מה זה חוויית משתמש?

מה זה חוויית משתמש?

תוכן עניינים

על User Experience וקידום אתרים

תנסו לרגע לחשוב על אתר מסוים שגלשתם בו והרגשתם שאתם פשוט מאבדים את עצמכם. מה הפעולה הבאה שעשיתם? קרוב לוודאי שנטשתם אותו והלכתם לחפש את המידע הרלוונטי באתר אחר. ייתכן מאוד שהמידע שהיה באתר הלא נוח, היה דווקא רלוונטי, אבל חוויתם אותו לרעה. 

מבחינת גוגל, לא משנה עד כמה התוכן היה איכותי, כשמנוע החיפוש מזהה אחוז נטישה גבוה מתוך אתר, זה משפיע על הדירוגים שלו לרעה.

אם כן, חוויית משתמש מתארת בכללותה את האופן שבו הגולש חווה את האתר.

לטעמי, אתר שנראה נהדר, אבל כולל תוכן באיכות סבירה, יצליח הרבה יותר מאשר אתר שנראה רע ומציע תוכן איכותי שנבדק ונכתב בקפידה.

כאשר אני ניגש לקדם אורגנית אתר בגוגל, אני שואל את עצמי שני דברים עיקריים:

שימוש נכון בצבעים​

הנושא של User Experience מורכב קודם כל מהדרך שבה הגולש רואה ותופס את האתר בשבריר השנייה הראשונה.

אחד מהנושאים הבולטים, הוא עניין הצבעים.

אתר לרוב צריך להיות מורכב מ-3 צבעים מרכזיים. אם למשל נתייחס אל האתר שלי, אז הצבעים הבולטים הם לבן, שחור וטורקיז.

אתר שהוא צבעוני יתר על המידה, יכול להיות די צורם לעיניים, וליצור בלבול.

רוב האתרים שאני מקדם ושרושמים התקדמות יפה, דווקא מעוצבים בצורה פשוטה, ובלי תערובת מוגזמת של צבעים.

הקו המנחה הוא שהצבעים צריכים להתכתב עם הלוגו.

איפה אנחנו נמצאים?​

חוויית משתמש טובה נגזרת גם מהמסר המידי שעובר אל הגולשים.

הגולשים שלנו לא צריכים לחפש רמזים שיבהירו להם אם הם הגיעו למקום הנכון או לא. אנחנו מוכרחים להיות ברורים מאוד בנוגע למהות האתר והכוונות שלו.

אם מדובר למשל באתר של פרקטים, אז חשוב שתהיה פסקת פתיחה בהתחלה שלא תותיר ספקות, ומיד לאחר מכן קטלוג של פרקטים.

אם מדובר באתר של רופא שיניים, אז העמוד יכלול הסבר קצרצר על השתלות שיניים, תמונה שלא תותיר ספק, ותוכן שירחיב (מומלץ שיהיה מגובה במדיה כמו תמונות נוספות וסרטונים).

חלקו העליון של האתר, או של כל עמוד שאנחנו מקדמים, מוכרח להיות ברור ולא להותיר כל ספק לגבי מהות העמוד.

לחתור לספק תשובות מהירות וברורות​

האתר צריך להיות בנוי בצורה שמאפשרת לגולשים לקבל את המענה שלהם.

הם לא צריכים לחפש אחריו, לא צריך לגרום להם לשוטט באתר עד שיקבלו תשובה. סמכו עלי, הם לא יעשו את זה.

תמיד כשאתם מנהלים אתר, תקפידו לגלוש בו לבדכם, תבדקו מה אתם חווים. תנו לאנשים שאתם מכירים ושמעולם לא ראו את האתר קודם לכן, לחוות אותו ובקשו ביקורת כנה.

אם נחזור לדוגמה של הפרקטים, אז אני ארצה לראות קטלוג. אם נלך על דוגמה של טיולים בארץ, אז אני ארצה לקבל מגוון כתבות על טיולים בארץ, ורצוי גם שתהיה הפרדה בין צפון, דרום, מרכז ומזרח.

כאן חוויית המשתמש מתכתבת עם סיגנל נוסף לקידום שנקרא כוונת המשתמש.

ניווט באתר​

מומלץ להקפיד על דרכים שונות שיסייעו לגולשים לנווט בתוך האתר שלכם.

הכל חייב להיות נורא ברור. למשל אני משלב בתוכן שלי קישורים פנימיים למונחים שונים שיכולים לעניין אתכם ושייתכן ותקליקו עליהם.

בדף הבית שלי, מיד כשגוללים למטה, מקבלים אפשרויות להקליק על שירותים שונים שאני מציע.

אתר למשל שאני מקדם בתחום של עיצוב הבית, כבר ברמת דף הבית, נותן לגולשים את האפשרות לעבור לנושאים שונים כמו מטבחים, חדרי אמבט, עבודות ברזל, עבודות עץ וכו'.

בכל עמוד כזה כמו למשל מטבחים, יש חלוקה נוספת שמאפשרת לגולשים לקבל מידע כמו מטבחי עץ, מטבחים כפריים, מטבחי זכוכית, שיפוץ מטבח קיים ועוד ועוד.

מהירות האתר​

נושא מהירות האתר מתחלק לשניים:

האם האתר באמת נטען לאט?

את זה אתם יכולים לבדוק לבדכם.
אם אתם רואים שהאתר שלכם נטען בצורה איטית מאוד, אז צריך או לדבר עם חברת האחסון הנוכחית, או לעבור לחברת אחסון אחרת.

אם מדובר במערכת קוד סגור, דברו עם החברה שאחראית.

במידה והאתר שלכם נטען לאט, הגולשים לא ימתינו בסבלנות והם ינטשו ויעברו למתחרים.​

מה ציון המהירות של האתר?

במערכת של גוגל שנקראת Speedtest Insights (אפשר למצוא אותה בחיפוש מהיר בגוגל) ניתן לקבל ציונים על המהירות של האתר בניידים ובמחשבים.

זה משהו שאני כמקדם אתרים לא יודע לפתור, ואני נעזר באנשי מקצוע ייעודיים שעובדים ועושים אופטימיזציית מהירות, על-פי ההערות שעלו בספיד טסט.​

קצת עלי

שמי עופר אטלס, אני מקדם אתרים במנועי החיפוש, מנהל קמפיינים ממומנים בגוגל, בונה אתרים ודפי נחיתה מפעם לפעם, ובעברי גם הייתי עורך תוכן אינטרנטי.

נכון לכתיבת שורות אלו אני מקדם אתרים בערך 8 שנים (בתכנים קודמים תמצאו 6 ו-7, אז מצטער על חוסר האחידות), ואם אתם מחפשים איש מקצוע שילווה אתכם, אשמח להירתם אל המשימה.

עופר אטלס | טל': 052-3676272 | או השאירו פניה באתר.

מחפשים מומחה קידום אתרים? התקשרו:

או השאירו פניה:

ומשהו קטן אחרון, התוכן הועיל לכם? אשמח שתשתפו:

מעוניינים שאחזור אליכם?

השאירו פניה, ואחזור אליכם בהקדם: