קידום אורגני לוקלי – מתי מומלץ לקדם לפי יישובים?

קידום אורגני לוקלי - מתי מומלץ לקדם לפי יישובים?

תוכן עניינים

קידום אורגני מקומי - למצוא אותנו במקום הנכון

האסטרטגיה של קידום אתרים אורגני היא הרבה פעמים לדעת 'לבחור את הקרבות' שלנו. האם באמת כדאי לנו לבחור במילת חיפוש גנרית ותחרותית? או שאולי ללכת על הזנבות הארוכים עם המילים הקטנות אבל חשובות?

פייר, לא משנה לי אם אני מקדם לקוחות שהולכים על המילים הקשות בכל הכוח, או לקוח שמבקש ממני לעשות לו קידום אורגני בעצימות נמוכה על מילים נוחות לקידום; כל עוד קידום אורגני לוקלי יכול לעבוד – אני הולך על זה.

מה זה אומר קידום אתרים מקומי?

קידום אתרים מקומי משמעותו היא לקדם מילת מפתח יחד עם צירוף של יישוב מסוים.

מדובר למעשה במילת זנב ארוך, לרוב שירות מסוים + מילה של יישוב.

כך למשל, באתר פסיכולוגים שאני מקדם, בין מטרות הקידום ישנן מילים דוגמת 'טיפול פסיכולוגי ברמת גן', 'טיפול פסיכולוגי בחיפה' וכיוצא בזה.

דוגמה נוספת קלאסית היא מנעולנים או מדבירים שם באופן מאוד מאוד משמעותי נהוג לקדם את השירות שלהם לפי יישובים.

כיצד אסטרטגיית קידום אורגני לוקלי משתנה בין אתר לאתר?

הכל כמובן תלוי בסוג העסק שאנחנו מקדמים:

1. עסק שמספק שירות נקודתי בעיר אחת

למשל עורך דין שיש לו משרד ברמת גן, הרי שאנחנו נקדם אותו על מילת המפתח של עורך דין בתחום ההתמחות שלו יחד עם הצירוף 'ברמת גן'.

למשל 'עורך דין עבודה ברמת גן', או 'עורך דין מקרקעין ברמת גן'.

ועם זאת, אני לא אתחיל להקים לו יותר מדי עמודי יישובים. הרי מי שיחפש עורך דין עבודה בראשון לציון, בטח לבטח שלא ירצה להגיע עד לרמת גן. אני אלך על המעגל הקרוב יותר לרמת גן דוגמת גבעתיים, בני ברק וכיוצא בזה.

לכן, ישנם עסקים שבהם הקידום הלוקלי יהיה בעצימות יחסית נמוכה עם התייחסות פרטנית למספר יישובים מצומצם ותו לא.

2. עסק שמספק שירותים בפריסה ארצית נרחבת יותר

למשל מנעולנים הם בעלי עסקים עצמאיים שלרוב כן יהיו מוכנים לעשות נסיעה בשביל עבודה עבור מגוון ערים ברחבי המרכז.

או למשל אתר של מתנות שמבצע משלוחים בפריסה ארצית נרחבת, גם הוא ישמח להיות מקודם על מילים דוגמת 'משלוחי בלונים לתל אביב', 'משלוחי בלונים בצפת' ועוד.

לכן, בעסקים שכאלו הרי שבנק המטרות יהיה רחב יותר, ומיד עם תחילת העבודה, אני אגש להקים עמודי תוכן לקידום אורגני לוקלי.

שווה ללכת על קידום לוקלי? או שמדובר בבזבוז זמן?

אני חושב שזה win win, גם אם יהיה מדובר בעמודים שיביאו תנועה מאוד דלה, אבל שכן קיימת פה ושם, הרי שזה כן יכול לשחק לטובתנו.

אם יש אנשים שמחפשים אותנו וזקוקים לשירות שלנו בהקשר מקומי (למשל הם רוצים מישהו שיוכל להגיע אליהם בדחיפות, או שירות שהם יוכלו להגיע אליו בסמוך לביתם / לעבודה), אז שווה לנו להשקיע את המאמץ הזה ולהקים עמודים לוקליים.

מדובר בעמודי תוכן חדשים, עם תוכן מקורי, עמודים שמגדילים את האתר, והם תורמים הן בהבאת תנועה אורגנית נוספת, והן בחיזוק סמכות האתר והגדלתו.

חשוב ליצור תוכן מקורי לכל עמוד

כבר פגשתי בבעלי ובעלות אתרים שפשוט שכפלו את אותו עמוד תוכן, והעלו עמודים שבהם הם רק שינו את שם העיר.

אסור בתכלית האיסור לעשות את זה. מדובר בשכפול תוכן טהור שרק יכול להסב נזק משמעותי לאתר שלנו. ובטח שלא לקדם אותו אורגנית.

גם אם אין לכם שום דרך לחדש, הרי שאין כל ברירה אחרת.

האסטרטגיה בקידום אורגני אומרת שכל מילה שנרצה לקדם, גם אם מילת זנב ארוך, הרי שאנחנו נהיה מוכרחים להקים עמוד מחדש עם תוכן חדש באתר.

הקפידו לייצר תוכן מקורי, משוכתב ככל הניתן, שיבהיר מי אתם, מה השירות שאתם נותנים, ויציין מפעם לפעם את שם היישוב שבו אתם מספקים את השירות.

וטיפ קטן לסיום: אם כבר מקומי, אל תשכחו גוגל מפות

ממש בקטנה, על קצה המזלג; אני ממליץ לכם שלא לפספס את הכלי החינמי של גוגל: Google My Business שאיתו מקימים את העסק בגוגל מפות.

קראו את המדריך הבא שיסביר לכם איך פותחים גוגל מיי ביזנס כמו שצריך, ואת המדריך הבא שיפרט איך מקדמים גוגל מיי ביזנס בצורה יעילה.

ובכל שאלה והתייעצות בנושא קידום אורגני, אשמח לעזור. שמי עופר אטלס, מקדם אתרים בגוגל, מקדם ממומן וכותב תוכן

מחפשים מומחה קידום אתרים? התקשרו:

או השאירו פניה:

ומשהו קטן אחרון, התוכן הועיל לכם? אשמח שתשתפו: