הטכניקה שלי לכתיבת כתבות תוכן איכותיות לאתרים

הטכניקה שלי לכתיבת כתבות תוכן איכותיות לאתרים

תוכן עניינים

אגש ישר לעניין: ראיונות אישיים עם הלקוחות

בואו נדבר על הרעה החולה של עולם האינטרנט: תוכן. מצד אחד אי אפשר בלעדיו והוא חלק בלתי נפרד מקידום אורגני במנועי החיפוש. מהצד השני הוא קיים בכמויות אדירות ועם הכמות… ובכן… יורדת האיכות.

חברות קידום ומקדמי אתרים כמוני, מספקים מדי חודש בחודשו תכנים חדשים לאתרי הלקוחות שלהם.

המטרה: לאותת למנועי החיפוש שהאתר מתעדכן בכל עת, לייצר עמודי תוכן חדשים שיתקדמו בתוצאות, להגדיל את האתר (מנועי החיפוש מתרשמים מאתרים גדולים) והכי חשוב – לתת ערך מוסף לקוראים.

כאן, בדיוק בערך המוסף, רבים ממקדמי האתרים וחברות הקידום נופלים.

הסיבות מגוונות: 

  • חלקם משלמים לכותבי תוכן כלליים שהקשר בינם לבין השפה העברית הוא מקרי בהחלט, 
  • חלק נעזרים בשירותי תוכן AI שמספק תכנים בינוניים ולעתים פשוט לא הגיוניים (אם כי יש מחוללי תכנים מרשימים למדי)
  • וחלק נעזרים בכותבי תוכן כלליים מצוינים, אבל אותם הכותבים אינם באמת מחזיקים בידע המקצועי הנדרש. הם מסתמכים על מה שכותבים אחרים כתבו באתרי מתחרים, ומה שהכותבים האחרים אמרו איננו מדויק. מפה לשם נוצרת טעות שרשרת.

התוצאה: תכנים דומים זה לזה, תכנים שלא מעניקים ערך מוסף, תכנים שלעתים לא מתאפיינים אפילו בהיגיון ברצף הקריאה, וגרוע מכול – תכנים מטעים.

המסקנה: אולי כי התחלתי את דרכי בכלל ככותב תוכן. מזה שנים שאני עורך עבור הלקוחות שלי תכנים שמבוססים על ראיונות אישיים.

איך זה עובד?

בהתאם לנושאים שאני מקדם באתר הלקוח/ה, אני יוצר תוכנית עבודה עם נושאים שונים.

יש לקוחות שאוהבים שאני מודיע מראש על הנושאים שעליהם נדבר, יש כאלו שמוכנים ומזומנים לאתגר ורק מחכים שאשאל אותם שאלה מקצועית בטלפון.

1. הכנת שאלות מנחות

אני מכין שורה של שאלות מנחות עבור הנושא שעליו אני רוצה לכתוב.

למשל עם עורך דין משפחה שאני מקדם, רציתי לערוך כתבה על תביעות רכוש בין בני זוג שמתגרשים.

שאלה שאף אתר עורך דין לא ניסה לענות עליה: מה קורה אם בן או בת הזוג מבקשים לקחת כנקמה פריט יקר ערך של הצד השני? למשל אני מנגן על גיטרה, אז שאלתי את עורך הדין שאני מקדם: מה יקרה אם נניח אני ואשתי נתגרש והיא תתעקש לקחת את הגיטרה סתם מתוך נקמה. מעין תרחיש שכזה (טפו טפו לא עלינו גירושין או לקחת לי את הגיטרה).

השאלות המנחות הללו מספקות תוכן מעניין, תוכן אותנטי של אדם שבאמת ובתמים שואל שאלות של אדם פשוט. אני לא עורך דין, אני איש פשוט שבא להתייעץ עם עורך דין. וזה משתקף מהשאלות, זה משתקף מהתוכן.

2. תמלול התשובות

אני מקליד עיוור, ככה שכל שאלה שהלקוחות עונים לי עליה, אני פשוט מקליד הכל בלי יותר מדי מחשבה.

אני גם לא אוהב להגביל את הלקוחות, או לעצור אותם. אפילו אם היא מכחכחים בגרון, ייתכן מאוד ואני ארשום כחכח העיקר להיות ברצף כתיבה.

אני מאוד מדגיש בפניהם את האותנטיות: תענו לי כאילו אתם יושבים עם חבר על הבר ומספרים לו על העבודה שלכם.

בלי שפה מפולפלת, בלי שפה גבוהה, בלי שום ניסיון לעשות רושם. אתם מדברים איתי. אני כבר אדאג בשלב מאוחר יותר לערוך את התוכן בשפה המתאימה.

3. ניגשים למלאכת הכתיבה

לאחר שמסתיימת השיחה (ולעתים קרובות השיחה כוללת מספר נושאים כדי שאוכל לספק מספר כתבות), אני ניגש למלאכת הכתיבה.

אני חייב לומר: זה קאדר רציני. אני עושה אלף משימות במקביל והכתיבה בהחלט לוקחת לי זמן.

ועם זאת, אין לה תחליף. לא משנה כמה ניסיתי, לא משנה כמה חשבתי על קיצורי דרך או דרכים שבאמצעותן אוכל להקל על עצמי, לבסוף – התכנים יוצאים מאוד מקוריים, ייחודיים ובעלי ערך מוסף.

יועץ הורים שאני מקדם סיפר לי פעם: 'הם ממש שואלים אותי שאלות על הטקסט. אמרו לי כן קראנו שאמרת ככה וככה, מה אתה אומר? זה מה שאנחנו צריכים לעשות?'. 

אנשים ממש נכנסים לתוך הטקסט.

וזה קורה גם באתר שלי – גולשים לפעמים מתקשרים אלי וממש מדברים איתי על משהו שציינתי בכתבה.

כתיבה שמשדרת ידע אמיתי

אם למשל הייתי נותן את הכתבה הזאת לכותב או כותבת תוכן, במקומי, אני מאמין שהאותנטיות של הכתבה הייתה נפגמת.

הסיבה היא פשוטה: כשאנחנו מנסים לכתוב תוכן על נושא שאנחנו לא באמת מכירים, אנחנו מנסים לעשות רושם. נכנסים לתוך מערבולת של מאמצים ואנרגיות לייצר משהו מושלם.

פה פשוט התיישבתי מול המחשב, התבאסתי קצת על המיקומים של האתר שלי שירדו כי הזנחתי אותו שנתיים (אני ממש פורק כאן שתדעו, אין ספק שזה בלוג לכל דבר ועניין), והכרחתי את עצמי לכתוב לעצמי.

הכתיבה שלי כאן, לדעתי לפחות, משדרת ידע אמיתי. רואים שאני כותב מידע שצברתי.

אותו הדבר קורה בתכנים שאני מתמלל בראיונות אישיים עם לקוחות: אני כותב את המילים שלהם, אני מדבר את השפה שלהם, אני דן בנושאים שהסיכוי שהייתי מציין אותם על-סמך המידע שקיים באינטרנט, היה נמוך משמעותית.

תוכן מקורי משפיע על ה-SEO

נדבר רגע על מה שחשוב באמת: זה מתקדם בגוגל? זה באמת משנה אם התוכן לאתר מתבסס על ראיון אישי או על סמך כתיבה עצמאית של כותב תוכן כללי?

כמובן שזה לא שחור ולבן. תוכן אינטרנטי לקידום אורגני מוכרח לעבור אופטימיזציה למנועי החיפוש.

משמעות הדבר היא שהתוכן צריך להיות מחולק לפסקאות, מחולק לכותרות לפי היררכיה מסודרת כמו H2 ו-H3, הוא צריך לכלול לינקים פנימיים לעמודי תוכן שיכולים לתת ערך מוסף, הוא צריך לחזור על מילת המפתח מספר פעמים וגם לכלול וריאציות נוספות. 

וכן, תוכן מקורי מתקדם הרבה יותר טוב בתוצאות החיפוש.

מנועי החיפוש לא סובלים תוכן משוכפל. ואם כותב תוכן אחד מעתיק מכותב תוכן אחר ומשכתב, בסוף אי אפשר להתחמק מהעובדה הפשוטה: עברית היא לא שפה עשירה (ואני חלילה לא מתכוון לפגוע, אני חסיד מובהק של השפה העברית). 

כל עוד לא נשלב מילים בארמית וביידיש, הרי שאין לנו יותר מדי אפשרויות, והניסוחים יהיו קרובים.

וכן, גם ההתייחסות לנושאים בתוך המאמר לרוב תהיה דומה בין מאמר תוכן באתר א' לבין מאמר תוכן באתר ב'.

כשאני מראיין לקוח ושואל אותו שאלות מנחות, אני שואל שאלות שבאות ממני. שאלות שלא בהכרח מקבלות מענה באתרים אחרים. בנוסף, ככל שהשיחה מתפתחת, עולות לי שאלות ספונטניות נוספות.

העובדה שהתוכן שלנו מקורי ושונה מהאחרים, בהכרח נותנת לו יתרון. והעובדה שהתוכן שלנו עונה על שאלות של 'פשוטי עם' (למשל אשתי תיקח לי את הגיטרה בחלוקת הרכוש בגירושין?), מעוררת בגולשים עניין ומעודדת אותם לקרוא ולבצע אינטראקציה עם האתר.

כתיבה שמבוססת על ראיונות אישיים ממקצעת את כותב התוכן

תאמינו לי אם אני אספר לכם שאני מומחה להרחקת יונים? ושאני יודע כמה וכמה טיפים בתחום בהדרכות הוריות? 🙂

אחד היתרונות שנובעים מכתיבת תוכן מבוססת ראיונות אישיים, הוא בכך שאני לאט לאט מבין את התחום, אבל באמת מבין. יודע לחשוב על נושאים חדשים, יודע לחקור שאילתות חיפוש נוספות, לגבש רעיונות ואסטרטגיות חדשות.

ולבסוף, ואללה זה שירות פרימיום. באמת.

קצת מרים לעצמי, אבל באמת שלקוח ולקוחה שעוברים ראיונות אישיים מדי חודש וחודש ושיוצרים עבורם תוכן אמיתי, תוכן שמדבר מתוך גרונם, תוכן שעושה כבוד לאתר – זה שירות פרימיום, ולדעתי זה גם עושה המון.

זה גורם ללקוחות להבין שהם נמצאים במקום שאכפת לו מהעיסוק שלהם, מקום שרוצה לא רק לקדם באופן שרירותי, אלא לנבור בעסק, בפעילות, לחקור ולדעת.

ולסיום! שורת המחץ – אם גם אתם רוצים תוכן פרימיום לאתר שלכם, וקידום אורגני שמביא איתו תכני איכות שמתקדמים בתוצאות החיפוש, דברו איתי. אשמח להדגים לכם תיקי עבודות של לקוחות, ותוכלו גם לשוחח ישירות עם לקוחות מקודמים.

מחפשים מומחה קידום אתרים? התקשרו:

או השאירו פניה:

ומשהו קטן אחרון, התוכן הועיל לכם? אשמח שתשתפו:

מעוניינים שאחזור אליכם?

השאירו פניה, ואחזור אליכם בהקדם: