קידום אורגני לאתר חדש – עד כמה אפשרי לעקוף מתחרים ותיקים?

קידום אורגני לאתר חדש - עד כמה אפשרי לעקוף מתחרים ותיקים?

תוכן עניינים

קידום אתר חדש אורגני בתוצאות החיפוש - כדאי? או להרים ידיים מראש?

תמיד, אבל תמיד כשלקוחות פוטנציאליים מתקשרים אלי ומבקשים לקבל פרטים על קידום אורגני, אני קודם כל נוהג לשאול אותם: 'אתם מכירים את התחום?'.

הסיבה לכך היא שבשונה מקידום ממומן בגוגל שבאופן מידי מציג אותנו בעמוד הראשון של תוצאות החיפוש, הרי שקידום אורגני לוקח זמן. אנחנו עובדים מדי יום, חודש אחרי חודש על האתר, רושמים התקדמות, אבל התקדמות הדרגתית. משכנעים את מנועי החיפוש שמגיע לנו, שאנחנו ראויים להופיע עם האתר שלנו בעמוד הראשון של תוצאות החיפוש ובמילות מפתח שרלוונטיות לעסק שלנו.

העניין הזה, של זמן עד שהאתר יתקדם, הוא קריטי מבחינתי. חלילה שלקוח או לקוחה ישלמו לי מדי חודש ולא ידעו בדיוק למה הם נכנסים.

אם כך, מה אני עונה ללקוחות שמגיעים אלי עם אתר חדש מהניילונים? כזה שמעולם לא עבר קידום קודם לכן, ואין לו שום מיקום אורגני, או לחילופין מיקומים פה ושם, אך ללא נוכחות מרשימה, בטח שלא בעמוד הראשון.

אתרים חדשים יכולים להתקדם אורגנית - אבל חשוב להתחיל נכון

חשוב לי לציין שזאת דעתי האישית מתוך התנסות במגוון רחב של אתרים – והקביעה שלי היא כזאת:

אתר חדש יכול להתקדם אורגנית בצורה טובה ומרשימה, גם על-פני מתחרים ותיקים; אך חשוב שהעבודה בו בראשית הדרך, תהיה טובה.

אם נתחיל על רגל שמאל ונבצע כל מיני מהלכים חובבניים ששורפים את האתר מול מנועי החיפוש, הרי שזה יעכב אותנו באופן דרמטי בהמשך הדרך.

מהן הטעויות שנהוג לבצע בקידום אורגני של אתר חדש?

למרבה הצער, יש לא מעט טעויות שאפשר לעשות:

1. בניית קישורים מאסיבית מהרגע הראשון

בניית קישורים (מה שנקרא: אופטימיזציה אופסייט) היא פרקטיקה חובה בקידום אתרים אורגני.

ההיגיון הוא שאם אתר א' מקשר אל אתר ב' (כלומר האתר שאנחנו מקדמים), אז אתר א' 'המליץ' על אתר ב'.

בגוגל מבינים שבניית קישורים למעשה מפעילה עליהם מניפולציה על-מנת שהאתר יתקדם מהר יותר. לפני שנים זה היה עובד נפלא, היום זה עובד אבל צריך להרחיב את פרופיל הקישורים בצורה חכמה ומתונה. אתם לא רוצים להדליק נורות אדומות.

לכן, זה יהיה תמוה מאוד שאתר אינטרנט חדש לגמרי יקבל כמות אדירה של קישורים בתוך זמן קצר. בנו את הקישורים שלו בהדרגה.

2. עמודי תוכן לא עוברים אופטימיזציה אונסייט

אתרים שנשלחים לסריקה במנועי החיפוש ללא כל אופטימיזציה אונסייט בסיסית.

האסטרטגיה בקידום אורגני אומרת שכל מילה שנרצה לקדם צריכה לקבל עמוד משלה באתר עם תוכן ייחודי משלה. התוכן הייחודי עובר אופטימיזציה ש'מסבירה' למנועי החיפוש מהי מילת המפתח שמקודמת באותו עמוד.

נניח ונצא לדרך עם אתר חדש וללא כל אופטימיזציה בסיסית, הרי שמניסיוני זה עלול לפגוע בקצה ההתקדמות שלו בהמשך.

עם זאת, מדובר בטעות יחסית מינימלית. אם בכל זאת זה קרה, אל תספידו את האתר. מבין כל הקריטריונים שאציין, זהו הקריטריון הכי פחות חשוב. 

3. תכנים משוכפלים באתר

למשל באתרים של בעלי מקצוע כמו מנעולים, אני רוצה שיש עמוד תוכן עבור קידום המילה מנעולן בראשון לציון, ועמוד תוכן אחר לקידום המילה מנעולן בנס ציונה.

אין עם זה בעיה, וזה נקרא קידום אתרים לוקלי, אבל התכנים בכל העמודים הללו זהים או כמעט זהים.

תכנים משוכפלים הם טעות חמורה מאוד שיכולה לפגוע באופן שבו מנועי החיפוש תופסים את האתר.

איך מקדמים אתר חדש אורגני בתוצאות החיפוש?

או במילים אחרות: מה כן צריך לעשות?

1. תכנים ייחודיים, טובים ואיכותיים בכל עמוד שמיועד לקידום

אל תתחילו עם אתר חלקי שלא מציג את כל המידע שאתם רוצים להציג.

תתחילו עם אתר שמייצג בדיוק את כל תחומי השירות שלכם או את כל עמודי קטגוריית המוצרים שלכם.

הקדישו לכל חלק וחלק באתר שלכם תוכן ייחודי, ארוך ואיכותי.

ככל שתקדישו יותר תוכן לכל עמוד, ותפקידו שהאתר שלכם יישלח לסריקה לראשונה עם תכנים טובים וארוכים, כך הוא יתחיל לצבור מיקומים אורגניים ראשונים באופן מהיר יותר.

2. העלאת תכנים בקצב גבוה (זה סוד הקסם)

ה-פרקטיקה שאני מבצע באתרים חדשים.

אם אתם רוצים שהאתר שלכם יתקדם מהר בתוצאות החיפוש, אתם חייבים אבל חייבים להעלות תכנים מדי יום, או לפחות כל יומיים.

קידום אורגני לאתרים חדשים מוכרח להישען על עבודת תוכן קדחתנית. כל שכן במידה ואתם רוצים לעקוף את המתחרים שלכם בתוצאות החיפוש וכמה שיותר מהר.

ולא, ממש אל תעלו תכני AI ספאם; העלו תכנים איכותיים, תכנים שמדברים ממש מגרונם של בעלי ובעלות העסק, מאמרים שאם גולשים ייכנסו לאתר שלכם, הם יפגשו בתוכן בעל מידע, שכיף לקרוא אותו ושיכול לגרום לגולשים להמשיך ולהשתמש באתר.

כשיש לי אתר אינטרנט חדש לקידום אורגני, אני נוהג להעלות תוכן כל יומיים, לעתים כל יום, ומקפיד לכתוב את התוכן לבד ובצורה הכי איכותית שיש.

3. בניית קישורים חיצוניים בהדרגה ובהתחלה רק לדף הבית

שימו לב: קישורים חיצוניים הם חשובים, אבל הם יכולים לפגוע בכם.

תהיו טבעיים. זאת העצה הכי טובה שאני יכול לתת לכם.

ואם כבר אתם בונים קישורים, הגיוני מאוד שדף הבית יקבל את כל הפרסום הזה. הרי באיזו מציאות אדם יבנה קישור חיצוני לעמוד קטגוריה שעוסק בתחום מסוים. אם כבר יש לנו אתר, אז הוא יקבל הפניות אליו וקישורים הישר אל תוך דף הבית.

לכן, בנו קישורים חיצוניים, אבל עשו זאת בחוכמה. בהדרגה, וקשרו בעיקר על שם המותג. הרי כל עסק רשאי להקים כתבות חיצוניות ולקשר אל עצמו. הרי הוא מפרסם את העסק.

4. אופטימיזציה מדויקת (כנ"ל מעבר עם Screaming Frog)

חשוב לעבור על האתר היטב לפני שיוצאים אל הדרך. לוודא שהוא לא מבלבל את מנועי החיפוש.

כבר היו לי מקרים שבהם התחלתי לעבוד על קידום אורגני לאתר חדש, והתברר לי די מהר שהאתר לא עבר כל התאמה.

אני עובר באופן ידני על האתר, בודק את היררכית הכותרות, קישורים פנימיים, תגיות מטא, מוודא שהכל עומד במקום ושהכל תקין.

לפני שיוצאים אל הדרך, אני גם מריץ את האתר בתוכנת Screaming Frog ומסתכל אם יש פרקטיקה כלשהי שגויה שנעשתה בזמן בניית האתר או לאחריו.

לסיכום, הסוד הכי חשוב שלי הוא: תעלו תכנים בקצב גבוה (ושמרו על איכות)

אפשר לקדם אתר חדש אורגנית, ובהחלט אפשר גם לעקוף מתחרים.

מה שהכי חשוב שתעשו הוא שתעבדו על הגדלת האתר כמה שיותר מהר, ותשמרו על קצב עקבי של מאמר פעם ביום או ביומיים.

אני מבטיח לכם שככל שתשקיעו במאמרים שלכם, וככל שתעלו אותם מדי יום או מדי יומיים לאתר, הרי שאתם תרשמו התקדמות מאוד מהירה.

ובכל שאלה והתייעצות בנושא קידום SEO לאתרים חדשים, אשמח להיות לכם לעזר. שמי עופר אטלס, מקדם אתרים, מומחה קידום ממומן ובעל ניסיון רב בכתיבת תוכן לעסקים.

מחפשים מומחה קידום אתרים? התקשרו:

או השאירו פניה:

ומשהו קטן אחרון, התוכן הועיל לכם? אשמח שתשתפו: