהם באופן בלעדי? תשכחו מזה, אתם עושים רבע מהעבודה.

מניתוח העדכונים האחרונים של גוגל, נראה שעיקר ההתמקדות מופנית כעת לתוכן. מאז ומתמיד ייחסה גוגל חשיבות רבה לתוכן, אך בחודשים האחרונים, כמעט באופן וודאי, אתרים שהשקעתי בהם שעות על גבי שעות עם תוכן איכותי – צ'ופרו בצורה מאוד נדיבה בתוצאות החיפוש.

גם כאן ההמלצה שלי על תוכן מחולקת ל-2:

  • אין לכם תוכן? מיד להוציא משימת כתיבה של מינימום 400 מילה. תכנים הם חלק חשוב ובלתי נפרד מקידום אתרים.
  • ערך מוסף – חברים אל תכתבו איזשהו מאמר זול כמו עשרות אלפי המאמרים שרצים היום ברשת. תכתבו משהו שייתן לגולשים ערך מוסף אמיתי. כשאני כותב את המדריך הזה, אני כותב משהו שאדם ב"מצוקה" (כי בואו לא נגזים) ימצא בו עזר. תחשבו תמיד על הגולשים שלכם.

עברו עמוד עמוד, סמנו באילו עמודים חסר תוכן, וקדימה למלאכה!

האם אתם מקלים על מנועי החיפוש?

אני מאמין שאתר שמאפשר זחילה למגוון עמודים ממגוון דרכים, הוא אתר שיתקדם בצורה טובה בגוגל.

מה הכוונה? גוגל, ותכל'ס כל מנועי החיפוש, סורקים את האתר דרך הקישורים הפנימיים שלנו. הזחלן של גוגל עובר מהקישורים שבתפריט העליון, קישורים פנימיים בתוכן, קישורי פוטר ועוד וכך הוא מגלה עמודים חדשים או מתעדכן אם היו שינויים בעמודים קיימים (למשל הוספת תוכן!).

חשבו תמיד עד כמה אתם מקלים על מנוע החיפוש ועד כמה אתם מאפשרים לו לאתר את העמודים השונים. מה שאני תמיד מקפיד לעשות הוא:

  • האם יש לי קישורי פוטר? הכניסו תמיד קישורים לעמודים החשובים ביותר עבורכם בפוטר. מומלץ גם לשים קישורים לתכנים מרכזיים שיכולים לתת ערך מוסף לגולשים. נניח תכני בלוג שכתבתם לאחרונה.
  • האם יצאו קישורים לעמודים חדשים? נניח והעליתם מאמר. מרבית הסיכויים שרק מעכשיו הוא יזכה לקישורים פנימיים מעמודים שעתידים לעלות. ההמלצה שלי היא שברגע שבו כתבתם מאמר – נסו לחפש עמודים קיימים שיכולים להיות רלוונטיים אליו ולהפנות את הגולשים לקריאה נוספת.
  • האם יש קישורים בתפריט העליון? כל עמודי הקטגוריה שלכם חייבים להופיע בתפריט העליון. כולל הבלוג! הרבה אנשים מזניחים את הבלוג לפוטר בלבד. זה אמנם לא החלק הכי חשוב, אבל החמצנו הזדמנות שמנועי החיפוש יכירו עמודים חדשים.

האם יש תוכן כפול?

קריטי. לפעמים יהיה עמוד שלא יתקדם בתוצאות החיפוש, ולפתע נגלה שהתוכן הזה כבר קיים באתר אחר. או שאותו אתר העתיק מאיתנו (הפתרון היחידי הוא איום בתביעה) או שקרה דבר מה אחר שהוביל לכפילות.

דוגמה אישית שאני יכול לתת הוא אתר שבו עורכת הדין נתנה לי תוכן חדש להעלות בו. העליתי את התוכן והמשכתי בדרכי. בשלב מסוים שמתי לב שהאתר מציג ביצועים בעייתיים ופשוט עשיתי העתק-הדבק לתוכן ובדקתי שורה ממנו בגוגל. גוגל מהר מאוד הציגו לי את אותו התוכן בדיוק באתר שבו הלקוחה הופיעה במסגרת כתבה שיווקית. טעות חמורה שסתם עכבה לי את הקידום.

זה הכול?

מצד אחד אני אוהב להיות מקדם אתרים, מצד שני לפעמים יש רגעים שזה סופר מתסכל. יכולות להיות אלף ואחת סיבות למה אתר לא יתקדם – אלו פשוט הסיבות הנפוצות ביותר.

האתר שלכם לא זז בגוגל? יש לכם קמפיין ממומן שצריך בעיטה? צריכים ייעוץ והכוונה? אני אשמח לסייע וזמין עבורכם במספר הטלפון: 052-3676272. אפשר גם להשאיר פניה 🙂

מחפשים מומחה קידום אתרים? התקשרו:

או השאירו פניה:

ומשהו קטן אחרון, התוכן הועיל לכם? אשמח שתשתפו:

מעוניינים שאחזור אליכם?

השאירו פניה, ואחזור אליכם בהקדם: