מה הוא בלוג באתר ולמה הוא חשוב כל כך?

מה הוא בלוג באתר ולמה הוא חשוב כל כך?

תוכן עניינים

על חשיבותו של הבלוג באתר (עמוד מאמרים)

כשאני שולח ללקוחות פוטנציאליים את חוזה הצעת המחיר שלי לבניית אתר, אני כולל בתוכו סעיף שמציין עיצוב עבור דפי הבסיס הכוללים את: דף הבית, דף קטגוריה, אודות, צור קשר ועיצוב בלוג שכולל גם את עיצוב המאמרים שעולים לתוכו.

על דף הבית אני אף פעם לא נשאל, כמו גם דפי קטגוריה, אודות או צור הקשר, אבל בלוג? בלוג הוא כבר סיפור אחר, והוא כמעט תמיד גורם להרמת גבות: “מה לי ולבלוג? הלקוחות שלי מתעניינים בשירות! לא בדעות שלי!“. והאמת? צודקים. אף אחד לא באמת ייכנס לבלוג כדי להתחיל לקרוא ולהחכים. אנשים נכנסים לאתר כדי למצוא את השירות שמתאים להם ואם הכל טוב ויפה אז הם משאירים פרטים / מבצעים רכישה באתר.

בואו נתחיל עם הגדרות – מה זה בלוג בעצם?

בלוג הוא בסופו של דבר משהו שדומה ליומן כתוב, רק בקטע אינטרנטי. בעוד שפעם אנשים היו רושמים את דעותיהם או רשמיהם ביומן פרטי, הרי שכיום הם שופכים את הכל לתוך אתר אינטרנט. כך למשל ניתן למצוא בלוגים בנושאי איפור, בלוגים בנושאי אורח חיים בריא, טיולים וכן הלאה וכן הלאה.

אז איך כל זה מתקשר לנו נניח לאתר של חברת מנעולנים? איך כל זה משתלב עם חברת אדריכלות נוף? או כירורג פלסטי בכיר? פשוט מאוד – זאת ה-דרך האולטימטיבית לייעול ושיפור קידום האתר ב-SEO.

בלוג, SEO ומה שביניהם

הקמת אתר היא בהחלט תהליך מרגש ואני מכיר לא מעט לקוחות שלא ידעו את נפשם כשהאתר שלהם סוף סוף היה באוויר. אך בסופו של דבר, לאתר לא תהיה כל השפעה אמיתית ברמה העסקית, אלא אם הוא יתקדם אורגנית בתוצאות החיפוש.

לא אלאה אתכם ביותר מדי פרטים ואסכם זאת כך: Google ותכל’ס כל מנועי החיפוש, פשוט אוהבים אתרים שגדלים עם עמודי תוכן נוספים.

למה מנועי החיפוש אוהבים אתרים עם בלוג?

מבחינתם הם לא באמת מתייחסים לזה אם זה בלוג או לא. הם פשוט מפרשים זאת כך:

  • גדילה הדרגתית – מנועי החיפוש לא אוהבים אתרים קטנים. במרוצת השנים נוכחתי לגלות שאתרים שגדלים בהתמדה ומתחדשים בעמודי תוכן נוספים, הם אתרים שזוכים ליחס מועדף על-ידי גוגל, בינג וכיוצא בזה.
    הסיבה: ישנה הנחת יסוד מאוד ברורה על-פיה אתרים שמעלים עמודי תוכן חדשים, הם אתרים שפועלים כדי להביא לגולשים שלהם ערך מוסף.
  • היררכיה ברורה – לרוב מאמרי בלוג יפנו אל תוך דפים פנימיים שונים באתר כדי לתת לגולשים מקורות ידע נוספים. זו דרך מעולה שבאמצעותה מנועי החיפוש מגלים עמודים חדשים ומבינים את ההיררכיה של האתר.
  • מדיה – מאמרי בלוג לרוב יכללו תכנים מעניינים ומגוונים יותר מאשר דפי שירות. במדריכים שממוקמים בבלוג, נוכל למצוא תמונות הדרכה והדגמות. במאמר שמציג סוגיה מסוימת, ייתכן שנוסיף תמונות אילוסטרציה מעניינות וכיוצא בזה.

ובואו נדבר גם על קצב סריקה

Crawl Budget הוא מה שנקרא בעברית תקציב סריקה / קצב סריקה.

מושג זה מתייחס לרובוטי הסריקה של מנועי החיפוש, אותם הרובוטים שנכנסים אלינו לאתר ומגלים דפים חדשים / מגלים שדפים קיימים עברו רענון תוכן. מנועי החיפוש מקדישים תקציב סריקה משתנה בין אתר לאתר. כך למשל Ynet יכולים להיסרק כל שעה!! ואילו אתר תדמית של מורה דרך עם אתר סיורים קולינריים ייסרק כל חודשיים בלבד.

מה הבעיה בתקציב סריקה נמוך? עמודים חדשים וחשובים פשוט לא יתגלו לאורך זמן רב. נניח ואתם עתה מציעים שירות חדש והקמתם עבורו עמוד ייחודי באתר. האם באמת תהיו מוכנים להמתין שבועיים עד שהעמוד יתגלה, ורק אז גם יקבל מיקומים ראשוניים?

מאמרים = הגדלת תקציב הסריקה; אז למה Ynet מקבלים תקציב סריקה כל כך גדול? פשוט מאוד, הם מעלים כתבות באופן תכוף ולכן מנועי החיפוש יודעים ששווה לבקר שם. אותו הדבר יכול לפעול על האתר שלנו. אם מנועי החיפוש יראו שהבלוג של האתר מתעדכן לעתים תכופות מאוד, אז הרי שהם יגדילו בהדרגה את תקציב הסריקה שלנו.

בבלוג אפשר פשוט להתפרע…

בעוד שבדפי הקטגוריה הראשיים אנחנו חייבים להיות מוקפדים (שכן הם אלו שמספרים על השירות הישיר שלנו), הרי שבמאמרי בלוג אנחנו יכולים לזלוג לצדדים ו”להתפרע” עם תכנים מעניינים.

כך למשל מנעולן יוכל לכתוב מדריך לבחירת צילינדר מתאים לבית, או לספר על ההבדלים שבין סוגי הצילינדרים מבחינת מורכבות ותחכום.

זה נכון שלא הרבה גולשים באמת נכנסים אליכם לבלוג, אך אלו שכן ושיראו כי אתם כותבים לא מעט תכנים מקצועיים, יתרשמו והם עשויים להשאיר לכם פרטים.

ודרך הבלוג לקוחות יכולים למצוא אתכם!

בואו נדגים את הבלוג הבא ששייך לאתר שעוסק בתחום אטרקציות לאירועים.

אותו אתר ירצה לפרסם על הביטוי אטרקציות לאירועים על דף הבית, ואת השירותים הנוספים על דפי הקטגוריה דוגמת דיג’יים לאירועים, קייטרינג לאירועים וכיוצא בזה.

אלו הם הביטויים התחרותיים ביותר, כאלו שייקח זמן רב עד שנראה אותם בעמוד הראשון.

עכשיו תחשבו מה יקרה אם אותם בעלים של אתר בתחום האטרקציות, יכתוב מאמר בבלוג שיעסוק בנושא “אטרקציות זולות לשדרוג האירוע”. זה אולי לא שווה דף קטגוריה, וזה אולי לא מתאר שירות ישיר, אבל ייתכן מאוד שאנשים יימצאו את התוכן הזה, יתרשמו לטובה וישאירו פרטים.

למעשה – בלוג הוא דרך מצוינת להימצא בנושאים שאולי זוכים לכמה עשרות חיפושים בודדים בחודש, אבל של גולשים בעלי סיכויי רכישה גבוהים יותר מאלו שיחפשו את הנושאים הכלליים.

איך בלוג מתקשר לשירות שלי?

כחלק מהעבודה שלי לקידום אורגני, אני מקפיד להעלות אצל הלקוחות שלי מאמר לפחות אחת לשבוע.

אצל לקוחות חדשים שמגיעים אלי לקידום אורגני, אני מיד בודק אם קיים להם בלוג באתר. אם ישנו בלוג, זה הזמן לטפח אותו ללא כל עיכוב נוסף, אם אין בלוג, אני מתמקד קודם כל בהקמתו (בוורדפרס אני עושה את זה לבד, ובאתרים שמבוססים על חברות שונות, זה כבר יצריך כנראה התערבות של מחלקת הפיתוח).

רוצים לדעת יותר? התקשרו אלי למספר הטלפון: 052-3676272 או השאירו פניה באתר.

דברו איתי
אהבתם? שתפו עם חבריכם!
כתבות נוספות
אסטרטגיית תוכן לקידום האתר
כתיבת תוכן לאתרים
אסטרטגיית תוכן לקידום האתר

קידום אתרים מתחלק לנו לשתי חזיתות: קידום אופסייט, משמע יצירת פרופיל קישורים חיצוניים שמובילים אל האתר שלנו ואל הדפים שאנחנו רוצים לקדם, וקידום אונסייט שבגדול

למאמר >>>
מחפשים מקדם אתרים? דברו איתי:

קידום אתרים איכותי ומקצועי בדרך אליך

(לשיחה ממוקדת ויעילה יותר, מומלץ לצרף לי את האתר)

דברו איתי :)

(אפשר גם בוואטסאפ)

052-3676272