איך לגרום למיקומים בגוגל לעלות?
כמקדם אתרים, לצערי גם אני מכיר את התסכול כשהמיקומים האורגניים של אתר שאני מקדם פשוט לא עולים. הרגשה גרועה מזאת היא כשאתר שאני מקדם דווקא חווה ירידה במיקומים. אני האיש האחראי, ואני הבן אדם שהלקוחות צריכים לפנות אליו וראויים לקבל ממנו תשובות.
זה מאמר שקצת משלב סגנון בלוגי אישי שאני פורק בו את הלב לבין טיפים מקצועיים.
אין מקדם שלא חווה אתרים שירדו במיקומים, ואין מקדם שלא הרגיש שיצאה לו הרוח מהמפרשים. הסוד בלהיות מקדם טוב זה לדעת לשמור על קור רוח, ולחפש מה כן עובד, ומה גרם לכל מה שקרה לא לעבוד.
אז עם לא מעט תוצאות ביד, וגם עם לא מעט אכזבות שדרבנו אותי לחקור ולבדוק, אני ריכזתי עבורכם מספר טיפים מרכזיים שיעזרו לכם לגרום לאתר לעלות במיקומים האורגניים שלו.
חלק מהטיפים מובנים מאליהם, חלקם אולי פחות מוכרים – אני אישית ממליץ על כל אחד ואחד מהם, כי הם פשוט עובידם.
קצב מאמרים
מתי הייתה הפעם האחרונה שהעליתם מאמרים לבלוג של האתר שלכם?
אם אתם מעלים פעם בחודש מאמר, או מעלים ביום מסוים בחודש מקבץ של מאמרים – שתי הדרכים הללו לדעתי לא עושות את העבודה, ולפעמים אפילו גורמות לירידה במיקומים.
במקרה שבו האתר שלכם ירד במיקומים בגוגל, או מדשדש ולא רושם שום התקדמות, תתחילו להגביר קצב במאמרים, אבל בצורה עקבית ובטכניקה של טפטוף.
תעלו מאמר פעם ביומיים. אם יש לכם את התקציב ואת היכולת, תעלו מאמר פעם ביום.
זה אינטנסיבי בטירוף, ואחרי סביבות חודש – חודש וחצי של עבודה, אתם תתחילו לראות התקדמות משמעותית במגוון מילות מפתח.
כמה טיפים לגבי המאמרים:
- כמות המילים - אני ממליץ על מאמרים של 400 מילה. אם אתם ממש לחוצים על תקציב אז 300 מילה ומקסימום לשפר ולעבות את התוכן אחר כך.
- קישורים פנימיים - תמיד חשוב! הקפידו כמה שיותר על קישורים פנימיים שיפנו את הגולשים למקומות שונים ורלוונטיים.
- היררכיה - מומלץ שהמאמרים ישמרו על היררכיה מסוימת. למשל המאמר שאני כותב כרגע, תומך היררכית ב-URL שלו בקידום אורגני, כי לשם הוא רלוונטי.
- מה הם קישורים פנימיים? מדריך למתעניינ/ת
- מה זו היררכיית אתר? למדריך המלא
שילוב מדיה מקורית
הרבה פעמים אנחנו מעלים תמונות סטוק למיניהן למאמרים שלנו. גם אני עושה את זה, ואפשר לראות את זה כאן גם במאמר הזה.
האם זה טוב? ובכן זה תלוי.
שילוב מדיה זה תמיד טוב, זה מעשיר את התוכן, וגוגל יודעים לזהות שיש מדיה שמשפרת את חוויית המשתמש.
אבל בלא מעט מאמרים שקראתי במגזיני SEO בחו"ל, כתבו שתמונות וסרטונים מקוריים, נתפסים על-ידי מנועי החיפוש כאיכותיים יותר.
באתר של אבא שלי שהוא מורה לגיטרה, שילבנו תמונות שלו, וסרטונים שלו שהוא מנגן על גיטרה, וזה בהחלט הוכיח את עצמו.
באתר של אמא שלי, שיש לה בלוג טיולים, היא מעלה תמונות מקוריות, וזה לחלוטין הוכיח את עצמו.
באתר שלי, יש לי מאמרי מדריכים למיניהם עם דוגמאות וצילומי מסך. אלה המאמרים שהתקדמו אצלי הכי טוב.
הקפידו על שילוב של 2 מדיות:
-
תמונות מקוריות - אם יש לכם תמונות של פרויקטים שעשיתם, צילומים של המשרד או בית העסק, צילומים של לקוחות, כל דבר שהוא מקורי.
כמובן שאם אין תמונות מקוריות אז אין מה לעשות, אבל זה פשוט מומלץ. -
סרטונים - הקפידו לשלב סרטונים בתוך התוכן שלכם. אפשר לשלב סרטונים שמסבירים מה יהיה כתוב בטקסט, או סרטונים שמשלימים את הטקסט. למשל מדריך, ואז סרטון שמראה את כל ההדרכה הכתובה הלכה למעשה.
חשוב להיזהר משילוב של סרטונים שהם לא שלכם. אתם עלולים להיות חשופים לתביעה. - עוד על טיפים לשילוב מדיה באתר במאמר הבא
אל תפגיזו עמוד בקישורים
מה לא לעשות?
עד עכשיו ההדרכה שלי נגעה במה לעשות, וכאן אני רוצה רגע להתמקד במה לא לעשות.
לצערי, יש לי לקוחות שמאוד רציתי להרשים אותם. רציתי להביא אותם הכי גבוה שיש, וקרעתי את עצמי כדי להוכיח להם שהם בחרו במקדם אתרים מקצועי.
מה עשיתי? חיפשתי קישורים חיצוניים סופר איכותיים, והתחלתי לבנות באופן עקבי לעמוד שרציתי שיתקדם.
מה קרה בפועל? העמוד רק הלך אחורה.
מנועי החיפוש ובראשם גוגל, פשוט לא פראיירים. אי אפשר ללכת עם הראש בקיר ורק לבנות קישורים לעמוד מסוים. אם זה היה כזה פשוט, לא היה צורך באנשי מקצוע לקידום אורגני.
נוכחתי לגלות שעמודים ש"הפגזתי" ביותר מדי קישורים, הלכו אחורה ולפעמים גם התקשו מאוד להשתקם.
מה כן לעשות?
תבנו קישורים בפיזור לעמודים שונים.
תבנו קישורים לדף הבית, טבעי שהוא יקבל את הקישורים שלו. תבנו קישורים לעמודי קטגוריות, עמודי מאמרים.
לפעמים אפילו תבחרו בעמודי מאמרים שהם לא ברמה עסקית שחשובה ללקוח. זה רק ישדר על בנייה טבעית.
מהירות אתר
הרבה אנשים שוכחים או מתכחשים לנושא של מהירות אתר.
זה לא משהו שברמת מקדם אתרים אני יודע לעשות, וזה לא משהו שאתם מקדמי האתרים שקוראים את המדריך הזה, צריכים לעשות (או בעלי אתרים, יש גם מי שמקדמים לבדם).
יש אנשי מקצוע שאפשר למצוא בקלות בקבוצות ייעודיות ברשתות החברתיות, שיודעים איך לשפר מהירות אתר.
מהירות אתר זה סיגנל לקידום של גוגל, ואתם יכולים לזכות ביתרון עצום על פני המתחרים שלכם.
את מהירות האתר תוכלו לבדוק בכלי החינמי של גוגל שנקרא Pagespeed Insights.
והכי חשוב - תהיו עקביים
זה מתסכל, זה מרגיז. אין לנו סבלנות ובא לנו כבר להשיג תוצאות.
קידום אורגני זה משהו שבאמת ובתמים יכול לשגע את הבן אדם.
אבל הטיפ הכי חשוב, ולפעמים אני מזכיר אותו גם לעצמי – תהיו עקביים.
התחלתם עם הטיפים שנתתי למעלה? אל תרפו.
קצת עלי
קוראים לי עופר, אני מקדם אתרים בגוגל, מנהל קמפיינים ממומנים בגוגל, כותב תוכן SEO (בזמני הפנוי מפעם לפעם), ובונה אתרים בוורדפרס (אם מדובר באתרים מורכבים אז אני עובד עם כמה בוני אתרים מקצועיים שמסוגלים להכל).
אם אתם מרגישים מתוסכלים מקצב הקידום של האתר, או חיפשתם איך לגרום לאתר לעלות במיקומים בגוגל והתרשמתם מהטיפים שלי, אשמח לבחון יחד אתכם את האפשרות שנעבוד יחד.
עופר אטלס | טל': 052-3676272 | או השאירו פניה באתר.