עובדות חשובות שלקוחות צריכים לדעת על קידום אורגני

עובדות על SEO

תוכן עניינים

תיאום ציפיות לקידום האתר

כשבהיתי בקובץ הוורד בתחילת כתיבת הכתבה הזאת, התלבטתי אם לכתוב אותה בצורה פורמלית וקרירה או אולי יותר בתור מכתב פתוח שבא ופורק את התחושות השונות בפני הקוראים.

אני מניח שמפסקת הפתיחה הזו הבנתם כבר לאיזו צורת התנסחות נמשכתי יותר, אבל האמת שהמאמר הזה ישלב בין שניהם. קידום אתרים אורגני הוא תחום שאיך נגדיר אותו…. זז לאט. כולנו רוצים להגיע למקום הראשון, יתרה מכך אנחנו משלמים על זה שאנחנו נגיע למקום הראשון! ואילו בפועל דברים לא קורים כמצופה.

את המאמר הבא כתבתי כתיאום ציפיות. מרבית המאמרים שלי נובעים משאלות ועניין שלקוחות מביעים, ולכן אני חושב שהוא מהווה מסמך חשוב עבור כל מי שמתעניין בקידום אתרים.

קידום אורגני הוא תהליך שלוקח זמן

כשזה מגיע לקידום אורגני, תמיד חשוב לי לבצע תיאום ציפיות ריאלי מול הלקוחות. אני אף פעם לא סוגר עסקה, אלא אם אני בטוח במאה אחוז שמי שמולי מבין שמדובר בתהליך שלוקח זמן.

אנשים רבים פונים למקדמי אתרים כשהם מצפים לעבודה מהירה שתניב תוצאות. אני הרבה פעמים שם את עצמי בתוך הנעליים של מי שעומד מולי ולמען האמת שאני די מבין את הציפיות. משלמים על שירות ומצפים לקבל את התמורה מאיש מקצוע שמבין בתחום.

אז עבורי חלק מההבנה בתחום היא גם לקבל תשלום רק לאחר שהבהרתי איך הדברים עובדים באמת. בקידום SEO מדובר במלאכה שבה אנחנו פועלים "לשכנע" את מנועי החיפוש כי האתר שלנו הוא הכי רלוונטי לגולשים. מנועי החיפוש מצדם ניגשים לכל אתר כשהם די חשדניים והתהליך מתארך אף יותר כאשר מדובר בביטויים מאוד תחרותיים.

יש ביטויים פשוטים יחסית שבתוך 3-4 חודשי עבודה אינטנסיבית ועקבית, כבר נראה תוצאות ראשונות בעמוד הראשון. מן העבר השני ישנם ביטויים שעליהם מתחרים אתרים חזקים והם גם מחופשים על-ידי אלפי גולשים ואלו כבר יצריכו מאיתנו עבודה עקבית של כ-8 חודשים עד שנה.

לפעמים לא מרגישים את מקדמי האתרים

זה אתגר נוסף שנתקלתי בו לא מעט וגם כאן האמת – אני שם את עצמי בנעליים של הלקוחות ומבין את העמדה שלהם.

ביצעתם את ההחלטה האמיצה לתת צ'אנס לקידום אורגני ולהפקיד בידי מקדם אתרים את האתר שלכם. השירות הזה כמובן עולה לא מעט כסף וכך מדי חודש יורד לכם סכום בלתי מבוטל מחשבון הבנק. ומה בפועל? בפועל היום-יום הוא שקט ומקדם האתרים כמעט ולא מורגש – האם ייתכן שהכסף סתם מתבזבז על מישהו שלא משקיע בנו?

ובכן כאן אני רוצה לספר משהו על קידום אורגני – זהו תחום שבו העבודה היא יומיומית והיא אפילו חייבת להיות עקבית. כאן אין סיכוי שאתר לקוח לא יטופל או יתוחזק למשך שבוע שלם. לא נגענו באתר? האטנו את קצב הקידום.

עם זאת, לעתים קרובות, עבודת ה-SEO כמעט ואיננה מצריכה דבר מן הלקוח. מדובר בעבודה עקבית בה מקדם האתרים יוצר פרופיל קישורים חיצוניים, עובר על האתר ומדגם אותו כך שיהיה אופטימלי עבור מנועי החיפוש, יוצר תכנים ומעלה אותם באופן עקבי ומבצע מגוון שיפורים קטנים אך משפיעים.

כדי להסיר את הדאגה מלבם של הלקוחות, אני דואג לשלוח דו"חות שבועיים שבהם אני מספר בדיוק מה בוצע באתר ובסוף כל חודש מצרף דו"ח חודשי שמפרסם את העבודה על האתר וכמובן תוצאות.

ולפעמים מרגישים אותם בענק!

אני יכול להביא לכם מגוון רחב של ביטויים ומונחים שונים שנשמעים טכנולוגיים ומפחידים, אבל בפועל? אחד מן הפרמטרים הכי חשובים בקידום אתרים הוא תוכן איכותי. ברגע שיש לנו תוכן איכותי באתר העסק שלנו, אז הרי שאנחנו בדרך הנכונה לכיוון העמוד הראשון של תוצאות החיפוש.

מנועי החיפוש אוהבים תוכן והם מחפשים אתרים שמעניקים לגולשים שלהם ערך מוסף. ברגע שגולש קיבל מידע מעניין והוא שהה באתר זמן רב, מבחינת מנועי החיפוש יש כאן מדד שמשכנע אותם כי האתר הזה הוא אכן הרלוונטי ביותר.

אז איך כל זה נוגע לכותרת? ובכן, אני יכול לכתוב לכם את התוכן, אני יכול גם לשלוח לכם תוכן שנכתב על-ידי כותב/ת תוכן מקצועי/ת – אבל בפועל? אתם כבעלי העסק שמכירים את התחום, הם מקור המידע החשוב והקריטי ביותר.

במקרים בהם מדובר בתוכן פשוט, אז הרי שאין לי בעיה לכתוב אותו ולהעלות אותו לאתר באופן מידי, אך במקרים בהם מדובר בתוכן שחייב להעביר לגולשים מסרים מקצועיים – כאן אתם הלקוחות נכנסים לתמונה ולעתים תצטרכו לעבור קצת על המלל ולוודא שהוא עונה על הסטנדרטים המחמירים ביותר.

קידום אורגני הוא השקעה לטווח הרחוק

כשמדברים על פרסום באמצעות גוגל עומדות בפנינו שתי אפשרויות: קידום אורגני וקידום ממומן.

הקידום הממומן הוא אמצעי שיווקי שבו אנחנו מפרסמים את העסק שלנו בכפוף לתשלום עבור הקלקה על מודעה. מדובר בטכניקה שמסייעת לנו לפרסם לקהלים שלנו "כאן ועכשיו" באופן מידי.

מומלץ להשתמש בקידום הממומן במקרים בהם אנו חייבים פניות מידיות לעסק ואין לנו זמן לחכות עד שיגיעו התוצאות המבורכות.

אז מה הקאץ'? ובכן, כשמחליטים להפסיק לגוגל, כך גם מפסיקים להופיע בתוצאות החיפוש. מדובר בהשקעה מידית שגם מסתיימת באופן מידי.

הקידום האורגני מן העבר השני הוא השקעה לטווח הרחוק. אני אולי קצת יורה לעצמי ברגל, אבל אחרי שכבר מתברגים היטב בעמוד הראשון של תוצאות החיפוש באופן טבעי, מרבית הסיכויים שגם אם מפסיקים לשלם למקדם האתרים, אז הרי שהאתר עדיין ייהנה ממיקומים יציבים.

כמובן שאם נחזור לסעיף הראשון אז הרי שמדובר בתהליך שלוקח זמן, אך אם תסתכלו על החודשים והשנים הבאות לבוא, אז הרי שהשקעה בקידום אורגני תשתלם ללא כל צל של ספק.

מי אני?

טוב אז אם הגעתם למאמר שלי במקרה, אני חייב לציין שאני סקרן לדעת איך מצאתם אותי כי לא קידמתי את הכתבה הזו על שום ביטוי.

אבל אני שמח! כי זה אומר שקראתם והבנתם בדיוק את המשמעויות של הקידום האורגני. החלטתם שזה מתאים לכם? עתה הגיע הזמן שנכיר קצת יותר מקרוב.

קוראים לי עופר אטלס ואני מקדם אתרים וקמפיינר PPC בגוגל ממומן. במסגרת תפקידי אני דואג להביא אתרים גדולים וקטנים כאחד לעמוד הראשון של תוצאות החיפוש בגוגל ומגדיל את כמות הפניות וההכנסות של בתי עסק.

אם אתם מחפשים קידום אתרים איכותי ואיש מקצוע שלא למשוך אתכם במילים והבטחות מכירתיות שלא מכירות במציאות – מוזמנים לפנות אלי.

מתחייב לכם – אני לא איש מכירות. ניסיתי את זה בעבר וזה היה כישלון חרוץ.

מוזמנים להשאיר לי פניה או לחייג: 052-3676272.

מחפשים מומחה קידום אתרים? התקשרו:

או השאירו פניה:

ומשהו קטן אחרון, התוכן הועיל לכם? אשמח שתשתפו:

מעוניינים שאחזור אליכם?

השאירו פניה, ואחזור אליכם בהקדם: