ההמרות לא מגיעות? דגשים לקידום בגוגל

ההמרות לא מגיעות? דגשים לקידום בגוגל

תוכן עניינים

קידום אתרים בגוגל מתחלק בין קידום SEO אורגני (ראו מה זה SEO), כלומר התקדמות הדרגתית לעמוד הראשון והופעה טבעית בתוצאות החיפוש, לבין קידום PPC ממומן, כלומר אנחנו משלמים כדי להופיע באופן מידי בתוצאות החיפוש ובמקומות הראשונים.

בכל מה שנוגע לקידום אתרים אורגני, איתור מוקדים בעייתיים שמכשילים לנו את ההמרה הוא מלאכה מאתגרת שמצריכה מאיתנו ניתוח מעמיק ובדיקת התנהגות הגולשים לאורך זמן עם סטטיסטיקות מהימנות מ-Google Analytics.

לעומת הקידום האורגני, בקידום ממומן בגוגל אין לנו זמן למשחקים ומה גם שאנו צוברים בתוך מספר ימים ספורים, די סטטיסטיקות על מנת שנוכל לגבש מסקנות ותובנות.

מה יכול למנוע המרות בקמפיין גוגל ממומן?

בגוגל ממומן יש לנו 2 חזיתות כשכל אחת מהן צריכה לקבל יחס משלה:

  • טירגוט קהלים נכון במסגרת איפיון הקמפיין
  • דף נחיתה שמספק את חווית המשתמש האידיאלית

טירגוט נכון של קהלים

מספר ההקלקות על המודעות הממומנות גבוה אבל ההמרות מדשדשות? ייתכן מאוד שאתם מזרימים אליכם תנועה משמעותית, אך כזו שאיננה רלוונטית לתוכן המודעה ולדף הנחיתה.

בגוגל, אנו מוצאים את הקהלים שלנו דרך מילות המפתח ולכן חשוב שנוודא מספר דברים מרכזיים.

חקר מילות מפתח מדויק

האם מילות המפתח שהצבנו, הן באמת המילים שהגולשים שלנו עשויים להקליד? אדגים זאת כך – נניח ואנחנו מעבדת טיפול בטלפונים ניידים. עתה אנחנו מפרסמים מודעה ממומנת ומבקשים מגוגל להציג אותנו כאשר גולשים כותבים "טכנאי סלולר". זה עשוי להישמע רלוונטי, אך בפועל נגלה מהר מאוד כי הביטוי הזה מחופש בעיקר על-ידי גולשים המעוניינים ללמוד קורס טכנאי סלולר.

גיבשתם חקר מילים לקידום הממומן? אל תניחו שזה מה שהגולשים שלכם מחפשים, ובצעו את החיפוש בעצמכם. האם פגשתם במודעות שציפיתם לפגוש? האם הופיעו תוצאות לא רלוונטיות? ייתכן מאוד שתגלו לא מעט מילות מפתח שעלולות היו להביא תנועה לא רלוונטית. מנגד ייתכן מאוד שבחקר המתחרים הזה, תוכלו למצוא מילים שאפילו לא העליתם על דעתכם!

סוגי התאמה

הדבר הבא שאתם צריכים לשאול את עצמכם הוא אם הכנסתם את מילות המפתח אל הקמפיין בצורה נכונה.

בגוגל ממומן יש לנו 4 סוגי התאמות, 3 מתוכן הן מעולות ויעילות ואחת היא מקור לצרות ובלגן. התאמה זו נקראת התאמה רחבה:

התאמה רחבה – נניח ואנחנו רושמים טכנאי סלולר. אז גוגל עלולים להשתמש רק במילה טכנאי או רק במילה סלולר. כך למשל גולש שיכתוב טכנאי דודי שמש, עלול למצוא אותנו. זוהי התאמה שאני ממליץ בחום להימנע ממנה! אתם רוצים בכל זאת לנסות אותה? הקדישו לה קבוצת מודעות משלה, כדי שתוכלו לשלוט בה בצורה נוחה יותר.

השתמשו תמיד ב-3 סוגי ההתאמות הנוספים שקיימים:

  • התאמה רחבה מתקדמת – זוהי התאמה שבה אנו עושים שימוש בפלוסים. נניח +טכנאי +סלולר. כאן אנחנו אומרים לגוגל, 2 המילים חייבות להופיע, לא אכפת לנו באיזה סדר, אבל העיקר שיופיעו.
  • התאמה מדויקת – זוהי התאמה שנראית כך: [טכנאי סלולר] והיא אומרת – רק גולש שהקליד את הביטוי כפי שהוא, ייראה את המודעה.
  • התאמה לביטוי – זוהי התאמה שנראית כך: "טכנאי סלולר" והמשמעות שלה היא שגולש יהיה חייב להקליד את צמד המילים הללו, אך ניתן יהיה להוסיף מילים מסביב. נניח קורס, לימודי, דרוש וכיוצא בזה.

הימנעו מהתאמה רחבה שעלולה להביא תנועה לא רלוונטית, וכך תשפיעו באופן משמעותי על יחס ההמרה.

מונחי חיפוש

אנשים רבים ובעיקר בעלי עסקים המקדמים בגוגל, נוטים לשכוח או להעלים עין מאחד מן המקורות העיקריים לבעיות ביחס ההמרה בגוגל – מונחי חיפוש ומשם העברה למילים שליליות.

לעתים ישנם מונחים שגולשים כתובים, וגוגל הניחה כי הם עשויים להיות רלוונטיים עבורנו. עם זאת, חשוב לציין שכאן אין תחליף למה שבן אנוש יכול וצריך לעשות, וביכולתנו לזהות בצורה נכונה ומהירה יותר אם הגולש אכן חיפש אותנו במונח שרלוונטי עבורנו או לא.

נניח וקידמנו מעבדת סלולר ולפתע גילינו שמצאו את המודעה שלנו תחת המונח טכנאי סלולר. במקרה הזה, נכניס את הביטוי אל מה שנקרא מילים שליליות – אלו מילים שבהן אנחנו מכריזים: "גוגל, אל תציג את המודעה שלנו עבור גולשים שהקלידו כך וכך".

מה הרווחנו פה? לטווח הרחוק, עבודה עקבית על מילים שליליות, מפחיתה את הסיכויים שקהלים לא רלוונטיים ימצאו אותנו. מכאן אנחנו סוללים לעצמנו את הדרך ליחס המרה גבוה יותר.

דף נחיתה איכותי

פעם ערכתי שיחה ממושכת עם נציג תמיכה של גוגל והוא אמר לי משפט שעד היום מהדהד לי באוזן: "אנחנו רק המתווכים – אלה שמתווכים בינך לבין הגולש. מה שקורה בדף הנחיתה הוא כבר לגמרי לא בשליטתנו".

אל תמהרו להסיק שהקמפיין שלכם הוא מה שמנחס את כל העסק. ייתכן מאוד שהגולשים פשוט מגיעים לדף נחיתה בעל איכות ירודה.

ניראות

אתם לגמרי לא חייבים להיות מעצבים כדי שתוכלו להסיק אם דף הנחיתה שומר על ניראות טובה או לא. לא פעם אני פוגש בלקוחות שנכוו מהקידום הממומן, ומגלה שהם קודמו עם דפי נחיתה מיושנים ובעלי עיצוב שרק גורם לגולשים לנוס על נפשם.

הדבר הראשון והחשוב ביותר שאתם צריכים לבדוק הוא אם דף הנחיתה שלכם מעוצב בצורה מודרנית וכך מספק תחושת אמינות ויוקרה.

תמונות וסרטונים

אני לא פחות ממתחנן מול כל לקוח ולקוחה – חשוב, חשוב, חשוב לשים תמונות וסרטונים בתוך דף הנחיתה. העמסנו על הגולשים שלנו תוכן? מרבית הסיכויים שפספסנו אותם ובגדול.

הקפידו לגבות את התכנים שלכם עם גלריית תמונות שתספק מראה מרענן לעין וסרטון שיעניק לגולשים תחושת קרבה גבוהה יותר למותג.

המלצות

מחסור בהמלצות בהחלט יכול להביא ליחס המרה נמוך.

הגולשים שלנו אוהבים לקבל אסמכתא לכך שהם עומדים לקבל שירות מעולה. הם ירגישו קצת לא בטוחים איתנו? מרבית הסיכויים שהם כבר לא ישאירו לנו פרטים.

בקשו מלקוחות שונים שירשמו לכם המלצה קלה שתעלה לתוך דף הנחיתה. העלו אותם לתוך דף הנחיתה, ואם הם יכולים אז בקשו מהם שגם יצרפו להמלצה תמונת פרופיל – הגולשים רואים אנשים אמיתיים והם מיד מאמצים יחס אמין יותר כלפיכם.

תוכן ענייני

זוכרים את התמונות שעליהן המלצתי כדי שלא נשעמם את הגולשים עם תוכן בלבד? אז קחו בחשבון שאין זה אומר כי עליכם לוותר על התוכן בכלל, להפך! עליכם לדאוג שהתוכן יהיה סופר איכותי ויקלע עם כלל המסרים השיווקיים הנדרשים, מיד עם המשפט הראשון.

זכרו כי התוכן שלכם חייב להיות שיווקי ועם מסרים חדים וברורים. אין לכם מקום לרשום מגילות וכל מילה מיותרת, רק תרחיק את הגולשים שלנו מטופס יצירת הקשר.

הקפידו לחלק את הטקסט כך שבצד ימין יופיעו סעיפים ומשפטים שיווקיים, ומצד שמאל יופיע טופס להשארת פרטים. מדובר למעשה בחיקוי של הרגלנו לקרוא מימין לשמאל.

טופס יצירת קשר

האם טופס יצירת הקשר שלכם גלוי לעיניהם של הגולשים? וודאו שהטופס יתפוס את עיניהם של הגולשים מיד עם הגעתם לדף הנחיתה.

בדקו את הדבר הן במחשב נייח והן במכשירים ניידים לרבות טאבלטים. ייתכן מאוד שתבחינו כי התוכן שלכם טופס את מרבית הדף וכך מונע מן הגולשים לבצע המרה.

צריכים עזרה? או! בשביל זה אני כן

שמי עופר אטלס, אני מומחה קידום אתרים ובעל 6 שנות ניסיון בעולמות הדיגיטל.

הקמפיין שלכם לא מניב תוצאות? נכוויתם אינספור פעמים מחברות דיגיטל שונות? אשמח לסייע לכם עם שיחת ייעוץ ללא עלות בטלפון שמספרו: 052-3676272 או דרך השארת פניה בטופס יצירת הקשר. מבטיח לחזור אליכם בהקדם האפשרי!

מחפשים מומחה קידום אתרים? התקשרו:

או השאירו פניה:

ומשהו קטן אחרון, התוכן הועיל לכם? אשמח שתשתפו:

מעוניינים שאחזור אליכם?

השאירו פניה, ואחזור אליכם בהקדם: