אסטרטגיית תוכן לקידום האתר

אסטרטגיית תוכן לקידום האתר

תוכן עניינים

קידום אתרים מתחלק לנו לשתי חזיתות: קידום אופסייט, משמע יצירת פרופיל קישורים חיצוניים שמובילים אל האתר שלנו ואל הדפים שאנחנו רוצים לקדם, וקידום אונסייט שבגדול מתרכז בתוכן ובעמידה בפרמטרים מסוימים שמסייעים לנו “לרמוז” למנועי החיפוש באשר לביטוי שאנחנו מקדמים בכל עמוד.

במאמר הזה, ארצה להתייחס לנושא שרבים מאיתנו כמעט ולא מייחסים לו חשיבות (ואני גם כולל כאן מקדמי אתרים) – אסטרטגיה מקדימה של תוכן SEO.

מה היא אסטרטגיית תוכן מקדימה?

לפני זה אתייחס לפרמטר חשוב שמנועי החיפוש תמיד מחפשים אחריו – חווית משתמש חיובית. לגוגל יש מגוון רחב של דרכים שבאמצעותן הוא מבין אם הגולשים אוהבים את האתר ומוצאים את המידע שבו כרלוונטי. אחת מן הדרכים היא זרימת המשתמשים; ככל שהגולשים שלנו עוברים בין עמודים שונים באתר, כך מנועי החיפוש מסיקים שוודאי הם מצאו מגוון התכנים כרלוונטיים, כלומר האתר הוא מקור מידע מצוין.

הוכחה חותכת לכך ניתן למצוא במערכת ניתוח התנהגות הגולשים Google Analytics בה יש פרמטר שנקרא Sessions או בתרגום הלא-מי-יודע-מה של גוגל עצמם: “ביקורים”. הפרמטר הזה עובד כך: נניח גולש א’ וגולש ב’ נכנסו לאתר. גולש א’ נטש את האתר מיד והמשיך בתוצאות החיפוש לאתר אחר, ואילו גולש ב’ המשיך לעמוד אחר. כך למעשה יש לנו 2 מבקרים באתר וסשן אחד. הסשן הזה הוא בעצם המעבר לעמוד הבא שגולש ב’ ביצע.

וכיצד אפשר לנצל תוכן להגברת הסשנים?

פשוט מאוד! תתכננו את התוכן שאתם הולכים לכתוב באופן כזה שכל פעם שיעלה מאמר, אז הרי שתוכלו לקשר אליו מתוך המאמר הקודם שעלה.

לדוגמה: נניח ואני מקדם טכנאי מחשבים. כחלק מעבודת הקידום, אני אקים לו בלוג באתר שבו אעלה כתבות תוכן עם מידע רלוונטי לגולשים. כצעד אסטרטגי, אני אבחר לכתוב כתבה ראשונה שתספר על 10 פרמטרים מרכזיים שיש לקחת בחשבון בעת רכישת מחשב נייד. בכתבה הבאה כבר אכתוב באופן מפורט יותר על פרטים שונים שיש בסעיפים של הכתבה המקורית. כך למשל יש מושג שנקרא SSD, רכיב שגורם למחשב להיות מהיר יותר. כיום ממליצים שלא לקנות מחשב שאיננו כולל רכיב זה.

מה עשיתי פה? למעשה גרמתי לגולשים להיכנס לכתבה הראשונה, ומראש ידעתי שאני אפנה אותם לכתבה הבאה שתכיל מידע אודות רכיב מסוים. אפשר להטמיע את הקישור כקישור פנימי בטקסט, ואפשר להיות ברורים יותר ולכתוב משפט דוגמת: “לא יודעים מה זה SSD? למאמר המקיף לחצו כאן”. בעצם הנעתי את הגולשים שלי לעבור לעמוד נוסף, ושכנעתי את מנועי החיפוש שיש כאן תוכן מעניין עם שפע של מקורות מידע נוספים.

חשבו בצורה יעילה

את האסטרטגיה המקדימה לכתיבת תוכן, חשוב לתעל לצרכים עסקיים! אל תעשו את הטעות הזו שמנדבת מידע עם שפע של תכנים מבלי לחשוב על השורה התחתונה. זה נכון שמנועי החיפוש אוהבים אתרים שמעניקים ים של מידע ומדריכים, אבל אתם תמיד צריכים לוודא כי התכנים כולם מעוררים בגולשים צורך להשאיר פניה ולקבל פרטים.

אם נחזור לטכנאי המחשבים היקר שלנו, אז הרי שהתוכן הראשוני שמדבר על 10 פרמטרים לבחירת מחשב נייד, יכול להיות מנוצל עם טפסי צור קשר שכוללים מסרים שיווקיים חד-משמעיים: “זקוקים לעצה טלפונית של איש מקצוע? צרו איתי קשר וארכיב עבורכם את המחשב הנייד שיתאים בדיוק לצרכים שלכם”, זאת כמובן במידה שהוא גם מוכר מחשבים ניידים. משם המאמר הבא בנוגע לרכיב SSD יוכל להניע גולשים לפעולה עם אימרה דוגמת: “חנות X תמיד ניצבת בקדמת הטכנולוגיה. כל המחשבים שלנו כוללים SSD!”.

אני אקשה על עצמי ונניח שטכנאי המחשבים לא מוכר מחשבים ניידים. אז הרי שהייתי עושה כתבה כללים על “מה אפשר לעשות כאשר המחשב עובד לאט”. משם יש מגוון רחב של טיפים כלליים ואפשר להוביל את הגולשים למידע עבור כל אחת מן הפעולות עם מדריכים מפורטים. תמיד ליצור זרימה ותמיד ללחוץ לגולשים על הנקודות שמבליטות אצלם את תחושת הצורך, הדחיפות, הרצון לקבל שירות יעיל עכשיו.

תכננו לעצמכם לו”ז מסודר

כשזה אני מקבל לקוח חדש לקידום אורגני, אחד מן הדברים הראשונים שאני עושה הוא א’ – להקים לו בלוג, ו-ב’ ליצור לו לו”ז מסודר של תכנים. תכנים חדשים שמאורגנים בקפידה, מסייעים לי לשלב קישורים פנימיים באתר ועוזרים לי לחזור אחורה למאמרים שכבר עלו תוך שאני יודע בדיוק איזה קישור אני רוצה לשלב בהם.

על החשיבות הגבוהה של קישורים פנימיים, כתבתי עבורכם במאמר הבא. אם אנסה לקצר קצת את ההסבר, אז הרי שקישורים פנימיים מסייעים בדרכים הבאות:

  • הרובוטים של מנועי החיפוש, סורקים את האתר באמצעות מעבר דרך הקישורים הפנימיים. זו דרך מצוינת לגרום להם להכיר את האתר ואת ההיררכיה שלו טוב יותר.
  • הרובוטים של גוגל מזהים קישורים פנימיים ומיד מסיקים שמדובר במאמר שמנסה להעניק לגולשים שלו ערך מוסף בעמודים נוספים.
  • הכי חשוב – הגולשים שלנו באמת לוחצים על הקישורים הפנימיים, וכך הם מוכיחים למנועי החיפוש כי באמת מדובר באתר שהוא מקור מידע מצוין.

ההמלצה שלי: תכננו מראש את כתיבת התוכן חודש בחודשו. תכנון שכזה, יעשה לכם סדר בבלגן אם אתם אלו שאחראים על הכתבה או לחילופין יסייע לכם במתן המשימות עבור כותבי התוכן שלכם.

נשמע זניח, לא?

אני מניח שמשפטים כמו “מה עכשיו…” עולים לכם בראש. מה גם שמי אמר שזה עד כדי כך משפיע על גוגל? אבל מניסיון, אינספור תצפיות ותוצאות, אלו הן המסקנות שאני הסקתי בנוגע לתוכן. ברור לי שלא משנה עד כמה הטכנולוגיה תתפתח, בשורה התחתונה – מנועי החיפוש תמיד יחפשו אחר תוכן איכותי והתנהגות גולשים חיובית. השגתם את זה? השגתם את הכל.

דברו איתי
אהבתם? שתפו עם חבריכם!
כתבות נוספות
כוונת המשתמש
מילון מושגים
מה זה כוונת המשתמש?

סיגנל לקידום: User Intent לגוגל יש אינספור סיגנלים לקידום אורגני שהם לא חושפים. לנו נותר רק לדעת כיצד להשתמש במה שאנחנו כן יודעים, ולעשות את

למאמר >>>
תגיות ALT
מילון מושגים
תגיות ALT

תגיות אלט לתמונות אני קודם כל אוהב לבנות את ההיגיון שעומד מאחורי שמות של מושגים שונים. אז ראשית כל, תגית ALT באה מהמילה Alternative. זוהי

למאמר >>>
יועץ קידום אתרים
קידום אורגני
יועץ קידום אתרים

שירות ייעוץ קידום אתרים יועץ, למה שנרצה את זה בכלל? אז זהו, שייעוץ SEO יכול להידרש עבור מגוון מאוד מאוד רחב של מקרים. לפעמים יש

למאמר >>>
מחפשים מקדם אתרים? דברו איתי:

קידום אתרים איכותי ומקצועי בדרך אליך

(לשיחה ממוקדת ויעילה יותר, מומלץ לצרף לי את האתר)

דברו איתי :)

(אפשר גם בוואטסאפ)

052-3676272