קידום אתרים באמצעות בינה מלאכותית – הדעה האישית שלי

קידום אתרים באמצעות בינה מלאכותית - הדעה האישית שלי

תוכן עניינים

האם כדאי לקדם אתרים באמצעות AI?

אשתי מהנדסת, ומפעם לפעם היא צוחקת עלי שאני בן אדם מקובע, זאת בעוד שה-תפקיד שלה זה לחפש איך להתייעל בפרויקטים, לחפש את הפתרונות, את החדשנות. 

אני מודה שלפעמים אני חוטא בחטא הקיבעון, אבל תחת כובע המקדם אני ממהר להתנער ממנו, כי אחרת אין סיכוי שאישאר רלוונטי. ועדיין, משהו בקידום אורגני באמצעות AI לא הצליח לשכנע אותי עד הסוף.

לשמחתי גיליתי שהאינטואיציות שלי עדיין מחודדות, ובעדכון האחרון של גוגל במרץ 2024 ענקית החיפוש נקטה בצעדים חריפים נגד בעלי ובעלות אתרים שקידמו את האתרים שלהם באמצעות העלאת עשרות, מאות ואלפי עמודי ספאם עם תוכן AI שלא נתן כל ערך.

אתרים שלמים, ענקיים ושהרוויחו הון מפרסומות ואפיליאציות, פשוט הוסרו מתוצאות החיפוש. היו כלא היו.

ועדיין, למרות כל זה, התשובה שלי לא הולכת להיות שחור ולבן.

אספר לכם את הדרך שבה לקוח שלי רואה את הדברים

אני מקדם אתר של מכללה ללימודי קוד, ואחד מן הנושאים שהלקוח שלי מקדם בכל הכוח הוא תחום הבינה המלאכותית. בין היתר אני גם מקדם עבורו קורס קידום אתרים מבוסס AI.

הדרך שבה הוא רואה את הדברים מצאה חן בעיניי, ואני חושב שזאת גם הגישה הנכונה שצריך לנקוט בה בקידום אתרים אורגני עם בינה מלאכותית:

1. בינה מלאכותית היא כלי עזר, היא לא תחליף

אותו הלקוח אומר לי כך: ישנו חשש מובהק אצל רבים שמא הבינה המלאכותית תחליף אותם. מה שאנחנו עושים כאן במכללה, הוא לקחת את ה-AI וללמד אנשים איך להפוך אותו לכלי עזר עבורם. ברגע שהבינה המלאכותית תהפוך לאמצעי, היא כבר לא תהווה תחליף.

2. בינה מלאכותית מייעלת עבודה, אבל לא מאפשרת לנוח רגל על רגל

גישה נוספת שאהבתי אצל אותו הלקוח, הייתה שהוא מלמד איך להשתמש בבינה המלאכותית כדי שהיא תייתר לנו את העבודה השחורה, את המשימות ששואבות זמן ושמסיטות את תשומת הלב שלנו ממה שחשוב באמת.

אני אישית בתור מקדם אתרים פרילנסר לא יכול להרשות לעצמי להידרש למגוון רחב של משימות שחורות, שכן הדבר פשוט ינגוס לי בזמן שאני יכול להתייחס ללקוחות, בזמן שאני יכול לעשות אופטימיזציות לעמודים מסוימים, לחפש אחר שיתופי פעולה לכתבות אורח וכיוצא בזאת.

אוקיי, אז איך הבינה המלאכותית כן יכולה לעזור לקידום אורגני?

1. לייצר רשימה של רעיונות לכתבות

אם תשאלו אותי, אחת מן המשימות השחורות והסיזיפיות ביותר היא לחפש אחר נושאים לכתיבת תכנים לאתרי הלקוח.

לפעמים פשוט אין רעיונות, אני מוצף במשימות, ואני לא מצליח לחשוב על שום דבר מה מקורי שבאמת מצדיק תוכן חדש באתר.

כאן תוכלו לפנות לכלי בינה מלאכותית שונים, להכניס פרומפט שמבקש רעיונות לכתיבת כתבות בנושאים מסוימים, ולקבל שצף של רעיונות.

האם כולם טובים? ברור שלא. האם חלקם טובים? תמיד אפשר לדוג כמה רעיונות מוצלחים.

יתרה מזאת, חלק מן הרעיונות יכולים לתת לנו השראה לנושאים נוספים שנרצה להעלות לאתר, ומשם לשרשר עוד ועוד שאלות לכלי הבינה המלאכותית.

2. לייצר טבלאות לאתר

מדובר יותר באפשרויות שנובעות מה-GPT 4 ושם הוא מאפשר לייצר CSS של טבלה ובה תוכלו לשלב נתונים שונים.

פעמים רבות כשאני מחפש איך לשדרג תוכן ולגרום לו להתקדם טוב יותר בתוצאות החיפוש, אני מבקש להוסיף לתוכו תמונות, סרטונים ו… ובכן גם טבלאות.

מנועי החיפוש אוהבים תכנים עם טבלאות, הם מספקים מעין 'פלפל' שכזה לתוכן, וגם הגולשים שלנו יוצאים מכך נשכרים ומקבלים את המידע שהם רוצים בתוך טבלה אחת ברורה.

במקום שאייצר טבלה ואתחיל להתעסק עם עמודות, הבינה המלאכותית יכולה להכין לי טבלה בתוך שניות ספורות. 

כל מה שנשאר זה רק להטמיע.

3. להכין תמונות חדשות

בדיוק כמו שמנועי החיפוש אוהבים תוכן מקורי, כך הם גם אוהבים תמונות מקוריות.

עכשיו חשוב לומר ולסייג: תמונות שצועקות AI לרוב זוכות לזלזול מצד רוב הגולשים. זה פשוט נראה סתם.. זה לא באמת מותיר רושם.

נסו לחשוב כיצד להשתמש במחוללי התמונות כדי גם לצאת מקוריים בתוכן שלכם, וגם לצאת מועילים.

אפשר למשל לבקש ממחוללי התמונות בבינה המלאכותית לייצר תמונה שתתכתב עם מה שנאמר בפסקה הקודמת. לדוגמה הייתי מבקש מהבינה המלאכותית לייצר לי תמונה של טבלה. סתם כדי לפלפל את התוכן ולדרבן את הגולשים לקרוא.

למה לא עשיתי את זה כרגע? הסנדלר הולך יחף ועל עצמי אני מתעצל.

4. רעיונות לפסקאות בתכנים (לא התוכן כולו)

גוגל העיפו בטיל אתרים שהעלו מאמרי ספאם AI. אני אישית לא אוהב להעלות מאמרי בינה מלאכותית פשוט כי התוכן הוא חסר ערך, ובעברית בואו נאמר שהדקדוק 'לוקה בחסר' בלשון המעטה.

אבל, למה שלא נשתמש בבינה המלאכותית כדי לקבל רעיונות?

אני באופן אישי ממליץ לשאול את מחוללי הטקסטים פרומפרטים באנגלית ולא בעברית. הם דולים הרבה יותר מידע, והם יוצרים פסקאות מצוינות ומנוסחות היטב.

אני ממליץ שלא לכתוב טקסט שלם בהתבסס על הבינה המלאכותית, אלא לברר נושא מסוים פרטני שאתם רוצים לציין בפסקה, ומשם לקבל הכוונה.

איך לא לקדם אורגנית עם בינה מלאכותית?

1. טקסטים שלמים (ומה גם שהעברית נוראית)

כבר יצא לי לפגוש באתרים שמקודמים במלואם או בחלקם על-ידי תכני AI שמוזרקים ישירות אל האתר ללא שום בקרה.

זה פשוט נורא. באמת. אני לא מוצא דרך אחרת לתאר את זה.

אני התחלתי את דרכי בקידום אתרים אורגני בתור כותב תוכן, אז אישית אני תמיד זז בכיסא באי-נחת כשאני קורא את התכנים.

תכנים חסרי כל פשר, כתובים בצורה עילגת, ושלא מייצגים נאמנה את הלקוח או את האתר.

לפעמים גם הבינה המלאכותית מציעה רעיונות שלא בהכרח תואמים את מה שהעסק מייצג. למשל אתר של כלים חד פעמיים והבינה המלאכותית יוצרת תוכן וכותבת שהחד-פעמי מזהם את הסביבה (זאת דוגמה אמיתית). 

2. אופטימיזציה אוטומטית לדפי האתר

ישנם כלי AI שמאפשרים לבצע אופטימיזציה לאתרים בתוך דקות ספורות, וללא מגע יד אדם.

אני לא אוהב את השיטה הזאת, תקראו לי כאן אולד-פאשן, אבל זה פשוט לא עובד טוב.

כשאנחנו כותבים מטא טייטל או מטא דיסקריפשן, המטרה שלנו היא לדרבן את הגולשים להקליק עלינו, והבינה המלאכותית פשוט לא מכירה את המטרייה של העסק כמונו.

כדאי לשלב שם משפטים שיווקיים, להדגיש אלמנטים מושכים שמדרבנים את הגולשים להקליק, לתאר את העסק או את השירות באופן מדויק ושתואם לקהל היעד.

הבינה המלאכותית, עם כל הכבוד שיש לי אליה, פשוט לא יודעת לעשות את הדברים האלו טוב.

3. הזרקת תמונות בינה מלאכותית אוטומטית לאתר

מחריד, אתם פשוט תמצאו פתאום בתוך הטקסטים שלכם תמונות משונות, לא ברורות ולא הגיוניות.

אז מעולה, הבינה המלאכותית יכולה לייצר לנו תמונות מקוריות, אבל חייבים להיות עם האצבע על הדופק ולערוך בקרה מסודרת.

לפעמים תמצאו אנשים עם 6 אצבעות ביד, או פנים מעוותות, או טבלאות לא ברורות שלא מראות כלום, שפה לא אמיתית שנראית כמו שילוב בין כיתוב של שפות שונות. אין בזה היגיון, וזה גם דיי מבזה את האתר ואת העסק לדעתי.

אז רגע... זה מייעל את העבודה? או שלא שווה לטרוח?

בכל הנוגע לכתיבת תוכן, אני יכול לומר לכם שהבינה המלאכותית מייעלת לי את העבודה.

כשאני כותב תכנים עבור הלקוחות שלי, אני לפעמים ניגש אליה כדי לקבל השראה על דרך כתיבה מסוימת.

למשל, אני יכול לבקש מהבינה המלאכותית לייצר לי פסקת פתיחה. אני תמיד גרוע בלמצוא את המילים הראשונות. הבינה המלאכותית עוזרת לי לקבל השראה ושוברת לי את מחסום הכתיבה.

בכל הנוגע לתמונות, חד-משמעית כן. מצוין ומומלץ. אבל כמובן שאתם צריכים לעשות את זה בחוכמה, ולא תמיד הבינה המלאכותית תייצר לכם את התמונה הרצויה על הפרומפט הראשון. עם זאת, אלו הן תמונות שלא יהיו לאף אחד אחר.

בכל הנוגע לאופטימיזציה לתוך האתר, זה קצת מסורבל מבחינה טכנית, ולדעתי לא כדאי. את תגיות המטא טייטל והדיסקריפשן אנחנו צריכים לעשות לבד. או לפחות לפחות בעמודים ובמאמרים החשובים.

וזהו. שמי עופר אטלס, מקדם אתרים אורגני וממומן בגוגל. מקווה שהכתבה הנעימה את זמנכם, ואם נותרו לכם שאלות, או שיש לכם אתר שעוד לא מצא את עצמו בעמוד הראשון, אני מזמין אתכם להתכתב איתי בוואטסאפ, ליצור איתי קשר בטלפון או להשאיר פניה.

מחפשים מומחה קידום אתרים? התקשרו:

או השאירו פניה:

ומשהו קטן אחרון, התוכן הועיל לכם? אשמח שתשתפו:

מעוניינים שאחזור אליכם?

השאירו פניה, ואחזור אליכם בהקדם: