3 מאמרי הבלוג שאתם חייבים להעלות לאתר שלכם

3 מאמרי הבלוג שאתם חייבים להעלות לאתר שלכם

תוכן עניינים

בקידום אורגני, אחד מן המאפיינים שמנועי החיפוש מחפשים הוא אתרים שגדלים מחודש לחודש עם עמודים חדשים. בדיוק בגלל זה, כמעט שבכל אתר, גם אם זה ייראה לכם לא רלוונטי, יקום בלוג ובו יתפרסמו מאמרי מערכת שונים בשלל נושאים.

באופן הזה איננו חייבים להעלות עמודים ראשיים שלא לצורך, וניתן "להתפרע" עם שפע של נושאים שונים. במאמר הבא אסביר באופן מפורט יותר אודות חשיבותו של הבלוג, ואתמקד באופן פרטני בנושאים שיעשו חסד עם האתר שלכם ואפילו יביאו לכם לידים חדשים.

החשיבות של בלוג באתר

גוגל וכל מנועי החיפוש אוהבים תוכן, והם רוצים הרבה ממנו.

לא משנה עד כמה מקדמי אתרים ידברו אתכם על טכנולוגיה ויעלו מילים שנשמעות יפה, בסופו של יום, מנועי החיפוש אוהבים אתרים עם תוכן איכותי שמעניק לגולשים שלו ערך מוסף. אחרי הכל, באמצעות התוכן מנועי החיפוש יכולים להבין מה המילה העיקרית שאנחנו מקדמים.

בלוג בא ואומר ככה – יש לנו את העמודים הראשיים באתר שבהם אנחנו מקדמים את הביטויים החשובים, נניח אצלי: קידום ממומן בגוגל, שיווק דיגיטלי, כתיבת תוכן וכיוצא בזה. עתה אצלי תוכלו להעלות מאמרי תוכן שלאו דווקא מכוונים לקידום שירות מסוים.

אתם בטח שואלים כרגע: "רגע, למה שאעלה משהו שלא כל כך רלוונטי?". לשם כך אמנה 2 סיבות עיקריות:

  • קצב סריקה – למנועי החיפוש יש רובוטים שעוברים בין אתרים וסורקים אותם. כך למשל הם מאתרים כאשר העלינו עמוד חדש, או כאשר ביצענו עדכון בעמוד קיים. ככל שנעלה מאמרים באופן מסודר ועקבי, כך מנועי החיפוש יגבירו את קצב הסריקה. קצב סריקה גבוה יותר, מאפשר קידום מהיר יותר.
  • הגברת הסמכות – מנועי החיפוש מחפשים אחר אתרים שמתעדכנים באופן קבוע ושמעלים תוכן חדש. מבחינתם זה מתפרש כאתרים שמתעדכנים עבור הגולשים שלהם ומעניקים ערך מוסף. לא ניתן להגדיל את דפי האתר דרך הקטגוריות שהרי טבעי שיהיו לנו מספר שירותים בלבד. לכן בלוג מאפשר לנו "להתפרע" ולהעלות תוכן בלי לתת חשבון. העלאת מאמרים באופן קבוע, מעלה את הסמכות של האתר ואט אט מקדמת אותו בתוצאות החיפוש.

נצלו את הבלוג שלכם לטובתכם

אתן דוגמה על האתר של אבא שלי. אבא שלי הוא מורה לגיטרה והקמתי לו אתר. במשך הזמן העליתי אליו מאמרים שנועדו לתת ערך מוסף אדיר לכל מי שאוהב לנגן בגיטרה או שוקל ללמוד לנגן. מאמר שכתבתי וצבר תאוצה הוא מאמר שמסביר על אקורדים למתחילים יחד עם צירוף סרטון שבו אבא שלי מנגן ומראה אילו שירים מוכרים אפשר להרכיב מהאקורדים שעליהם עשיתי את המדריך.

מדובר באחד מן המאמרים הכי חשובים באתר שלו – הוא מביא לא פחות מ-2,000 איש בחודש. אנשים מקבלים ערך מוסף אדיר, מתרשמים, לומדים לנגן וחלקם אפילו מחליט ש"אם ככה למדתי מהאתר, אז בטוח אלמד הרבה יותר מהמורה עצמו" וכך הם משאירים פרטים.

השורה התחתונה: המאמר לא סיפק שירות, אבל העניק ערך מוסף ומשם פניות חדשות שהומרו לעסקאות. באתר של מורה לגיטרה, דפי הקטגוריה הראשיים מקדמים שירות כמו: מורה בעיר X, מורה בעיר Y, שיעורים לילדים, שיעורים למבוגרים וכן הלאה. דווקא המאמר שלא דיבר על שירות, הוא זה שאני מחשיב לרווחי ביותר.

אז אם שווה להקים בלוג? בטח ששווה! והנה כמה רעיונות כלליים למאמרים שכדאי לכם להכיר.

מאמר עם הדרכה

מאמר עם הדרכה, שווה ערך למאמר שהדגמתי בפסקה האחרונה בנוגע לאקורדים.

אנשים מחפשים מידע בגוגל ואם הם מוצאים מדריך טוב, אז הם גם יחזרו אליו אלף ואחת פעמים נוספות ואפילו ימליצו על כך לחבריהם.

נסו לחשוב על מאמר שיוכל לשמש כמדריך איכותי לגולשים. נניח ואתם מסעדת סושי, אז בבלוג האתר העלו מאמר שמדריך איך להכין סושי בבית. נכון, אתם אולי יורים לעצמכם ברגל, אבל אם תספרו לגולשים שזה סושי שהוכן על-ידי השף שלכם וככה תכניסו רמיזות לעובדה שאתם מסעדה איכותית, אתם אט אט תחלחלו אליהם לתודעה, ולבסוף הם ירצו להגיע ולטעום.

עשו את המדריך בצורה נגישה ונהירה – שלב אחר שלב, חלוקה לסעיפים, תמונות ואם אתם יכולים שלבו גם סרטוני הסברה קצרים (גולשים מעדיפים לצפות מאשר לקרוא).

מאמר עונתי

נניח ואתם פורטל הופעות שמספק מידע על כל ההופעות השוות בישראל.

גם אם עכשיו גשום בחוץ ויש רוח מקפיאה, מאמר שמרכז את כל הפסטיבליים הקבועים שמתקיימים מדי קיץ בארץ, עדיין ישחק לטובתכם. המאמר אט אט יקודם בגוגל בין אם באופן ממוקד ומכוון ובין אם באופן טבעי, וכשתגיע העונה הרלוונטית, יותר ויותר אנשים ייכנסו ויקבלו מכם מידע.

מאמרים עונתיים הם טקטיקה מצוינת שבאמצעותה אפשר להשיג פניות חדשות. אפשר להדגים זאת גם על אתרים של סוכנויות טיולים. סוכנויות הטיולים יקדמו את עצמן במאמר שמסביר על כל הטיולים המודרכים השווים של הקיץ, האביב, הסתיו או החורף וכך כשתגיע העונה הנכונה – מאמרים אלו לפתע יתעוררו לחיים ויביאו לכם תנועה מכוונת מטרה.

מאמר אקטואלי

מאמרים אקטואליים טובים למשרדים המספקים שירותיים שבהם יש עדכונים תכופים או נושאים רלוונטיים שעליהם אפשר לדון.

כך למשל משרד רואי חשבון או משרד עורכי דין, יוכל להעלות מאמר לבלוג שבו הוא דן בשינוי חקיקה מסוים ומה זה אומר כלפי לקוחותיו. חברת הייטק יכולה לדון בהתפתחויות טכנולוגיות שונות ולספר על השפעתן. אני כמקדם אתרים יכול לספר לכם אודות עדכוני אלגוריתם אחרונים ומה הן מסקנותיהם של מקדמי SEO ברחבי העולם.

מאמרים אקטואליים יכולים להביא לכם תנועה לאתר, אבל מה שהכי חשוב בהם זה שהם מעידים על המקצועיות שלנו. גולשים שמגיעים לאתר, עוברים לבלוג ורואים מאמר שכזה, מבינים כי מדובר פה באנשי מקצוע שלא מרפים לרגע ומקפידים להישאר מעודכנים.

לסיכום

בלוג הוא דרך מצוינת ויעילה להעלות את סמכות האתר שלנו במנועי החיפוש. עם זאת, חשוב לנצלו לא רק עבור מטרות אלו, אלא גם ובעיקר עבור הקניית ערך מוסף לגולשים.

כאשר הגולשים שלכם ייהנו מערך מוסף רב יותר, כך אתם מגבירים את הסיכויים שהם גם יתרשמו לטובה ויחליטו לקבל מכם שירות. העלו נושאים מגוונים אל הבלוג והקפידו גם לעקוב אחרי 3 הנושאים שציינתי לעיל – הפוטנציאל העסקי שלהם הוא אדיר.

קצת עלי

שמי עופר, מקדם אתרים ומנהל קמפיינים PPC.

את דרכי התחלתי ככותב תוכן ומשם אט אט נסחפתי עד שמצאתי את עצמי עמוק בתוך השיווק הדיגיטלי. אתם לייעץ לכם ולבנות אתכם אסטרטגיה שתותאם בדיוק לעסק שלכם!
מוזמנים להרים אלי צלצול למספר הטלפון: 052-3676272 או להשאיר פניה באתר.

מחפשים מומחה קידום אתרים? התקשרו:

או השאירו פניה:

ומשהו קטן אחרון, התוכן הועיל לכם? אשמח שתשתפו:

מעוניינים שאחזור אליכם?

השאירו פניה, ואחזור אליכם בהקדם: