ניהול מוניטין שלילי

ניהול מוניטין

תוכן עניינים

דחיקת תוצאות שליליות בגוגל

כשאנחנו חושבים על קידום אתרים אורגני, לרוב מה שעולה לנו בראש הוא העלאת הדירוג של אתר כדי שיקבל יותר תנועה וכך גם יותר פניות / רכישות.

למרבה הצער, בעוד שאתרי לקוח חדשים יכולים לקחת זמן עד שהם יגיעו לעמוד הראשון ויניבו פניות, הרי שיש אינספור אתרים חדשותיים חזקים וסמכותיים (ראו ערך סמכות אתר) שמספיק שתעלה בהם כתבה אחת שמזכירה לשמצה כמה פעמים את שם העסק / שם האדם, והנה הם יקפצו בעמוד הראשון ויישארו שם יציבים וקבועים עבור כל מי שיחפש את שם המותג או האדם.

מה הן תוצאות שליליות?​

תוצאות שליליות הן כל תוצאה אורגנית המופיעה במנועי החיפוש אשר יכולה להביך, ללכלך או פשוט להציג לרעה אדם או שם מותג מסוים.

כך לדוגמה, בחברת קידום שבה עבדתי בעבר, הגיע אלינו לקוח בתחום הלימודים שספג מהלומה כלכלית קשה כאשר שמו נקשר בתוצאות החיפוש ל-2 תביעות משפטיות שהוגשו כנגדו.

לצד 2 התביעות שהופיעו באתרי משפטים מוכרים, הופיעו גם תוצאות על כתבות שסקרו את העבירה שעשה (גניבת תוכן למי מכם שסקרן), והנה לכם עמוד ראשון בתוצאות החיפוש שפשוט משחיר את שמו של אדם.

ייתכן שמה שהוא עשה פסול, אך כאשר מנוע החיפוש הציג תוצאות שליליות וכל שכן באזור העליון של תוצאות החיפוש, הרי שהלקוח העיד על ירידה של כ-50% בהכנסות!

אם כך, תוצאה שלילית היא הופעתו האורגנית של כל אתר באשר הוא אשר מציג אדם או מותג באופן מכפיש או שלילי.

דוגמאות לאתרים בהם יכולות להופיע תוצאות שליליות:​

הדוגמאות הבולטות לפלטפורמות שבהן אנחנו עלולים לפגוש בתוצאות מכפישות:

איך דוחקים תוצאות שליליות בגוגל?​

הפתרון הוא 'פשוט' לקדם תוצאות חיוביות או לכל הפחות אובייקטיביות על שם האדם או המותג.

נשמע קל, ואכן קל לבצע, אולם משך הזמן שייקח לנו עד שנשיג את התוצאה הרצויה לעתים יכול להיות ארוך למדי.

הנה הדרכים העיקריות שבאמצעותן ניתן לנהל מוניטין שלילי:

העלאת כתבות 'קונטרה'

בדיוק כמו שפרסמו כתבות מכפישות על שמנו באתרים שונים, כך גם אנחנו נעלה כתבות שמשבחות אותנו באתרים נגדיים (או אפילו אותם האתרים!).

מומלץ כמובן לבחור באתרים סמכותיים ואיכותיים דוגמת מקומונים. באם יש תקציב גבוה אז הרי שכדאי לגבש כתבת תדמית באתרי החדשות הפופולריים.

בניית קישורים לתוצאות קיימות

ייתכן מאוד שממש בתחתית העמוד הראשון או בעמוד השני כבר נוכל למצוא תוצאות הרבה יותר חיוביות עבורנו.

במקרה שכזה נחזק את האתרים הללו ולמעשה נעשה להם קידום אורגני משלהם!​

פניה לאדם / האתר המפרסם

לפעמים אפשר לפתור הכל בדרכי שלום ונועם. אם הנסיבות מאפשרות את זה, מומלץ תמיד לפנות לאתר המפרסם או לאדם שהכפיש ולבקש מהם להסיר זאת.​

סרטון ב-YouTube

דרך מעולה להגיע לעמוד הראשון בצורה אורגנית. אם יש לכם סרטון שבו נניח תוכלו להדריך אנשים ולהקנות להם ערך מוסף (נניח אתם בעלי מכללה שהוכפשה, תקימו סרטון שמסביר איך ללמוד לקראת בחינה גדולה).​

דף פייסבוק עסקי

הקימו דף פייסבוק עסקי על שמכם. למעשה, הקימו דפים עסקיים בכל פלטפורמה חברתית שבה תוכלו להיות מוצגים. החוזק הקידומי של אתרים מסוג זה יכול לסייע רבות ובמהירות.​

כמה זמן לוקח עד שניהול מוניטין שלילי עובד?​

כמו בקידום אתרים אורגני, כך גם ניהול מוניטין הוא פרויקט שיכול לקחת זמן. רק שבעוד שקידום אורגני רגיל מתמקד בקידומו של אתר אחד בתוצאות החיפוש, כאן יש לנו מלאכת מחשבת של יצירת נכסים דיגיטליים שונים במגוון רחב של פלטפורמות מקוונות.

בנוסף, ברוב המקרים מדובר בתוצאות מכפישות שמופיעות על גבי אתרים סמכותיים נורא שלעתים יהיה זה קשה ומאתגר לדחוק אותם לחלוטין מן העמוד הראשון.

ניהול פרויקט שכזה יכול לקחת שנה ולעתים אף יותר.  אם מדובר באתרים 'פושטיים' שאינם סמכותיים אז ייתכן מאוד שאפשר לדחוק את התוצאות קצת מתחת לשנה.

בנוסף זה תלוי במספר התוצאות המכפישות – תוצאה אחת לעומת עמוד שרווי בתוצאות מכפישות, אלו הם שני פרויקטים שונים.

זקוקים לייעוץ לדחיקת תוצאות שליליות בגוגל?​

אשמח לייעץ לכם בנושא ולבחון יחד אתכם את האפשרויות שעומדות לפנינו. מציאת תוצאות מכפישות זה בהחלט לא דבר נעים, אך יש לכך פתרון.

עופר אטלס | טל': 052-3676272 | או השאירו לי פניה באתר

מחפשים מומחה קידום אתרים? התקשרו:

או השאירו פניה:

ומשהו קטן אחרון, התוכן הועיל לכם? אשמח שתשתפו:

מעוניינים שאחזור אליכם?

השאירו פניה, ואחזור אליכם בהקדם: