צ'ק ליסט אפיון אתר לקידום אתרים אורגני

צ'ק ליסט אפיון אתר לקידום אתרים אורגני

תוכן עניינים

רשימת אפיון מלאה להתאמת האתר ל-SEO

החלטתם שאתם רוצים לבנות לעסק שלכם אתר חדש? או שאולי אתם בוני אתרים שמבקשים להעשיר את הידע הקיים שלהם ולתת ערך מוסף ללקוחות?

בשני המקרים, המאמר הזה הוא בשבילכם, וברשימה הבאה ריכזתי את הצ'ק ליסט השלם שלי שאני בודק בכל אתר שמגיע אלי לקידום אורגני. זה קורה בעיקר בפרויקטים בהם אני מקדם אתר חדש שזה עתה עלה לאוויר, אבל לעתים אני גם פוגש באתרים שכבר עברו קידום לפני, ומסיבות כאלו ואחרות לא דוגמו עד הסוף.

אז המאמר נכון לכול תרחיש.

הקמת בלוג לאתר

בלוג לאתר? על מה ולמה? ייתכן שלא שמתם לב קודם לכן, אבל כל אתר שעובר קידום אורגני, לא משנה באיזה ענף ותחום מקצועי מדובר, תמיד יחזיק גם בבלוג מאמרים.

יש לכך מספר סיבות, וכולן חשובות באותה המידה:

1. הגדלת דפי האתר

נכון בעיקר לאתרים חדשים, אבל גם פגשתי באתרים וותיקים קטנים שהיו מוכרחים לקבל בוסט ולגדול.

מנועי החיפוש לא ממהרים להתייחס לאתרים קטנים. אנחנו יכולים להיות למשל אתר רפואי סופר-איכותי עם 8 עמודי תוכן שמפרטים במדויק על אנדוקרינולוגיה, ולבסוף מנועי החיפוש יתרשמו יותר מאתר עם תוכן בינוני ומטה עם 100 פלוס עמודי תוכן באותו הנושא.

עכשיו חשוב לציין 'אבל':

מצד אחד אנחנו חייבים להגדיל את האתר כדי להרשים את מנועי החיפוש ולהראות להם שמדובר באתר לא פראייר. מן הצד השני, אסור בתכלית האיסור להיות ספאמיים.

במרץ 2024 גוגל הוציאו עדכון ליבה משמעותי שבין היתר חרץ את גורלם של אתרים שהשתמשו בתכני בינה מלאכותית בקצב מסחרר.

תהיו איכותיים, תגדילו את האתר כשיש לכם מה לומר. אין לכם מה לומר? תאפיינו, תשקדו על הנושא – זה שווה את זה.

2. עדכון תכוף של האתר

אתר, בעיקר אתר חדש, שמבקש להתקדם בתוצאות החיפוש, מוכרח להראות למנועי החיפוש שהוא 'חי ובועט', שהוא מתעדכן בכל עת ופועל להגיש מידע לגולשים שמבקרים בו.

בעזרת בלוג מאמרים, אנחנו יכולים להגדיל את האתר במאמרי תוכן שיתנו לגולשים ערך מוסף, ובכך ישכנעו את מנועי החיפוש שאנחנו מוסיפים מידע חדש מעת לעת.

זה הזמן להכיר מושג חשוב נוסף: תקציב סריקה. מנועי החיפוש מקצים לכל אתר תקציב סריקה, וזה הזמן בו הבוט שלהם נכנס לאתר וסורק אותו לאיתור שינויים.

אתרים שמתעדכנים לעתים רחוקות ייסרקו לעתים רחוקות. אתרים שיתעדכנו לעתים תכופות… נו אני מניח שהבנתם.

3. הבאת תנועה אורגנית נוספת

מה בא קודם הביצה או התרנגולת? אותו הדבר קורה בקידום אורגני; מה בא קודם התנועה האורגנית? או אתר מקודם?

אסביר את דבריי: ככל שנעלה יותר מאמרים לאתר, כך נגדיל את האפשרות שגולשים יפגשו אותנו מחזיתות שונות.

למשל, אתר של חנות ארונות, ולאותה חנות יש דף קטגוריה ראשי עם מוצרים לארונות עם טלוויזיה.

במידה ונקים בלוג ונעלה אליו מאמר כמו 'האם אפשר להתקין טלוויזיה בתוך ארון?' נוכל לעלות בתוצאות החיפוש של גולשים שיבקשו לבדוק אם הדבר בכלל אפשרי.

ואפשר לקחת את זה לשאילתות נוספות, לדוגמה מאמר שמסביר על אופן ההתקנה של טלוויזיה בארונות הזזה.

ומה יקרה כתוצאה מכך? תגדילו את התנועה האורגנית שלכם, האתר שלכם יצבור יותר כניסות, מנועי החיפוש יתרשמו (בעיקר כי תקפידו על תוכן איכותי שנותן ערך) ולאט לאט גם תתקדמו בתוצאות במילים הגנריות והתחרותיות יותר.

4. קידום פר מילת מפתח

אפשט את האסטרטגיה בקידום אורגני ואומר ככה: כל מילה שאנחנו רוצים לקדם, מוכרחה לקבל עמוד ייחודי לה באתר.

עכשיו, נניח אנחנו אתר של פסיכולוג קליני שמבקש לקבל תנועה אורגנית של גולשים מתעניינים.

יהיו לפסיכולוג דפי קטגוריה ראשיים שמקדמים למשל 'טיפול פסיכולוגי', 'טיפול בסטרס', 'טיפול בדיכאון', 'טיפול CBT', 'טיפול דינמי' וכיוצא בזה.

ומה בנוגע למילים נוספות שיכולות להביא תנועה איכותית? למשל מאמר שמקדם 'שינויי מצב רוח קיצוניים', או מאמר שמקדם 'התמודדות עם סטרס וחרדה'.

אלו אולי מאמרים ולא עמודי קטגוריה ראשיים, אך התנועה משם יכולה להיות מאוד רלוונטית ולהביא גולשים שישאירו פניה, ואולי יהפכו למטופלים.

שדות מטא לקידום אתרים

שדות מטא לקידום אתרים הם בעצם אותם שדות שמאפשרים לנו להחליט מה הכותרת והתיאור שהגולשים שלנו יראו בתוצאות החיפוש.

הנה דוגמה מהכותרת והתיאור שיצרתי למאמר הנוכחי:

צקליסט קידום אתרים

שדות מטא הם חובה בכל אתר שנרצה לקדם אורגנית, והסיבה לכך היא שהן דרך בסיסית 'לרמוז' למנועי החיפוש מהי המילה שמקודמת באותו עמוד (זוכרים שאמרתי קודם לכן מילה פר עמוד? אז זה זה).

למשל במאמר הנוכחי אני מבקש לקדם את המילה אפיון אתר לקידום אתרים אורגני, והנה גם ניצלתי את השורה הזאת כדי לחזור על מילת המפתח בטקסט ;).

כותבים את מילת המפתח בכותרת המטא ובתיאור המטא ומאפשרים למנועי החיפוש להבין באיזו מילת מפתח / שאילתת חיפוש העמוד הנוכחי עוסק.

יש הסבר שלם על איך כותבים מטא טייטל (הכותרת) ואיך כותבים מטא דיסקריפשן (התיאור) ולשם כך אשמח להפנות אתכם למדריכים הבאים:

היררכיית אתר

חשוב לי להגיד שהיררכיית אתר היא חשובה, אבל.. אפשר בלעדיה. לא על זה דברים יקומו ויפלו. בכל זאת, אני יוצא מנקודת הנחה שאתם מגיעים אל המאמר שלי כשאתם רוצים להקים אתר ולא כשמדובר באתר קיים (ואולי יש מקום לתקן? שווה לבדוק).

היררכיית אתר באה לידי ביטוי בשני היבטים:

  1. ב-URL של העמוד כשרואים את שם העמוד ניצב היררכית מתחת לעמוד אחר. למשל אותה חנות ארונות, את מתחת לקטגוריה הראשית של ארונות, תוצג קטגוריית ארונות ילדים באופן היררכי מתחת לארונות: www.example.co.il/closet/kids-closet.
  2. בנתיבי הניווט של האתר. אני יכול להדגים על האתר שלי. שימו לב שנתיבי הניווט מראים שהמאמר ניצב היררכית מתחת לקטגוריית קידום אורגני

למה זה חשוב?

כיוון שבדרך הזאת אנחנו רומזים למנועי החיפוש מה הם העמודים העיקריים והחשובים ביותר באתר.

בדרך הזאת אנחנו גם עושים סדר למנועי החיפוש וגם לגולשים. למשל גולש שיבקש לחזור היררכית למעלה, יקליק בנתיבי הניווט על קידום אורגני, ויגיע לעמוד הראשי.

יעילות הניווט באתר

האם הגולשים שלנו יתקשו לעבור בין עמודי האתר? יתקשו להבין לאן הם צריכים ללכת ואיפה הם צריכים להקליק? יתרה מזאת: האם האתר מדרבן את הגולשים לעבור לעמודים נוספים?

עלינו לדרבן אינטראקציה עם האתר, לדרבן את הגולשים להביע עניין ולעבור בין עמודי האתר. זה סיגנל חשוב שמנועי החיפוש מחפשים.

למשל: דף הבית! שימו לב בדף הבית שלי, מהר מאוד אני מאפשר להקליק על תחום השירות שהגולשים מחפשים.

אני לא מדבר על קישורים פנימיים שמופיעים בתוך הטקסט, אלא ממש על קישורים שמוצגים בעיצוב האתר ומאפשרים לגולשים להתנייד באופן יעיל.

זה קריטי לחוויית משתמש טובה, וזה קריטי לשכנוע מנועי החיפוש שמגיע לנו להיות בעמוד הראשון של תוצאות החיפוש.

כותרות H1 דיפולטיביות

כותרת H1 היא הכותרת הראשית בכל עמוד ועמוד באתר, והיא מוכרחה להופיע בחלק העליון של האתר.

הגדרת הכותרת כ-H1 מופיעה בקוד. היא מוצגת פעם אחת, ויתר הכותרות מוצגות כ-H2 ואם יש תתי-כותרות אז יהיו גם H3.

פגשתי באתרים שעלו כשהכותרת העליונה או לא מוצגת בכלל או מוצגת ולא מוגדרת כ-H1.

זאת לא המלצה, זאת חובה. קריטי לכם שתהיה כותרות H1. בכותרת הזו נהוג לשלב את מילת המפתח, והיא משפיעה על האופן שבו מנועי החיפוש מבינים אותנו.

הכותרת צריכה לנבוע מהשדה שבו אנחנו קובעים את שם העמוד. למשל נקים עמוד שייקרא בשם 'הדברת מזיקים בחיפה', אז בתוך עמוד התוכן עצמו תופיע כותרת דיפולטיבית H1 שתיקרא באותו השם.

מהירות אתר

לגוגל יש את כלי ה-PageSpeed Insights שמאפשר להבין את ציון הביצועים של האתר לפי דעתה של ענקית החיפוש.

אגיד מיד שמעולם לא ראיתי שמדדי המהירות משפיעים באופן משמעותי על קידום האתר, אבל למה שנפספס ולו נקודה אחת נוספת לטובתנו.

חשוב להקפיד שהאתר יענה על מדדי האיכות לביצועי האתר, על-פי הנחיות גוגל שמופיעות בכלי זה.

ניתן להיעזר במתכנתים שיודעים לבצע האצת אתרים. בכוונה שמרתי את הפסקה הזאת לסוף כיוון שמה יעשה אדם שמבסס את האתר שלו על WIX? או על מערכת קוד סגור אחרת? כאן אנחנו נהיה תלויים בחסדי הפלטפורמה.

אתם יכולים? לכו על זה. אתם לא יכולים? כל עוד דאגתם להיבטים שציינתי קודם לכן, אז יש לכם את הצ'ק ליסט המלא לאפיון קידום אתרים אורגני, ואתם יכולים לצאת לדרך.

שמי עופר אטלס, מקדם אתרים בגוגל, ובכל שאלה והתייעצות אשמח לעזור. במידה וכבר יש אתר באוויר, תוכלו לצרף לי את כתובת האתר בטופס יצירת הקשר.

מחפשים מומחה קידום אתרים? התקשרו:

או השאירו פניה:

ומשהו קטן אחרון, התוכן הועיל לכם? אשמח שתשתפו:

מעוניינים שאחזור אליכם?

השאירו פניה, ואחזור אליכם בהקדם: