איך לגרום למאמר להפוך לוויראלי?

איך לגרום למאמר להפוך לוויראלי?

תוכן עניינים

כחלק מקידום אורגני, כל אתר שעובר עבודת SEO נכונה, חייב לכלול בתוכו בלוג שיאפשר להעלות פוסטים בקצב של לפחות אחת לשבוע.

לפוסטים יש תרומה משמעותית לקצב הקידום כיוון שגוגל (ולמעשה כל מנועי החיפוש) פשוט אוהבים אתרים שמתעדכנים באופן קבוע. אתר שמעלה פוסטים מתפרש כאתר שמעניק ערך מוסף חדש עבור הגולשים שלו, וכך מנועי החיפוש תופסים אותו בהדרגה כמקור מידע נהדר ואיכותי שראוי להופיע בעמוד הראשון של תוצאות החיפוש.

רגע, למה שאגרום למאמר להיות וויראלי?

במסגרת הקידום, אני נוהג לנצל כל מאמר לצורך הוצאת קישורים פנימיים לעמודי האתר. הקישורים הפנימיים מסייעים לגולשים להתנייד לעמודי שירות שחשובים עבורי כלכלית והם עוזרים לזחלנים של מנועי החיפוש לסרוק את האתר שלנו בצורה מהירה ונוחה יותר.

מאמר שהופך לוויראלי הוא למעשה מאמר שהכוח הקידומי שלו רק הולך וגובר. ככל שיש לנו יותר תנועה באותו דף מאמר, כך הקישורים הפנימיים שהוא מוציא מתוכו מסייעים לי לקדם את סמכותם של דפים נוספים דוגמת דפי קטגוריה חשובים שכוללים בתוכם את השירות של העסק המקודם.

קישורים חיצוניים טבעיים

עבודת קישורים מאתרים חיצוניים היא חלק בלתי נפרד ממלאכת ה-SEO.

מטבע הדברים שמנועי החיפוש אוהבים קישורים שנעשים באופן טבעי. כך, בעזרת פוסט ויראלי, אנחנו יכולים להקל על עבודת הקישורים שלנו ופשוט לגרום לאנשים לעשות עבורנו את המלאכה.

נניח ואנחנו אתר טיולים וכתבנו כתבה נהדרת ומפורטת על מקומות חניה חינמיים במנהטן (פיקציה לכל דבר אל תצפו). הכתבה נותנת ערך מוסף אדיר לגולשים שמטיילים בארצות הברית וכך אנחנו מעלים את הסיכויים שבפורומים גולשים ימליצו על הכתבה שלנו. בנוסף, אתרים מקבילים עשויים למצוא ערך רב בכתבה שכזו וכך לעתים פתאום נגלה קישור שיצא מאתר מקביל מבלי שבכלל ביקשנו.

אז איך עושים את זה!?

הגענו לשלב המעניין: איך בעצם גורמים למאמר להפוך לוויראלי עד כדי כך שגולשים ישתפו אותו ברחבי הרשת.

קודם כל, זה לא יכול להיות מאמר שייכתב בשעה בודדה או מתוך ידע כללי. כשאתם רוצים לכתוב מאמר בעל ערך אמיתי לגולשים, ככל הנראה שתצטרכו לערוך מחקר מקדים, כזה שמייצר ערך שקשה למצוא ברחבי הרשת.

חשבו על זה כמו המצאה

נכון יש את המגב עם המגנט שמנקה את החלון משני הצדדים? המצאה פשוטה שעונה על צורך מורכב. ככה בדיוק אתם צריכים לחשוב כשאתם ניגשים לכתוב מאמר ויראלי. הוא חייב "להמציא משהו".

אמא שלי שיש לה אתר נהדר לטיולים, כתבה לא מזמן פוסט שלם שמוקדש לאתרי תיירות בארץ ובחו"ל עם נגישות לנכים. הבאזז היה מדהים. תוך מספר ימים היא הופיעה בעמוד הראשון של גוגל ואט אט המאמר התחיל להיות משותף בפורומים.

היה פה צורך כל כך בסיסי והגיוני של אוכלוסייה שלמה וכמעט שאף אחד לא ענה על זה בצורה פשוטה – מאמר שצעד אחר צעד עובר על אתרי תיירות נגישים.

שלבו בתוכו מדיה

באתר של אבא שלי (כן אנחנו לגמרי משפחה כזאת) הוא כתב בזמנו כתבה נהדרת על גניבות מוזיקליות. בעצם הראה איך יש המון שירים שדומים אחד לשני וכתב איפה עובר הגבול שבין דמיון בין שירים לבין גניבה מוזיקלית שעליה אפשר לקבל תביעה משפטית.

כשהעליתי לו את המאמר לאתר (יש גבול הוא לא טכנולוגי), אז החלטתי לשלב מדיה של סרטונים. להראות שיר א' ואז להציג את שיר ב' ואיך הם דומים.

היום כשכותבים "גניבה מוזיקלית", הכתבה הזאת מופיעה בתוצאה הראשונה. מתחתיה YNET ו-MAKO. אם הכתבה הייתה תוכן בלבד, אני בספק שהיא הייתה זוכה למעמד כל כך מכובד, אבל בזכות המדיה שהביאה לגולשים אינטראקטיביות עם הדף, חווית המשתמש והערך המוסף עלו, וגוגל מצדם צ'יפרו.

תהיו קצת חוצפנים

האינטרנט עמוס בתכנים שנראים רשמי. הגולשים רואים את זה ומבחינתם זה כמו פנס תאורה ברחוב או אבן מדרכה – מי שם לב לזה? זה פשוט ביום יום שלנו.

ברגע שבו תכתבו כתבה שהיא קצת חצופה, קצת שונה, אפילו נקרא לה "עממית" – זה הרגע שבו תיהנו מהבדל משמעותי בנוכחות שלכם ברשת.

מכירים את זה שיש את הילד הרע בכיתה שבסוף המורה הכי אוהבת? זה פשוט ככה. זה הטבע שלנו. מה שבנאלי כבר לא עובד ובטח שלא באינטנרט שבו יש מאות אלפי מקורות מידע שזמינים בכל רגע נתון.

אזזזזז… מי אתה?

לי קוראים עופר ואני מקדם אתרים בגוגל ומנהל PPC.

כחלק מעבודת הקידום אני מעלה באתרי הלקוחות שלי מאמרים חדשים מדי שבוע. חלקם נכתבים על-ידי כיוון שבעברי הייתי עורך תוכן וחלקם נכתבים על-ידי צוות כותבי תוכן שאני עובד מולם והם פשוט אלופים בכתיבה.

אם אתם מחפשים עבודת קידום איכותית שתהפוך את האתר שלכם למקור מידע, כזאת שלא מתערערת פתאום כשיש עדכון אלגוריתמי לגוגל, אני כאן לשירותכם!

מוזמנים להרים לי צלצול במספר הטלפון: 052-3676272 או להשאיר פניה באתר.

מחפשים מומחה קידום אתרים? התקשרו:

או השאירו פניה:

ומשהו קטן אחרון, התוכן הועיל לכם? אשמח שתשתפו:

מעוניינים שאחזור אליכם?

השאירו פניה, ואחזור אליכם בהקדם: