אסטרטגיה נכונה בטפסי יצירת קשר

אסטרטגיה נכונה בטפסי יצירת קשר

תוכן עניינים

אחרי שכל כך עמלנו כדי להביא את הגולשים הרלוונטיים שלנו אל האתר או דף הנחיתה, חשוב שניתן את הפוש האחרון הזה שיגרום להם גם להשאיר פניה. רבים נוטים להשקיע שעות על גבי שעות בתוכן איכותי בעוד שהם מזניחים את טופס יצירת הקשר ומניחים שהוא יעשה את העבודה, לא משנה מה תהיה המתכונת שלו.

שיפור טופס יצירת הקשר

אתם וודאי שואלים את עצמכם "מה כבר יש לומר על טופס יצירת קשר שלא אמרו קודם לכן?". בשיווק באינטרנט כמו שבשיווק באינטרנט, נוכחתי לגלות עד כמה שום דבר הוא לא מובן מאליו. מרגישים שמשהו הוא קל מדי? עצה קטנה שלי: אתם ככל הנראה מפספסים משהו. לא צריך להיכנס לפניקה, אלא פשוט לחקור, להסתכל בנתונים של גוגל אנליטיקס, ולאט לאט המסקנות כבר יגיעו מעצמן.

אז כדי לפתוח לכם קצת את המוזה, ולתת בוסט להשראה שלכם, כאן ריכזתי מספר טיפים שימושיים שיעזרו לכם לשפר את הטפסים שבאתר / דף הנחיתה שלכם.

קריאה מימין לשמאל

מרגישים שדף הנחיתה שלכם לא ממיר מספיק? הסעיף הזה ושאחריו סופר רלוונטיים עבורכם.

מי שלא מתמצה בלוגיקה שיש מאחורי דפי נחיתה, לעתים נופל בהבנת הרגלי הקריאה של הגולשים. הגולשים הישראלים סורקים את דף הנחיתה בדיוק כמו שהם קוראים – מימין לשמאל. לפיכך, חשוב שנתכתב עם הרגלי הקריאה האוטומטיים של הגולשים שלנו ושנרשום את הנקודות החשובות והמוכרות ביותר מצד ימין ואת הטופס מצד שמאל.

באופן הזה, הגולשים שלנו יקראו ויכירו את העסק ומיד לאחר מכן, העיניים שלהם ילכו באופן אוטומטי להשארת הפרטים.

יצירת תחושת דחיפות

גם אני לפעמים שואל את עצמי – באמת צריך להניע את הגולשים להשאיר פניה? הם לא מבינים את זה לבד מעצם העובדה שמופיע להם טופס יצירת קשר לנגד העיניים? התשובה היא לא, ובכן… סוג של.

הגולשים שלנו אמנם מבינים טוב מאוד מה הם רואים, אך ללא משפט שמניע לפעולה, אנחנו עלולים להחמיץ את תחושת הדחיפות שתתעורר בהם. משפטים דוגמת "קבלו הערכת שווי דירה עכשיו!" "קדמו את האתר שלכם עם מקדם מקצועי!" אלו משפטים שיכולים לעשות את כל ההבדל.

הגולשים שלנו צריכים להרגיש שאם הם לא ישאירו את אותה הפניה בטופס, אז ייתכן מאוד שהם החמיצו כאן משהו שווה. זה לגמרי פסיכולוגי וזה לגמרי שווה את זה!

לחצן שליחה בצבע יוצא דופן

אני לא מדבר עכשיו על ורוד פוקסיה וגם לא על צבע ירוק בוהק של משחק מחשב משנות התשעים המוקדמות. אתר או דף נחיתה, לרוב יתבססו על 3-4 צבעים עיקריים שיתכתבו עם העיצוב הכולל. רבים טועים לחשוב שניתן להשתמש באחד מן הצבעים המאפיינים את האתר גם עבור לחצן השליחה של טופס יצירת הקשר.

המלצתי היא שאת הלחצן תצבעו בצבע יוצא דופן לעומת הצבעים שבאתר. בחרו את הצבע בתבונה ואל תמהרו ללכת על משהו גס שיצעק יתר על המידה. גם לעיצוב גס יכולות להיות השלכות שליליות שיהרסו לנו את יחס ההמרה.

נניח וכל האתר הוא בצבעים קרים כמו כחול, אפור ושחור? בטופס יצירת הקשר נסו לשלב צבע חם דוגמת צבע כתום. דעו כי צבעים הם תורה שלמה! אני ממליץ בחום לעשות ניסויים ולבדוק אם שינויי צבעים בלחצן, גורמים להעלאת יחס ההמרה. כמו כן, הימנעו מן הצבע האדום – הוא לרוב מעורר תחושת לחץ.

אל תתקמצנו על מספר הטפסים

כמובן שצריך תמיד לשמור על טעם טוב, אבל תמיד רצוי למצוא דרכים כאלו ואחרות להכניס עוד ועוד טפסי יצירת קשר. אתם אף פעם לא יודעים באמת מתי תפסתם את הגולש שלכם וגרמתם לו להשאיר לכם פניה באתר.
ייתכן שגולש ישאיר לכם פניה מיד כשהוא ייכנס לאתר כיוון שהוא חייב שירות דחוף, ייתכן שהגולש יגלול את 50% מהאתר וייתכן שהוא גם יעבור שליש בלבד.

ההמלצה שלי היא שדף יכלול לפחות 2 טפסי יצירת קשר. אם יש לכם את האפשרות הטכנולוגית, הקימו גם טופס יצירת קשר צף שקופץ לגולש אחרי שליש גלילה. ניתן לעשות זאת בקלות בוורדפרס, ובאתרים אחרים, המתכנת שלכם יזדקק לשעה עבודה גג והרי שיהיה לכם טופס חדש.

אבל תתקמצנו על מספר השדות למילוי

חשוב שלא להתיש את הגולשים ולא לגרום להם להתעייף ולהפסיק את התהליך באמצע. רבים נוטים להקים טפסים ארוכים עם שלל שדות שונים למילוי. אני אומר כמה שפחות שדות, ככה יותר פניות.

לכו רק על מה שחשוב לכם: שם מלא, טלפון ומייל. אתם ממש זקוקים לשדות נוספים? נסו לחשוב היטב אם יש בהם צורך מהותי, או שמא ניתן לוותר עליהם ולאסוף את הפרטים כבר בשיחה הטלפונית / בפגישה.

טיפ קטן: תעשו הבדלה ברורה בין שדות שגולשים צריכים למלא לבין שדות שהם אינם חובה. נהוג לסמן שדה חובה עם כוכבית דוגמת שם מלא* טלפון* מייל. שימו לב שהמייל הוא לא חובה.

בדקו שהטופס עובד!

אם יש משהו שלמדתי בקידום אתרים זה ששום דבר, אבל פשוט שום דבר הוא לא מובן מאליו. תמיד צריך לעשות QA ותמיד חשוב לוודא שהכול עובד כשורה.

הכנתם טופס יצירת קשר? נסו להשאיר לעצמכם פניה. זה בדיוק 2 שניות על השעון וזה יכול למנוע לכם הפסד של המון אבל המון כסף.

טיפ קטן: נסו לגלוש באתר שלכם מאייפון ומסמארטפון שמבוסס על אנדרואיד. לא אמורה להיות בעיה בשליחה של הטופס, אבל ייתכן ותמצאו באגים עיצוביים. קרה לי כבר שגיליתי באייפון תקלה בה הטופס נחתך בצורה משונה ופשוט לא הציג את כל העיצוב. זה היה נראה משונה, וזה התגלה כי ראינו באנליטיקס שאף גולש מאייפון לא השאיר פניה.

שנגדיל את יחס ההמרה שלכם?

שמי עופר אטלס ואני מומחה לקידום אתרים ומנהל קמפיינים ממומנים בגוגל.

התפקיד שלי הוא לא רק להביא אתכם לעמוד הראשון או לבנות לכם דף נחיתה וקמפיין יעיל, אלא כל זמן וכל עת, לבדוק ולוודא שאנחנו מגדילים את יחס ההמרה ומנצלים את התקציב הפרסומי במלואו.

לשיחת ייעוץ אני מזמין אתכם להרים לי צלצול במספר הטלפון: 052-3676272. אפשר גם להשאיר פניה!

מחפשים מומחה קידום אתרים? התקשרו:

או השאירו פניה:

ומשהו קטן אחרון, התוכן הועיל לכם? אשמח שתשתפו:

מעוניינים שאחזור אליכם?

השאירו פניה, ואחזור אליכם בהקדם: